דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט איביזה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



סיאט ופיאט
אפשר היה לקרוא לה פעם "מכונית העצמאות של סיאט". סיאט איביזה נולדה כבר לפני שלושים שנה, אחרי פרידה רועשת מפיאט. עד אז היו דגמי סיאט מבוססים באופן מוחשי ביותר על דגמי פיאט.

סיאט ופורשה
אחרי הפרידה החלו בסיאט לפתח מכוניות עצמאיות, דבר שהתבטא בעיקר באיביזה, שהיתה עצמאית, אבל בשיתוף פעולה טכנולוגי עם לא אחרת מאשר פורשה. העזרה של פורשה היתה בעיקר בתחום המנועים.

סיאט ופולקסווגן
ואז, בהמשך שנות השמונים, הלך פולקסווגן והשתלט על סיאט, וכך הפכה האיביזה במהרה, ממכונית עצמאית, לכזו שמצטרפת למערך הפלטפורמות הקבוצתיות של פולקסווגן. הי, אף אחד לא אמר שזה רע, אבל מאז ועד היום, סיאט איביזה היא חברה טכנולוגית קרובה של שאר דגמי המכוניות הקטנות מבית פולקסווגן - פולקסווגן פולו, סקודה פאביה וגם אודי A1.

כעת אנו חיים לצידו של הדור הרביעי לשושלת סיאט איביזה. לאחרונה הושקה בישראל הגרסה המעודכנת של המכונית הזו, והבשורה המרכזית נמצאת בחזית המכונית. בתא המנוע מתכרבל בקלות מנוע קטן יחסית למקובל בקבוצה הזו: 1,000 סמ"ק, שלושה צילינדרים (לעומת ארבעה בדרך כלל). לטובתו אפשר לציין מגדש טורבו שמשפר מאוד את היכולת, וגם תג מחיר נמוך מאוד ביחס למקובל בקבוצה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיאט איביזה


סיאט איביזה, טורבו-בנזין 1.0 ליטר, 110 כ"ס, DSG, החל מ-86,100 שקל

יתרונות

חסרונות

מערכת הנעה
נוחות נסיעה

איכות יצור והרכבה
מרחב במושב האחורי

תמורה
עיצוב שמרני


צפייה בתוכן סיאט איביזה - מבחן וידאו



עיצוב

במשך שנים רבות היה סיאט סימן מובהק לעיצוב מופגן ומיוחד. כיום, בהבנה שעם עיצוב מובחן לא הולכים למכולת, בסיאט מתקרבים יותר ויותר לעיצוב שמרני, מרוסן, לא מלהיב וגם לא מתיישן. סיאט איביזה היא מכונית נאה וזהו. מי שרוצה לקבל את האיביזה בתצורה קצת יותר "חתיכית", מעוצבת היטב ומחודדת, יכול לחפש את גרסאות שלוש הדלתות שלה.

עיצוב הפנים שמרני עוד יותר, אפילו אפרורי במידה מסוימת. מצד שני, רמת החומרים וההרכבה מעולים. הם מעולים כלפי עצמם, ובטח שיחסית למכונית בקבוצה, בממדים וברמת המחיר הזאת.
סיאט איביזה

תא הנוסעים

מעבר לעיצוב, תא הנוסעים מתפנק ברמת אבזור די גבוהה. כבר ברמת הרפרנס הבסיסית (ידנית בלבד) מקבלים מערכת מולטימדיה עם מסך מגע (בצבע מונוכרומטי, אמנם), שליטה מההגה וחיבוריות נרחבת - בלוטות', AUX ו-USB. נגן דיסקים אין כאן - והשאלה היא אם הוא באמת יחסר לציבור. נראה שבעידן הסמארטפוני-דיגיטלי הנוכחי, התשובה היא: "לא".

נוסף על כך, למרות רמת המחיר הנמוכה, יש כאן מערכת לבקרת שיוט, התרעה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים ומחשב דרך. רכב המבחן צויד ברמת הגימור "סטייל" (האוטומטית הבסיסית) שמוסיפה לחבילה גם צבעוניות לצג המגע, מראה פנימית שמתכהה אם מסנוורים את הנהג מאחור, הפעלה אוטומטית של התאורה והמגבים, ידית הילוכים והגה מרופדים בעור וגם מראות מתקפלות חשמלית.

האביזרים הללו מסודרים באופן הגיוני וקל, יחסית, לתפעול. מעבר לזה סביב הנהג כמה תאי אחסון טובים, אבל הנגישות של חלקם אינה טובה מספיק. למשל - תא הסמארטפון הנמוך מדי מתחת לסביבת התפעול של המיזוג, או תא הכפפות העמוק מדי.

סיאט איביזה

המושבים הקדמיים קצת קטנים מדי, ומתאימים לבעלי מידות גוף בינוניות ומטה.עם זאת, רמת התמיכה שהם מספקים תוך כדי תנועה די טובה דווקא. מעבר לזה, מגוון אפשרויות הכוונון מאפשרות כיול נוח למצב נהיגה יעיל.

עוברים לשורת המושבים האחוריים? לא מומלץ בהכרח. בסיס הגלגלים של האיביזה קצר מהמקובל בקבוצה והדבר מורגש במרווח הברכיים והראש. גם מי שרוצים לחגור כאן מאחור ילדים, כדאי שיבדקו קודם - עד כמה מיפתח הדלת והמרווח הפנימי המצומצמים יספיקו למושב הבטיחות שלהם.

תא המטען, לעומת זאת, הרבה יותר טוב. הנפח לא מהגדולים, אבל הוא בנוי באופן יעיל וטוב. המיפתח להעמסת המטען גדול ורחב, קל לגשת אל פנימיות התא והמשתמש נהנה גם מווי תלייה לשקיות סופרמרקט.

סיאט איביזה

נוחות נסיעה

טוב, זה לא הסעיף החזק של האיביזה. מצד אחד, איכות הבנייה הטובה משיגה שקט בתא הנוסעים, גם בנסיעת רוחות מהירה, וגם בנסיעה על כביש משובש יחסית. מצד שני, אופי הפעולה של המתלים נוקשה, וכך, במקום לרסן ו"לגהץ" שיבושים משמעותיים על הכביש, האיביזה מעבירה את השיבושים אל הנהג והנוסעים.

הדבר מורגש בעיקר בבורות על הכביש, במכסי ביוב ובמעבר על פסי האטה בולטים וחדים, יחסית. בתנאים טובים יותר רמת הנוחות טובה משמעותית. זאת, הן בזכות הבידוד המשובח מרעשים והן בזכות העובדה שהמרכב של המכונית מוצק ויציב, וכך הנסיעה יציבה ולא מיטלטלת.

סיאט איביזה

מנוע ותיבת הילוכים

עכשיו הגענו בוודאות לסעיף החזק של סיאט איביזה. יהיו כמה שירימו גבה למשמע נפח המנוע של המכונית הספרדייה-גרמנייה הקטנה: ליטר אחד, וליתר דיוק - 999 סמ"ק. מעבר לזה, במקום מבנה מנוע קלאסי, סימטרי ומאוזן של ארבעה צילינדרים, כאן יש תצורה קומפקטית יותר של שלושה צילינדרים. מספיק חזק? ובכן, עם הזרקה ישירה, מגדש טורבו, ניהול מנוע מדויק ותיבת הילוכים הולמת, מתקבל כוח של 110 כ"ס ונתון מומנט (זמינות כוח) מרשים עוד יותר - 20.4 קג"מ כבר במהירות מנוע נמוכה ונגישה (2,000 סל"ד). תיבת ההילוכים ההולמת ההיא היא אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד, עם שבעה הילוכים.

המשמעות של כל המספרים והנתונים הללו מתגלה רגע אחד אחרי שמתניעים את מנוע האיביזה: ראשית, צליל המנוע. זה אופייני לשלושה צילינדרים הטובים - צליל מחוספס מעט, אבל נמרץ וקליל. עם הלחיצה על הדוושה מועבר הכוח באופן יעיל ומיידי לגלגלים הקדמיים והמכונית צוברת כוח באופן מיידי אבל רציף.

כוח המנוע היעיל מוגש לנהג מתי שרק ירצה. היציאה מהמקום עשויה להיות אמנם מעט מושהית, בעיקר בשל אופי התיבה, אבל ברגע שאנחנו בתנועה, ההילוכים עוברים בקלילות ובדיוק בזמן הנכון, והמנוע הקטן מספק המון בשר לתנועה קלילה ומהירה, בהאצות ועקיפות.

צריכת הדלק המוצהרת של מערכת הכוח הזו היא 23 ק"מ לליטר - מרשים מאוד, אבל לא קרוב למה שהשגנו במבחן הדרכים - כ-12-13 ק"מ לליטר. ייתכן שבנסיון לנהוג באופן חסכוני במיוחד, אפשר להתקרב לנתונים הללו.

סיאט איביזה

התנהגות כביש

האיביזה אינה מכונית ספורט, אבל מרשימה מאוד ביציבות ובאחיזה. כלומר, הספרדייה הלטינית הקטנה אינה מכוונת לספק הנאה רבה מנהיגה, בעיקר היות שההגה אינו מעניק היזון חוזר טוב, ולא משדר בדיוק את מה שקורה על הכביש. מאידך, אחיזת הכביש גבוהה מאוד, ההגה מדויק, המשקל שלו טוב (הוא כבד במידה נכונה) ואפשר להסיע את האיביזה מהר מאוד, ביציבות ובטחון.

סיאט איביזה

סיכום

מזה מספר שנים מצליחה סיאט איביזה להיכנס למשבצת נדירה של תמורה יוצאת דופן למחיר. כמכונית סופר מיני היא אחת הקטנות והצפופות, וגם רמת הנוחות שלה אינה בולטת לטובה. מצד שני, היא מציעה מערכת כוח מעולה - מנוע וגיר - התנהגות בטיחותית, רמת אבזור יפה ואיכות הרכבה משובחת, וכל זאת בתג מחיר נוח מאוד, יחסית למה שאנחנו רגילים לשלם בשדרות חנויות הרכב בישראל.


לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה