דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סאנגיונג אקטיון ספורט - מבחן

Getting your Trinity Audio player ready...

סאנגיונג תמיד הייתה עוף מוזר בתעשיית רכב קוריאנית של עופות קפואים מנויילנים. עיצובי מכוניותיה קשים לעיכול, תאי הנוסעים משונים, זה נכון מה שכולם אומרים. נו, אז מה? באופן אישי אעדיף, בכל יום ביומו, להיראות בתוך ענק אבסטרקטי כמו סאנגיונג רודיוס או סאנגיונג אקטיון ספורט מאשר בקוריאניות המשמימות של עד לפני כמה שנים.

 

סאנגיונג אקטיון ספורט, 2.0 ליטר טורבו-דיזל, 182,000 שקל

יתרונות

חסרונות

מחיר

ארגז קטן וכושר העמסה גבולי

   נוחות

פחות מרווח מהמתחרים

צריכת דלק

מהלך מתלה ומרווח גחון שאינם מתאימים לשטח קשה

 

אוקיי, נסתדר עם העיצוב, אבל איפה הספורט שבאקטיון ספורט?

האקטיון ספורט הוא גרסת הפיק-אפ של הג'יפון סאנגיונג אקטיון, אלא שההבדל ביניהם אינו מסתכם בארגז שמאחור. מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-דיזל שבחרטום האקטיון ספורט לקוח דווקא מסאנגיונג קיירון הגדול יותר. מנוע זה מייצר 141 כוחות סוס ב-4,000 סל"ד ומספק מומנט של 31.6 קג"מ כשהמחוג מגיע ל-1,800. את תיבת ההילוכים המיושנת של האקטיון ספורט המקורי החליפה תיבה מודרנית ונעימה לתפעול בעלת 6 הילוכים. אמנם 2.0 ליטר של מנוע זה ממש לא הרבה בקטגוריית הטנדרים, אבל הפיצוי מגיע בתחנת הדלק. האקטיון ספורט לגם במבחן ליטר אחד של סולר על כל עשרה קילומטרים - נתון מכובד לכל הדעות.

 

סאנגיונג אקטיון ספורט - מבחן רכב

סאנגיונג אקטיון ספורט. הקוריאני היחיד בקטגוריה / צילומים: אורן דורי

 

הביצועים באקטיון ספורט אינם ספורטיביים, אך סבירים בהחלט. גם התנהלות הרכב המגודל על הכביש מרגישה נינוחה יחסית. עצמות עצה מלפנים וסרן חי מאחור עם קפיצי סליל הופכים את סאנגיונג אקטיון ספורט לנוח ביחס לטנדרים אחרים. כצפוי, הנוחות משתפרת משמעותית כאשר מעמיסים את הארגז במטען.

 

אז איך באמת כושר העמסת המטען?

בסיס הגלגלים הוארך בכ-30 סנטימטרים לעומת האקטיון הרגיל וצמח לכדי 3.06 מטר. זה עדיין רחוק מה-3.20 מטר של ניסאן נבארה, למשל. גם אורך של 4.965 מ' מפגוש לפגוש לא נשמע מלהיב לעומת ה-5.18 של מיצובישי האנטר או ה-5.30 הבריוניים של הנבארה. אחרי כל המספרים, לא מפתיע לגלות שהאקטיון ספורט סוחב ארגז צנוע על הגב - 1.30 מ' על 1.59 מ' - ביחס ליתר חברי קטגוריית הטנדרים.

 

סאנגיונג אקטיון ספורט - מבחן רכב

 

אלא שבסאנגיונג מספקים תשובה לכל תהיה: האקטיון ספורט הוא לא רכב עבודה נטו ופונה לתחום הפנאי עבור לקוחות שצריכים לשנע ציוד מפעם לפעם. ובכלל, ניסאן נבארה, עם כל הגודל שלו, מסוגל להעמיס על עצמו עד 744 ק"ג בלבד - כמו פורד טורנאו קונקט הטנדרונית. סאנגיונג אקטיון ספורט יסתדר עם קצת יותר - עד 810 קילו.

 

אם כבר פנאי, מה לגבי טיולי שבת עם המשפחה בשטח?

לסאנגיונג אקטיון ספורט יש שלדת סולם חסונה, סרן חי מאחור ומערכת הנעה כפולה עם הילוך כוח (LOW). נתוני פתיחה לא רעים בכלל לשטח, שקצת מתבזבזים על מהלך מתלה קצר ומרווח גחון מינימאלי בן 19 ס"מ. יתרון על הכביש, חסרון מחוצה לו. אלא שצריך לזכור - ולא שמעתם את זה מאיתנו - קיימות דרכים שונות להגביה את הרכב.  

 

סאנגיונג אקטיון ספורט - מבחן רכב

סאנגיונג אקטיון ספורט. גם תא הנוסעים אינו שגרתי במיוחד / תמונת יצרן

 

לגבי העניין של שינוע כל המשפחה - מרחב המחייה באקטיון ספורט כלל אינו רע, גם אם לא מרווח כמו במתחרות המגודלות יותר. גם תנוחת הישיבה טובה יחסית עבור כל הנוסעים. אפשר לשכוח מהטנדרים היפניים של פעם אשר בספסליהן האחוריים יכלו לשבת רק נערות גומי.

 

לא חשוב גומי, מה עם העסקה?
 

עכשיו הגענו לעיקר. עם תג מחיר של 182 אלף שקל, סאנגיונג אקטיון ספורט הוא בקלות טנדר ה-4X4 הזול בישראל. ובעצם, גם הטנדר האוטומטי הזול ביותר. עכשיו, אם נחבר את שני התארים הנ"ל יחדיו - אין ספק שעומד לפנינו דיל השווה בדיקה מעמיקה. לו נקלף מהרכב כל מיני כיתובי "ספורט" ויומרות פנאי  - נמצא תחתם כלי לא רע בכלל במחיר אטרקטיבי ביותר.

לדגמי סאנגיונג בישראל - סאנגיונג

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. בנוסף גם אמין מאוד 
    יחיאל הרשקוביץ, 19-08-2010

    ברשותי 3 טנדרים מסוג זה ,על אחד מהם נוסע אנוכי, הרכישה בוצעה מלכתחילה משיקולי תקציב, אך כיום הרכבי גמאו שלי 170,000 ק"מ והשניים האחרים 280,000 ק"מ ולמרבה ההפתעה ללא אף תקלה. רק טיפולים שוטפים במוסף המורשה ובאחד הרכבים החלפת צלבים.

    סגור תגובה

חזור למעלה