דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: אודי A4 החדשה

Getting your Trinity Audio player ready...


הציפיות, הו הציפיות. אותו גורם חמקמק ולא לגמרי רציונלי, שניזון מחלומות, רגשות וגם מביצועי המתחרים. הציפיות, ולא המוצר עצמו, הן הגורם העיקרי שמשפיע על הרושם שלנו. והציפיות מאודי A4 החדשה נמצאות אי שם בין העננים הצפופים של צפון איטליה. כלומר, בשמים.

מה שקרה בתחום מכוניות המנהלים היוקרתיות בשלוש השנים האחרונות הוא המניע העיקרי של הציפיות שלנו. ב.מ.וו סדרה 3 סימנה בשנת 2012 את הכיוון, העלתה את רמת הביצוע (ובהתאם גם את המכירות), ואחריה ירו יצרניות הרכב דגמים חדשים בצרורות: לקסוס IS, מרצדס C קלאס, אינפיניטי Q50, קדילאק ATS, יגואר XE. כולן יוקרתיות, כולן מרשימות, כולן דינאמיות וכולן אחראיות לצמיחה העקבית של סגמנט רכבי היוקרה. מוצרים ברמת ביצוע סופר-גבוהה, כשכל דגם חדש שיוצא מעלה את הרף בעוד כמה סנטימטרים.

אודי חיכתה בסבלנות. הבסיס נבנה בהדרגה, הטכנולוגיה נלמדה, נוסתה בחלקה במותגים העממיים. בשנה שעברה הציגה קבוצת פולקסווגן את הפאסאט החדשה, עם איכויות שמדגדגות את קבוצת רכבי היוקרה. לאחר מכן הגיעה סקודה סופרב, עם איכויות נהדרות משלה, ואז, סוף סוף, נחתה בתיבת המייל שלנו ההזמנה להשתתף בהשקה של אודי A4 החדשה. על הציפיות שלנו ממנה אתם כבר יודעים. מיד תדעו גם את כל מה שצריך על רמת הביצוע.

**

אודי A4
אודי A4 החדשה. לא לחוטבי עצים / צילומים: נועם ריין
בתחום העיצוב אין הפתעות. כמו כל הדגמים האחרונים של אודי, גם כאן נמצא גריל הטרפז הענק במרכז המכונית, כשהפנסים תוחמים אותו ויורדים מטה בזווית מתונה עם סיומת מחודדת ואלגנטית. מהצד ניתן להבחין בפרופורציות נמוכות עם נטיה ספורטיבית, מה שנובע ממכסה המנוע הארוך וקו הפרופיל התחתון שמטפס מעט בחלקו האחורי של הרכב. בחלק האחורי ישנה סיומת דמוית ספוילר לתא המטען, וגם כאן נמצאים פנסי לד זוויתיים. מכונית סדאן קלאסית, אולי אפילו ספורט-סדאן.

לאודי לקח קצת זמן לגבש עמדה ברורה בנוגע לסביבת הנהג הנוכחית שלה. הקונסולה של ה-Q3 היתה מעט עמוסה מדי, ה-A6 נראית מאוד מפוארת אבל גם קצת מיושנת, וה-A3 התחילה לסמן את הכיוון הנכון – אבל עדיין משהו היה חסר. ב-Q7 נפל האסימון, והעיצוב החדש (שהגיע גם ל-A4) כולל מסך מרכזי ענק, לוח מחוונים וירטואלי וקונסולה מרכזית מוגבהת שיוצרת תחושה של "תא טייס".

זה נראה מצוין וגם עובד נהדר. הנהג מתמקם עמוק בתוך הנישה שלו, נהנה ממערכות שליטה קרובות ונגישות וגם מתפעול נוח יחסית (לפחות אחרי שמתרגלים לעומס המערכות). עוד נחזור לעניין המערכות בהמשך.

אודי A4

באודי אין משחקים בכל מה שקשור לאיכות החומרים. מה שנראה כמו מתכת הוא אכן מתכת, ומה שנראה כמו עור - עשה פעם מוווו. את מה שנראה כמו עץ (והיה מחובר לאדמה, כמובן) תוכלו לקבל רק בגרסאות הבכירות, וגם אז בתוספת תשלום.

בסעיפי הפרקטיקה אפשר לסמן V על מושבים נוחים למדי, מרווח טוב מאחור לשני נוסעים ותא מטען בנפח הולם. לנוסע שלישי תהיה בעיה בגלל תעלת הינע ענקית, בעיה שלא נפתרת גם בגרסאות שלא מצוידות בהנעה כפולה.

אודי A4

**
הפאסאט והסופרב הרשימו אותנו מאוד בכל מה שקשור לאיכות הנסיעה, ולאודי A4 כבר לא נותר הרבה מה לחדש בתחום הזה. מכוניות המבחן צוידו במערכת המתלים האדפטיביים, שמאפשרת להקשיח או לרכך את הבולמים ולבחור בין נסיעה רכה לבין נוקשות בסגנון ספורטיבי. ההבדלים בין המצבים כאן פחות דרמטיים מאשר בסופרב, כך שגם אם לא נקבל את האפשרות להתאמה אישית בישראל – סביר להניח שנהנה מנוחות גבוהה מאוד ב-A4, ולא משנה על איזה כיול יצאו המתלים מהמפעל.

השילוב בין ספיגת השיבושים לבין ריסון המרכב הוא אחד המוצלחים שפגשנו לאחרונה, כך שיש בהחלט למה לצפות.

כדי לבדל בכל זאת את אודי A4 מאחיותיה העממיות, השקיעו הגרמנים בשיפור האווירודינאמיקה של המכונית. התוצאה היא מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.23, מה שתורם לבידוד רעשי רוח כמעט מושלם. לטענת היצרנית, ה-A4 החדשה שקטה כמו אודי A8. מנסיון עם השתיים, אנחנו נוטים להסכים עם הקביעה הזו.

אודי A4

**
מרבית הרוכשים, כך משער היבואן, ירכשו את ה-A4 עם יחידת ההנעה הבסיסית בהיצע. זו תגיע לישראל כשהיא מצוידת במנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין בהספק של 150 כ"ס ובתיבת הילוכים כפולת מצמדים. המנוע הזה, אותו פגשנו עם תיבה ידנית, לא יאכזב מבחינת הביצועים, אבל גם לא ירגש את מי שמצפה לקצת יותר. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת קצת פחות מ-9 שניות, נתון הולם, אבל האופי של המנוע קצת עצל. הוא מעדיף בבירור שיוט נינוח על פני מאמצים בדופק גבוה.

מנוע חדש שפגשנו כאן הוא ה-2.0 ליטר טורבו עם 190 כ"ס. אם אתם לא מאלה שנשברים מדרישה ל-35,000 שקלים נוספים, פחות או יותר, לכו עליו. מדובר במנוע נפלא, אחד מהמשובחים שיצאו מתחת ידיה של קבוצת פולקסווגן בשנים האחרונות. נעים, רגוע ושקט בנהיגה מתונה, נותן תמיד תחושה של רעב לביצועים, ועצבני ומהיר כשמשחררים לו את הרסן ונותנים בגז. תוסיפו לזה צריכת דלק של 11.4 ק"מ לליטר בתנאי המבחן, ותקבלו בונבוניירה אמיתית. לארוז עם צלופן וכרטיס ברכה לחגים.

עוד נהגנו על הדיזל השרירי (3.0 ליטר, 272 כ"ס) שלא יגיע לישראל, וחבל שכך, וכמעט וטעמנו גם מה-2.0 ליטר בנזין עם 252 כ"ס – אך מגבלות הזמן וכמה עיתונאים אוסטרלים נחושים מדי מנעו מאיתנו את הסיבוב הנוסף.

אודי A4

**
עיצוב יוקרתי? יש. תא נוסעים איכותי? יש. נוחות נסיעה גבוהה, בידוד רעשים מעולה, מנועים מצוינים? יש גם יש. כל אלו היו מספיקים כדי לענות על הציפיות שלנו ולייצר מכונית מנהלים יוקרתית ברמה גבוהה, אבל אז אודי החליטה שהיא רוצה קצת יותר מזה – ובחרה להשקיע בטכנולוגיה. הסמארטפון היווה את ההשראה, המודל לחיקוי וגם המטרה. ככה זה נראה מבפנים.

בין המושבים ניתן להניח את המכשיר על משטח טעינה אלחוטי. זה לא תומך בכל המכשירים, וגם לא טוען במהירות גבוהה, אבל זה חוסך את הברדק של החוטים שמשתלשלים ברכב. מערכת ה-MMI של אודי, עם מסך מרכזי דמוי טאבלט, יודעת להתסנכרן באופן כמעט מושלם עם הסמארטפון (עם מערכות הפעלה לרכב של אפל או אנדרואיד) ולצרף לתפריטים של המסך המרכזי גם אפליקציות שמותקנות על הנייד הפרטי.

המערכת כוללת אפליקציית ניווט של גוגל, שיודעת להציג תצלום אוויר של פני הדרך וגם את הבתים ברחוב – אתם אולי מכירים את זה בתור Google Street View. התצוגה הזו, אם תרצו, תופיע גם על לוח המחוונים – שבלחיצת כפתור יקטין את המחוגים ויציג במקומם מאחורי ההגה את מסך הניווט בגודל של יותר מ-12 אינץ'. כרגע אספקת דיווחי התנועה למערכת עדיין לא מושלמת, אבל הואיל וגוגל קנתה את Waze – צפו לבשורות גם בתחום הזה.

אודי A4

כמו עם הסירי של אפל, גם עם האודי שלכם תוכלו לדבר. אפשר לשאול את המכונית היכן נמצאת תחנת הדלק הקרובה, איפה יש באיזור מסעדה איטלקית ולבקש ממנה לחייג לנחום אברהמי (אצל הגרמנים הדוגמה היתה פיטר מילר, אבל המערכת תומכת בשניהם).

החומרה שברכב תכלול, אם תרצו, גם זכרון פלאש בנפח 10 ג'יגהבייט, אינטרנט אלחוטי לטובת הנוסעים, וצמד טאבלטים מאחור – שם יוכלו הנוסעים ליהנות מהמדיה שמאוחסנת בהתקנים השונים, להציע מסלולי ניווט לנהג או סתם לגלוש ברשת.

כשתצאו מהרכב, תוכלו להיכנס לאפליקציה בסמארטפון שלכם ולקבל מהבית נתונים שונים על מצבה של המכונית, לנעול אותה או לפתוח, לאתר את מקום החניה וגם לחמם את תא הנוסעים בימים קרים.

העושר הטכנולוגי הזה לא יגיע כולו לישראל, לפחות לא בשלב הראשון. חלק מהמערכות יהיו זמינות בכל הגרסאות, אחרות יוצעו בתוספת תשלום, ויהיו גם פונקציות שישארו בחו"ל. זה כרגע פחות משנה. מה שחשוב זה שאודי A4 החדשה ביצעה זינוק מרשים מבחינה טכנולוגית, הציגה מערכות שעד לאחרונה פגשנו רק במכוניות פאר, ושלחה את המתחרות למקצה שיפורים במאמץ לצמצם את הפערים.

אודי A4

**

זה היה צפוי, ועכשיו זה קרה. הסמארטפון הגיע למכונית, שקצת הפכה בעצמה לסמארטפון. תחברו את זה למכונית מנהלים שמציגה איכויות גבוהות גם בתחומים ה"רגילים" של נוחות נסיעה, יוקרה וביצועים (ואפילו מסוגלת לנהוג בעצמה, כמעט ושכחנו), ותבינו לאן תעשיית הרכב הולכת. אודי A4 החדשה, יותר משהיא מכונית מנהלים משובחת, היא כדור בדולח שמעניק לנו הצצה על העתיד של המכונית.


לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה