דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן DS5 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



לסיטרואן יש חתיכת היסטוריה עם השם DS. בשנות החמישים ה-DS המקורית הייתה מכונית אוונגרדית שהדהימה את עולם הרכב עם טכנולוגיה אולטרה חדשנית ועיצוב מהמם. סיטרואן DS5 היא הטופ של חטיבת היוקרה של סיטרואן – חטיבה שנקראת (כמה מפתיע) DS. אבל האם שמץ מהגנום של הסבתא עבר בתורשה לנכדה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן DS5

סיטרואן DS5, טורבו-בנזין 1.6 ליטר, גיר אוטומטי, 156 כ"ס, החל מ-208,500 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב מרהיב

נוחות נסיעה

תא נוסעים איכותי

הנדסת אנוש

יחידת הנעה מוצלחת
לחלקכם, תהיה אוונגרדית מדי


סיטרואן DS5 - אוונגרדית במיוחד
סיטרואן DS5. איך אתם אוהבים את האומנות שלכם? / צילומים: יתיר דוידוביץ

עיצוב

במבט ראשון, בהחלט. העיצוב של ה-DS5 מהמם כבר במבט הראשון. כמות הקימורים, פסי הכרום והפרטים הקטנים מבדילים את ה-DS מכל מכונית יוקרה אחרת שקיימת בשוק. למרות השם סיטרואן העיצוב המרשים בהחלט מבדל אותה באופן מובהק משאר רכב המותג, אפילו אם גם להם יש את צירוף האותיות DS בחזית. אבל המראה האוונגרדי לא יתאים לכולם. מכוניות יוקרה נוטות להגיע בתצורת סדאן שמרנית והניסיון ללכת לכיוון האצ'בקי מגודל עלול להרתיע לקוחות יוקרה קלאסיים.

תא נוסעים

תא הנוסעים ממשיך בקו של החלוצי של העיצוב החיצוני. באספקטים של עיצוב ואיכות חומרים מדובר באחד מתאי הנוסעים המרשימים והיחודיים שנמצאים בכלי רכב שלא מוגדר פאר או יוקרה. התחושה הראשונה בכניסה למושב הנהג היא של נחיתה בתא טייס של מטוס בואינג 787 חדש. מי שחלם להטיס מטוסים, או אלו שנשרו מקורס טייס בהחלט יכולים להשיג לעצמם DS5 אחת בתור פיצוי. בכל מקום ניתן למצוא אין סוף כפתורים. על הקונסולה המרכזית, בין המושבים, על התקרה ועוד ועוד. הכפתורים מעוצבים בטוב טעם, מפקדי החלונות ועד למתג שמכוון את עוצמת התצוגה העילית שלנגד עיני הנהג. את התפאורה משלימים מושבי עור מעוצבים שמגיעים בתוספת מחיר אסטרונומית אבל מצדיקים כל שקל, מבחינת מראה ונוחות. על מנת שהנוסעים ירגישו ברכב פרימיום איכות החומרים בתא הנוסעים תפתיע גם מי שרגיל לנסוע ברכבי פרימיום. פה ושם יש פלסטיקים פשוטים אך רוב המקומות אליהם ניתן להגיע מרגישים הרבה מעל הממוצע.

סיטרואן DS5 - תא נוסעים יחודי שיורד לפרטים הקטנים

האבזור בגרסה הנבחנת (היקרה בהיצע) שופע כל טוב. על החישמול הרגיל לא צריך לפרט, ובנוסף ניתן למצוא בקרת אקלים, בלוטות', מערכת שמע עם שליטה מההגה, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני חניה. כל אלו פריטים שניתן למצוא בהרבה רכבים. שלושה גגות פנוראמיים שונים (נהג, נוסע ומושב אחורי) זה עניין פחות נפוץ וכך גם הזכוכית השקופה שמקרינה נתונים לנהג.

ארבעה מבוגרים שישבו בתא הנוסעים ירגישו מצויין מבחינת המרווח לרגליים ולראש. נוסע חמישי יתקל בעיקר במרווח רגלים בינוני. תנוחת הישיבה מאוד 'עמוקה' והתחושה, בעיקר מאחור, קלסטרופובית. תא המטען גדול יחסית.


נוחות נסיעה

באופן מסורתי נשיאי צרפת נוסעים במכונית הדגל של תעשיית הרכב הצרפתית. מבחינתם זה לא רק עניין פטריוטי אלא עניין של נוחות. ה-DS האגדית לדוגמא (בה נסע הנשיא דה-גול) צויידה עוד בשנות ה-50 במערכת מתלים הידרופניאומטית מתקדמת שהפכה אותה למכונית הנוחה בזמנה. כיום נשיא צרפת נוסע ב-DS5, אבל לא ברור איך שירותי האבטחה שלו אפשרו את זה. מערכת המתלים כל כך נוקשה עד כדי חשש שאין מתלים ברכב. אולי אלו אנשי תעשיית הרכב שספגו מהנשיא כמה מכות כלכליות והחליטו לנקום, אחרת לא ברור מה פשר הבחירה במערכת מתלים כל כך לא מתפשרת. בתוך העיר תוכלו לחוש גם במעבר על גרגירי אבק, כמו רמיקס מודרני לאגדת הנסיכה והעדשה. ככל שהמהירות עולה המצב משתפר ובמהירויות בין עירוניות את הנוקשות מחליף ריסון מרכב טוב. ועדיין, שיבושים שונים שלא יורגשו במכוניות אחרות יעברו לתא הנוסעים. נוחות נסיעה היא לא רק מערכת מתלים. בידוד הרעשים, בייחוד רעשי רוח ומנוע, טוב מאוד.

סיטרואן DS5 - על רקע שגרירות בלגיה

מנוע ותיבת הילוכים

ה-DS5, מפתיע ככל שזה ישמע, מוצעת עם המנוע הבכיר של הקונצרן הצרפתי. מנוע בנפח 1,600 סמ"ק. אבל זה מנוע טורבו. הגרסה האוטומטית, היחידה שישראלי כלשהו יקנה, מספקת 156 כוחות סוס. בחו"ל יש גרסה ידנית עם 200 כ"ס. את המנוע פגשנו בשלל רכבי פיג'ו וסיטרואן והוא תמיד קיבל מאיתנו הרבה קומפלימנטים. בניגוד למנועי טורבו הוא לא מאבד מיכולותיו כשהטורים עולים ויש משיכה אחידה עד לסביבות הקו האדום. ה-DS5 לא קלה, והביצועים לא נמרצים כמו בכלי רכב קלים יותר של המותג אך עדיין יספיקו לרוב הקליינטים. תיבת ההילוכים היא תיבה יפנית מבית "אייסין" בעלת שישה הילוכים. ביחס לתיבות הישנות של המותג הצרפתי מדובר בצעד ענק למותג הצרפתי למרות שזה צעד קטן תעשיית הרכב. התיבה מעבירה הילוכים באופן מעודן אך לעיתים היא מעט איטית בתגובותיה. צריכת הדלק של ה-DS נעה בין נזירות בשיוט רגוע להוללות פרועה כשהנהג מאבד את זה ומוביל את ה-DS הגדולה לכבישים שמתאימים לסיטרואן סקסו בקצב שמתאים לסבסטיאן לואב (נהג הראלי המצליח של סיטרואן).


התנהגות כביש

ובכבישים הללו מתברר שסיטרואן יודעים את הצעדים, הם פשוט לא מנסים ליישם אותם בפועל. ל- DS5 נטייה להדק קו בעזיבת דוושה כשהכבישים חלקלקים. בכל מקום אחר תגלו שיש אחיזה מצויינת אך ההתנהגות ניטרלית עד כדי שיעמום. ההגה מדוייק יחסית אבל ממש כמו במשרד ראש הממשלה הוא לא יגלה לכם דבר על המתרחש מקדימה או על התכניות מול סוריה.

סיטרואן DS5

סיכום

סיטרואן DS5 היא אריזה יפה בעיקרה. לא מדובר בחוויית נהיגה כמו ב.מ.וו סדרה 3, נוחות הנסיעה לא מתקרבת אפילו לאחות הפשוטה מבית – סיטרואן C5. גם הביצועים לא יטרידו את מי שנוסע בגרסאות המוגדשות של וולוו S60. אז מה בכל זאת יש ב-DS5? יש בה אוונגרדיות מהממת בעיצוב הפנים והחוץ ויש תא נוסעים מהמעוצבים והאיכותיים שניתן למצוא. האם זה מספיק? כן. למי שרוצה לבלוט, להיות שונה ולצאת מהקופסה זאת בהחלט אופציה ראויה. במיוחד אם מערכת המתלים הנוקשה לא פוגעת בחוויית המשתמש שלו. אבל למרות הייחוד, סיטרואן DS5 לא מצליחה לפסוע בדרכה של ה-DS האלמותית. בעיקר כי היא לא מציעה הרבה יותר מעיצוב מרשים.


לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה