דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סאנגיונג אקטיון ספורט - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


לפני יותר משנה עזבנו את העיר הגדולה לטובת המושב. במושב יש לא מעט טנדרים, רובם יפניים. אז מה, המושבניקים באמת מבינים בטנדרים? כפי שאומרות הסטיגמות, היפנים נמצאים בראש שרשרת המזון של יצרני הרכב האסיאתיים, אחריהם נמצא את הקוריאנים והסינים הם הזנב. אז מה הסיפור של הקוריאני שלפנינו? לפני יותר משלוש שנים לקחנו למבחן את הסאנגיונג אקטיון ספורטס הקודם. מאז הגיע ארצה דור חדש של הטנדר הקוריאני בשנה החולפת, ומחירו זינק מ-182 אלף שקלים וחצה את קו ה-200 אלף שקלים. מה נשתנה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סאנגיונג אקטיון ספורט


סאנגיונג אקטיון ספורט, טורבו-דיזל 2.0 ליטר, אוטומטי, 155 כ"ס, 204,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע גמיש וחזק

יכולת העמסה מוגבלת

נוחות נסיעה

הנדסת אנוש בינונית

צריכת דלק

תיבת הילוכים איטית


סאנגיונג אקטיון ספורט
לא סקסי, אבל נאה מקודמו. סאנגיונג אקטיון ספורט / צילומים: דניאל סקלי

עיצוב

הטנדר של סאנגיונג קיבל פרצוף נאה יותר בדומה לרודיוס החדש, אך הפרופיל והישבן נותרו דומים עד כדי זהות לדגם הקודם. ארגז המטען משתלט מדי על הפרופיל וחישוקי הפלדה הכעורים של רכב המבחן לא דומים לחישוקים הנאים שבפרוספקט. זו לא מכונית שנולדה להשתתף בתחרויות יופי.

תא הנוסעים

מטפס לתוך הדאבל קבינה של הקוריאני. תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת. החלונות הגדולים תורמים לשדה ראיה מצוין. קצת קשה למצוא תנוחת ישיבה מושלמת עם הגה שלא מתכוונן למרחק ושני ברזי כיוון מיושנים לבסיס המושב. התחושה בתא הנוסעים היא קצת רטרו: החגורה לנוסע האמצעי מאחור היא חגורת בטן בלבד, גלגל ההגה מרובה הכפתורים דומה להגה של אוטובוס, לוח המחוונים ומערכת השמע הבסיסית (שלפחות כוללת דיבורית בלוטות') נראים כאילו נלקחו מקוריאניות מתחילת שנות האלפיים. לא ברור מה גרם לקוריאנים לשכוח להתקין חיישני חניה לאחור ומד טמפרטורה חיצונית. לוח המחוונים קריא אך העובדה שאין שלושה איתותים קצרים בעת נגיעה קלה במנוף האיתותים ושעון הזמן הדיגיטלי שחולק לשתי קומות לא תורמים להתרשמות מהנדסת האנוש.

סאנגיונג אקטיון ספורט
תא הנוסעים מאובזר, אך התחושה מיושנת / צילום: יתיר דוידוביץ

מנוע ותיבת הילוכים

מתניעים את הקוריאני. מנוע ה-2 ליטר טורבו דיזל משמיע גרגור כצפוי אך לא מעביר רעידות מיותרות אל המרכב. 155 כ"ס ו-36.7 קג"מ מזניקים בקלילות מהמקום את האקטיון ששוקל יותר משתי טונות. המנוע הוא גולת הכותרת של יחידת הכוח של האקטיון: המומנט זמין כבר מתחת ל-2000 סל"ד והדחף מרשים. נראה שרק תיבת ההילוכים ההססנית עומדת למנוע לרועץ: במצב אוטומטי התיבה משתהה בהורדות הילוכים וגם העברת ההילוכים במצב הידני מתבצעת בעצלתיים. גם במקרה הזה, לא ברור מה גרם לקוריאנים לשים את מתג החלפת ההילוכים בצד שמאל של הידית, כמו בפורד פוקוס. "מזל" שיש גם כפתורים להעברת הילוכים ידנית גם על ההגה.

נוחות נסיעה

על הכביש האקטיון מרגיש יותר כמו טנדר מאשר כמו פרייבט. התחושה היא שמערכת המתלים נמצאת בפעולה מתמדת. למרות שבכבישים עירוניים אפשר להרגיש את צורת האבן שהרגע חלפה מתחת לגלגלים, הנוסעים לא מטולטלים במהלך הנסיעה. בכבישים בינעירוניים המיתלים מרסנים את הטנדר כהלכה, אך ניתן להרגיש את התנועה הגלית האופיינית לטנדרים. רוב הנסיעה התבצעה עם ארגז ריק ברובו והעמסת הארגז שיפרה את נוחות הנסיעה.

סאנגיונג אקטיון ספורט

התנהגות כביש ויכולת שטח

כיאה לטנדר, יכולות הניהוג והתנהגות הכביש הם לא משהו לספר לחבר'ה. ההתנהגות בפניות בטוחה אך ההיגוי מעורפל מעט ומהלכו אינו אחיד. למרות ההנעה הכפולה והילוך הכוח ובגלל מרווח גחון של 18.8 ס"מ, לא הורדנו את הקוריאני לשטח מאתגר במיוחד. בירידה מהכבישים הסלולים, האקטיון צולח שבילי שטח מהירים בקלילות וניתוק בקרת היציבות יספק החלקות זנב משעשעות. הבלמים של האקטיון התגלו כנקודת תורפה במהלך המבחן. דוושת הבלמים הייתה ספוגית ודרשה לחיצה משמעותית בשביל עצירה חזקה. בסיומה של נסיעת המבחן מחשב הראה צריכה של 10.6 ק"מ לליטר. באופן מעניין, גם המדידה המסורתית הראתה נתון זהה של 10.6 ק"מ לליטר.

יכולת העמסה

אם נשווה את סאנגיונג אקטיון ספורט לטנדרים מתחרים, נגלה שהארגז שלו קטן מזה של פולקסווגן אמארוק וגם מזה של מיצובישי האנטר. גם המשקל ההעמסה המרבי מוגבל יחסית, והוא עומד על 630 ק"ג בלבד - לעומת 865 ק"ג לפחות בהאנטר, או למעלה מטון במקרה של איסוזו די מקס. עבור מי שזקוק להעמסה אינטנסיבית של ציוד, מדובר בהחלט בחסרון.

סאנגיונג אקטיון ספורט

סיכום

לסיכום, לזכותו של סאנגיונג אקטיון ספורט ניתן למנות מנוע מצוין, נוחות נסיעה טובה וצריכת דלק הגיונית. על צד החובה נמנים יכולת ההעמסה המוגבלת, הנדסת האנוש הבינונית ותיבת ההילוכים האיטית. הבעיה הגדולה של הסאנגיונג היא שבמחיר של 205 אלף שקל, 15 ל-20 אלף נוספים מביאים אותנו לרכבים גדולים יותר עם מוניטין מצוין בשוק הישראלי: מיצובישי האנטר ואיסוזו די-מקס. בכדי לרכוש טויוטה היילקס, ניסאן נבארה ופולקסווגן אמארוק מדובר כבר בתוספת לא מבוטלת של 50 אלף שקל. בסופו של סוף שבוע, נוכחנו לדעת שהסאנגיונג עושה את העבודה במחיר לא גבוה. אבל בפער המחירים הנוכחי, האם המושבניקים לא יעדיפו בכל זאת את הכלים היפניים?


לדגמי סאנגיונג בישראל - סאנגיונג

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה