דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס SLK - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


הצייתנות הגרמנית הזו, אוי הצייתנות... כשהצייתנות הזו מתועלת לאפיק הנכון אפשר להעריץ אותה. ספטמבר 2011 בכבישי גרמניה, מאחורי הגה של רודסטר דו מושבית מתוצרת מרצדס. לא SLS ואפילו לא SL. לרשותנו עומד הדגם שהוסיפו לו K אחרי ה-SL, שמשמעותה Kurz – קצר. מרצדס SLK היא רודסטר קומפקטית שהופיעה לראשונה ב-1996, הוחלפה בדגם חדש יותר בשנת 2004 והוצגה בדור השלישי והעדכני שלה ב-2011.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס SLK


מרצדס SLK, טורבו-בנזין 1.8 ליטר, 184 כ"ס, החל מ-425,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

התנהגות כביש מהנה

מפנקת, אך לא יוקרתית

  עיצוב, אווירה

בידוד רעשים בינוני

  צריכת דלק נמוכה

תא מטען מזערי כאשר הגג פתוח


ה-SLK מיוצרת בעיר ברמן שבצפון גרמניה, אבל אנחנו נמצאים בפרנקפורט. מחר נבקר בתערוכת המכוניות הבינלאומית בעיר, שם תוצג מרצדס SLS המדהימה. נוכל לגעת בה, אולי אפילו נוכל לשבת בתוכה, אבל היום אנחנו נוהגים ב-SLK. ולא שיש לנו תלונות: בחברת ההשכרה הזמנו ב.מ.וו סדרה 1 קבריולה, אך זכינו לשדרוג משמח שהעניק לנו את המפתחות של מרצדס SLK. ואנחנו בסך הכל רצינו לתפוס קצת שמש אירופאית קרירה ונעימה. כשמסתכלים על הרודסטר הזו מלפנים, ניתן לראות אלמנטים עיצובים שנלקחו מהאחות האקסקלוסיבית SLS. מרצדס SLK החדשה היא בהחלט מכונית יפה ומרשימה. בדיוק כמו שרודסטר קטנה עם סמל מרצדס אמורה להיראות.


מרצדס SLK. מתאימה לאקלים הישראלי? / צילומים: יצרן

את הילדות השארנו בבית כך ששני מושבים מספיקים בהחלט, אבל ה-SLK לא מתחשבת בשני הנוסעים הבודדים הזקוקים למעט מקום עבור הציוד האישי. בתא המטען מתאכסן לו המנגנון המתוחכם של הגג המתקפל כך שאפילו מקום לתיק גב כמעט ואין. מזג האוויר בפרנקפורט האיר לנו פנים, אז הפשלנו את הגג והרשינו לרוח לפזר את השיער. התחושה בקבינה של המרצדס הקטנה היא הרבה פחות קלאוסטרופובית כשהגג פתוח.

ל-SLK שלנו יש תיבת הילוכים ידנית, וטוב שכך. אם לא היה לה קלאץ' הייתי קצת מאוכזב. על הפינוק והנוחות של הגיר האוטומטי אני מוכן לוותר בשמחה, אבל לא כך כשמדובר בשירותיו המפנקים של ה-GPS. מערכת ניווט לוויינית היא אביזר חובה כשמטיילים בחו"ל. מי צריך מפות? מי צריך צרות? קחי אותי שרון, או איך שלא קוראים לזו שנותנת את ההנחיות.
הנהיגה בעיר נעימה יותר עם גג פתוח. שדה הראיה ההיקפי מצוין, רק שלא תגיע עכשיו הרכבת החשמלית הזו. פרנקפורט זה לא מחנה יהודה ופה לא כדאי לסמוך על האיטיות המנומנמת של נהג הקטר. לאן אני בורח מהפסים הללו? מישהו יכול לומר לי? איפה שרון כשצריך אותה?! עוצר ברמזור והמנוע מדומם. למרצדס SLK יש מערכת "עצור וסע" המפחיתה את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. מסתבר שאנחנו במרצדס המצוידת במנגנון הרגעת ייסורי מצפון.



אנחנו עם הפנים לנהר הריין, בדרך למסלול מעגלי העובר משני גדותיו של הנהר הענק הזה. מפרנקפורט כבר יצאנו והמרצדס מאיצה באוטוסטראדה הגרמנית בדרך אל הבלתי נודע. חולפים על פני קטעי מהירות מיוחדת, המוגבלת על ידי תמרורים בצידי הדרך. בשנייה שבה חולפים על פני התמרור מופיעה הגבלת המהירות על צג הGPS- וגם בלוח השעונים של המרצדס. הצייתנות של הנהגים הגרמניים כמעט מוחלטת. חולפים על פני התמרור ומהירות זרימת התנועה מותאמת למתבקש. העדר זורם בקצב הרמוני ורגוע. ואז מופיע האות. סימול מיוחד בצג הניווט הלוויני מודיע שזהו זה - לחופש נולדנו. הגבלת המהירות מוסרת וקצב ההתקדמות מושפע בעיקר מכמות הסוסים המאוחסנים באורוות המנוע שמלפנים. הSLK- 200 שלנו מצוידת במנוע מוגדש בנפח 1.8 ליטר, ולרשותנו עומדים 184 כוחות סוס, שישה הילוכים ונהג ישראלי המסוחרר מהסרת המגבלות שנחתה עליו. על 210 קמ"ש במסלול השמאלי, יצר ההישרדות של עמית היושבת לצידי מגביל את מהירות הנסיעה ולא באמצעים אלקטרוניים. היום כנראה לא אשבור את שיא המהירות האישי.



זו אינה מרצדס מפנקת במובן הסאלוני. בידוד הרעשים אינו מושלם, המושבים אמנם תומכים אך אינם נדיבים בעוביים והתחושה היא חדה וספורטיבית. לא חדה כמו S2000 של הונדה, למשל, אבל ניכר שהדור השלישי של מרצדס SLK קורץ יותר לחובבי ההגה לעומת הדורות הקודמים. ה-SLK החדשה מרגישה מדויקת יותר, חדה ואינה רופסת. ולא שהמכונית הזו ספרטנית ודלה. הנה לדוגמה פריט אבזור שלא בטוח שחשבתם עליו: כשקריר בחוץ והגג פתוח, מוזרם אוויר חם מפתח מיוחד הממוקם בחלקו העליון של כל אחד מהמושבים. חמימות נעימה עוטפת את העורף כמעין צעיף וירטואלי, ואם תשאלו את עמית - זה עובד מצוין, במיוחד כשיורד לו הערב האירופאי הקריר.



צבעי הרקיע משתנים להם אט אט והנוף הנשקף מצוק לורליי הוא לא פחות ממדהים. נהר הריין מתפתל כנחש ענק כשמעבורות וספינות משייטות לאורכו ואנחנו כבר בצידו השני של הנהר. בדרך חזרה לפרנקפורט, נהיגה בכבישי גרמניה מעלה הרהורים על כך שאפשר גם אחרת. התנועה זורמת ולא נתקעת, השפה המשותפת בין הנהגים אכן משותפת וההרמוניה כמעט מושלמת. איפה זה ואיפה ישראל. התחושה מתחזקת בפרנקפורט עצמה, שם נדיר לחזות בהולך רגל הנמלט על נפשו ממכונית שאינה מאטה לפני מעבר החצייה. יש כאן כבוד לזולת.

למחרת בתערוכת פרנקפורט הייתה זו שוב מרצדס שגנבה את ההצגה, הרימה תצוגת מכוניות מרהיבה והפגינה שרירים אל מול ב.מ.וו ואודי באולם ענק ומרשים. מעל מכוניות היוקרה הוקרן מופע אור קולי מהמם ואפילו משאית אקטרוס נוצצת, שבישראל משמשת כמוביל טנקים, הוצגה ליד מכוניות הספורט והפאר. גם מרצדס SLK שלנו הייתה שם כמובן. לא בולטת, מצטנעת ליד אחיותיה היקרות יותר, אבל מרשימה בדרכה שלה. Kurz.


לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה