דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן גולף - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


מבט על מחירון רכב חדש משנת 2006 מגלה כי מחיריה של משפחתית אוטומטית נעו בזמנו סביב 120-127 אלף שקל, מחירים דומים למחיריהן של מכוניות משפחתיות כיום. גם מחיריה של פולקסווגן גולף ב-2006 התחילו ב-130 אלף שקל, ממש כמו היום, אבל לפני שבע שנים הייתם מקבלים את גרסת הבסיס עם תיבה ידנית ו-1,600 סמ"ק של ברזל. להגדיר את ה-1.6 ליטר ההוא כמנוע זה כמו לקרוא לממרחים התעשייתיים של הסופר בשם חומוס. הגרסה היקרה בהיצע  של הגולף עלתה אז לא פחות מ-180 אלף שקל. מעבר מהיר למחירון של 2013, ומה השתנה? מחירי המשפחתיות דומים עד זהים, ומחירה של הגולף הפשוטה ביותר נותר זהה לחלוטין – 130 אלף שקל. אבל היום במחיר הזה תקבלו מנוע טורבו קטן ומתקדם, חיסכון בדלק ותיבת הילוכים מודרנית (ויש האומרים מודרנית מדי). הגרסה היקרה, דרך אגב, עולה כיום 146,000 שקל. המסקנה? אם פעם הגולף הייתה מכונית שרק מעטים יכלו להרשות לעצמם ועדיין היא נמכרה בכמויות מכובדות, בטח היום, כשכל רוכש משפחתית יכול להרשות לעצמו אחת, היא תציף את הכבישים כמו מאזדה 3 בשעתה. זה, כידוע, לא בדיוק קורה. והשאלה היא למה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן גולף


פולקסווגן גולף, טורבו-בנזין 1.4, רובוטית כפולת מצמדים, 122 כ"ס, החל מ-145,900 שקל

יתרונות

חסרונות

איכות גימור והרכבה

לא מרווחת כמו משפחתיות אחרות

ביצועי מנוע מעולים

נסיעה נוקשה מדי בעיר

צריכת דלק נמוכה
עודף טכנולוגיה




כדי לברר מדוע עם ישראל לא מסתער בהמוניו על הגולף החדשה, לקחתי את עומר שהוא אחד מבוחני הרכב שלנו וחובב גולפים ידוע, לסיבוב מקיף וארוך בדור השביעי של הגולף. יחד עמדנו על צפונותיה של הגולף החדשה.

"אמרת שתביא את הגולף החדשה" זורק עומר בחיוך, והבדיחה הפעם היא לא על ההבטחות שלי אלא על חשבונה של הגולף. הדור החדש של רבת המכר הגרמנית לא נראה ממש שונה מהדור הקודם. כדי להבין שמדובר בגולף החדשה חייבים לראות אחת מהדור הקודם ניצבת לידה, אבל כאשר מוצאים אחת כזאת אפשר להתרשם מהעיצוב החדש. הדור השביעי של הגולף נמוך ורחב מהדור הקודם, החזית מחודדת וקו המותניים בולט בהרבה. המראה הכללי ספורטיבי יותר וקצת יותר מוצלח מהדור הקודם.

כשצוללים לתא הנוסעים הרושם מתחדד. המראה הכללי טוב יותר למרות שגם כאן ההבדלים פחות בולטים. כל המערכות בקונסולה המרכזית מתוחמות בפאנל פלסטיק אפור, שלא היה בדור הקודם. גם ההגה עם התחתית הישרה ופקדי מערכת האקלים מעט שונים. מי שיחפש בלם יד יגלה שאת מקומו החליף כפתור קטן. אבל אלו לא ההבדלים המהותיים ביותר. הפער הגדול ביותר בין הגולף החדשה והקודמת נעוץ באיכות תא הנוסעים. התא של הדור השישי היה איכותי למדי אבל הדור הנוכחי הקפיץ את הגולף מדרגה אחת מעלה. עומר לא הפסיק ללחוץ למשש וללטף כל פיסת פלסטיק, בד ועור בגולף החדשה רק כדי להיווכח שיהיה מאוד קשה למצוא פאנל שהונח לא כראוי.


פולקסווגן גולף, הדור השביעי. איכותי יותר מתמיד / צילומי יח"צ: רונן טופלברג

והאיכות שנשפכת ממנה לא נוגעת רק לאיכות החומרים וההרכבה. תנוחת הישיבה נמוכה יותר אך המשבים העוטפים מאפשרים להגיע למיקום אידיאלי בקלות והם נוחים לאורך זמן. מבחינת מימדים הדור החדש צמח ב-6 ס"מ. ביחס לממוצע בקטגוריה עדין יש כאן מרווח מצומצם לרגליים, והגבוהים שבנוסעים יחושו קרבה יתרה למושב שלפניהם. מרווח הראש, לעומת זאת, מצויין. נוסע שלישי יתקשה להשתקע במקומו לאור תעלת ההינע ופתחי המיזוג הבולטים.

באופן מסורתי הגולף איננה מכונית מאובזרת. אם עקבתם אחרינו עד כאן כבר הבנתם, גם הדור החדש לא ממש מאובזר אך מציע... ובכן, קצת יותר מהדור הקודם. גרסת הבסיס תזכה אתכם במערכת שמע מקורית עם מסך מגע, בקרת אקלים וציפויי עור להגה ולידית הילוכים. הגרסה המאובזרת בה נהגנו מציעה מעט יותר, אבל מי ששם כמעט 150 אלף שקל על משפחתית קומפקטית יתאכזב לגלות שהתמורה היא רק שליטה מההגה על מערכת השמע, בקרת שיוט וכניסת USB.

ויש עוד משהו שתקבלו בעבור תוספת המחיר: מנוע משודרג. מדובר במנוע בנפח 1,400 סמ"ק שמנפק 122 כוחות סוס, ובדומה לכל מנועי ה-TSI של הקונצרן הגרמני, גם כאן המנוע מציע הרבה יותר ממה שמספרים הנתונים. מתחתית הסל"ד נמצאים 20 קג"מ שמושכים את הרכב בנחישות עד שיא ההספק ב-5,000 סל"ד. ממש כמו בדור הקודם, מדובר במכונית מהירה מאוד ביחס לקטגוריה. ולמרות שבדקנו היטב למה מסוגל המנוע הזה בכבישים השוממים של הדרום צריכת הדלק נותרה מצויינת. 15 ק"מ לליטר בנהיגה בין עירונית מהירה -13.5 ק"מ לליטר במהלך המבחן כולו. מרבית הרוכשים לא יממשו את מלוא הפוטנציאל של המנוע, ולהם נמליץ לרכוש דווקא את גרסת ה-1.2 המוגדשת שמציעה ביצועים טובים ולא נחותים בהרבה מה-1.4, יחד עם יתרון קל בצריכת הדלק.



אך אליה וקוץ בה. תיבת ההילוכים האוטומטית הרובוטית כפולת המצמדים (DSG) עדיין מהווה את עקב האכילס של הגולף החדשה. היא עדיין רועדת במהירויות נמוכות אך בגרסתה החדשה היא לא חובטת יותר מדי וגם בסעיף האמינות מבטיחים בפולקסווגן שיפור ניכר. מה שבאמת הצליח לעצבן את עומר היה שילוב התיבה עם שלל המערכות החדשות שמותקנות ברכב. מערכת ה-Auto Hold שמחזיקה את הבלמים באופן אוטומטי בעמידה עבור הנהג, בלם היד החשמלי ומנגנון ה"עצור וסע" שנועד לשפר את צריכת הדלק בתוך העיר על ידי דימום מנוע בעמידה. כל מערכת עושה עבודתה נאמנה אך כל עצירה ארוכה יוצרת בעיה. לחיצה על הגז מדליקה את המנוע ומחברת במיידיות את הקלאצ', ואז הרכב דוחף כנגד המערכת שמחזיקה את הבלמים. כך שכל נסיון לצאת מהמקום הופך לחוויה מטלטלת עד שהבלמים משתחררים. הפיתרון הוא לחיצות קטנות על הגז שמבטלות את המערכות אחת אחר השנייה, יציאה איטית להחריד מהמקום או פשוט ביטול של אחת מהמערכות. לא מדובר בעניין אקוטי, אבל בהתחשב בביצוע המעולה של שאר המכלולים נראה ששילוב המערכות לא מספיק מלוטש.

בגולף יכולים לכתוב ספר על כיול מערכות מתלים. הגרמניה הקטנה מעולם לא הייתה מחסידות המתלים הרכים, והמרכב נטה תמיד להיות מרוסן על גבול החובט. גם כאן מערכת המתלים מוצלחת, חובטת מעט, לא רושמת כל נדנוד וכמובן שלא נרשמו התרסקויות על מהמורות גדולות. בתחום העירוני מפגש עם בורות שיפרסו לרוחב הכביש יעבירו חבטה קלה והמהמורות יורגשו בתא הנוסעים. ממש כמו בדור הקודם רק... טוב, אתם כבר יודעים את ההמשך. בנסיעה לילית מהירה על כביש 6 קל לחשוב שנמצאים על האוטובאן. ריסון המרכב מעולה ובידוד רעשי הרוח והכביש טוב מאוד.

הדור החדש של הגולף מציע התנהגות כביש לעילא. האחיזה גבוהה והנכונות לשתף פעולה עם הנהג מבורכת אפילו כשהזנב נקרא לדגל. ההגה עדיין חסר תקשורת אולם הוא מדוייק ומציע משקל מעולה. לטעמי מדובר באחד ההגאים הטובים בקבוצת פולקסווגן. למרות כל הקומפלימנטים הגולף  עדיין נופלת ממכוניות דוגמת הפוקוס ברמת המעורבות וההנאה שהיא מספקת לנהג.



אבל את הקונה הממוצע של הגולף זה כנראה ממש לא יעניין. אותו תעניין הגולף בפרמטרים של איכות, וכשהיא נמדדת בציונים "נטו" מדובר במכונית שהעלתה, בפעם המי יודע כמה, את הרף בקטגוריה כולה. דווקא עומר, חובב הגולפים, טען שהיא לא מספיק מרגשת ומיוחדת ביחס לדור הקודם. חזרנו על המנטרה הזאת אולי אלף פעם אבל אין דרך טובה יותר לומר את זה: הדור השביעי של הגולף הוא למעשה גרסה משופרת של הדור הקודם כמעט בכל פרמטר. אז נכון שלא מדובר במכונית שתרגום לכם לצאת ממנה נפעמים, ונכון שכמעט אף אחד לא ידע שאתם נוסעים במכונית שהושקה ב-2012 אבל גולף היא משהו אחר. היא מפגן צרוף של פרפקציוניזם.
 

לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

 

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה