דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן פולו - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

מגיש וידאו: יתיר דוידוביץ

את האמת? היה קצת מוזר לקבל למבחן את פולקסווגן פולו בצבע אדום. בעוד סיאט איביזה נתפסת כמותג הצעיר של קונצרן פולקסווגן, וסקודה פאביה היא הבחירה הרציונלית, פולקסווגן פולו מאז ומתמיד נתפסה כמכונית קטנה למבוגרים. העיצוב הסולידי תומך בגישה הזו, והדמיון לגולף רק מחזק את התחושות - יש פה מכונית רצינית, בוגרת, יקית ונטולת חוש הומור. ומה למכונית כזו ולצבע אדום בוהק?

אבל בשעת לילה מאוחרת, עם שני גלגלים על מדרכה בסמוך לבית קפה אופנתי, נראה היה שרחובות תל אביב הצפופים לא מקבלים בהשלמה את הקביעה מהפסקה הקודמת. הח"מ יצא מהפולו האדומה, ומשהו בתחושות הרגיש מאוד נכון לסיטואציה הזו. כמו במקרה של האייפון, לפעמים הנקי והאלגנטי מרגיש מודרני ומתקדם. סולידי זו לא תמיד מילה גסה.

מתיחת הפנים שעברה הפולו לאחרונה לקחה את העיצוב למחוזות שקרובים יותר לגולף, כאשר גם בהיצע המנועים, באבזור ובעיצוב הפנים חלו שינויים קלים. המבחן שלפניכם יבדוק מה בדיוק השתנה, ואיפה זה שם את הפולו כיום.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן פולו


פולקסווגן פולו, 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 90 כ"ס, החל מ-107,900 שקל

יתרונות

חסרונות

תא נוסעים איכותי

אבזור בגרסה הבסיסיץ

ביצועי מנוע

תיבת הילוכים בעיר

צריכת דלק

מחיר רכישה


צפייה בתוכן פולקסווגן פולו - מבחן וידאו

עיצוב

אז כאמור, הפולו קיבלה את הפרצוף של הגולף. זה מתבטא בעיקר בפנסי החזית, בגריל הקדמי שקיבל עוד כמה שלבי פלסטיק ובפס הכרום האלגנטי שתוחם מלמטה את השבכה הקדמית. מאחור הפנסים הפכו כהים יותר, והפגוש קיבל שפה תחתית חדה ונאה.

בתא הנוסעים העיצוב השתדרג בזכות גימורי כרום ששוברים את הצביעה השחורה ומקנים לפולו ניחוח יוקרתי.

פולקסווגן פולו
פולקסווגן פולו, מהדורת 2014 / צילומים: יתיר דוידוביץ

תא הנוסעים

"הים הוא אותו ים", אמר פעם ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר, וגם הוסיף אנלוגיה שלא היתה עומדת כיום בתקנוני הפוליטקלי קורקט. ובכן, גם הפולו היא אותה פולו. מתוכננת בפשטות אך בדייקנות, מינימליסטית אך פרקטית, ועם חומרים טובים מאוד בדרך כלל. התחושה מאחורי ההגה, לפחות מבחינת מוצקות ואיכות הפלסטיקה, מזכירה יותר את מיני של ב.מ.וו מאשר את רנו קליאו, למשל. פה ושם ניתן למצוא כמה חומרים פחות משכנעים, בבסיס ידית ההילוכים או בדלתות, אבל בסך הכל הפולו עושה רושם מאוד מוצלח. גם תאי אחסון קיימים בשפע.

המושבים הקדמיים לא מאוד גדולים, אך לבעלי גוף ממוצע הם יהיו נוחים ותומכים. תנוחת הישיבה היתה גבוהה מדי עבור חלק מהנהגים, אך הנסיון מלמד שלקוחות רבים יראו בכך יתרון. מאחור המרווח פחות מרשים, וגם הכניסה לרכב לא מאוד נוחה. שני מבוגרים יסתדרו לא רע בפולו, אך על נוסע שלישי אין מה לדבר. זו סופר מיני ממוצעת בלבד מבחינת המרווח.

תא המטען של פולקסווגן פולו מציע נפח הטענה מכובד, והמבנה הרבוע שלו מאפשר לנצל את הנפח באופן מקסימלי. הגרסאות המאובזרות יותר כוללות גם מדף שמחלק לגובה את תא המטען.

רשימת האבזור של הפולו השתפרה, אך היא עדיין לא בשורה הראשונה של מכוניות הסופר מיני - בטח שלא ביחס למחיר. בגרסת ה-Trendline יש מערכת מולטימדיה בסיסית בהתקנה מקומית, דיבורית בלוטות', 4 כריות אוויר וזהו פחות או יותר. גרסת ה-Comfortline כוללת מערכת שמע מקורית מצוינת (אותה אחת שקיימת בגולף), שליטה מההגה על המערכת, ורק עם המנוע החזק תקבלו גם חישוקים קלים ופנסי ערפל. פריטים כמו בקרת שיוט תמצאו באיביזה הזולה יותר, אבל לא בפולו.

פולקסווגן פולו

נוחות נסיעה

פולקסווגן פולו מביאה לידי ביטוי את התפיסה הגרמנית בשלמותה בכל הנוגע לכיול מתלים. פעם היינו קוראים לזה "חובטת אך לא מתרסקת", אבל הפולו הנוכחית לא חובטת - אלא פשוט מעבירה דיווח חד, קצר וברור על שיבושי הכביש באמצעות טלטול קל ונקודתי, שלאחריו הנסיעה ממשיכה ביציבות ובשלווה כאילו לא קרה דבר. בסופו של יום הבידוד מפגמי האספלט אולי לא מושלם, אך הנהיגה גם לא מעייפת.

מחוץ לעיר מתגמלת הפולו עם ריסון מעולה, שמעניק הרגשה מאוד יציבה ובטוחה במהירויות גבוהות. אם שקלתם להוסיף לתקציב ולרכוש משפחתית רק כי אתם מרבים בנסיעות מחוץ לעיר, הפולו יכולה להיות פשרת ביניים מצוינת: לא זולה כמו סופר מיני סטנדרטית, אך איכות הנסיעה לא נופלת ממכוניות משפחתיות.

בידוד הרעשים טוב מאוד, למעט רעשי כביש שחודרים פה ושם במהירויות גבוהות.

פולקסווגן פולו

מנוע ותיבת הילוכים

עד למתיחת הפנים, הדור הזה של פולקסווגן פולו שווק בישראל עם שתי יחידות הנעה: האחת ותיקה, פשוטה ומוכחת בנפח 1.4 ליטר, והשניה מוגדשת טורבו מסדרת ה-TSI בנפח 1.2 ליטר. כיום נותרה בהיצע רק ה-1.2 ליטר, אך זו מוצעת עם שני הספקים: 90 או 110 כ"ס. אנחנו נהגנו על החלשה מבין השתיים, ואנחנו יכולים לומר בפירוש כי לא צריך יותר כוח מזה במכונית סופר מיני.

היציאה מהמקום זריזה, קצב ההתקדמות משביע רצון, ועקיפות ועליות נאכלות בקלות מתחת לגלגליה של הפולו. אז האם אפשר לסגור את הסיפור ולוותר סופית על הגרסה המחוזקת? ובכן, לא לגמרי. למנוע הקודם של הפולו היה פלפל, תחושת נמרצות יוצאת דופן וגם ביצועים מאוד מאוד מרשימים. בגרסת ה-90 כ"ס אמנם לא צריך יותר כוח לנהיגה יומיומית, אבל אם רוצים יותר - ולא מעט לקוחות אכן עשויים לרצות יותר - גרסת ה-110 כ"ס היא אופציה קורצת, שתהפוך את הסופר מיני ה"לגמרי מספקת" למכונית זריזה במיוחד.

תיבת ה-DSG, גם פה, לא פועלת מספיק חלק בתוך העיר. היא רועדת קלות ומעט משתהה ביציאה מהמקום, ולמי שנוסע בעיקר בעיר זה יכול להפריע. במהירויות גבוהות היא פועלת היטב ומחליפה הילוכים במהירות ובנינוחות.

פולקסווגן פולו שלאחר מתיחת הפנים מצוידת במערכת "עצור וסע" בכל הגרסאות. המערכת, שמדוממת את המנוע בעמידה במטרה לחסוך בדלק, פועלת בצורה חלקה ומוצלחת - אך יחד עם תיבת ה-DSG וההמתנה לכניסת הטורבו היא מאריכה את ההשהיה של היציאה מהמקום בעיר.

צריכת הדלק של הפולו השתדרגה משמעותית לאחר מתיחת הפנים, ובנהיגה בין עירונית מהירה למדי, וגם בכמה קטעים עירוניים, מדדנו נתון של כ-14.5 ק"מ לליטר. מרשים.

פולקסווגן פולו

התנהגות כביש

פולקסווגן פולו, למי שעדיין לא הבין, היא מכונית סולידית ובוגרת. ככזו, התנהגות הכביש שלה מאוד בטוחה, צפויה ונייטרלית - כל כך נייטרלית, עד שבכבישים מסוימים חשבנו שהצבע האדום הוא למעשה אות הזדהות עם השכנים משוויץ. אין בכך פסול, אלא להיפך: נהגים ימצאו בה בת לוויה מוצלחת מאוד גם בתנאים שמאתגרים את אחיזת הכביש, אך חובבי ההגה יעדיפו את השובבות של פורד פיאסטה, למשל.

פולקסווגן פולו

סיכום

מתיחת הפנים של פולקסווגן פולו אמנם לא היתה דרמטית, אך נדמה שרק עכשיו הפולו סוף סוף יכולה למצוא את מקומה הנכון בשוק. העיצוב, תא הנוסעים והאיכות הכללית של הנסיעה עלו מדרגה וקירבו אותה לעולמה של הגולף. המנועים וצריכת הדלק מציבים אותה בצמרת של מכוניות הסופר מיני כיום, ואנחנו בהחלט יכולים להבין למה יהיו לקוחות שיעדיפו לשלם עליה יותר מאשר על המתחרות.
כל זה, כמובן, עוד לפני שנת 2015 - בה צפויות להגיע לישראל לא פחות מ-6 מכוניות סופר מיני חדשות ומחודשות. צפו לשנה מעניינת.


לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה