דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי סוויפט ידנית - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


בוקר טוב. מדווש על אופניים ירוקות בדרך לרחוב המסגר. מה הסיבה למסיבה? שנה אחרי שהגרסה האוטומטית של סוזוקי סוויפט החדשה נבחנה ב-iCar, הגיע הזמן שגרסה עם שלוש דוושות תצטרף להילולת הקטנות הידניות. תזמון קצת מאוחר מבחינתה של סוזוקי, בהתחשב בעובדה שסוזוקי אלטו הייתה בין הקטנות הידניות הראשונות שנחתו בארץ. הסוויפט הידנית מצטרפת לשדה קרב שבו שולטות בעיקר קטנות אירופאיות ומבצעי מכירות של צ'מפיון מוטורס. האם יש לה שובר שוויון במלחמה הזו?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי סוויפט


סוזוקי סוויפט, 1.25 בנזין, ידנית, 93 כ"ס, החל מ-76,990 שקל 

יתרונות

חסרונות

זריזה

נוחות נסיעה בינונית

  תפעול נוח לתיבה הידנית

אבזור חסר

  התנהגות כביש טובה

תא מטען מצומצם



סוזוקי סוויפט נראית לא רע, אבל רחוקה מלהרשים / צילומים: דניאל סקלי

בוקר חם. "איזו טעות", אני חושב לעצמי, "מי נוסע לקחת סוזוקי סוויפט באמצע אוגוסט על אופניים". מגיע נוטף זיעה לאולם התצוגה. לא נעים. יורד לחניון ופותח סוויפט GLS ידנית בצבע לבן-פנינה-מטאלי. עיצובה החיצוני הנעים של הסוויפט מתחיל להתיישן. הצבע הלבן וצלחות הפלסטיק על הגלגלים לא משפרים את המצב. מה אומר צירוף האותיות GLS? תורידו מהמפרט של גרסת ה-GLX את זוג חלונות החשמל האחוריים, פנסי הערפל והחישוקים הקלים הנאים ותקבלו את גרסת ה-GLS שבמבחן. מעבר למה שכתוב במפרט היבואן, תאורת הפנים ענייה מדי וגלגל ההגה לא מתכוונן לעומק. חבל שאין GLX ידנית בהיצע: לא ברור מדוע חלק מיבואני הרכב חושבים שלקוחות שרוצים תיבה ידנית הם גם סגפנים.

מתניע ומפעיל מזגן. צריך להתייבש קצת. מסתכל מסביב: תא הנוסעים צבוע בצבעים קודרים למדי ואיכות החומרים ממנה הוא בנוי אינה אחידה. נחמד לראות שסוזוקי לא הסירו את משטחי הבד בדיפוני הדלתות והשאירו גם את ציפוי העור של ההגה במקומו. אופל פחות נדיבה באבזור של הסופר מיני הידנית שלה, אבל יונדאי i20 נכנסה עכשיו לשוק הזה עם אבזור יוצא דופן. זוג המחוונים הראשיים מול הנהג מואר בתאורה אפורה נעימה. תצוגת מערכת השמע גדולה במיוחד וניתנת לקריאה גם על ידי מבוגרים שלא מסתדרים עם מסכים דיגיטאליים. חבל שפתחי האוורור בקונסולה המרכזית לא ניתנים לסגירה, כמו במכוניות אסיאתיות מלפני עשור. אני מקשר בין הסלולארי לדיבורית הבלוטות' האופציונאליות (והמצוינת) ובינתיים המזגן מקרר היטב את תא הנוסעים המרווח למדי. שני מבוגרים יוכלו לשבת במושב האחורי לאורך זמן וללא יותר מדי קיטורים. עם נפח מצומצם של 211 ליטרים, תא המטען קטן מכדי להספיק לנסיעה משפחתית לנופש. מדחס המזגן שנכנס באופן אלים לפעולה מזכיר לי שצריך לזוז.


דרך מסנני האינסטגרם, אפשר לזהות טאצ' מעניין בעיצוב של הסוויפט

אמרו לי שבירושלים יש פחות לחות. יוצאים לדרך. כבר לפני שנה התרשמנו לטובה מיחידת הכוח הקטנה במבחן לסוויפט האוטומטית. האם התיבה הידנית תשנה את התרשמותנו? לא ממש. עם הלחץ הראוי על הדוושה הימנית ומספיק אורך רוח בשביל למשוך את המנוע לסל"ד גבוה, 93 כוחות הסוס יזיזו את היפנית הקטנה באופן יותר ממספק. המצמד קליל ונעים ותפעול מוט ההילוכים מדויק אך נוקשה מעט. על הדרך לירושלים הסוויפט מציעה איכות נסיעה בינונית. בידוד הרעשים לא רע ובעיקר רעשי רוח נשמעים מעל 100 קמ"ש. צקצוקים קלים נשמעו מדלת הנהג, תודות להתקנות מקומיות שהשאירו את חותמן ושריטותיהן על חלקי פלסטיק שונים. למרות שנוחות הנסיעה נוקשה מעט בעיר, כיול המתלים מתגלה כרך מדי בנסיעה בינעירונית בהשוואה לקטנות אירופיות מקבילות. ריסון הזעזועים סביר בכל קשת המהירויות, אך שיבושים גדולים לא יהיו נעימים לנוסעי הסוויפט. נוחות הנסיעה של הסוויפט מקבלת ציון בינוני בלבד.

הסוזוקי מטפסת בכבישי הרי ירושלים המפותלים. אם אתם חובבי הגה, ברור שהיא אינה המכונית שמלכתחילה הייתם בוחרים להביא לכבישים הללו. בתכל'ס, התנהגות הכביש של הסוויפט לא רעה בכלל והיא יכולה לרוץ מהר בין הפיתולים. בהשוואה לסוויפט האוטומטית, מגבלות האחיזה של הגרסה הידנית נמוכות יותר עקב צמיגיה הצרים והגבוהים יותר. הרפיה אגרסיבית מדוושת התאוצה באמצע פניה תפיק היגוי יתר חביב, שיכול מצד אחד להבהיל נהגים לא מנוסים ומצד שני לשעשע את חובבי האקשן. אל תצפו ליותר מדי היזון חוזר מההיגוי, אף כי ההגה מדויק. הבלמים הפגינו יכולת בלימה טובה לאורך זמן עם רגישות טובה בדוושה. הלחץ על הדוושה הימנית גבה את שלו בנוזל היקר ההוא: הבדיקה המסורתית של צריכת הדלק העלתה תוצאה של 13.5 ק"מ לליטר, בעוד מחשב הדרך האופטימי טען ל-14.7 ק"מ לליטר.


תא הנוסעים סובל ממחסור באבזור בגרסה הידנית / תמונת יצרן

הסוויפט שרדה את אותו יום חם אצלנו, אבל איך היא תשרוד במלחמת הקטנות הידניות? הסוויפט הידנית מתומחרת בכדי להתחרות ראש בראש בגרסאות הידניות של אופל קורסה, יונדאי i20, ניסן מייקרה, סקודה פאביה, פורד פיאסטה ורנו קליאו המוחלפת. כפי שכבר ראינו במבחן לסוויפט האוטומטית, הסוויפט הפכה מפרי בוסר בדגם הקודם למכונית בשלה ושלמה יותר. אך האם זה מספיק? הסוויפט היא מתמודדת ראויה אך לפני קיומו של מבחן השוואתי יהיה לה קשה לזכות במלחמת הסופר-מיני הידניות מאחר ואין לה תכונות ספציפיות בהן היא מצטיינת.


לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה