דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו B3 סדאן 2.0 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


אומרים שקולו של העם אינו נשמע וכידוע לעם הזה יש הרבה מה לומר. קחו שני ישראלים ויהיו לכם חמש דעות, קחו שני נהגי מוניות ויהיו לכם עשר דעות. הגיע הזמן שהעם ישמיע את קולו. אין בכוונתי להחליף את הסקר הגדול של ד"ר מינה צמח או את משאל הרחוב של דודו ארז וסביר להניח שלא יהיו כאן מהפכים. אז לקחתנו מכונית עממית משודרגת עם מדבקת Sport על הישבן ונתנו לעם לומר את דברו. יהללוך אחרים ולא מפי.

לדף הדגם בקטלוג - סובארו B3 סדאן

סובארו B3 2.0
סובארו B3 Sport - אל תטעו, זו לא WRX / צילומים: אלעד שלו

הראשון שקידם את פניה של סובארו B3 החדשה היה השכן שלי, נער בן 17, כאשר מכונית המבחן מגיעה בצבע שחור עם חלונות כהים, אגזוז כרום כפול, כנף רוח אחורית, או בלשון עממית - ספוילר,  וחישוקי "17. לתת לנער לומר מה הוא חושב על המראה החיצוני של ה- B זה כמו לתת לקדישמן לדבר על כבשים. זה רק נראה כמו ה- WRX, אני אומר לו, והוא מעוות את פניו באכזבה קלה.

"המכונית נראית די טוב", קבע ד' איש היי-טק, "הוספת החצאיות, כנף הרוח וחישוקים מוגדלים נותנת לסובארו מראה כוחני, אבל כל התוספות משתלבות בצורה די הרמונית עם גרסת הסדאן, ולא, לא הייתי לוקח אותה בליסינג, החבר'ה לא היו מפסיקים לעקוץ אותי על המראה המאיים של ה- B3".

את א' וצ', חיילות מרמת גן, אספתי מטרמפיאדה בדרך לירושלים.  את א' שישבה בכסא שליד הנהג שאלתי מה דעתה על תא הנוסעים. "סתמי", אמרה במילה אחת. "את יכולה לפרט?", ביקשתי.

"העיצוב מאוד שבלוני ומרובע, הפלסטיק מאוד נוקשה ולא נעים למגע, הכול מאוד פונקציונאלי וחסר מעוף. אבל המושב הספורטיבי מעולה, חובק את הגוף וגם עם הנהיגה המטורפת שלך אני לא נזרקת לצדדים".

"יש לך מרחב לרגליים ולראש?", שאלתי את צ' שנמנמה במושב האחורי. "סביר", ענתה הישנונית. כבר שכחתי שבז'רגון הצבאי אפשר לתאר כל דבר במילה אחת.

סובארו B3 2.0
סובארו B3 2.0. בעלת נוכחות ומראה מאיים.

ביקשתי מא', חבר מקבוצת הכדורסל השכונתית, להצטרף אליי לנסיעת מבחן, "המכונית מאוד שקטה ולא מרגישים את הרעידות", אמר א' כשעצרנו ברמזור בהילוך סרק. מעניין איך זה ירגיש בעוד כמה שנים, אני חושב לעצמי, כשחברות הליסינג ימכרו את סובארו B3 מיד שניה להמוני בית ישראל. "זה בגלל תצורת מנוע הבוקסר האופקי הממקם את הבוכנות אחת מול השנייה בזווית של 180 מעלות", הקראתי לא' מהעלון.

נסיעה עירונית בדרכים משובשות הוציאה מא' שריקת התפעלות. "למרות החישוקים הגדולים וצמיגים נמוכי חתך, בלימת הזעזועים טובה מאוד, למרות שעלית במתכוון על מכסי ביוב בולטים השלדה והבולמים לא העבירו את המכות לגב". אני חייב לשמור על הגב שלך, אני מחייך לא', "יש לנו משחק חשוב ביום שלישי".

יוצאים לכביש הפתוח לבדוק האם התנהגות הכביש טובה כמו נסיעה עירונית. "כמה כוחות סוס יש ל- B3?" שואל א'. 150 כ"ס, אני קורא מהעלון. "אז למה היא לא סוחבת?", שואל א'. אני לוחץ את דוושת הגז עד לרצפה, סובארו B3 משמיעה זמזום שהולך וגובר, וכשהוא מגיע ל- 6,000 סל"ד נשמעת נהמה והמכונית פורצת קדימה. השילוב של מערכת הנעה כפולה-קבועה, המוסיפה למשקל הרכב, ותיבה אוטומטית בת ארבע מהירויות עם יחסי העברה ארוכים קצת מסרסת את המנוע, אני מתרץ לא'.

סובארו B3 2.0

"ראיתי שמודבק לישבן של ה- B3 מדבקה עם הכיתוב Sport. בוא ניסע להרים לזרוק קצת את הזנב, נראה האם המדבקה תנשור בדרך" הציע א', שמנו את החרטום (שמשתנה כל שנה, אבל מי סופר) לכיוון בית שמש ובדקנו כמה ספורטיבי הדגם.

אחרי כמה פניות אגרסיביות ועליות מאומצות ניתן היה לעצור בצד ולתת לא' לסכם, "גרסת ה - 2.0 ליטר של סובארו B3 סדאן היא לא מכונית ספורטיבית אלא משפחתית מאובזרת. השלדה ומערכת ההנעה הכפולה מגדילים את היכולות הדינמיות בפניות, בסה"כ התחושה מהודקת ומשרה ביטחון. גרסת ה -2.0 ליטר יותר מוצלחת מגרסת ה- 1.5, בגלל זמינות הכוח וההנעה הכפולה".

העם אמר את דברו.


לדגמי סובארו בישראל - סובארו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה