דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן אמארוק - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


המפגש עם פולקסווגן אמארוק לא היה אמור לחדש לי הרבה. לפני שנתיים, פחות או יותר, עשיתי נסיעת מבחן קצרה על האמארוק בארגנטינה. הרושם כבר אז היה טוב ונראה היה שפולקסווגן הולכת להשתלט על שוק נוסף. עברו מים בירקון (ספק אם עברו הרבה ואם בכלל ניתן לקרוא לזה מים) והאמארוק מגיע לישראל. מה כבר יכול להיות שונה? מסתבר שלא מעט.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן אמארוק

פולקסווגן אמארוק, טורבו דיזל 2.0 ליטר, אוטומטית, 180 כ"ס, 265,000 שקל

יתרונות

חסרונות

איכות נסיעה כוללת

מחיר

אבזור

נוחות בשטח

מנוע ותיבת הילוכים

ספסל אחורי


פולקסווגן אמארוק
פולקסווגן אמארוק / צילומים: עומר פרלמן

עיצוב

בשוק הטנדרים המראה לא בדיוק משחק תפקיד. פרקטיות היא שם המשחק. רוב הרוכשים של טויוטה היילקס ואיסוזו די-מקס לא מצפים שיסתכלו עליהם ברחוב. ועדיין, האמארוק משאיר רושם מעט יותר טוב. הוא לא מנסה להתחכם עם קויים מיוחדים. פשוט ריבוע עצום בגודלו. החזית, באופן כללי, דומה מאוד לטוארג. ההמשך קצת פחות מעוצב אבל בצבע מטאלי הוא בהחלט נראה מרשים.

תא נוסעים

תא הנוסעים נראה כמו גולף, רק בגדול אך זה לא אומר שהוא מרגיש ככה. החומרים פשוטים יותר, הפלסטיקים חלולים ומחוספסים. אבל את האמארוק צריך לבדוק ביחס לבני מינו הטנדרים. במבט השוואתי שכזה הוא מרגיש יותר איכותי, יותר מעוצב ומאוד חסון. נושא איכות ההרכבה הפתיע אותנו לטובה ביחס למפגש בארגנטינה. האמרוק שמגיע ארצה נולד בגרמניה ומתברר שרכב זהה יכול להציע איכויות שונות לחלוטין אם בארץ הייצור שלו יש מספיק "ייקים".

האבזור בגרסה היחידה של האמארוק מפנק יחסית. מערכת שמע מקורית, דיבורית בלוטות', חיבור AUX, בקרת שיוט, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים, פנסי ערפל ועוד ועוד. בתוספת תשלום ניתן לקבל מערכת מולטימדיה מתקדמת שכוללת מסך מגע גדול ומערכת מצלמות שאמורות לסייע להתנהלות בשטח טכני. מכיוון שמדובר ברכב לעבודה הפן הפרקטי לא נזנח. המושבים עשויים מבד שמתייבש במהירות, גם בתא הנוסעים וגם בתא המטעם יש ציפוי גומי שמאפשר ניקוי קל ופשוט.

טנדר פולקסווגן אמארוק - תמונה מהצד

המרווח לנוסעים מקדימה מעולה והמושבים רחבים ונוחים. הם גם מתכווננים ומאפשרים תנוחת ישיבה מצויינת. בספסל האחורי מרווח הרגלים והראש מצויינים אבל זה לא אומר שמדובר במקום שתשמחו לשהות בו. הספסל נוקשה מדי, זווית המסעד זקופה והמסעד שטוח לחלוטין. אם אתה קבלן ומתכנן להשתמש במושב האחורי גם לטיולים משפחתיים, תדע, הילדים יעדיפו את אמא. אם אתה מתכנן להסיע שם את הפועלים שלך, צפה לטלפון מהיר מההסתדרות או מקו לעובד. ובמעבר חד אחורה. הארגז מעולה, קל להעמיס ולפרוק ציוד בזכות הדלת החסונה עליה ניתן להניח כל ציוד בכל משקל ואם הרכב היה נמוך במספר סנטימטרים זה היה מושלם. הארגז גדול ובעיקר מציע שפת הטענה גבוהה ומלבן שיאכלס אפילו משטח עץ. מקום לציוד, או לפועלים שלא יסכימו לשבת בספסל האחורי, לא יהיה חסר בארגז. יש גם שלל עיגונים, כולל לשלדת הרכב, כך שאין בעיה לחבר גם חפצים מסיביים במיוחד.

נוחות נסיעה

טנדרים לא אמורים להיות כלים נוחים. בסעיף הזה האמארוק מציע הפתעה קטנה. לא, הוא לא נוח כמו מרצדס S קלאס וגם פורד פוקוס תהיה מקום יותר נעים לבילוי ארוך. מצד שני, בכבישים בין עירוניים הוא מציע נוחות נסיעה שאפשר להגדיר אותה כטובה עד טובה מאוד. למעט שיבושים רוחביים ופסי חיבור הוא כמעט לא מעביר מידע מהכביש אל הנוסעים, וגם במקרים קיצוניים הוא עושה זאת באופן נסבל. בידוד רעשי הכביש והרוח טוב יחסית. בתוך העיר המצב יותר מורכב. מצד אחד, פסי האטה לא קיימים ממקום מושב הנהג. האמארוק חולף עליהם כאילו היו ניירות. מצד שני, רצף שיבושים קטנים, דווקא יעביר טלטלות ונדנודים למרכב. בהמשך ישיר, לא מדובר ברכב שטח נוח. למעט שבילים כבושים היטב הכיול הנוקשה מכתיב נסיעה קופצנית ומטלטלת יחסית לכלי שטח רכים יותר. אבל הנוחות לא נופלת מטנדרים אחרים ותשובה מובהקת מי יותר נוח בעיר ובשטח היא עניין שמצריך מבחן השוואתי.

פולקסווגן אמארוק - מבט מקדימה

מנוע ותיבת הילוכים

בקטגוריה הזאת מקובל לפגוש מנועי דיזל בעלי נפח מכובד. להיילקס יש 3,000 סמ"ק ו-171 כוחות סוס. לדי-מקס יש 2,500 סמ"ק ו-163 כוחות סוס. ולאמארוק? רק 2,000 סמ"ק, אבל בזכות שני מגדשי טורבו הוא מציג נתון של 180 כ"ס. נתון מרשים לא פחות הם 42.8 קג"מ כל הדרך מ-1,750 סל"ד. המנוע משולב עם תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. כל החבילה מרגישה מצויין והאמארוק מתקדם בקצב שלחלוטין לא הולם טנדר מגודל. תיבת ההילוכים שקופה כמעט לגמרי ורק העובדה שעד מאה היא טורחת להחליף הרבה מאוד הילוכים מאטה מעט את הקצב.

התנהגות כביש

האמארוק מציג התנהגות כביש טובה, יחסית כמובן. קל לשלוט בהעברות המשקל וההתנהגות מאוד צפוייה. לא מדובר ברכב שמישהו ינסה לקחת לכיוונים ספורטיביים מדי והקופצנות שלו יכול לאיים בסגירת מתלה למי שממש יגזים עם קצב גבוה בשטח. בנהיגה יום-יומית הוא צפויי והנטייה לתת היגוי אינה קיצונית כמצופה מרכב עם חזית כל כך כבדה. בנהיגה עירונית שדה הראיה מאוד מוגבל וקשה מאוד לכוון את הברייה המגודלת ברחובות צפופים. שדה הראיה של מצלמת הרוורס נחסם בחלקו על ידי וו הגרירה שמותקן בארץ.

פולקסווגן אמארוק בשטח

יכולת שטח

נוחות הנסיעה כאמור לא מצטיינת בשטח. בשאר האספקטים האמארוק מציג יכולות גבוהות יחסית. זוויות המרכב סבירות וטווח התנועה של המתלה טוב. האספקט החיובי ביותר היא השלדה שמגינה היטב על המכלולים השונים כך שפחות מפחיד להיכנס לשטח של ממש. לאמרוק שתי רמות אבזור חיצוניות ושתיהן מותקנות בארץ באישור ובאחריות היצרן. גרסת המבחן מגיעה עם רמת ה"ספורט" שמציעה מדרגות, מיגון וקשת אחורית גדולה. המדרגות מרגישות שבירות ולא כדאי לבדוק מה יכולתן בשטחים מסולעים. מי ששוהה בשטח על בסיס קבוע יעדיף את הרמה השנייה, "Rock" שמציעה צינורות צד חסונים, קשת עבודה מסיבית ומיגונים יותר רציניים. או אז ניתן יהיה לקחת את האמארוק רחוק יותר בשטח.

סיכום

האמארוק נמצא בבעיה קשה. כטנדר "נטו" הוא אחד הטובים שיש בקטגוריה. הוא מרגיש יותר איכותי, המנוע מצויין ויכולות ההעמסה של טובות מאוד. גם היכולת שלו לכסות מרחקים מפתיעה לרכב שכזה. מי שממש צריך יוכל להגיע איתו מספיק עמוק בשטח. אבל האמארוק חי בקטגוריה בהם שלל מרכיביו הטובים לא מספיקים כדי להימכר במאסות. בקטגוריה בה מוניטין האמינות והשרידות משחקים את התפקיד העיקרי וטויוטה היילקס הוא האלוהים, קצת קשה להציג רכב במחיר כל כך גבוה. ואכן, מרבית המתחרים לא מעיזים להתקרב לרמות המחיר של ההיילקס ומשחקים במגרש משחקים שזול בעשרות אלפי שקלים. פולקסווגן אמארוק ניצב כתף אל כתף מול ההיילקס. כרכב הוא לא נופל ממנו, ואולי אף מאפיל עליו. אך לא בטוח שזה מספיק על מנת להתחרות בו.


לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה