דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן טוארג 3.6 V6 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

לבוש חליפה שחורה, חולצה לבנה ועניבה איכותית, תיק ג'יימס בונד מעור משובח וטלפון סלולארי מתקדם, אני צועד בצעדי ענק לכיוון החניה. מגע צעדי עם הקרקע השמיע קולות נקישה מעקבים יוקרתיים תוצרת חוץ. שם, באותה חנייה, זוקף את אוזניו לקראתי טוארג שחור בוהק, כמו סוס אציל, המכיל בתוכו 280 כ"ס, רוקע ברגלו הקדמית, מקשית צווארו ונושף בנחיריו. מפתח הרכב מוחזק בידי וזה מספיק בכדי לפתוח את דלת הרכב באופן אוטומטי. אני נכנס לרכב, סביבי מרחבים של עור בצבע שמנת, גלופות של עץ משובח וכפתורים ומנורות שלא היו מביישים את החללית עימה הגיע ET לכדור הארץ. לא משנה לאן אתה נוסע, התחושה שמשדר הרכב לנהג ונוסעיו היא כי הנסיעה חשובה. מאוד חשובה. הרכב משדר איכות מרקיעה שחקים ונדמה לרגע כי כל מה שצריך אדם בכדי להפוך מעורך דין לעורך דין מצליח, הוא לשבת ברכב

קטלוג הרכב של iCar - פולקסווגן טוארג

פולקסווגן טוארג מבט מהצד
פולקסווגן טוארג. הסוס ה- 281 / צילום: עזרא לוי

לרגע שכחתי כי אני בדרכי לבית המשפט לדיון קדם משפט בתיק מיותר, ששוויו אלפי שקלים בודדים. אני חייב לציין כי לפחות בהרגשה, נדמה היה לי כי אני בדרכי למשפטו של ג'ון איוואן דמאניוק, כבכיר הפרקליטים (רק עם סוף טוב יותר מבחינת היהודים).

הדלת נסגרת בצליל איכותי המשדר ביטחון. המפתח מוכנס לסוויץ', לחיצה על הברקס, סיבוב קל של המפתח, והמנוע מתעורר לחיים. מתעורר  לחיים? אז זהו, שלא ממש.

הציפייה הייתה לנהימה חזקה של מנוע V6 שתגרום לרוח סערה וכיפוף העצים החונים מאחור. אך לא כך הדבר ואכזבה קלה מציפה אותי. שילוב להילוך אחורי, לפתע נדלקת מצלמה צבעונית על צג המחשב באיכות מעולה, בצירוף קווים המדמים את כיוון נסיעתו של הרכב לאחור בהתאם לזווית ההגה. מרשים ביותר. איך יכולתי להסתדר בלי זה עד היום. אני חייב כזה!

פולקסווגן טוארג מבט מצלמה
פולקסווגן טוארג. מי מביט בי מאחור? / צילום: עזרא לוי

מתחילים לנוע. כמה שלא שיחקתי עם המושב (ויש אפשרות לכוון את המושב כמעט לכל כיוון), לא הצלחתי למצוא תנוחה שנוחה לי. לאחר שקיבלתי סחרחורת מתזוזות המושב, התפשרתי על תנוחה מסוימת והחלטתי להמשיך. גם ככה, מה זה משנה, ממילא ברמזור כולם בטוחים שלי נוח יותר מכולם.

לחיצה חזקה על דוושת הגז והרכב מאיץ יפה עד 120-130 קמ"ש (8.6 ש' מ- 0-100). לפתע נדמה כי הבהמה השחורה הרבה יותר קלה מאותם 2,238 ק"ג מוצהרים. האצות ביניים במהירויות תלת ספרתיות, נחמדות, אך לא יותר מכך. אך איכותי ככל שיהיה, הרכב אינו מבודד רעשים דיו והמנוע נשמע יותר כמו מנוע של מאזדה מאשר של רכב יוקרתי בעל מנוע V6. די מאכזב. הרכב כמעט תמיד יזנק ראשון ויעלם ליתר הרכבים ברמזור. אך באותה מידה יהיה הרכב הראשון שיעלם לתוך תחנת הדלק הקרובה. ובכלל, בנסיעה אגרסיבית, נדמה כי מחוג הדלק עורך תחרות עם מחוג המהירות, מי מסתובב יותר מהר.

מיכל ב- 500 שקל מתרוקן במהירות של שופינג בקניון רמת אביב ולפעמים הדבר כל כך מוגזם, עד כי כל לחיצה על דוושת הגז מלווה בהסטת העיניים ממחוג הדלק לחלון הגג (סאן רוף), בתחינה מבורא עולם שהפעם זה יעלה לי פחות.

המתלים קשיחים יחסית ובכביש משובש ירגיש הנוסע כמעט כל בליטה או חריץ. יחד עם זאת, בנסיעה מהירה, משדר הרכב יציבות גם במהירויות תלת ספרתיות הנושקות למקדם 2 (לשאלתכם, כמובן שהנסיעה הספציפית הזו לא נערכה בישראל), כאשר המהירות המקסימאלית המוצהרת הינה 215 קמ"ש.

הנסיעה בלילה הינה חוויה של ממש ולפעמים נדמה לנהג שהוא בטיול בווגאס. הרכב כולו מכוסה כפתורים אינספור, אשר מוארים כולם והחוויה מרטיטה. לרכב גאדג'טים אינסוף, החל מחיישני התקרבות לצידי הרכב 360 מעלות; בתוספת צפצופים קצביים וטבלה צבעונית אשר לפי סולם הצבע מודיעה לנהג עד כמה הוא קרוב לעצם הזר; ווישרים ואורות הפועלים אוטומטית; בעת כיבוי הרכב, ההגה נכנס פנימה והמושב זז לאחור, על מנת שהיציאה מהרכב תהיה נוחה יותר; בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת לכל נוסעי הרכב בנפרד; מושבים מחוממים (גם מאחור) ועוד.

אחזקת הרכב ? הצחקתם אותי. אם חיכיתם לקרוא על עלויות האחזקה, כנראה שהרכב לא ממש בשבילכם והנכם מוזמנים לעבור לכתבה הבאה. נדמה כי הכל כל כך מתקדם ומסובך ברכב שכל כניסה למוסך מלווה בצוות מומחים אשר מנסה לפתור את הבעיה. לא מאמינים ? נסו באחת השבתות לצאת לבילוי משפחתי ולחפש יחדיו את מצבר הרכב. רמז: חפשו מתחת לכיסא של הנהג. ואם במצבר עסקינן, אז דעו שאם המצבר "נגמר" ומפתח הרכב היה בסוויץ', לא ניתן יהיה להוציאו.

יכולת שטח? אז ככה. לפרוטוקול נציין כי לרכב יכולת שטח טובה בהחלט, דיפרנציאל מרכזי ננעל, אופציה לדיפרנציאל אחורי ננעל (בפולקסווגן טוארג V10 מגיע כסטנדרט) והילוך כוח. אך את מי זה מעניין ? האם ראיתם פעם טוארג מטפס במעלה זיק או מבקר את שכנו הקרוב וידידו הטוב מעלה מחמל? האם נתקלתם באחד יורד את מעלה יאיר? וספק רב אם נחל צין ראה אי פעם את הסמל W מקרוב או הריח את צמיגיו. בשבילים בהם כן נראים טוארגים, יכולה לעבור גם אותה המאזדה המוזכרת לעיל, כך שלא מצאתי כל חשיבות להכביר מילים בעניין יכולת השטח של הרכב.

 פולקסווגן טוארג חי עילאי
פולקסווגן טוארג. שיחה חשובה...?! / צילום: עזרא לוי

לסיכום, הטוארג הוא רכב מהנה, מפנק מאוד, עם שכלולים, כפתורים, טכנולוגיה ופונקציות לעילא ולעילא. הרכב משדר יוקרה ועוצמה איכותית. הרכב מעניק לנהג הרגשת שליחות ומשדרג את הנהג לתפקיד ניהולי בכיר, שלא לומר מפקד אוגדה. אמנם הוא לא מרצדס וגם לא ב.מ.וו, אך ספק אם התדמית שהוא משדר על הכביש פחותה מתדמיתם של אלה. יחד עם זאת, קשה להתעלם מהאכזבה בכל הנוגע לבידוד רעשים, לרבות רעשי המנוע, כמו גם מתחום נוקשות המתלים (ניתן כאופציה לרכוש את הרכב עם מתלי אוויר מתכווננים).

אז לנסיעה לאילת לא בטוח שהייתי בוחר בו, אך לבית המשפט או לפגישה חשובה בבית הלקוח, אין ידיד טוב ממנו.

בבוקר למחרת יצאתי לכיוון החנייה. לבוש בסתם חליפה, סתם חולצה לבנה, סתם עניבה, סתם תיק ג'יימס בונד מעור וסתם טלפון סלולארי לא מתקדם. מגע צעדי עם הקרקע השמיע קולות נקישה מרגיזים. אני לוחץ על כפתור השלט, פותח את דלת המאזדה, עוד יום עבודה, בדרך לבית המשפט, לסתם דיון בתיק מיותר, בסכום זעום של אלפי שקלים בלבד.

אם רק היה לי טוארג...

לדגמי פולקסווגן ישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה