דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי קרוסאובר (1.4 טורבו) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


השאלה הראשונה שצריך להפנות לסוזוקי קרוסאובר, היא מי את? הקרוסאובר, כשהגיעה לארץ לפני כ-3 שנים, מיצבה את עצמה כרכב פנאי קטן שמתחרה מול סקודה יטי וניסאן ג'וק. מאז גם סוזוקי ויטרה עשתה עלייה, ושלחה את הקרוסאובר לעשות לה שוק מול מכוניות משפחתיות. הקרוסאובר, כשמה, נמצאת בדיוק באמצע: מכונית משפחתית עם מראה ותנוחת ישיבה ג'יפוניים. אבל האם היא מצליחה למצוא לעצמה פינה משלה בשוק או שהיא נופלת בין הכיסאות?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי קרוסאובר


סוזוקי קרוסאובר, 1.4 ליטר, טורבו בנזין, אוטומטית, 140 כ"ס, 124,990 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

עיצוב תא נוסעים

צריכת דלק

נוחות נסיעה עירונית

מרווח

  בידוד רעשים

סוזוקי קרוסאובר

כמסתכלים על קטגוריית המשפחתיות אליה הסוזוקי פוזלת, רואים שה-Buzzword הנוכחית היא "טורבו". מה שהתחיל עם סקודה אוקטביה בקטנה, הפך להיות המוקד של התחרות. ועדיין, מכיוון יפן / קוריאה טרם ראינו יחידות הנעה שמסובבות מגדש קטן, לפחות לא במכוניות המיינסטרים. אז סוזוקי מרימה את הכפפה, מנצלת את מתיחת הפנים ומשדכת לקרוסאובר מנוע טורבו קטן נפח. איך יצא?


עיצוב

העיצוב של סוזוקי קרוסאובר קיבל שינוי משמעותי בחזית. את החרטום הכבד והעגלגל החליף חרטום עמוס ניקלים. בתמונות זה קצת מזכיר את הפה של "מלתעות" מסרטי ג'יימס בונד, אבל איכשהו דווקא במציאות זה נראה די טוב ומצליח לתת תחושה יותר מוצלחת מהחרטום של הרכב מלפני מתיחת הפנים. מהצד ומאחור לא חלו שינויים כלשהם.

סוזוקי קרוסאובר


תא הנוסעים

עיצובו של תא הנוסעים לא יוצא דופן או ייחודי, והוא מורכב בעיקר מפלסטיקים שחורים. במתיחת הפנים לא היה איזשהו שינוי שאפשר לספר עליו בבית, למעט איכות החומרים שכנראה השתפרה קלות במסגרת המתיחה. עדיין, לא מדובר ברכב שעומד באיכויות הפלסטיקה של המשפחתיות האנינות ביותר.

האבזור לא רע, אבל גם לא מאוד מרשים בסטנדרטים של 2017. הרכב מגיע עם בקרת אקלים מפוצלת, כפתור התנעה, מראות מתקפלות חשמלית ובקרת שיוט, דברים שלא נמצאים בהכרח בכל משפחתית חדשה, אבל הוא לא מגיע כסטנדרט עם מסך מולטימדיה, פריט חובה בכל רכב מודרני. על מנת להצטייד במסך מולטימדיה יש להוסיף סכום כסף לא מבוטל או לנהל מו"מ בעת הרכישה. מי שיקנה את מסך המגע יקבל בנוסף מצלמת רוורס.

סוזוקי קרוסאובר

המרווח במושבים הקדמיים טוב. המושבים נוחים ומרווחים ותנוחת הישיבה גבוהה ביחס לגובה הרכב ובאופן כללי. מי שאוהב תחושה של ישיבה מעל הכביש מאוד ייהנה ממושב הנהג של הסוזוקי. שדה הראייה לכל הכיוונים טוב מאוד ומאפשר לתמרן את הרכב בקלות גם במקומות צפופים.

המושב האחורי מפתיע לטובה. הוא מציע מרווח מצויין לשני נוסעים, גם לרגליים ובעיקר לראש. ניתן להוסיף נוסע גם במושב האמצעי. הוא לא ייהנה מנוחות מופלגת אבל הוא בהחלט יוכל לבלות שם זמן נסיעה סביר. 3 מושבי בטיחות? תבדקו באולם התצוגה לפני הקנייה, כי האפשרות לעגן אותם זה לצד זה תלויה בגודלם ובמבנה שלהם.

תא המטען מציע על הנייר רק 430 ליטר של נפח הטענה. בפועל יש לו מבנה קובייתי שמאוד מקל על הכנסה והוצאה של ציוד וניצול השטח מעולה. הרצפה כפולה כך שאפשר לבחור בין תא גדול יותר לבין רצפה שטוחה.


נוחות נסיעה

בדרך כלל הטרייד-אוף של הגבהת מרכז הכובד בא לידי ביטוי במתלים נוקשים יותר. ואכן, נוחות הנסיעה בסוזוקי לא איכותית כמו משפחתית ממוצעת. אבל אל תבינו שמדובר ברכב לא נוח.  המתלים מעט קשוחים והם מצליחים להעביר הרבה מהשיבושים לתא הנוסעים, בעיקר בעיר, אבל יש בהם מידה של שיכוך שמצליח למתן את סגירות המתלה ולמנוע חבטות. הנוסעים מאחור נהנו מתנוחת ישיבה גבוהה וקו מותניים נמוך יחסית שאפשרו שדה ראייה טוב החוצה ותחושה אוורירית.

סוזוקי קרוסאובר

מה שמשפיע על תחושת הנוחות הסובייקטיבית הם רעשי המתלים שנכנסים בקלות לתא הנוסעים. לעיתים ישנן מהמורות שלא ממש מורגשות בתא אך נשמעות היטב. רעשי הרוח מבודדים באופן סביר וכך גם רעשי כביש. על כבישים באיכות סלילה נמוכה תעלה תהודה חזקה מכיוון זה.
 

מנוע ותיבת הילוכים

טוב, עכשיו הגענו לתכלס. יחידת ההנעה החדשה של סוזוקי מכניסה למשחק מנוע בנפח 1,400 סמ"ק עם הספק מכובד של 140 כוחות סוס ומומנט של 22.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים.

הסוזוקי עצמו הוא רכב קל, פחות מ-1.2 טון, ויחד עם מנוע עתיר מומנט והספק מתקבל רכב מאוד נמרץ. השהיית הטורבו לא מוחשית והסוזוקי יוצא מהר מהמקום. דוושת התאוצה אינה פרוגרסיבית כך שתחילת התנועה יכולה להיות חזקה ולא ממש מהוקצעת, אבל זה תורם לתחושה שמדובר ברכב חזק. והוא באמת חזק. אי כמעט משימה שהסוזוקי לא יעמוד בה בקלות, בין אם מדובר בעקיפה בעלייה ובכביש הררי או בשיוט נינוח על גלי הסל"ד. תיבת ההילוכים משתפת פעולה היטב יחד עם המנוע ומעבירה הילוכים באופן חלק מאוד, גם אם לא תמיד הכי חלק. 

סוזוקי קרוסאובר

אבל לא הכל ורוד ביחידת ההנעה החדשה. מעל שיא ההספק היא קצת מאבדת אוויר, והכניסה של הטורבו לא מספיק חלקה ואלגנטית. יש בשוק כמה יחידות הנעה יותר מוצלחות באופן שבו הן פועלות.
צריכת הדלק הייתה אף היא טובה. במהלך המבחן הסוזוקי צרכה ליטר דלק על כל 12.3 ק"מ. בתנאי המבחן ששלחו את הסוזוקי לרעות בכבישים עירוניים עמוסי פקקים במרבית הזמן, מדובר בנתון טוב מאוד. בשילוב מתארי נסיעה יותר רגועים ראינו גם 15 ק"מ לליטר על השעון.


התנהגות כביש

הסוזוקי מציג אחיזת כביש סבירה. הוא צפוי ומגיב בצורה טובה להעברות משקל. ההגה שלו קצת גדול ולא מספיק מדוייק או מתקשר, אך כנראה שזה לא יפריע ללקוחות הפוטנציאלים.
הבלמים שלו מעט ספוגיים וצריך לחיצה מעט יותר חזקה על מנת להשיג את הבלימה המצופה, מצד שני זה הופך את תהליך הבלימה ליותר נעים בעבור הנוסעים.

סוזוקי קרוסאובר


סיכום

מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר לא שינתה את התמונה באופן מהותי, וזה משחק לטובתה. היא ממשיכה להיות מכונית משפחתית מרווחת, יעילה ושימושית. לקרוסאובר יש רשימת יתרונות משמעותיים כאשר מציבים אותה מול מכוניות משפחתיות. היפנית מציגה מרווח טוב מאוד, תנוחת ישיבה טובה ושדה ראייה עדיף. בחסרונות ניתן לדבר על נוחות נסיעה פחות מרשימה וחסרונה של מערכת המולטימדיה כסטנדרט.
וכאן נכנס החידוש. יחידת ההנעה של הסוזוקי מקפיצה את הרכב כמוצר צעד קדימה. המנוע הזה מציג ביצועים טובים לצד צריכת דלק הגיונית, ובתחום הזה הקרוסאובר בהחלט מצליחה לעמוד שווה בשווה מול משפחתיות אירופאיות מצוינות.

סוזוקי קרוסאובר

לאלו שרוצים את השילוב של רכב חזק ומרווח יחד עם תנוחת ישיבה גבוהה, הסוזוקי יכול להיות קלף חזק. במיוחד לאור מוניטין האמינות והסחירות של המותג. כ-15 אלף שקל צפונה משם, יש רכבי פנאי טובים מאוד, אך בכולם נדרשת פשרה, או ביחידת ההנעה או במוצא ובסחירות העתידית.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה