דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו XV - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



בתעשיית הרכב התקבל זה מכבר המינוח "רכב פנאי" כשם כולל לרכבי כביש-שטח רכים. יונדאי
ix35 נחשב כרכב פנאי, וכך גם ניסאן קשקאי, מיצובישי אאוטלנדר וטויוטה ראב 4. המשותף לכולם: מרכב 5 דלתות מוגבה על בסיס פלטפורמה של מכונית משפחתית, כאשר לרוב יש גם אופציה כלשהי לנסיעת שטח. מכנה משותף נוסף, קצת פחות רשמי: הרכבים האלו כמעט אף פעם לא יורדים לשטח, ולא תמיד בגלל שהם לא יכולים - הנהג הממוצע שרוכש את הכלים האלו פשוט לא צריך את יכולות השטח.

גם אני, כאותם נהגים, לא אוהב לבלות את שעות הפנאי שלי בשבילי קק"ל, תוך חשש מתמיד משפשוף הגחון. לטייל? בשמחה. מאחורי ההגה? עוד יותר טוב. על ג'יפון? לא תודה. אני רוצה רכב פנאי שיתאים לי. רכב פנאי שייסע על הכביש. סובארו XV מסתמנת כמועמדת לא רעה עבורי.

סובארו XV, מנוע 2.0 ליטר, 150 כ"ס, אוטומטית, 143,900 שקל

יתרונות

חסרונות

  עיצוב נאה, אבזור נדיב

תא מטען צפוף ולא נוח להטענה

  רמת נוחות גבוהה

  לא נמרצת מספיק

  אחיזת כביש מעולה

סובארו B3 - כמעט זהה, אך זולה משמעותית


סובארו XV - מבחן דרכים
צללית של קרוסאובר. סובארו XV / צילומים: נועם ריין

למי שעוד לא זיהה ע"פ התמונה, נספר כי סובארו XV מבוססת למעשה על סובארו B3 המשפחתית. מבוססת? יהיה נכון יותר לומר כי זו B3 משודרגת. ההבדלים אולי לא עצומים, אבל הם בולטים כבר במבט ראשון: ה-XV מתהדרת בגגון פלסטיק אופנתי, חיפויי גלגלים שחורים ומנופחים, פגוש קדמי א-לה סובארו אאוטבק ופנסי ערפל בסגנון סובארו פורסטר. ככה זה כשיש לך ארסנל שלם של רכבי כביש-שטח במחסנים. אפשר פשוט ליצור רכב על בסיס חלקים קיימים. התוצאה לא קלה לעיכול בהתחלה, אבל אחרי סופשבוע במחיצת ה-XV התחלתי לסמפט יותר ויותר את העיצוב. הוא לא מגושם כמו של רכבי שטח, אבל הוא גם לא משעמם כמו מכונית משפחתית. ספורט-אלגנט, קליל ונקי. מזמין את הנהג לצאת לטיול.

אז יצאתי לטייל. עוד בטרם עזבתי את הכרך, שמתי לב כי סובארו XV היא מכונית נוחה. עשיתי סיבוב בכבישים המצולקים של איזור התעשייה כדי לוודא את העניין, וחזרתי משוכנע: המכונית הזאת מאוד נוחה. נפלא. עליתי על הכביש המהיר, והצמדתי לרצפה את דוושת המצערת. מושבי הספורט הזמינו את זה, אבל הגב לא נדבק אליהם. אכזבה קלה. 11.6 שניות מ-0 ל-100 זה כנראה לא נתון מדהים עבור משפחתית עם 150 כ"ס, אבל בגרסה הידנית המצב טוב יותר. נבדוק אותה בפעם אחרת. מאוחר יותר, כשהמחוג התחיל לטפס ומנוע הבוקסר גרגר בחינניות, העניינים השתפרו. בתאוצות הביניים הסובארו הזאת זריזה. מבחינתי, כוח זמין לעקיפה הוא חשוב יותר מקיזוז של עוד שנייה ביציאה מהרמזור. השתכנעתי.

סובארו XV - מבחן רכב
העצים לא נשרו בגלל צריכת הדלק, שעמדה על 9 ק"מ מכובדים לליטר

המתלים הרכים שהותירו את רישומם והקנו נוחות גבוהה באזור התעשייה, נדנדו את המרכב מעט יותר מדי בכבישים גליים. לא הכי נעים, גם לא קטסטרופה. עליתי על האוטוסטראדה, נעצתי את הקרוז קונטרול על 100 קמ"ש, והתפניתי להתבונן בתא הנוסעים. ובכן, מה יש לומר? סובארו DL זאת לא. כבר טוב. איכות החומרים מצוינת, גלגל ההגה מצופה העור נעים למגע, ורק המושבים מעט קשים - על אף שהם אוחזים היטב את הגוף. המרווח מלפנים טוב, וגם מאחור המצב לא רע – למעט במושב האמצעי, שסובל מהמנהרה של גל ההינע המגביהה את הרצפה וגוזלת ממרווח המחייה. גם תא המטען קוצץ בשל מערכת ההנעה הכפולה, ופתח ההטענה שלו גבוה מדי. האבזור של ה-XV מעט יותר עשיר לעומת גרסת שני הליטרים של סובארו B3. בנוסף למה שמציעה האחות המשפחתית בגרסת ה-RX, מנדבת סובארו XV גם חישוקים קלים, פנסי ערפל קדמיים וגג שמש חשמלי. לא בטוח שזה מה שיצדיק תוספת של 14,000 שקל. אז מה כן?

סובארו XV במבחן
איכות החומרים טובה, והאבזור נדיב

ירדתי מהכביש המהיר, והתפניתי לטיול קצר בכבישים ההרריים שליד הבית. סובארו XV תוקפת את רצף הפניות בביטחון מושלם. אחיזת הכביש גבוהה מאוד, הודות למערכת ההנעה הכפולה (שקיימת גם ב-B3 המקבילה). על כביש רטוב או יבש, ישר או מפותל, בעליות או בירידות – ה-XV שומרת על נתיב הנסיעה בנחישות מעוררת כבוד. כל עוד משתמשים בתבונה במצב הטיפטרוניק ושומרים על כוחו של המנוע בסל"ד הנכון, ניתן להוציא מ-2,000 הסמקי"ם של הבוקסר את מלוא העוצמה הדרושה לנהיגה מאתגרת. כיף של אוטו, גם לנהג הלא-מיומן.

עצרתי בצד בנקודת תצפית עם נוף מקסים. נשמתי מלוא הריאות אוויר הרים צלול, התענגתי על השמש החורפית וישבתי לסכם את הסופ"ש שביליתי בחברתה של סובארו XV. נהניתי לנהוג על המכונית הזו, יותר מכל רכב כביש-שטח אחר עליו נסעתי. אמנם, לא חרגתי מגבולות האספלט – שכן על אף ההנעה הכפולה, ה-XV לא מיועדת לאתגרים מסוג זה – אבל את שעות הפנאי שלי אני נוהג לבלות על הכביש, ולכן הצלחתי למצות עד תום את יתרונותיה של הסובארו. אבל הבעיה הגדולה של המכונית הכיפית הזו היא האחות הקטנה מבית, סובארו B3. עם קצת פחות אבזור, ועם מעט פחות פוזה, יודעת ה-B3 לספק את אותם צרכים של אותם נהגים ובמחיר הנמוך ב-14,000 שקל מזה של סובארו XV. מאידך, ה-B3 חסרה את הדברים שבגללם אנחנו קונים רכבי פנאי: תוספות אבזור, וגם, אחרי הכל, קצת פוזה.


לדגמי סובארו בישראל - סובארו

 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה