דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: סוזוקי קרוסאובר טורבו

Getting your Trinity Audio player ready...


לפני קצת יותר מ-3 שנים, פגשנו את סוזוקי קרוסאובר לראשונה במסגרת ההשקה העולמית בברצלונה. במבט ראשוני, הוא לא נראה כמו מענה הולם לתחרות מצידם של ג'יפונים כמו ניסאן ג'וק ושברולט טראקס; העיצוב לא היה דרמטי או קשוח, יחידת ההנעה היתה בסיסית והתחושה היתה שסוזוקי נכנסת לסגמנט הפנאי הצומח בצורה זהירה ומבוקרת. יצרניות רכב כמו סוזוקי לא נוהגות להפתיע את העולם עם חידושים מסעירים. הלקוחות שלה מצפים למצוא את המתכון המוכר, הסולידי והידוע של היפנים - וכך בדיוק נראתה הקרוסאובר דאז. נתוני המכירות, בטח שבישראל, הצביעו על הצלחה מרשימה.

בינתיים העולם השתנה. יותר ויותר יצרניות נדרשו לפתח פתרונות לדרישה הגואה לרכבי פנאי שימושיים אך גם אופנתיים, ואפילו סוזוקי גילתה קצת יותר תעוזה כשהשיקה את הויטרה שנתיים מאוחר יותר, ולאחרונה גם את האיגניס. בשנה החולפת התעצמה המגמה הזו כאשר הוצגה מתיחת הפנים של הקרוסאובר, שהעניקה לו חזית קשוחה ומרשימה יותר וגם מנוע טורבו חדש.

ביקור במפעלי סוזוקי בהונגריה סיפק לנו הזדמנות לנהיגה קצרה בקרוסאובר המחודש - שממש בקרוב יתחיל להימכר גם בישראל.

סוזוקי קרוסאובר טורבו

***

לפני מתיחת הפנים, לא הסתרנו את הביקורת שלנו על העיצוב הפושר של חזית הקרוסאובר. העדכון הנוכחי ביצע שינוי מקיף בתחום הזה, ובהחלט הפך אותה למכונית בעלת נוכחות. הגריל הקדמי הונמך וקיבל "דחיפה" קלה לפנים, וזכה גם למסגרת כרום נוצצת עם פסי שבכה אנכיים א-לה ג'יפ. יחידות התאורה עברו הצרה מסוימת בחלק הפנימי והן מתכנסות כעת לתוך הגריל, והחלק התחתון הפך אנכי בצורה שמקנה לו קשיחות נוסח הויטרה. יפה או לא? זה כבר עניין של טעם. אנחנו אהבנו את המהפך.
מהצד ומאחור לא חלו שינויים מרחיקי לכת. צללית הרכב מעט נמוכה ביחס למרבית הג'יפונים, אם כי המידות של הקרוסאובר לא מצביעות על חסרון בולט במימד הגובה לעומת קיה נירו או אפילו טויוטה C-HR. חלונות כהים שנוספו מאחור יעניקו צל לילדים ופרטיות לנוסעים. מאחור לא חלו שינויים של ממש.

סוזוקי קרוסאובר טורבו

***

סוזוקי הצהירה על שיפור באיכות החומרים בתא הנוסעים. ריפוד המושבים הוחלף, ובהחלט חשנו בשיפור מסוים. בנוגע לאיכות הדיפונים בדשבורד ובמקומות אחרים, לא הצלחנו להבחין בשינוי בולט ביחס לדגם היוצא, אם כי חלף זמן מאז נהגנו בו לאחרונה. סביבת הנהג מאופיינת בפשטות מסוימת, שלא גורמת לקרוסאובר להרגיש מודרני כמו פיאט 500X או רנו קפצ'ור - אך הופכת את תפעול המערכות לנוח וידידותי. לוח המחוונים קיבל תאורה חדשה בגוון סגלגל.

רשימת האבזור של סוזוקי קרוסאובר לא השתנתה כמעט במסגרת מתיחת הפנים - ולמעט שני עניינים, אליהם נתייחס מיד, מדובר במפרט אבזור מכובד בהחלט: כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, 7 כריות אוויר ועוד. מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה היא התוספת הכמעט יחידה.

ומהם אותם שני עניינים הדורשים התייחסות נפרדת? קודם כל, מערכת מולטימדיה לא כלולה במפרט - אך היבואנית מספקת מערכת מבוססת אנדרואיד בהתקנה מקומית, אשר תינתן בחלק מהמקרים ללא תוספת תשלום. עניין שני הוא מערכות הבטיחות המתקדמות, שמוצעות בחו"ל אך עדיין לא קיבלו את אישור היצרן לשיווק בישראל. לכשתסתיים סדרת הבדיקות בעניין, ייתכן ואלו יצטרפו למפרט. בינתיים מתקינה היבואנית מערכת מובילאיי.

סוזוקי קרוסאובר טורבו

***

את הנהיגה בסוזוקי קרוסאובר ביצענו במסלול הדרכה סגור, בשל העובדה שלא היו מכוניות זמינות עם רישוי לכביש במועד המבחן. התנאים האלו לא אפשרו להתרשם באופן מלא מהמכונית, כך שנצטרך לחכות להשקה בישראל עד שנוכל לבחון את נוחות הנסיעה, בידוד הרעשים, צריכת הדלק ועוד. כן הצלחנו להתרשם מהמנוע - שהוא אולי החידוש המסקרן ביותר במתיחת הפנים הזו, וגם התנהגות הכביש נבדקה בנהיגת מסלול.

את מקומו של מנוע ה-1,600 סמ"ק הסטנדרטי של הדגם היוצא, תפס מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים עם הספק של 140 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. גם תיבת ההילוכים הוחלפה, ובמקום הגיר הרציף מוצע מעתה הקרוסאובר עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית-פלנטרית.

השילוב בין השניים מוצלח, ונעשה בדרכה האופיינית של סוזוקי. זהו לא מנוע עם כוח מתפרץ, והוא לא מעניק דחף אגרסיבי כמו מנועי הטורבו של קבוצת פולקסווגן או אלו של פיג'ו-סיטרואן; במקום זאת, הקרוסאובר מייצר משיכה ליניארית, מטשטש כמעט לחלוטין את השהיית הטורבו ומצליח לייצר את אותה תחושת נמרצות יפנית אופיינית, שמגיעה מיד עם הלחיצה הראשונית על דוושת הגז.

סוזוקי קרוסאובר טורבו

תיבת ההילוכים הפלנטרית (במקום הרציפה מהדגם היוצא), מאפשרת פעולה נעימה ושקטה יותר בתחומי הסל"ד הגבוה. בגלל שהמנוע לא מייצר את מירב הכוח בסל"ד נמוך, אלא מצליח לשמור על כושר נשימה ויעילות גם במאמץ, המעבר לתיבה סטנדרטית נראה לנו כמו צעד נכון. הקרוסאובר גם הרבה פחות רועש בנהיגה מאומצת, לפחות בכל הנוגע לרעשי מנוע ותיבה - ובאופן כללי הביצועים עברו שיפור ניכר.

עניין נוסף שהפריע לנו במבחני עבר על הקרוסאובר הוא היעדרו של שטח מת במרכז ההגה ועצבנות מסוימת של ההיגוי. מהנהיגה הקצרה שערכנו, נראה שגם בתחום הזה חל שיפור מבורך.

סוזוקי קרוסאובר טורבו

***

סוזוקי קרוסאובר, כפי  שציינו בפתיח, הוא סיפור הצלחה. הוא מתמודד גם בזירת המשפחתיות וגם בתחום רכבי הפנאי, חי בשלום לצד הויטרה (למרות החששות מקניבליזציה) ומתייצב כבר 3 שנים בצמרת טבלת המכירות של הקטגוריה.

מתיחת הפנים משפרת את נקודות החולשה העיקריות שלו - העיצוב החיצוני והביצועים - והשינוי נעשה בדרך שמאוד הולמת את הצניעות והענייניות של סוזוקי. להערכתנו, הלקוחות המסורתיים של המותג צפויים לאהוב את המוצר החדש.

סוזוקי קרוסאובר המעודכן צפוי להתחיל להימכר בישראל בתחילת חודש מרץ, ותיתכן גם עלייה קלה במחירים. במקום 122 אלף שקלים כיום, צופה היבואנית מחיר שינוע בטווח של 125-130 אלף שקלים. בסביבת רכבי פנאי שהולכת ונעשית צפופה מיום ליום, עם ירידת מחירים מתמדת ברכבי הפנאי הגדולים יותר, התחרות שצפויה לקרוסאובר תהיה קשה מתמיד. להערכתנו, יש לו כעת את הכלים כדי לשמר את מעמדו, לכל הפחות.


לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה