דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן DS3 קבריולה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


מכוניות פתוחות הן עניין של LifeStyle. אלו לא מכוניות שקונים אותן כי חייבים איזו מכונית שתיקח אותך מנקודה א' לנקודה ב'. אלו מכוניות שרוצים בשביל לעורר קצת את הדרך ועל הדרך גם את החיים. מאחר וחלפו כמעט שלוש וחצי שנים מאז שפגשנו אותה בפעם הראשונה עם מרכב סגור, השארנו את המכונית המשפחתית בחניון של לובינסקי ויצאנו לבדוק האם DS3 קבריו יכולה לרענן לנו את הקיץ הזה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן DS3 קבריולה


סיטרואן DS3 קבריו, 1.6 בנזין, אוטומטית, 120 כ"ס, החל מ-160,490 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

תיבת הילוכים

התנהגות כביש

אבזור

אווירה מרעננת

צריכת דלק


סיטרואן DS3 קבריולה

עיצוב

סיטרואן DS3 היא כבר מכונית ותיקה. היא הוצגה ב-2009 אך הגרסה הפתוחה עלתה לכביש רק לפני כשנה. כבר אז ראינו שהיא מיוחדת אבל לא נפלנו מהעיצוב. מאז, שאר דגמי סיטרואן יישרו קו עם הפרצוף אבל ה-DS3 לא השתנתה כלל: הפרצוף אותו פרצוף, קורה B עדיין מיוחדת אבל את נורות ה-LED של תאורת היום ניתן למצוא ביותר מדי מכוניות. פס הניקל שאיתו ניתן לסגור את דלת תא המטען הקטנטנה, חישוקי הסגסוגת הנאים וגג בד שחור מבדילים את גרסת המבחן מסתם DS3 אחרת על הכביש. רק אם ממש מתאמצים, אפשר לדעת שמדובר בגרסה פתוחה. שופוני? לא מספיק.

סיטרואן DS3 קבריולט

תא הנוסעים

גם תא הנוסעים של הקבריו לא השתנה יותר מדי. לוח המחוונים מעוצב באופן נאה. שלושה צבירי מחוונים מכוונים לעיני הנהג עם מצחייה רכה למגע מעליהם. משטחי פלסטיק שחור ומבריק מעניקים קצת עניין לתא הנוסעים אך כמות דיפוני הפלסטיק הקשיח, במיוחד ליושבים מאחור, קצת מבאסת. האבזור לא להיט, בדגש על המזגן הבסיסי ומערכת שמע הפשוטה (עם דיבורית בלוטות' יעילה, יש להודות).
המושב האחורי יכול לאכלס מבוגרים לא גבוהים מדי, אבל כסאות בטיחות לילדים ייכנסו לשם בכיף. חבל שמסילת מושב הנוסע לא זזה מספיק לפנים. אם שמנו את הילדים מאחור, איפה שמים את העגלה או הטיולון? דלת תא מטען הקטנטנה חושפת חלל אחסון בנפח 245, קטן ב-40 ליטר מהגרסה הסגורה. מומלץ בעיקר לשופינג. עגלת תינוק עם "אמבטיה" לא תיכנס אבל טיולון ייכנס גם ייכנס.

סיטרואן DS3 קבריולט - תא הנוסעים

נוחות נסיעה

שעת צהריים, פותח את הגג. איזו טעות! סוגר אותו מהר בחזרה. באקלים הארצישראלי של קיץ 2014 מומלץ בחום שלא לפתוח את הגג לפני השעה 17:00. זאת כמובן אם אתם לא סאדו-מזוכיסטים. אז יצאנו להסתובב בעיר עם גג סגור. הסיטרואן מעניקה תחושה מוצקה עד קשיחה בעיר אבל סופגת את שברי הכביש בצורה טובה. בכביש בינעירוני רמת הנוחות בינונית והיה אפשר לצפות לריסון טוב יותר של המרכב: הקבריו מעט מתנדנדת על מהמורות גדולות. הערב יורד. פותחים את מנגנון הגג שמרגיש איכותי. אם רוצים להפשיל את כל הגג צריך לעשות פשרה בין רוח לשדה ראיה: אם הגג יורד עד הסוף, אז תשכחו משדה ראיה לאחור. אם תחליטו להשאיר את החלון האחורי במקומו, תתכוננו לרעשי רוח מטרידים מעל 110 קמ"ש. רק תחליטו מהר כי המנגנון מפסיק את פעולתו מעל 120 קמ"ש. איזה לחץ.

מנוע ותיבת הילוכים

מכונית מרעננת צריכה יחידת כוח תוססת. על הנייר, מנוע 1.6 עם 120 כ"ס ותיבת הילוכים עם ארבע מהירויות בלבד הם לא בדיוק מתכון לקוקטייל סוער. על הכביש, הקבריו עושה את מה שמוטל עליה: יחידת הכוח מספקת יציאה זריזה מהמקום ותאוצה סבירה. המנוע הוותיק גמיש ושקט למדי אך צורח בקול מעל 5000 סל"ד. נפילת הסל"ד בין ההילוכים סבירה למדי ולמרות שהמנוע מסתובב ב-2900 סל"ד ב-100 קמ"ש, עוד הילוך לא היה מזיק. למרות חסרונן של ידיות להעברת הילוכים על ההגה, אפשר להעביר הילוכים ידנית במוט עצמו אם צריך (וצריך). בסוף המבחן חישבנו צריכת דלק של 10.2 ק"מ לליטר. מודים, לא ניסינו לחסוך.

סיטרואן DS3 קבריו

התנהגות כביש

מכונית מרעננת צריכה למרוח חיוך גם על פרצופו של הנהג. בכבישי ההנאה המפותלים לקבריו יש פוטנציאל טוב, למרות צמיגי מישלן ירוקים וגבוהי חתך. השילדה מגיבה היטב לעזיבת דוושת התאוצה ותספק היגוי יתר חביב תחת פרובוקציה של הנהג. ההיגוי מדויק ומשקלו טוב. הבלמים מספקים תחושה טובה ועוצמה אחידה גם תחת עומס. הבעיה היא ששילדת הקבריו מרגישה רכה יותר מהגרסה הסגורה והרכות הזו פוגמת בהיזון החוזר לנהג. בסך הכל הקבריו מספקת חווית נהיגה לא רעה אבל כזו שנופלת מאחותה הסגורה. זה בסדר גמור כשמדובר בגרסה החלשה והאוטומטית של ה-DS3.

סיטרואן DS3 קבריו החדשה

סיכום

אין ספק שסיטרואן DS3 קבריו יכולה לרענן לכם את החיים. שעת ערב, גג פתוח, מוזיקה טובה ברקע והחיים יפים. אבל המצב פחות יפה כשבוחנים את התחרות: פיאט 500C קטנה וצעצועית עולה 103 אלף שקל לדגם 1.2 ליטר ידני ו-119 לדגם 1.2 עם תיבה רובוטית. סמארט פור-טו קבריו דו מושבית וקטנטנה עולה החל מ-135 אלף שקל. התחרות האמיתית מגיעה מצד מיני קופר קבריולה שמספקת שימושיות דומה לסיטרואן אך יקרה יותר ועולה 189 אלף שקל. למרות שסיטרואן DS3 קבריו נמכרת רק בגרסה שנבחנה, היא מהווה חלופה מעניינת ומרעננת לגרסה הסגורה. האם הגג הפתוח שווה את ההפרש בסך 23 אלף שקל? לדעתנו כן. רק אל תשכחו לוודא שהשמש שקעה לפני שאתם פותחים את הגג.


לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה