דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן NV200 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



ניסאן NV200 יכול להטעות במבט ראשון. הוא נראה כמו ואן מסחרי, מהסוג של סיטרואן ג'אמפי או יונדאי i800. בפועל, המימדים שלו מציבים אותו כמתחרה בקטגוריה של רנו קנגו וסיטרואן ברלינגו. ועדיין, יש כמה שאלות לא פתורות בנוגע למסחרית של ניסאן: למה המבנה שלה נראה שונה, ומה זה נותן? במה היא שונה מהמתחרות שלה, ובמה היא דומה לקרובת משפחתה רנו קנגו? ולמה המכונית היפנית היחידה בקבוצתה נמכרת בכמויות כל כך נמוכות?

מתיחת הפנים הקלה שעברה על ניסאן NV200 היא מבחינתנו התירוץ למבחן הזה, שבמסגרתו נבדוק את השינויים וגם ננסה לענות על השאלות שהצגנו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן NV200

ניסאן NV200, טורבו-דיזל 1.5 ליטר, 90 כ"ס, 141,000 שקל

יתרונות

חסרונות

תנוחת ישיבה גבוהה
נוחות בין עירונית

כושר תמרון עירוני
כושר גרירה נמוך

נפח העמסה גדול
התנהגות כביש


ניסאן NV200
ניסאן NV200. גדול כמו ברלינגו אבל כמו מעוצב כמו ג'אמפי

עיצוב

לא סעיף מאוד חשוב כשמדובר במסחרית, אבל צריך לעבור עליו - במיוחד במקרה של ה- NV200 שנראית חריגה. המבנה הקופסתי שלה נוצר באמצעות מכסה מנוע קצר ותא נהג שממוקם "מעל המנוע". זה נראה כמו וואן ולא כמו טנדרון - אין לנו מושג אם זה יתרון או חסרון - אבל יש פה בהחלט בעיית פרופורציות קלה, שמתחזקת כאשר מסתכלים מהצד על המסחרית המגודלת שנועלת צמיגים בקוטר זעיר של "14. מתיחת הפנים לא שינתה את העיצוב החיצוני.

ניסאן NV200

תא הנוסעים

סביבת הנהג של ניסאן NV200 משדרת קודם כל פרקטיקה. תנוחת הנהיגה גבוהה מאוד ביחס לטנדרונים מתחרים, ובסעיף הבא נדבר על היתרונות של זה. בינתיים נתלונן על היעדר מגוון של אפשרויות כוונון: ההגה מתכוונן רק לגובה, ומעט מאוד; המושב לא מתכוונן לגובה, והתנוחה המאולצת היא קצת כמו באוטובוס. זה לא רע בהכרח.

סביב הנהג העובד פזורים מגוון של תאי אחסון. בצמוד לדלתות ישנם מחזיקי כוסות עמוקים, ששימשו אותנו כתא לסמארטפון (בשל היעדר תא יעודי). בדלתות התאים צרים וקטנים, אך מעל למזגן יש תא גדול ושימושי, תא הכפפות הפתוח מסתיר תא נסגר בחלקו העליון, ובין המושבים יש חלל גדול ושימושי לתיק מסמכים או ארגז כלים. נתלונן על כך ששקעי המצת, ה-USB וה-AUX, שאמורים לשמש לטעינת הסלולרי, נמצאים ברצפת הרכב בין המושבים - וזה מאוד לא נגיש אם רוצים להשתמש בסלולרי לניווט או פשוט למקם אותו בגובה העיניים.

רשימת האבזור של ניסאן NV200 השתפרה במהלך מתיחת הפנים. המסחרית היפנית כוללת כיום מערכת שמע בסיסית עם שליטה נוחה מההגה, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט ומחשב דרך מפורט. מספיק כדי לצאת ליום עבודה.

המושב האחורי מציע 3 מקומות ישיבה מרווחים ונוחים. ה- NV200 מוצע עם 2 דלתות הזזה, כך שיהיה קל לצאת מהמושב האחורי גם בחניות צפופות. תמורת תוספת של 6,000 שקלים ניתן להוסיף עוד ספסל עם 2 מושבים מאחור, ובכך להפוך את המכונית המסחרית למיניוואן מרווח, שימושי וזול למדי.

ניסאן NV200
ניסאן NV200. פרקטיות היא המוטיב השולט

נוחות נסיעה

ניסאן NV200 הוא רכב קלאסי לעבודה בעיר. זה מתחיל מתנוחת הנהיגה הגבוהה, שקרובה מאוד לקצה הקדמי של הרכב, מה שמקל מאוד על תמרון בשטחים צפופים. לרכב יש כושר תמרון מעולה, שמגיע גם בזכות הגה קל בעל מהלך ארוך, מראות גדולות ושדה ראיה מושלם לכל הכיוונים.

נוחות הנסיעה בעיר מפתיעה לטובה. ה- NV200 סופגת שיבושים בצורה טובה עבור מסחרית מסוגה, גם אם לא מדובר ברכב מאוד נוח ביחס למכוניות נוסעים מהשורה. מחוץ לעיר הנוחות קצת פחות מוצלחת, גם בכל מה שקשור לספיגת שיבושים אבל בעיקר בהקשרים של יציבות: מימד הגובה הבולט של ניסאן NV200 גורם לנדנוד ולתחושה של רכב מגושם, מה שדורש הורדת קצב בכבישים גליים או בעיקולים. במקומות האלה היא מרגישה פחות נוחה מסיטרואן ברלינגו, למשל. בידוד הרעשים בסדר בסך הכל.

ניסאן NV200
ניסאן NV200. את המושב האחורי ניתן לקפל או להוציא לגמרי

מנוע ותיבת הילוכים

ניסאן NV200 חולק את יחידת ההנעה עם רנו קנגו. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 1,500 סמ"ק, שמשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית. ההספק, 90 כ"ס, לא מבטיח רבות - אך הביצועים הצליחו להפתיע אותנו. הניסאן מאיצה בזריזות ומטפסת בקלות למהירות בין עירונית גבוהה מהממוצע. יש למנוע הזה אופי קצת "בנזיני", והוא דורש סל"ד גבוה על מנת לספק ביצועים. בנהיגה בעליות לירושלים זה התבטא בצורך תכוף בהורדת הילוכים, מה שפחות אופייני למנועי דיזל, אך הקצב המהיר נשמר גם בתנאים כאלו. יש לציין כי לא בדקנו את הרכב תחת עומס של משקל.

תיבת ההילוכים מדויקת והמעברים בין ההילוכים מהירים וקצרים. שילוב ההילוכים לעיתים היה קשה מהרצוי, וברכב המיועד לעיר היינו מצפים לפגוש גם מערכת עזר לזינוק בעליה.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 14.7 ק"מ לליטר.

ניסאן NV200
ניסאן NV200. מנוע עם אופי "בנזיני"

התנהגות כביש

ניסאן NV200, בעיקר בשל הגובה והצמיגים הקטנים, לא מקנה תחושה של יציבות ובטחון. הוא מזכיר יותר את הפיאט דוקאטו מאשר את הברלינגו המתחרה - ועל כן נדרשת נסיעה מחושבת וזהירה בכבישים מפותלים. אחיזת הכביש נמוכה יחסית, ההגה קל מדי ומעורפל, והבלמים חסרי נשיכה.

העמסה

לניסאן NV200, כמו מתחריו, יש שתי דלתות מאחור שחושפות פתח רחב ונגיש. חלל ההעמסה מחולק לשניים באמצעות מדף, כמו ברכב פרטי, וכשמסירים אותו מתקבל נפח הטענה עצום. המבנה הרבוע מאוד שימושי, והמושבים האחוריים ניתנים לקיפול או להסרה מלאה בקלות יחסית. כאשר מסירים אותם ניתן להשתמש בדלתות ההזזה לטובת הגישה למטען - מאוד שימושי במקומות צפופים בהם קשה לפתוח את הדלתות האחוריות. כושר הגרירה של הניסאן נמוך למדי, והוא עומד על 640 ק"ג ללא בלמים או 750 ק"ג לגרור עם בלמים.

ניסאן NV200
ניסאן NV200. נפח ההטענה העצום מחפה על משקל הגרירה הנמוך

סיכום

ניסאן NV200 הוא רכב יחודי בקטגוריה שלו, שונה במימדים ובסגנון ומאוד פרקטי ושימושי. כושר התמרון העירוני שלו, שנגזר מהמימדים ומתנוחת הישיבה הגבוהה, הוא יתרון יוצא דופן - ומעבר לזה יש לו גם יתרונות באבזור, בביצועי המנוע ובאופציה הזולה יחסית ל-7 מקומות ישיבה. אם אתם זקוקים למסחרית שימושית לעבודה אינטנסיבית בעיר, היפנית שבחבורה היא בהחלט אופציה שכדאי לבדוק.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה