דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס V קלאס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



תחום המיניוואנים הגדולים (ואולי נכון יותר לקרוא להם פשוט וואנים) משתרע על פני טווח רחב של גדלים, סגנונות ומחירים. זה מתחיל בכלים פשוטים וספרטניים בעלי אופי מסחרי, כדוגמת סיטרואן ג'מפי ויונדאי i800, זולג הצידה לכלים מפנקים בסגנון אמריקאי כדוגמת טויוטה סיינה, קרייזלר גרנד וויאג'ר או קיה קרניבל, וממשיך לדגמים המשלבים בין מבנה מסחרי דיזלי וקשוח, לבין תאי נוסעים מהודרים - כמו במקרה של שברולט סוואנה, פולקסווגן קראוול ומרצדס V קלאס. זה האחרון הוא הקצה העליון של הקטגוריה הזו, ובשנה החולפת הוא הושק בישראל כמחליפו של מרצדס ויאנו.

מכוניות מסוגה של מרצדס V קלאס מתומחרות לא פעם בסכומים שנעים סביב חצי מיליון שקל; זה אומר שלא תפגשו אותן בדרך כלל אצל משפחות ברוכות ילדים ביהודה ושומרון וגם לא בחברות ההיסעים הקטנות. הלקוחות האופייניים של הוואנים המהודרים הללו הם נהגי המוניות, ציבור הנכים וחברות ל"הסעות VIP", העוסקות בהסעת אמנים למשל. מרצדס V קלאס מתיימרת להציע עבורם את כל השימושיות שקיימת במכונית מסחרית גדולה, לצד איכות חיים מרצדסית. ואיך זה מתבצע?

מרצדס V קלאס, טורבו-דיזל 2.2 ליטר, 190 כ"ס, אוטומט, החל מ-445,000 שקל (לא כולל מע"מ)

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושי...
...אבל חסר עידון מרצדסי

איכות ויוקרה ביחס למתחרות...
...אבל לא ביחס למחיר

נוח...
...אבל עדיין מרגיש מסחרי


מרצדס V קלאס
מרצדס V קלאס. הסעות VIP

 עיצוב

הפרופורציות של מרצדס V קלאס הן של מכונית מסחרית לכל דבר ועניין. מבנה רבוע, קובייתי וגבוה, שמשדר תכליתיות. מאחור העיצוב ממשיך את הקו הזה, עם פנסים קטנים וחלון אחורי גדול. מלפנים, לעומת זאת, מציג ה-V קלאס את החזית הנוכחית של דגמי מרצדס הקונבנציונאליים - עם גריל נוצץ שסמל מרצדס בולט במרכזו, ופנסים לד נאים שמוכרים מדגמי ה-C קלאס והיתר. את מבחן ההופעה עובר מרצדס V קלאס בציון גבוה מאוד, לפחות בכל הנוגע לחזית. ישימו לב שהגעתם במרצדס ולא בעוד מיניבוס אפרורי.

מרצדס V קלאס
מרצדס V קלאס. גריל נוצץ שסמל מרצדס בולט במרכזו

תא הנוסעים

העיצוב הפנימי ממשיך במגמה הזו, ומציג את הסגנון הסופר-יוקרתי ומהודר של הדגמים האחרונים מבית מרצדס. מסך מולטימדיה (קטן מדי לטעמנו) ניצב במרכז הקונסולה, וקו מעוקל מלווה אותו מלמטה ועד לפתחי המיזוג ולוח המחוונים. בלילה מואר הקו הזה בגוונים משתנים לפי בחירה, ותאורה דומה קיימת גם בדלתות ולרגלי הנהג והנוסעים. יחידת השליטה של מערכת המולטימדיה, עם משטח מגע וגלגלת דפדוף בתפריטים, מוסיפה למראה העדכני - אם כי השימוש בה דורש הסתגלות, ולא פעם מצאנו את עצמנו תוהים אודות כפל תפקודים לגלגלת ולמשטח.

איכות החומרים מצוינת ביחס למתחרות המסחריות, ובמיוחד אמור הדבר כלפי גלגל ההגה מצופה העור, אם כי לא תפגשו כאן בדיפוני העור הרכים של דגמי הסאלון.

מרצדס V קלאס
מרצדס V קלאס. העיצוב הפנימי ממשיך במגמה ומציג חומרים איכותיים

רשימת האבזור נדיבה ביחס לקטגוריה, וכוללת פיצ'רים רבים שמוכרים מדגמים אחרים של מרצדס. מערכת המולטימדיה כוללת דיבורית בלוטות' נשלטת מההגה, מערכת שמע מצוינת ותצוגת מצלמות היקפיות שמעניקות מבט-על לנעשה מסביב. שימושי מאוד כשצריך להחנות מכונית במימדים גדולים. המחסור במערכת ניווט אינטרגלית מורגש, ועלול להפריע למי שמבלה שעות רבות מאחורי ההגה בהסעות או כמונית.

שמחנו לפגוש כאן את מערך הבטיחות של מרצדס, שכולל את מרבית הפיצ'רים של המותג הגרמני: התרעה על שמירת מרחק, התרעת עייפות, בקרת סטיה מנתיב עם רטט בהגה וניטור רכב בשטח מת במראות. לא בטוח שמוצעות בישראל עוד מסחריות בגודל זה עם מערכות בטיחות מתקדמות, בטח שלא בכזו רמת ביצוע מדויקת. עם זאת, אנחנו בטוחים שנהגים מקצועיים היו שמחים לשדרג את החבילה עם בקרת שיוט אקטיבית, למשל.

מושבי הנהג והנוסע, מרופדי העור ומרובי הכוונונים, נוחים מאוד גם לישיבה ממושכת. הגובה שלהם, יחד עם משענות היד, מאפשר תנוחה זקופה וכמעט משרדית. מנגד, היינו מצפים לקבל כוונון חשמלי ופונקציות של חימום ואוורור. תאי האחסון שמסביב לנהג מרוחקים מהישג יד, וצריך להתכופף תוך הסטת העיניים מהכביש כדי להגיע לכוס הקפה או לסלולארי. מומלץ לשקול התקנה של תיבת אחסון בין המושבים הקדמיים.

הדלתות האחוריות נפתחות בהזזה חשמלית, עם שליטה מכפתורים הנמצאים במשקופים מאחור, בעמדת הנהג וגם על השלט. נוח מאוד ושימושי. הכניסה לחלל האחורי קלה ונוחה, אך סידור המושבים דורש תמרון על מנת להגיע לשורה האחורית. במרכז יש שני כסאות נפרדים, אך לא ניתן לעבור ביניהם ויש לקפל את משענת הגב של אחד מהם על מנת להגיע אחורנית. שם, מאחור, נמצאים 3 כסאות נפרדים. כל המושבים מרופדי עור, נוחים ומאוד מרווחים. היושבים מאחור נהנים גם מתקרה גבוהה, שליטה נפרדת על בקרת האקלים, תאורות ומחזיקי כוסות. זו ללא ספק סביבה שנעים לבלות בה גם למרחקים ארוכים.

מרצדס V קלאס
מרצדס V קלאס. סביבה שנעים לבלות בה

ועדיין, לא הכל מושלם: פולקסווגן, למשל, מציעה בחלק מהגרסאות מושבים מסתובבים עם שולחן נפתח ביניהם - פתרון מצוין לפגישות עסקים תוך כדי נהיגה, או סתם למשחק קלפים של הילדים. במרצדס V קלאס האופציה לא קיימת, לפחות לא במכונית המבחן. בנוסף, ממכונית כל כך גדולה היינו מצפים לעוד כסא אחד או שניים, על מנת לקבל יתרון משמעותי יותר לעומת המיניוואנים האמריקאים.

תא המטען של מרצדס V קלאס יכול להגדיר מחדש את המושג "תא מטען". הוא כל כך גדול וכל כך מתוחכם ושימושי, שהיינו מוכנים להשתמש בו אפילו כמחסן הביתי. הדלת נפתחת חשמלית, באמצעות כפתור או על ידי השלט, ובגוף הדלת ישנם שני גופי תאורה - אחד אדום המסמן למכוניות הבאות מאחור, ואחד לבן המאיר את הרצפה שלרגליכם ומעניק אפשרות נוחה לסדר את המטען בחשיכה. הדלת עצמה גדולה מאוד, ועלולה להקשות על פתיחתה בחניות צפופות.

בתוך תא המטען ישנו מדף גדול וקשיח, שיכול לשמש כהפרדה לטובת העמסת חפצים כבדים והפרדתם מחפצים אחרים, כשולחן עבודה מזדמן לטכנאים ואפילו כמשטח החתלה לתינוק. מתחתיו יש חלל הטענה גדול, מואר גם הוא, ואת המדף עצמו ניתן כמובן לקפל על מנת ליצור חלל אחד גדול. כל מי שהסתבך אי פעם עם מזוודה, עגלת ילדים ועוד כמה חפצים בדרך לטיול המשפחתי או בנסיעה לנתב"ג, ידע להעריך את מרצדס V קלאס.

מרצדס V קלאס
מרצדס V קלאס. חלק מהמתחרות מציעות מושבים מסתובבים

נוחות נסיעה

השילוב בין האופי המסחרי לבין הרצון להיות מוביל נוסעים מהודר, יוצר דיסוננס מסוים בכל הנוגע לרמת הנוחות של מרצדס V קלאס. מצד אחד, הוא נוקשה יחסית ופעולת המתלים רועשת, פועל יוצא של הפלטפורמה המסחרית. זה אומר שספיגת השיבושים במהירויות נמוכות לא תמיד מעודנת, וגם על כביש מהיר מרגישים היטב את פסי החיבור הרוחביים.

מצד שני, מרצדס עשו כמעט כל מה שיכלו כדי לעדן את התחושות האלו ולהפוך את ה-V קלאס למכונית נעימה לשהיה. אנחנו חושבים שהם הצליחו. ספיגת השיבושים טובה לאין ערוך ביחס למסחריות מקבילות, ובסיס הגלגלים הארוך יוצר מצב שבו מפגש עם בור בצידו האחד של הרכב לא בהכרח מורגש בצידו האחר. מחוץ לעיר רמת הנוחות מעולה, והמרצדס נותר יציב, נינוח ובטוח גם במהירויות גבוהות ועל כבישים גליים. זו ללא ספק הוואן שנעדיף לשהות בו בנסיעה לרמת הגולן, למשל, גם ביחס למפנקים אמריקאיים כמו טויוטה סיינה או קיה קרניבל.

בידוד הרעשים טוב מאוד, וזה מתבלט במיוחד לאור העובדה שמרצדס V קלאס הוא רכב גדול שנאלץ "להתנגש" בעוצמה ברוחות, והוא גם מצויד במנוע דיזל.

עוד סעיף שנוגע לנוחות השימוש ברכב הוא התמרון העירוני, וכאן היתרון הגדול של המרצדס על פני וואנים כמו האמריקאים שהוזכרו לעיל. כושר התמרון שלו כמעט מושלם, והוא מסוגל להיכנס בקלות לחניות צרות וסמטאות צפופות. שדה הראיה מעולה לכל הכיוונים, ומערך המצלמות הופך את החיים בעיר לקלים ונוחים מאוד.

מרצדס V קלאס
מרצדס V קלאס. דיסוננס בין הפלטפורמה המסחרי לאופי היוקרתי

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע הדיזל של מרצדס V קלאס, בנפח 2.2 ליטר ובהספק של 190 כ"ס, מספק די והותר כוח למשימות אותן אמור לבצע הרכב. התנועה בתוך העיר חלקה ונעימה, ואין כמעט השהיית טורבו שמעכבת את התאוצה. תיבת ההילוכים מתפקדת היטב גם בתנאים מרובי האצות והאטות. הזינוק של ה-V קלאס לא נופל מזה של מכוניות נוסעים רגילות, בין אם אלו משפחתיות או אפילו מכוניות מנהלים. הוואן של מרצדס מאיץ בקלילות ומטפס ללא כל קושי למהירויות גבוהות מאלו המותרות על מרבית כבישי ישראל, וגם נשאר שם בצורה רגועה, שקטה ובסל"ד לגמרי שגרתי.

מדי פעם, כשנדרש פרץ כוח לעקיפה מהירה או עליה תלולה, תצטרכו לרמוס ברגל איתנה את הדוושה הימנית. במקרים האלו תיבת ההילוכים תיקח לעצמה שניה או שתיים, אבל בסוף הכוח יגיע לגלגלים. יותר מזה באמת שאי אפשר לבקש.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10.8 ק"מ לליטר.

מרצדס V קלאס
מרצדס V קלאס. המנוע מספק, אבל לפעמים צריך לרמוס את הדוושה

התנהגות כביש

בימי המבחן התמודדנו עם גשמים עזים ורוחות חזקות, תנאים לא פשוטים עבור מכונית גבוהה כל כך. מרצדס V קלאס, כצפוי, לא התרגש מהחורף הישראלי. הוא נותר יציב מאוד ונינוח גם כשכל התנועה מסביב נכנסה לפאניקה אופיינית תחת הגשמים העזים, ושייט בקצב גבוה ובבטחה אפילו על כבישים מעוקלים מרופדי בוץ. אחיזת הכביש שלו מעולה, וכשהיא מתחילה להיגמר - נכנסת לפעולה בקרת היציבות בשקט ובקור רוח, ומחזירה את המרצדס לנתיב מבלי שתשימו לב שמשהו קרה.

מרצדס V קלאס
מרצדס V קלאס. משייט בבטחה

סיכום

מרצדס V קלאס הוא שילוב מוצלח מאוד בין תפיסת השימושיות של וואן מסחרי, לבין מאפייני היוקרה של מרצדס. נכון - לא תמצאו כאן את הפינוקים של מרצדסים אחרות שעולות חצי מיליון שקל, אבל כנראה שיש סיבה שבגללה בחרתם ב-V קלאס ולא ב-E קלאס. הוואן המסחרי המפואר של מרצדס מציע שימושיות גבוהה, 7 מושבים מרווחים ותא מטען פנטסטי, לצד עיצוב, אבזור ואפילו נוחות נסיעה שקשה לפגוש היום אצל מתחריו. למעט אולי פולקסווגן טרנספורטר T6, עליו טרם נהגנו. אם הדרישות שלכם ממכונית מובילות אתכם לוואן מסחרי, והתקציב מאפשר זאת, נמליץ בהחלט על נסיעת מבחן במרצדס V קלאס.

לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה