דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי קרוסאובר - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


סוזוקי קרוסאובר נקרא בעולם בשם סוזוקי SX4 S-Cross, והוא אמור לתפוס את מקומו של סוזוקי SX4 הקודם. אבל בישראל הוא לא נקרא SX4 S-Cross אלא "קרוסאובר". "קרוסאובר" מציין בדרך כלל רכב שרוקד על שתי חתונות - כזה שחוצה קטגוריות שונות, והסוזוקי אכן מתכוונן לתפר שבין מכוניות משפחתיות ורכבי שטח קלים. אבל האם מכונית אחת מסוגלת להתחרות בטויוטה קורולה, שברולט טראקס וניסאן קשקאי בו זמנית?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי קרוסאובר

סוזוקי קרוסאובר, בנזין 1.6 ליטר, גיר רציף, 119 כ"ס, 119,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח לנוסעים

יחידת הנעה רועשת בהאצה

צריכת דלק

הגה מעורפל

תנוחת ישיבה גבוהה

פחות מאובזר מהממוצע



צפייה בתוכן סוזוקי קרוסאובר - מבחן וידאו



עיצוב

פעם היו מאבזרים גרסאות רגילות בפלסטיקה מסביב וקוראים לרכב "גרסת שטח". היום פשוט מיצרים את הרכב מראש עם כל הפלסטיקה ההיקפית. הגרסה הכהה שהתייצבה למבחן לא מצליחה להעביר את האפקט אבל בחירה בצבע בהיר תהפוך את הקרוסאובר למשהו שנראה יותר כמו קרוסאובר. החזית מאוד כבדה ולא ברור מי המעצב שחשב שפנס קדמי צריך להיות בגודל של חצי מכונית. גם הגלגלים מרגישים קטנים ומרווח הגחון (17 ס"מ) לא מספיק מודגש. יכול להיות שמימד הרוחב הצנוע ביחס לרכבים מהסגמנט גורם לו להרגיש פחות "ג'יפי". הקווים מהצד ומאחורה חסונים למראה ולחלק מהבוחנים החלק האחורי הזכיר את ניסאן קשקאי.

תא נוסעים

תא הנוסעים מרגיש פשוט יחסית ואת הצבע הקודר ששולט בו מצילים מעט פסי פלסטיק כסוף. איכות החומרים לא עומדת ברמה הגבוהה אליה התרגלנו במכוניות המשפחתיות וכך גם איכות ההרכבה. מהעבר השני, כאשר בוחנים את קטגוריית הג'יפונים העירוניים, מתברר שזה המצב בכל הקטגוריה וכאן הסוזוקי לא שונה מהותית מהמתחרות. תנוחת הישיבה הגבוהה היא הסיבה העיקרית בגינה רוכשים ג'יפון עירוני (יחד עם העיצוב הבולט). כבר בתנוחת הישיבה הנמוכה ביותר הנהג ירגיש גבוה ממכונית משפחתית רגילה, ומשם ניתן להעלות את המושב הרחק למעלה בזכות הגג הגבוה. למרות זאת התחושה היא של ישבה "בתוך" הרכב ולא "מעליו" כמו התחושה שמתקבלת ברנו קפצ'ור לדוגמא.

סוזוקי קרוסאובר מבט מבפנים
סוזוקי קרוסאובר. פוסח על שני הסעיפים / צילומים: דנה גורלנד

ביחס למקובל כיום, האבזור בתא הנוסעים לא מהטובים. בכל הגרסאות תמצאו, אמנם, מערכת שמע מקורית עם כניסת USB ובקרת שיוט (גם בגרסת ה-GLS הבסיסית והזולה עם תיבת ההילוכים הידנית). הגרסה האוטומטית (GLX) מוסיפה להיצע גם בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, העברת הילוכים מגלגל ההגה ומראות מתקפלות חשמלית, ועדיין פריטים חשובים שכיום הפכו לסטנדרט כמו דיבורית בלוטות' נעדרים מההיצע. כדי לקבל דיבורית ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע ומצלמת רוורס תאלצו להכניס את היד לכיס ולהוסיף עוד כמה זוזים.

המרווח מקדימה מצויין אך מי שישב מאוד גבוה וקרוב יתקשה להשתחל בין ההגה למושב. המושב עצמו רחב אבל לי באופן אישי הוא היה קצת קשה מדי ומבנהו לא היה נוח לגב העליון. צריך לציין שמדובר בעניין סובייקטיבי שלא הפריע לנהגים אחרים. המושב האחורי מציע שפע של מקום לרגלים ולראש גם כאשר מושב הנהג מוזח לאחור. המושב האחורי לא רחב במיוחד. שלושה מבוגרים יוכלו לשבת בו לזמן מסויים אבל הם לא ישמחו אם הנסיעה תתארך. היתרון הגדול של המושב האחורי נובע מהגובה שלו. נוסעים במושב האחורי, בעיקר כאלו שנוטים לצווח, לזרוק את המוצץ על הרצפה או סתם להסתכל בסקרנות החוצה, יהנו מראות טובה אל הנוף. תא המטען טוב מאוד ומבנהו קובייתי. משמעות הדבר שקל להכניס ולהוציא ציוד. רצפה כפולה מאפשרת להסתיר דברים או להגדיל את תא המטען על ידי הסרת המדף התחתון. לא מדובר בתא מטען בסדר גודל שמציעה סקודה אוקטביה אך הוא בהחלט יספק משפחות צעירות.

סוזוקי קרוסאובר צד

נוחות נסיעה

הנסיעה העירונית בקרוסאובר נוחה. היכולת של הג'יפון להתמודד עם הדבר שנקרא בישראל כביש עירוני, בעיקר לעומת ה-SX4, טובה. באופן כללי מערכת המתלים מצליחה להתמודד עם מרבית התחמושת שהכביש העירוני מטיח בה - ועדיין, לא מדובר במערכת מתלים הכי מלוטשת, ופה ושם, בעיקר על שיבושים גדולים כמו פסי האטה ומכסי ביוב בולטים, היא יכולה להעביר חבטה לתא הנוסעים. יציאה מהעיר משדרגת את המצב. הסוזוקי נוח מאוד בדרך כלל, אם כי גם כאן יכול שיבוש זה או אחר לחדור לתא הנוסעים. רעשי רוח וכביש נפקדים ורמת בידוד הרעשים טובה מאוד גם ביחס למכוניות המשפחתיות.

מנוע ותיבת הילוכים

סוזוקי היא חברה מפורסמת אך קטנה במונחי עולם הרכב. לפיכך, פיתוח טכנולוגיות מתקדמות הוא עניין יקר עבורם. לעומת זאת מתמקדים בסוזוקי במקסום היכולות של המערכות הקיימות. מנוע הבנזין, בנפח 1,600 סמ"ק הוא אותו מנוע ששירת נאמנה את ה-SX4 אך שינויים שונים הופכים אותו ליעיל יותר. המנוע על פניו אינו יוצא דופן ולא מספק כוח מתפרץ או מומנט שופע כפי שמקובל היום במנועי טורבו קטנים. השידוך של המנוע לתיבת הילוכים רציפה מביא עימו חיסרון ויתרון. החיסרון המשמעותי: ממש כמו תיבות רציפות אחרות, כשרוצים לייצר קצב התקדמות מהיר התיבה מציבה את מחט הסל"ד גבוה מה שגורם למנוע להשמע מאומץ ורועש.

היתרון בעניין: התיבה מצליחה לנצל את יכולות המנוע עד תומן. למרות שהעסק לא מרגיש מהיר במיוחד התאוצה מתבצעת בזריזות יחסית כך שלא ניתן להגדיר את הקרוסאובר כרכב איטי. בגלל שהמנוע יעיל במרבית הזמן גם צריכת הדלק יוצאת נשכרת. בתנאי המבחן שלנו נתון צריכת הדלק עמד על 12 ק"מ לכל ליטר פחות או יותר. בנהיגה יותר מתחשבת וסוציאלית הגענו גם ל-14.5 ק"מ לליטר. וזה, רבותי, מרשים.

סוזוקי קרוסאובר

התנהגות כביש

הסוזוקי מבצע את מרבית מטלות הנהיגה היומיומיות בצורה מעוררת הערכה. בתוך העיר רדיוס הסיבוב הקטן ושדה ראייה המעולה יאפשרו לרוב הנהגים השתחלות קלילה בתנועה ובחניות צפופות. גם בכביש הבין עירוני, בעיקר בכבישים מפותלים, לסוזוקי יש מה להציע. האחיזה גבוהה ביחס לציפיות ואין נטייה בולטת לא להיגוי יתר ולא לתת היגוי כך שההתנהגות מאוד ניטראלית והסוזוקי מאפשר גם להיכנס במהירות לפניות. אפילו זוויות הגלגול שמקובל להרגיש ברכבים גבוהים (אותה תחושה שהרכב רוכן בפניות) נעדרת מהלקסיקון של הקרוסאובר. אבל יש בעיה אחת משמעותית - ההגה. להגיד שהגה הוא מנותק זה עניין מקובל בעידן ההגאים החשמליים. בסוזוקי ההגה לא רק חף מכל מידע אלא שהוא מציע משקל מוזר וחסר שטח מת במרכז. חסרונו של שטח מת קטן גורם לאוטו להיות עסוק מדי בכביש בין עירוני ובמהירויות גבוהות לדרוש ערנות מוגברת מהנהג. גם בנהיגה דינאמית העובדה שההגה מעורפל מקשה על הדיוק . אבל את זה רוב הנהגים גם ככה לא יעשו עם הקרוסאובר.

שטח

למרות שמו ולמרות פסי הפלסטיק ההיקפיים, לא מדובר ברכב שטח. הפלסטיקה העדינה וזוויות המרכב מוציאות מהראש כל מחשבה על מעלה מחמל, מעלה יאיר או המדרכה הגבוהה שמול המאפייה. מצד שני, על שבילים כבושים הקרוסאובר מתנהל לעילא. בעידן בו כל מאזדת ליסינג וקיבוצים נוסעת בשטח כאילו אין מחר לא מדובר בבשורה. רק שבניגוד למאזדה שצפוייה לספק לבעליה שלל טלטלות וחבטות, הסוזוקי צולח שבילים באופן נוח. מגבלות האחיזה נחשפות על השביל שם מהירות גבוהה תביא, בסופו של דבר, לאובדן אחיזה. בדיוק בשביל המקרים הללו ישנה גרסה בעלת הנעה כפולה. אזי מתקבל רכב בעל אחיזה מצויינת גם במצבים קשים. בשאר הפרמטרים ההבדלים בין הגרסאות שוליים כך שכל ניסיון לבחון האם ההנעה הכפולה תתמודד עם שטח טכני יותר יסתיים בבכי.

סוזוקי קרוסאובר - מבט אחורי

סיכום

סוזוקי קרוסאובר מציע חבילה מסקרנת במיוחד. מחירו זול בכ-10,000 שקל ממכוניות משפחתיות למרות שהוא מציע מרווח דומה ותנוחת ישיבה גבוהה יותר. גם בפרמטרים כמו צריכת דלק ונוחות נסיעה הסוזוקי מציע נתונים דומים למשפחתיות שגרתיות. מול ג'יפונים עירוניים הסוזוקי מציע מעט פחות גובה ופחות "אפקט הגעה" אך מספק תמורה כלכלית עדיפה. בסופו של יום הקרוסאובר מסוגל להתמודד גם בקטגוריית הג'יפונים העירוניים וגם בקטגוריה המכוניות המשפחתיות וזה מבלי להציע פשרות יוצאות דופן.


לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה