דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה : סוזוקי איגניס

Getting your Trinity Audio player ready...


זוכרים מי התחיל את אופנת הג'יפונים הקטנים? אלה שהגובה שלהם מגיע כהצהרת אופנה ולא ככלי בארסנל יכולות השטח? אם אמרתם "ניסאן ג'וק", אתם לא לבד - הג'וק באמת היה הכלי הראשון שנכנס חזק לתודעת רוכשי המכוניות כרכב שיכול לתת לקונים כמעט את כל היתרונות של רכב פנאי (להוציא יכולות השטח שרק מתי מעט באמת צריכים) מבלי לסבול כמעט מאף אחד מהחסרונות. אבל מה שכמעט אף אחד לא זוכר, הוא שעשור שלם לפני הג'וק היה עוד שחקן. שחקן שזכה להצלחה כל כך רבה, שהיצרן שלו הפך כמעט את כל ליין הדגמים שלו לרכבי פנאי. לשחקן הזה קראו סוזוקי איגניס, ועכשיו הוא חוזר.

סוזוקי איגניס


דז'ה וו? דז'ה ניו!

למרות השם הזהה שחזר מהאוב - מה שכבר הפך להרגל אצל סוזוקי בשנתיים האחרונות - סוזוקי איגניס החדשה לא מזכירה אפילו במעט את זו הקודמת. בעוד האיגניס המקורית הייתה פחות או יותר קופסה תכליתית נטולת קוויי מתאר או אופי כמעט לחלוטין, זה בערך הדבר האחרון שאפשר להגיד על האיגניס החדשה. היא אמנם עדיין מרובעת יחסית, אבל היא מצליחה להיות שמחה, חדה ומעניינת מבחוץ, ובזכות שילוב צבעים (לבן ושחור ונגיעות בכתום או כסוף) מצליחה להיות אוורירית, נקיה ומאוד מודרנית וצעירה מבפנים.


לא מצליחים למכור? מגוון עסקאות מחכות עכשיו במדור טרייד אין >>>



סוזוקי איגניס

תא הנוסעים מראה צעד בכיוון הנכון מצד סוזוקי. איכות ההרכבה טובה כמו בשאר הדגמים, אבל איכות החומרים עשתה קפיצת מדרגה קטנה וחלקי הפלסטיק בפנים הרכב מרגישים טוב ביחס לרכבי סוזוקי אחרים.


סוזוקי, צעירה

מבחינת פרקטיקה בתא הנוסעים, האיגניס היא מה שנקרא "טובה, אבל". ההגה מתכוונן רק למרחק, כך שנהגים גבוהים יתקשו למצוא תנוחת נהיגה טובה. המושב האחורי נע על מסילה, ובנקודה האחורית ביותר שלו המרווח מספק לחלוטין ביחס לקטגוריה (בין מיני לסופר מיני - אורך 390 ס"מ), אבל הוא מציע רק שני מקומות.

יש לציין כי לפי המפרטים של היצרן, קיימת גרסה עם מושב בעל שלושה מקומות אך הוא לא נע על מסילה. אנשי היבואן הבטיחו לנו כי נקבל אופציה שכוללת גם שלושה מושבים וגם את האפשרות להזיז את המושב.

סוזוקי איגניס

תא המטען נע בין טוב מאוד לבין מעולה, כאשר המושב במצב האחורי ביותר הצלחנו להכניס פנימה מזוודה בגודל בינוני ותיק לא קטן בלי בעיות מיוחדת.

רשימת האבזור של האיגניס גם היא ממשיכה להתגלות כטובה מאוד, אבל לא "משהו שלא ראינו עדיין". היא כוללת מערכת מולטימדיה אינטואיטיבית וקלה לתפעול עם מערכת ניווט מובנית (צפויה להיות אופציה לניווט גם בישראל), בקרת אקלים חד איזורית, בקרת שיוט וכאופציה גם מערכת בטיחות אקטיבית הכוללות התרעת סטיה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל.

סוזוקי איגניס


מכיר סוזוקי?!

זוכרים את הבדיחה על הנהג שנוסע בכביש מהיר ופתאום מגיחה סוזוקי שממנה צורח עליו איש "מכיר סוזוקי?!" הנהג (הראשון), שחושב שהאיש בסוזוקי מתגרה בו, נותן גז ומתרחק, כעבור כמה שניות מגיח שוב הצורח ומברר שוב אודות היכרותו של הנהג עם סוזוקי, הנהג מאיץ שוב והסיפור חוזר על עצמו עוד מספר פעמים, עד למהירות של 240 קמ"ש.

ובכן, על סוזוקי איגניס אף אחד כנראה לא יספר את הבדיחה הזו, כי היא, איך לומר, לא ממש מהירה. בחזיתה של האיגניס נמצאות אחת משתי מערכות הנעה: רגילה והיברידית קלה (לא עובדת רק על חשמל) - שתיהן מתבססות על מנוע 1.2 ליטר ולשתיהן כ-90 כ"ס (נע בין 88 ל-89.7, תלוי לפי אילו נותנים בודקים) ו-12.2 קג"מ. תיבות ההילוכים תהיינה ידנית ורציפה, כאשר בשלב זה לא ידוע אם המנוע ההיברידי ישודך לתיבה הרציפה. במסגרת ההשקה נהגנו על מכוניות עם שני המנועים אך רק עם התיבה הידנית. 

סוזוקי איגניס

למרות משקל התחלתי של 810 ק"ג, האיגניס לא מצליחה להרגיש חזקה או זריזה. בשלושת ההילוכים הראשונים היא מצליחה להפגין חיות מסוימת, אך מעבר לזה נדרשת מעיכה בריאה מאוד של הדוושה הימנית כדי להגביר קצב. מאידך, חוסר הרצון לשרוף דלק מחזיר דיבידנדים במשאבה, ואנחנו מדדנו מעל ל-16.5 ק"מ לליטר.

גם מבחינת נוחות האיגניס לא ממש מצטיינת. המתלים קשים, והיא דואגת להעביר אחוז גדול מדי של בורות לתוך תא הנוסעים ומדי פעם גם מקנחת באיזו התרסקות לא נעימה שמלווה ברעש מאיזור בולמי הזעזועים.

את בדיקת התנהגות הכביש של האיגניס נשאיר לאספלט ישראלי ומוכר יותר. בינתיים אפשר להגיד שההגה איטי למדי, קל מאוד, אבל מצליח להעביר מעט תחושה בחזרה לנהג.

סוזוקי איגניס


ג'יפ סוזוקי

פעם, צמד המילים האלו היו שגורות בפיהם של לא מעט אנשים שטח רציניים וקשוחים למהדרין. אבל בין הפסקת שיווק הג'ימני ב-2009 לבין חידושה לפני כשנה וחצי, הביטוי הזה איבד הרבה רוח מהמפרשים. עכשיו, עם השקתה של האיגניס, הוא עשוי לחזור.

שלא תטעו, לא מדובר פה בחיית שטח בשום קנה מידה, אבל הנעה כפולה (יש גם גרסת הנעה קדמית), מרווח גחון סביר לחלוטין של 18 ס"מ וזוויות גישה, בטן ונטישה טובות מאוד מראות על פוטנציאל לא מבוטל לגמיעת שבילים חסרת מאמץ ואפילו התמודדות עם בור, מדרגה או הצלבה מזדמנים. אחרי ששותפי לנסיעה ועוד חובב שטח ידוע החליטו לבדוק את האיגניס בשטח, בואו נאמר רק שסיימנו את המסלול המאולתר שלנו מאוד מופתעים.

סוזוקי איגניס


במדינת הגמדים

עוד לפני ההשקה בישראל, שתתקיים סביב מרץ הקרוב, סוזוקי איגניס נמצא בנקודה מאוד מעניינת והיבואן נמצא בנקודה שתדרוש ממנו לא מעט יצירתיות. האיגניס עשוי להיחטף מהמדפים המטאפוריים של אולמות התצוגה - הוא מעוצב, חסכוני בדלק, ואפילו יכול לרדת לקצת שטח קליל. מאידך, הוא גם עלול לנחול כשלון מסחרי. 

מכשירי תנועה משערים שבשלב ראשון תגיע גרסה בסיסית ללא מערכות הבטיחות (עליהן היא תנסה לפצות באמצעות מובילאיי), וגרסאות מעניינות יותר תגענה בשניים או שלושה שלבים בחודשים שיבואו אחר כך. אז למה האיגניס נמצא בצומת דרכים?

סוזוקי איגניס

אם מכשירי תנועה יצליחו לקבוע את המחיר אליו הם מכוונים (85-90 אלף ש"ח לגרסת הנעה קדמית עם מערכות הבטיחות המקוריות), האיגניס יתן אלטרנטיבה אמיתית לג'יפון שיהיה הקטן ביותר בארץ, וגם פתרון לשטח קל בתקציב זעום. הבעיה הכי גדולה של האיגניס ככל הנראה תהיה סיטרואן קקטוס שלא פחות ייחודי ממנו, ודאצ'יה דאסטר שנותן יכולות שטח טובות משמעותית תמורת מחיר לא גבוה בהרבה. בשלב זה שניהם משווקים עם תיבה ידנית בלבד, וכאן טמון חלק מפוטנציאל ההצלחה האדיר של האיגניס.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה