דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C1 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

צילמה: דנה גורלנד

שלוש מכוניות עירוניות קטנטנות נולדו בו זמנית, לטויוטה, לפיג'ו ולסיטרואן. טויוטה אייגו, פיג'ו 107 וסיטרואן C1 הצליחו לקנות להם קהל מעריצים ולאחרונה הוחלפו שלושתן בדור חדש. האייגו וה-C1 נותרו בשמן, ה-107 התקדמה ל-108.

בעידן ההיצף של המכוניות העירוניות, אפשר היה לזהות קבוצה של קטנות יותר וקטנות פחות. השלוש האלה היו מהקטנות יותר, לצד סוזוקי אלטו. לעומתן, שברולט ספארק, פולקסווגן אפ ושות', קיה פיקנטו ועוד יותר מהן - יונדאי i10, הציעו ממדים גדולים יותר, עד כדי כך שיש מי שמשתמשים בהן בשימושים כמעט משפחתיים.
פגשנו את סיטרואן C1 החדשה וסיקרן אותנו לדעת אם הדור החדש חצה את הכביש לכיוון המכוניות המרווחות יותר, עד כמה הוא פרקטי לשימוש עירוני ואם אפשר לקפוץ איתו, לפעמים, גם אל ההורים בחיפה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן C1


סיטרואן C1, מנוע 1.0 ליטר בנזין, 69 כ"ס, גיר רובוטי, החל מ-76,990 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב חיצוני

תנוחת נהיגה

מערכת מולטימדיה

נוחות נסיעה

מושבים קדמיים

מושבים אחוריים

צפייה בתוכן סיטרואן C1 - מבחן וידאו

עיצוב

חמודה, המכונית הזאת. בדור החדש של שלישיית האירופיות הקטנות, כל אחת מהמכוניות מקבלת עיצוב מעט שונה מחברתה. סיטרואן C1 זוכה לפנסי חזית עגולים גדולים, כמו עיניים גדולות שמעליהן פסי תאורה שנראים כמו גבות גזוזות היטב. גם מאחור, הפנסים הרבועים האדומים הגדולים מעניקים המון אופי. קו חלונות הצד העגלגל והמתוח נראה כהארכה טבעית של חלון החזית הגדול. סיטרואן C1 נראית טוב, ובצבע האדום של מכונית המבחן היא לא הפסיקה למשוך מבטים.

בתוך תא הנוסעים האווירה קצת פחות שיקית. העיצוב אינו שגרתי וסתמי, אבל שילוב החומרים והגוונים מספק תחושה של מכונית בסיסית ופשוטה. וזה קצת חבל, בעיקר לאור האבזור העשיר, יחסית, שלה זוכה סיטרואן C1. בכל זאת אהבנו כמה פריטי עיצוב, ובעיקר את פתחי המיזוג הצדיים המפוסלים ומד המהירות הגדול.

סיטרואן C1

תא הנוסעים

הכניסה אל מושבי הנהג והנוסע בסיטרואן C1 נוחה, למרות ממדיה הצנועים. המושב עצמו מצוין - הצליחו להנדס אותו כך שיהיה גם מרווח וגם תומך - למגוון מבני גוף. את ההגה אפשר לכוונן מעלה ומטה, אבל אי אפשר להתאים את מיקומו לעומק, פנימה והחוצה, דבר שגורע מהיכולת להשיג תנוחת נהיגה טובה. סביב הנהג והנוסע ישנם כמה תאי אחסון. הם אינם גדולים במיוחד, אבל שימושיים בהחלט, ומספקים מקום לטלפונים וציוד נלווה, לכוסות שתייה וגם למאפה שלצידן.

לסיטרואן C1 רמת אבזור אחת שהיא שתיים. קוראים לה "FEEL", ופריט האבזור המרכזי בה הוא מערכת מולטימדיה מצוינת. כלולים בה מסך מגע גדול וקריא, שיודע להציג תמונת מראה של תוכן מסך הסמארטפון (כרגע האפשרות לא פעילה בישראל), אם הטלפון תואם את המערכת. נוסף על כך מתחברת המערכת לציוד חיצוני באמצעות חיבור בלוטות' אלחוטי או חיבורי USB ו-AUX חוטיים. על המערכת אפשר לשלוט גם מכפתורים על גלגל ההגה. נוסף על מערכת המולטימדיה הזו כוללת רמת האבזור גם מחשב דרך, מד סל"ד דיגיטלי, מראות חשמליות, הגה מצופה עור ופנסי LED. אמרנו שרמת האבזור הזו היא בעצם שתי רמות - כיוון שהרשימה שציינו זהה כמעט אחד לאחד עם רמת גימור בשם "Airscape". ההבדל היחיד הוא שב-Airscape מקבלים גם גג בד שנפער לרווחה עד כדי הענקת תחושת כמעט-קבריולה.

שורת המושבים האחוריים של סיטרואן C1 נמצאת שם בעיקר כדי לסמן V על מושבים אחוריים. הגישה אל השורה הזו אינה נוחה, היא כוללת שני מושבים בלבד, הם נוקשים וצפופים, ואפילו החלונות אינם נפתחים יותר מכדי חרך סמלי. עבור משתמש עירוני בודד או זוגי, תא המטען יספק והותר. הוא גדול מספיק כדי לזרוק שם שני תיקים, יש בו ווים לתליית שקיות סופרמרקט ואפשרות לקפל כל אחד משני המושבים האחוריים כדי להגדיל את תא המטען לפי הצורך.

סיטרואן C1

נוחות נסיעה

אופי הפעולה של מתלי סיטרואן C1 מציב אותם בסביבה רכה, אבל הם אינם מנטרלים כמעט דבר ממה שקורה על הכביש. הפגמים הקטנים והנוקשים של כבישי העיר עוברים אל הנוסעים, וכך גם פסי ההאטה ושאר הפגמים הגדולים. מחוץ לעיר, הממדים הזעירים של ה-C1 אינם משפרים את רמת הנוחות. היא קופצנית יחסית ואינה מרסנת היטב את הפגמים. מחוץ לעיר ניכרים גם רעשי הדרך - הכביש והמתלים. רעשי המנוע רועשים וצורמים, אבל רק כשמאיצים בו חזק. רעשי רוח כמעט ואינם נשמעים.

אם היינו צריכים לצאת עם סיטרואן C1 לנהיגות בינעירוניות קבועות, אפילו רק מדי שבוע, אנחנו לא בטוחים שהיינו בוחרים בה. אם מדובר ב"אחת ל", ובלי נוסעים מאחור, אפשר לשקול לחיוב.

סיטרואן C1

מנוע ותיבת הילוכים

את סיטרואן C1 אפשר לקבל בישראל עם מנוע אחד בלבד. מדובר במנוע בנזין בנפח של ליטר אחד (1,000 סמ"ק), עם הספק של 69 כ"ס. תיבת הילוכים אפשר לבחור - בין ידנית או אוטומטית-רובוטית, שתיהן בנות חמישה הילוכים.

המנוע של ה-C1 בנוי בתצורה של שלושה צילינדרים, עניין די מקובל בסביבה של המכוניות העירוניות הקטנות. המבנה הזה מקנה לו אופי פעולה מעט מחוספס, אבל נעים. הכוח שלו אינו עצום, אבל יחסית לגוף הקטן הוא מספק בהחלט, ומאפשר לעמוד בקלות בקצב התנועה בסביבה העירונית, ואף מעבר לכך. תיבת ההילוכים שבה פגשנו בסיטרואן C1 היא האוטומטית-הרובוטית. תיבות ההילוכים הללו דורשות פרק הסתגלות בנהיגה, ואינן קלות וחלקות לפעולה בהכרח. יחסית לתיבות הילוכים רובוטיות, זו שבסיטרואן C1 חלקה ונעימה, וקל להתרגל אליה.

צריכת הדלק במבחן הדרכים שביצענו נעה סביב 14 קילומטרים לכל ליטר בנזין, אך בתנאים אחרים ניתן להגיע לנתון טוב יותר - עם הגרסה הידנית מדדנו 17.2 ק"מ לליטר במסגרת מבחן השוואתי, ואין הבדל משמעותי בצריכת הדלק בין תיבות ההילוכים.

סיטרואן C1

התנהגות כביש

סיטרואן C1 מיועדת בעיקר לתמרון בין סמטאות, ופחות לנהיגת הרים מפותלת ומאתגרת. התמרון בעיר אינו נקי מבעיות, בעיקר הגה כבד מדי, קוטר סיבוב שאינו מרשים יחסית לממדים וקורות אחוריות עבות שפוגמות מעט בקלות החניה עם המכונית הקטנה. מעבר לאלה, כיף גדול לנהוג במכונית הזו בעיר. הישיבה הגבוהה יחסית מצטרפת לממדים הזעירים וקל להידחף עם המכונית לכל פינה. ההגה מדויק, האחיזה טובה והמכונית מגיבה היטב לפעילות הנהג.

סיטרואן C1

סיכום

מול סיטרואן C1 ושתי אחיותיה לבית פיג'ו וטויוטה מתחרות לא מעט מכוניות עירוניות, שלהן תגי מחיר, מפרטי אבזור ומאפיינים שונים מהותית זו מזו. השלישייה מתחרה במכוניות יונדאי i10, קיה פיקנטו, שברולט ספארק, פולקסווגן אפ, סקודה סיטיגו, סיאט מי, סוזוקי אלטו, פיאט פנדה ובמידה מסוימת גם במיצובישי ספייס סטאר ובניסאן מיקרה.

כפי שלמדנו על סיטרואן C1, היא מתאימה בעיקר לעכברי המטרופולין, שמחפשים מכונית מגניבה למראה, עם מקום מספק לנהג, לנוסע ולציוד שלהם, שתהיה חסכונית וקלה לחניה, וגם תתאים להוביל פה ושם איזה חבר או שניים.


לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה