דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C3 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...
בשנים האחרונות, כל מהלך שסיטרואן עושה בשוק הישראלי נראה כמו הסתערות אגרסיבית של אוגדת שריון, בחיפוי הרעשה ארטילרית. משיקים ג'יפון? נלך על עיצוב משוגע, תמחור אגרסיבי, 3 מנועים וקמפיין שיווקי בעוצמות אדירות. מוכרים מיניוואן? קבלו אותו עם 5 או 7 מקומות, מנועי בנזין או דיזל, מערכות בטיחות, הנחות מפה עד להודעה חדשה, גרסאות נפרדות לשוק המוניות ומכירות בהיקפים משמעותיים לציי רכב.

הגישה הזו הביאה את הצרפתים לעשיריה המובילה של מותגי הרכב בישראל, נכון לרבעון הראשון של 2017, ועכשיו סיטרואן מפנה את התותחים לכיוונו של סגמנט הסופר מיני. הדור השלישי של סיטרואן C3 מביא לקהל המקומי שילוב של עיצוב יוצא דופן, אבזור עשיר, מנועי טורבו חזקים ומחירים מצוינים ביחס למתחרות. אם כך, נראה שיש לנו לא מעט מה לבחון כאן. בואו ונתחיל.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן c3


סיטרואן c3, טורבו-בנזין 1.2 ליטר, טיפטרוניק, 110 כ"ס, 94,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

הנדסת אנוש

נוחות נסיעה

מושב אחורי נמוך וקצר

אבזור

  לא ספורטיבית כמו ה-208

 

צפייה בתוכן סיטרואן C3 - מבחן וידאו



עיצוב

את הסטירה שחטפנו בפעם הראשונה שראינו את הקקטוס, ספגנו עכשיו בלחי השניה. סיטרואן C3 היא מכונית חריגה, ייחודית, מעוצבת להפליא, ואם תשאלו אותנו - או את כל מי ששוחחנו איתו במהלך המבחן - היא פשוט מהממת. מצד אחד, יש בה עושר אינסופי של פרטים: 3 קומות של פנסים, גריל כרום דק ורחב מאוד, AirBumps בדלתות, צביעה דו-גוונית, תאורה אחורית עם קווי לד פנימיים וג'אנטים בעיצוב משגע. מהצד השני, העושר הזה לא יוצר בלגאן בעיניים - כמו שקורה לפעמים במכוניות כמו טויוטה C-HR. יש משהו מאוד שלם והרמוני במראה שלה. הצללית קצת בולבוסית, יש תחושה גבוהה ומעט ג'יפית, אך שילוב הפרטים והצבעים יוצר מחזה פשוט מקסים. איזה כיף.
גם מבפנים היא נראית נהדר. כאן במקרה יצא לנו לקבל צבע פנימי זהה לזה החיצוני, אך האופציות כוללות צביעת פנים באדום, אפור או כתום. האלמנט החוזר של ריבועים עם קצוות מעוגלים, שבחוץ פגשנו על הגריל, ה- AirBumpsוהפנסים, נמצא כאן כמעט בכל מקום. זו מכונית שמחה שמעלה חיוך על פני הנהג, ולדעתנו זה שווה לא פחות ממערכת מתלים איכותית או מנוע יעיל.

סיטרואן c3


תא הנוסעים

העיצוב המקסים מצליח לחפות על איכות חומרים לא גבוהה במיוחד. זה קצת מפתיע, כי בדגמים אחרים של פיג'ו סיטרואן פגשנו חומרים מצוינים, אך כאן הפלסטיקה מרגישה דקה ולא תמיד נעימה למגע. זה קורה על הדשבורד, שם זה פחות מפריע, אך זה קיים גם על משענות היד בדלתות. ובכל זאת, בגלל העיצוב המקסים הסיטרואן ממש לא מרגישה פשוטה או זולה. להיפך.

רשימת האבזור עשירה במיוחד לסגמנט, ועל כך הרחבנו בכתבה שסוקרת את "המכוניות המאובזרות ביותר עד 100,000 שקלים". הסיטרואן היא הראשונה, אגב. כבר בגרסת הבסיס יש מסך מולטימדיה גדול, בקרת אקלים, חיישני גשם ותאורה, מראה נגד סנוור, בקרת שיוט ועוד. הגרסה הבכירה מוסיפה מצלמת רוורס, חישוקי "17, כניסה והנעה ללא מפתח ומצלמת דרך לתיעוד הנסיעה. לדעתנו זה שווה את הפער במחיר.

מבחינת מערכות הבטיחות, המפרט של ה-C3 מרשים ביחס לסופר מיני: בגרסת הבסיס יש התראת עייפות, התראת סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים, והבכירה מוסיפה גם ניטור רכב בשטח מת במראות. באופן תמוה, באף אחת מהגרסאות אין בלימת חירום אוטונומית. המערכת לזיהוי תמרורים יודעת לאתר רק תמרורי מהירות, ומסמנת אותם בכתב חלש ולא מאוד בולט על מחשב הדרך. בטויוטה, למשל, זה מתבצע בצורה טובה בהרבה.

סיטרואן c3
ובכלל, הנדסת האנוש ב-C3 היא מנקודות החולשה הבולטות של המכונית. כבר בעבר התלוננו על השילוב המשונה של מיזוג האוויר בתוך מסך המולטימדיה: כשמניעים את הרכב ביום חם, צריך לחכות מספר דקות עד שהמערכת תעלה ורק אז ניתן להגביר את הקירור; לא אהבנו גם את העובדה שקריאת הודעות ה-SMS במערכת אפשרית בזמן נהיגה; מתגי תיבת ההילוכים לא נגישים במידה והנחתם כוס שתיה במקום הייעודי; מסך ההודעות בלוח המחוונים קטן ולא מאוד קריא; לא אהבנו גם את כפתורי בקרת השיוט, שמסתתרים מאחורי ההגה ולא תמיד מגיבים בקלות ללחיצה.

היצע תאי האחסון מצומצם באופן מפתיע. מתחת למולטימדיה יש תא קטן מאוד, מחזיקי הכוסות קטנים גם הם, אין משענת יד בין המושבים והכי מפריע - אין איפה לשים את הסלולרי.

המושבים הקדמיים של סיטרואן C3 הם משהו שעוד לא יצא לנו לפגוש. לפחות לא מחוץ לסיטרואן קקטוס, או לאמריקאיות משנות השבעים. מדובר בזוג כורסאות גדולות מאוד, רכות ורחבות, נוחות מאוד לטעמו של הח"מ, אך פחות לטעמם של חלק מהבוחנים האחרים. הורגש מחסור בולט בתמיכת צד.

מאחור המושב לא מרשים במיוחד, אך גם לא רע. הדלתות מעט קטנות, והשמשות הכהות חוסמות כניסה של אור. המושב עצמו נמוך ומעט קצר, כך שלמבוגרים לא יהיה נוח לשבת בו לנסיעות ארוכות (על אף שהמרווח טוב מאוד). מנגד, המבנה של המושב שטוח, כך שקל למקם בו כסאות בטיחות זה לצד זה.

תא המטען של סיטרואן C3 מציע נפח טוב לקטגוריה - 300 ליטרים - אך המבנה שלו עמוק והוא נעדר את הפיצ'רים המתוחכמים שיש בסקודה פאביה, למשל.

סיטרואן c3


נוחות נסיעה

כמי שנוסע כבר שנים רבות על מכוניות צרפתיות, ישנות יותר או פחות, אני שמח על כל הזדמנות לבחון רכב צרפתי חדש - במיוחד כזה ששואף להשיב את תהילת העבר. הפעם נראה שהיתה פה הצלחה יוצאת דופן. סיטרואן C3, כך אמרתי לקולגה בסוף המבחן, היא לא רק מכונית נוחה ושקטה מאוד בתור סופר מיני. היא מסוגלת לזכות לתיאור כזה, בעיני, גם אם היתה מתמודדת בסגמנט המנהלים.

המתלים של ה-C3 רכים ומרגיעים, סופגים היטב את שיבושי הכביש - אך לא סובלים מתחושה מרושלת ומפוזרת של מכוניות רכות אחרות. הפטנט הוא מעין בולם זעזועים נוסף שנכנס לתוך זה הקיים, ומרסן את תנודותיו של המתלה הרך. זה אומר שבעיר ספיגת השיבושים נהדרת, ואין תחושת תזזיתיות יתר. מחוץ לעיר הסיטרואן קצת נעה ונדה במפגש עם כביש גלי, אך היא עושה את זה בצורה מתונה - שלי לפחות היתה מאוד נעימה.

גם בידוד הרעשים מצוין, למעט צלילו המחוספס משהו של המנוע וקצת רעשי רוח שחודרים במהירות תלת ספרתית.

סיטרואן c3


מנוע ותיבת הילוכים

בחרטום של הסיטרואן שוכן מנוע שפגשנו כבר בדגמים רבים אחרים של הקונצרן. 1,200 סמ"ק טורבו, 3 צילינדרים ו-110 כ"ס. למנוע הזה יש צליל מחוספס, משהו שנע בין גרגור ספורטיבי לבין צליל של מנוע דיזל. הצליל הזה מופיע בעיקר בסל"ד סרק, ודווקא אהבנו אותו.

היציאה מהמקום זריזה, ואין כמעט השהיית טורבו. תגובות הדוושה נהדרות כבר בתחילת מהלכה, כך שהזינוקים בעיר חלקים ומוצלחים, וכשסוחטים את הגז עד הסוף מקבלים כבר ביצועים מעולים ויכולת גבוהה לתאוצות ביניים ועקיפות. שיוט במהירות גבוהה מאוד מתבצע אף הוא ללא קושי מיוחד.

תיבת ההילוכים מהירה וחלקה, שיפור אדיר לעומת ה-AL4 מהדור הקודם - אך לעיתים היא ממהרת להעלות הילוך (את זה ניתן לפתור באמצעות מעבר למצב הספורטיבי) וגם משתהה בביצוע קיק-דאון (ובזה כבר קשה לטפל). עניין נוסף שמעט הטריד היה מערכת ה"עצור וסע", שפועלת באופן מעט גס וקופצני. כדי לנתק את המערכת הזו צריך לגשת לתפריט המתאים במסך המולטימדיה. לא נוח.

צריכת הדלק עמדה על כ-13 ק"מ לליטר בקטעים הרגועים של המבחן. בנהיגה מאומצת יותר, הנתון טיפס לסביבות ה-10 ק"מ לליטר.

סיטרואן c3

התנהגות כביש

כבר בדקות הראשונות של המבחן, כשגילינו כמה היא רכה, הנמכנו לאפס את הציפיות בתחום הדינאמי. ככה זה: או שאתה מרוסן, קשוח וספורטיבי, או שאתה רך, נינוח ורופס. בכבישים המפותלים של השומרון, ה-C3 הצליחה להפתיע אותנו. יש לה את השלדה המצוינת של פיג'ו 208, מה שאומר שהיא נכנסת בחדות לפניות ויודעת גם לשמח עם היגוי יתר פה ושם. מצד שני, הרכות שלה יוצרת רכינה בולטת בפניות, וההגה הקל והמנותק בטח לא מעודד נהיגה אגרסיבית. רמת האחיזה טובה לכשעצמה.

סיטרואן c3


סיכום

סיטרואן C3 היא מכונית חמודה להפליא. עד כמה חמודה? עד כדי כך שיהיו לקוחות שימצאו בה אלטרנטיבה נהדרת למיני קופר. אבל אל תטעו, ה-C3 לא רק פרצוף יפה: יש לה רשימת אבזור מכובדת, ביצועים מצוינים, מרווח סביר ומעל לכל - נוחות נסיעה נפלאה. נכון, יש לה חסרונות בתחום הנדסת האנוש, וימצאו גם מכוניות מהנות ממנה לנהג החובב - אבל כחבילה, מדובר בתמורה יוצאת מן הכלל. ולא רק לחובבי המותג.

סיטרואן c3

לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. רכב לא אמין ושרות מאוד מאכזב 
    מירון הורודי, 08-05-2019

    קניתי את סיטרואן C3 בחודש מרץ, וכבר למחרת גיליתי שיש תקלה במערכת הבלימה האוטומטית - היא פשוט לא עובדת אלא נדלקת התראת תקלה. עד היום אומרים לי שמחכים לעדכון תוכנה מהיצרן. איפה אחריות של היבואן? אם לא יודעים לתקן אז שיחליפו את הרכב. הם לא מתנערים מאחריות אבל גם לא ממהרים לתקן את הבעיה.
    לולא הבעייה הזאת הרכב באמת נהדר, תענוג לנהיגה.

    סגור תגובה

  • 2. למגיב 1 אתה צודק 
    נתי, 11-05-2020

    אני גם לא מזמן שכרתי C3 ואין בלימה אוטנומית רק התראה ואגב במפרט גם כתוב שיש עמעום אורות אוטמטי וגם זה לא עבד אבל תכלס זה הרכב הכי נח בקטגוריה ואפילו יותר מקטגוריה מעל ואני לא חושב לקרוא לזה רכב לא אמין בגלל זה כי הכל עובד שם טוב

    סגור תגובה

חזור למעלה