דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס SLK - מבחן דרכים

Getting your Trinity Audio player ready...


הצפיפות הזאת בתערוכת פרנקפורט! נראה שאם כל אחד מהאנשים שהיו שם היה מחבק פליט-דאעש, היו נפתרות בעיות המזרח התיכון. כמה אנשים! נראה שאם יעמידו את כל הבוכנות שהוצגו שם בשורה אחת, זו אחר זו, אפשר יהיה להתגלש עליהן ממרומי לשכת מנכ"ל פולקסוואגן בוולפסבורג, גרמניה עד לרצפת החקירה של הרשות להגנת הסביבה בוושינגטון.

מזל שאחרי שלושה ימי תערוכה מגיעה שבת-מנוחה, ואחריה יום ראשון-מנוחה - שבו אפשר לאסוף מפתחות של מרצדס SLK לבנה, מבריקה ומופשלת-גג, כדי לשאוף הרבה (הרבה) אוויר, בלי מיליוני אדם, בלי עשרות מיליוני סיגריות, אבל עם המון טירות, מים, קפה מהביל (על הקפה הגרמני אולי עדיף היה לוותר), תחנות רוח עצומות על רכסי ההרים וכבישים מפותלים, סלולים היטב ומסעירים בשיפולי אותם רכסים.

מאז השקתה של מרצדס SLK לפני כארבע שנים, השתנה בה מעט. השינויים העיקריים בעדכונים לאורך הדרך נמצאים באבזור - מערכות בטיחות נוספו, מחוונים לעידוד נסיעה חסכונית יותר ופה ושם בגימור. גם גרסאות חדשות נוספו, בעיקר באזורים היקרים של סדרת מרצדס SLK. אנחנו נהגנו ב-SLK200 שלה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר, עם הספק של 184 כ"ס. תיבת ההילוכים מחולקת לשישה יחסים, ואפשר לשלוט בהם באופן ידני לגמרי. כן, זו מרצדס והיא נשלטת בידי תיבת הילוכים ידנית. לייק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס SLK


מרצדס SLK, טורבו-בנזין 1.8 ליטר, 184 כ"ס, גיר ידני

יתרונות

חסרונות

עיצוב
הגג לא נפתח / נסגר בנסיעה

הנאה מנהיגה וביצועים
נוחות נסיעה, בידוד רעשים

איכות
פעולת תיבת הילוכים ידנית


מרצדס SLK

עיצוב

מרצדס SLK לא נולדה להיות פרקטית, לא מהוגנת וגם לא צנועה ודיסקרטית. מצד אחד, העיצוב שלה מאוד מרצדסי - סמל הכוכב הגדול בתוך גריל המגן וכולם תחומים בפנסים הגדולים האופייניים. גם עיצוב הפנסים מאחור והסיומת העגלגלה תורמים לאופי המרצדסי האופייני. מאידך, הפרופורציות של ה-SLK יוצרים חוויית צפייה תלת ממדית בלתי שגרתית. העיקר נמצא בחוסר האיזון בין תא הנוסעים הזעיר למראה, עם חרכי החלונות, הגובה המוגבל והמיקום האחורי לפני תא המטען הקטום, לעומת תא המנוע העצום שמוטל לפנים תחת סיפון גדל ממדים. "יופי" זו לא בדיוק המילה המתבקשת למראה מרצדס SLK. אולי הביטוי "רשעות מרומזת" יותר מתאים, או "שדון בתחפושת מרצדס".

בפנים הסיפור אחר. נמצא כאן אחד מתאי הנוסעים הראשונים של מרצדס שאימצו את קו העיצוב החדש והמופלא. העיגולים, לרוב בציפוי ניקל, מקיפים בחן רב רבים מרכיבי תא הנוסעים, מצלבי פתחי המיזוג, דרך שעוני השליטה ברכב ועד למזגן, מערכת הקול ומערכת השליטה במסך. סביבת הנהיגה מאוד מרצדסית, אבל מכוילת יותר מהמקובל אצל היצרן לטובת הנהג.

מרצדס SLK

תא הנוסעים

ההוכחה הטובה ביותר לאיכות הגבוהה של תא הנוסעים נמצאת בעובדה הבאה: תא הנוסעים הזה סבל בשקט נהגי-השכרה מאושרים עד ה(בלי)גג במשך עשרות אלפי קילומטרים, ורמת השחיקה שניכרה בחריקות וברכיבים משוחררים ברכב היתה קרובה לאפס.

המושב שמקיף את הנהג עוטף ותומך בו באופן יעיל כל כך עד שהוא מספק גם נוחות רבה, כמעט רכה (אבל לא). המושב הזה יתאים בעיקר לבעלי ממדי גוף בינוניים ומטה, אבל גם גדול גוף שכמותי נהנה ממנו במשך יום שלם של נהיגה כמעט רצופה, בלי מחושי גוף.

ואיך הפרקטיקה של הרכב? ובכן, נכנסים שם רק שני אנשים, ומאחוריהם תא מטען שמכיל בעיקר גג נפתח ועוד תיק-שניים ומעיל-שניים. יש מקום לטלפונים, מטבעות, ארנקים, אפילו בקבוק פה ושם, אבל אם תצטרכו להעביר ספה, או לערוך קניית סופר משפחתית שבועית - השאירו את ה-SLK בחניה וקחו את המיניוואן.

מרצדס SLK

נוחות נסיעה

אם אתם בקטע של ליהנות מהנסיעה, ולא חם מדי בחוץ - הקצו לפתיחת הגג עשרים שניות בעמידה (באמת, מ-5 קמ"ש בערך המרצדס עצרה את האירוע ודרשה להפסיק עם ה"דהירה" הזאת, כדי להמשיך לפתוח את הגג). עכשיו מרצדס SLK הופכת להיות חיה אחרת לגמרי. במקום קבינה קלסטרופובית ואטומה, זו הופכת לאמצעי להשתלבות עם העננים שבשמיים, לריחוף הרוחות על פני הקרקע ולצליל הגלים הסוערים על החוף הסמוך. התפייטנו? זאת כיוון שה-SLK מאפשרת זאת הרבה יותר טוב מהרבה מכוניות פתוחות: מצד אחד, רמת הנוחות למפונקים כמעט שאינה נפגמת: אם הגג פתוח וחלונות הצד סגורים, אפשר ליהנות משעות על גבי שעות של נסיעה באוויר רוחני פתוח, כמעט מבלי לפגום בחוויה. מנסיון. אולי כדאי לחבוש כובע, באיזשהו שלב. מצד שני, באמת חווים חוויה של נסיעה במכונית פתוחה, ולא במרכב חצי פתוח, כמו בכמה מכוניות מופשלות-גג אחרות.

מרצדס SLK

אגב, לא סתם אמרנו "ולא חם מדי בחוץ", בלי להזהיר מקור רב מדי. זאת כיוון שמרצדס SLK יודעת להניא את הקור הגדול מלהיכנס לתוך הקבינה. האמצעים - תכנון שמרחיק את הרוח מתא הנוסעים, חימום למושב בשלוש רמות, מערכת מיזוג משובחת ומעניינים מכולם - פתחי מיזוג ייעודיים בגב הצוואר, שמשליכים רוח חמימה בעת קור. המשמעות היא שאפשר ליהנות מהגג הפתוח גם בנסיעה בשלג, אם כי בפקק או ברמזור היינו שוקלים בכל זאת לסגור את הגג…

מלבד ענייני הגג והרוח, מרצדס SLK אינה המכונית הנוחה ביותר של מרצדס. היא לא רעה, הבידוד מפני פגמי הכביש די טוב והמכונית אינה מתרסקת לבורות (לא שמצאנו יותר מדי כאלה במרכז גרמניה), אבל היא נוטה יותר לצד הקשיח של הכיול, מטעמי ספורטיביות. נוסף על כך, גם כאשר הגג סגור היטב, הבידוד מפני רעשי הדרך והצמיגים אינו משובח. התהודה נשמעת היטב במרכב הזעיר.

מרצדס SLK

מנוע ותיבת הילוכים

מכונית הספורט הזו, שנולדה למטרות ספורטיביות, לא צוידה במנוע בן שישה או שמונה צילינדרים. במקום זאת, הנפח צנוע - 1.8 ליטר (הי, זה הנפח של מנוע המאזדה מיאטה MX5 הקודמת), אבל עם מגדש טורבו מתקבל הספק נאה - 184 כ"ס. המומנט המרבי, 27.5 קג"מ, מושג בשלב שימושי של הנסיעה - 1,800 סל"ד. יצוין שבקרוב אנחנו צפויים לפגוש במנוע המעודכן של גרסת מרצדס SLK200 - זו תצויד במנוע שלו אותו הספק, 184 כ"ס, אבל הנפח יהיה שונה, 2,000 סמ"ק המומנט יגבר והביצועים ישתפרו מעט.

מרצדס SLK

למרות ההספק הרב, ולמרות ששיא המומנט מגיע כבר ב-1,800 סל"ד, המנוע הזה מכוון לחובבי הנהיגה מהסוג הישן. המשמעות היא שצריך ללחוץ חזק על דוושת ה-SLK כדי לקבל את הביצועים הנאותים. בנסיעה שגרתית המרצדס הזו אינה מרגישה חזקה במיוחד. רק כשמורידים הילוך ומאיצים בחוזקה, מתקבל גל מרשים של כוח דרך הגלגלים האחוריים, ואלו מדהירים את המרכב הצנום לביצועים מענגים. ולהבדיל בכל זאת מאופי הפעולה של מנועי הדור הישן, כאן הכוח אינו נבעט בפתאומיות, אלא הולך ומתגבר עם הלחיצה, חלק ונעים, ומעט פחות גס ואגרסיבי.

תיבת ההילוכים הידנית סייעה בחלוקה יעילה של ההילוכים כדי לספק גל כוח יעיל, אבל העברת ההילוכים סבלה מפעולה מעט ארוכה מדי ולא מספיק חדה. עם תיבת ההילוכים האוטומטית אין את הבעיה הזו כמובן…

למרות יכולותיה הביצועיסטיות של ה-SLK, צריכת הדלק שלה במהלך יום הנסיעה היתה מצוינת ונעה סביב 11-12 קילומטרים לליטר בנזין.

מרצדס SLK

התנהגות כביש

להבדיל ממכוניות קאלט כמו מאזדה MX5 או טויוטה GT86, מרצדס SLK לא נועדה להיות מכונית ספורט טהורה. קודם כל, עם סמל הכוכב מלפנים, ריפודי העור והעיצוב המלוטש, המכונית הזו נולדה לעשות טוב לדייריה ולהסב קנאה לסובביהם. ככזו, ביחס למכוניות ספורט טהורות, היא משקיעה תשומת לב רבה יותר באיכות החיים, נוחות הנסיעה והשימושיות מאשר לחדות התגובה והשחזת העיקולים.

אז מרצדס SLK אינה אולטרה-מחודדת, אבל היא בהחלט מספקת קילומטרים של חיוכי הנאה בנהיגה. ההגה מדויק מאוד, גם אם התגובות שלו מרוסנות. המכונית מספקת המון שליטה לנהגיה בתגובות מהירות ומדויקות לפעילות הנהיגה. אפשר להשליך את הישבן אנה ואנה לפי החשק - אבל זאת כל עוד בקרת היציבות מנותקת; היינו ממליצים לשקול שוב ושוב לפני שתחליטו לנתק אותה, בעיקר אם מדובר בכביש ציבורי.

מרצדס SLK

סיכום

מי שמחפש לעצמו מכונת נהיגה טהורה - שיחפש במקום אחר. גם מי שמעוניין בפינוקי נוחות עילאיים, מרחבי פאר ופינוקים עד השמיים - שגם הוא יחפש בסביבות אחרות. מרצדס SLK נולדה להעניק איכות חיים דינמית; מעין שילוב ידידותי במיוחד בין מערכת נהיגה מחודדת, מדויקת ומהנה מאוד, ובין סביבה איכותית, מאובזרת ומעוצבת בליגה של חוג הסילון.


לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה