דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן קראפטר - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


סגמנט המסחריות במשקל שבין 3.5 ל-4 טון נמצא בפריחה כבר כמה שנים. החוק הישראלי קובע, בהתאם לנהוג באירופה, שרכב מוגדר כמסחרי וזכאי להטבות מס מפליגות (ובתוכן ויתור על המע"מ) רק אם משקלו עולה על 3.5 טון. מי שיגש ללימודי הנהיגה כיום ויוציא רשיון על רכב פרטי, מה שמכונה אצלנו רשיון ב', יוכל בהתאם לחוק לנהוג על רכבים שמשקלם אינו עולה על 3.5 טון; אך מי שהוציא רשיון נהיגה לפני שנת 2011 רשאי לנהוג על רכבים ששוקלים עד 4 טון, וכאן מסתתרת הטבת מס משמעותית מבלי להידרש לרשיון נהיגה חריג.

בקטגוריה הזו נכנסים להיטי מכירות כמו פיאט דוקטו, מרצדס ספרינטר, פיג'ו בוקסר ורנו מאסטר. אחרי שכל אלו עברו תחת ידינו בחודשים האחרונים, הגיע תורו של פולקסווגן קראפטר להתייצב למבחן.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן קראפטר


פולקסווגן קראפטר, 2.0 טורבו-דיזל, 136 כ"ס, החל מ-240,000 שקל

יתרונות

חסרונות

ביצועי מנוע

תא נוסעים מיושן

מגוון גדלים המותאמים לרשיון ב'

מנוע רועש

נוחות נסיעה

עדיין לא קיבל את העדכון של מרצדס ספרינטר


פולקסווגן קראפטר
פולקסווגן קראפטר. מוכר יותר בתלבושת של מונית שירות / צילומים: נועם ריין

עיצוב

פולקסווגן קראפטר הוא אחיו התאום של מרצדס ספרינטר, ומכל כיוון שמסתכלים ניתן לזהות את המשותף בין השניים. בגריל הקדמי הפולקסווגן מובדל מאחיו, והוא מציג חזות מודרנית ומוצלחת. ברכב כזה, אפשר לסמן V על העיצוב בשלב זה ולהמשיך הלאה.

תא הנוסעים

בעוד מרצדס ספרינטר עבר לאחרונה מתיחת פנים שריעננה מעט את סביבת הנהג, הקראפטר נותר עם המראה המיושן ששורשיו עוד ב-2006. משטחי ענק של פלסטיק שחור ומחוספס עוטפים את התא, ולא ניתן לזהות כאן את נגיעות האיכות של פולקסווגן (ובטח לא של מרצדס).

כמקובל ברכבים מסוגו, הקראפטר מציע לא מעט תאי אחסון. מעל ראשי הנהג והנוסעים ישנם תאים גדולים, מעל מערכת השמע וההגה ניתן לאחסן מסמכים וחפצים קטנים, ובתוך הדלת ישנם תאים גדולים. מתחת למושבי הנוסעים ניתן למצוא חללי אחסון ענקיים. המושב האמצעי מתקפל והופך למחזיק כוסות, אך בניגוד למתחרים אין כאן משטח עבודה למחשב נייד.

האבזור דל, גם ביחס למתחרים. אין כאן בקרת שיוט, כפתורי שליטה מההגה או מחשב דרך, ואלו פריטים שעשויים להיות שימושיים למי שמבלה שעות רבות מאחורי ההגה. לאחרונה הוסיפה פולקסווגן מערכת שמע מוצלחת הכוללת דיבורית בלוטות' וחיבורים לנגני שמע, אך היא ממוקמת רחוק מהנהג ויש צורך בהתכופפות של ממש על מנת להעביר תחנה ברדיו.

פולקסווגן קראפטר - תא הנוסעים


נוחות נסיעה

כסא הנהג אמנם הידראולי, וברגעים הראשונים של הנסיעה הוא לא נוח לישיבה. המושב קשה וקטן יחסית, אך ככל שעברו השעות ונצברו הקילומטרים - תמך המושב היטב בגב והעניק נוחות טובה מאוד. שפע של אפשרויות כוונון למושב ולהגה מקלות על מציאת התנוחה הנכונה. זוג המושבים הנוסף מעט פחות נוח.

מערכת המתלים של הקראפטר רכה כאשר הרכב ריק, ונוחות הנסיעה טובה בעיר ומחוצה לה. אמנם הקראפטר מרבה להתנדנד, אך העמסה סבירה תאזן את טלטולי המרכב.

בידוד הרעשים אינו מוצלח. זהו אחד הרכבים הרועשים בקבוצה, ומדובר במיוחד על רעשי מנוע - אם כי גם רעשי כביש ורוח חודרים לתא הנוסעים.

התמרון עם הקראפטר בעיר לא פשוט, אבל בכך הוא לא שונה ממסחריות אחרות בגודל דומה. מימד האורך פחות מפריע (אלא אם אתם מנסים למצוא חניה במרכז תל אביב), אך שדה הראיה באלכסונים מוגבל מאוד. במצב של יציאה מחניה במקביל למדרכה, למשל, כאשר הרכב מתחיל לצאת החוצה בזווית עדינה, לא ניתן להבחין בתנועה המגיעה מאחור.

פולקסווגן קרפטר


מנוע ותיבת הילוכים

פולקסווגן קראפטר נמכר עם מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, בהספקים שבין 109 ל-163 כ"ס. אנחנו קיבלנו למבחן את גרסת ה-136 כ"ס, שמשודכת (כמו כל הגרסאות האחרות) לתיבת 6 הילוכים ידנית. מדובר ביחידת הנעה ותיקה, אך כוחה עוד במותניה והיא מפגינה ביצועים טובים מאוד ביחס למתחרות. הסחיבה טובה מאוד כבר מסל"ד אפסי, כך שלמרות שההילוכים הראשונים קצרים מאוד - זה לא מפריע בנהיגה עירונית, שכן ניתן להתנייד בהילוך השלישי כמעט בכל מהירות.

יציאה מהעיר לכבישים מהירים לא מאתגרת את הקראפטר, והוא מסוגל לנסוע בקלות במהירות הגבוהה מהמותר בחוק. על כביש 443, בעליה הממושכת בדרך לירושלים, שמר הקראפטר על מהירות מרשימה של 120 קמ"ש לאורך זמן.

ידית ההילוכים מעט קשה לתפעול, אך היא מדויקת. הקלאץ' ברכב ההדגמה היה בעל נקודת הפרדה גבוהה, מה שהקשה מעט על זינוק בעליה - אך ניתן לכוון זאת באופן פשוט.
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 8.9 ק"מ לליטר, סביר בהחלט בהתחשב בגודל ובתנאים.

פולקסווגן קראפטר GP35

התנהגות כביש

ככל שדוחקים בקראפטר למהירויות גבוהות יותר, כך הוא מרגיש בטוח ויציב יותר. כמובן, כמו בכל רכב מסוגו - יש צורך להאט משמעותית לקראת פניות חדות, אך עם עיקולים רחבים במהירויות גבוהות הוא מתמודד בצורה מצוינת. ההגה קל אך מדויק יחסית.

העמסה

פולקסווגן קראפטר מוצע במספר גרסאות של אורך, גובה ומשקל - כך שניתן להתאים אותו לצרכים. ניתן גם לרכוש אותו בגרסה ארוכה וגבוהה שעדיין נשארת במשקל שמתחת ל-4 טון, ומי שצריך להעמיס ציוד בעל נפח גדול אך במשקל נמוך - יוכל ליהנות מהקראפטר ועדיין לנהוג עם רשיון לרכב פרטי.

מפתח הדלתות רחב, דלת צד אחת מוצעת כסטנדרט ואליה ניתן להוסיף דלת הזזה נוספת מהצד השני. הדלתות עצמן מעט כבדות וקשות לתפעול ביחס לרכבים אחרים.

פולקסווגן קראפטר - מבחן דרכים

סיכום

פולקסווגן קראפטר הוא רכב מסחרי מהזן הישן. תא הנוסעים שלו פשוט, האבזור דל ורמת הרעשים גבוהה - אך את היכולות הבסיסיות בהחלט יש לו. בזכות מנוע חזק, נוחות נסיעה גבוהה וחלל העמסה גדול הוא יוכל להוות פתרון טוב לעסקים קטנים או גדולים, ואם מתיחת הפנים שעבר מרצדס ספרינטר תגיע בזמן הקרוב גם לפולקסווגן קראפטר - הוא בהחלט יהיה אחד מהמתחרים החזקים בסגמנט.


לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה