דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי לאנסר ספורטבק - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


הדור הנוכחי של מיצובישי לאנסר הושק אי שם ב-2008, אבל המיצובישי הזו מעולם לא זכתה לעדנה בישראל. בתחילת הדרך היו אלו המנועים שהיוו בעיה. הראשון, בנפח 1.8 ליטר היה חזק דיו אבל הוצע בצמוד לתג מחיר גבוה למדי. השני, בנפח 1.5 ליטר, פשוט לא נראה כמו משהו שיוכל לסחוב משפחתית שגרתית. להזכירכם, מדובר היה אי שם לפני עידן המיסוי הירוק ומחירי הדלק המופרכים. לאחר שלוש שנים הגיעה גרסת ה-1,600 המתבקשת, אך אז הלאנסר כבר הייתה מיושנת ביחס למכוניות מאוד מוכשרות כמו פורד פוקוס ויונדאי i30.

ועדיין, לקראת סוף חייו, מתברר שלדור הזה של הלאנסר יש עוד קלף אחד בשרוול. הקלף הזה מגיע בדמות גרסת ספורטבק עם מנוע בנפח 1,800 סמ"ק, מאובזרת ומעוצבת, וכעת היא בתמחור חדש שממצב אותה בדיוק בין מכוניות משפחתיות ומכוניות סופר מיני קטנות. האם המחיר והאבזור יספיקו או שאולי זה המנוע שיעשה הפעם את ההבדל?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי לאנסר ספורטבק


מיצובישי לאנסר ספורטבק, בנזין 1.8 ליטר, 140 כ"ס, גיר רציף, 119,900 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה עירונית
תחושה מיושנת

תא מטען גדול ונגיש
תיבת הילוכים רועשת במאמץ

אבזור
איכות חומרים


עיצוב

מפגש ראשוני עם מיצובישי לאנסר ספורטבק מציג שילוב שבין מיושן ומעוצב. המראה הבסיסי מרגיש קצת כבד, בעיקר הזנב הארוך המשתפל במתינות ובעל סרח עודף גדול. ללאנסר מוסיפים כיום שלל חצאיות וספויילרים שגורמים לה להרגיש יותר מעוצבת ומצועצעת ביחס לגרסת המקור. את העיצוב אפשר לאהוב או שלא, אבל קשה להגיד שהוא הופך את הלאנסר למשהו מיוחד בשוק המשפחתיות שכולל היום מספר מכוניות מאוד מרשימות למראה. ועדיין, יש משהו קרבי וחד במראה של המשפחתית היפנית. אני בהחלט יכול להבין אנשים שנשבים בקסם, הספורטיבי לכאורה, שהיא מציעה.



תא נוסעים

הבשורה הגדולה של מיצובישי בתא הנוסעים היא כמובן האבזור. על מנת שהנהג ירגיש שפינקו אותו הוא זוכה לבקרות שיוט ואקלים, חלון שמש, גלגלי מגנזיום, שליטה מההגה על כלל המערכות, דיבורית בלוטות, חיבורים לנגני שמע, מצלמת רוורס ועוד. מדובר באבזור די מרשים כשמדברים על מפרט סטנדרטי לרכב שנמכר במחיר כזה.

תא הנוסעים עצמו גם מרווח למדי. מושב הנהג יכול להרגיש מעט אינטימי והקונסולה המרכזית עלולה לפגוע ברגלי הנהגים הגבוהים, אך במושב הנוסע ובצמד המושבים העיקריים מאחור תגלו שיש שפע של מקום לרגליים ולראש. נוסע שלישי יכול להצטרף לנסיעה אך לא היינו מאריכים בה יתר על המידה.

דלת תא המטען נפתחת הרחק לגובה ומעניקה גישה מצויינת לתא המטען. התא עצמו די עמוק ומעט רדוד אך ישנה רצפה כפולה שמסייעת באחסון וסף ההטענה נמוך ונוח.

הביקורת העיקרית על תא הנוסעים נוגעת לאיכותו. ממש כמו העיצוב החיצוני, גם העיצוב הפנימי כבר איבד את הכלח ונראה קצת פשוט. החומרים בסיסיים יחסית אך איכות ההרכבה מצויינת.


צילום תא הנוסעים: רונן טופלברג

נוחות נסיעה

כיאה לשמה, ציפיתי שמיצובישי לאנסר ספורטבק תתהדר במערכת מתלים נוקשה, אך הפלא ופלא, הכיול שלה הוא רך יחסית - מה שהופך אותה למכונית די נוחה. למה רק "די נוחה"? כי חזרת המתלה למקומו הטבעי מתבצעת באופן יותר אגרסיבי מהמעורבות של כלי התקשורת בבחירות האחרונות. בתוך העיר אין לזה השפעה רבה ומדובר ברכב נוח למדי. מחוץ לעיר הנסיעה אף היא טובה מאוד ורק על שיבושים ברורים או גלים חזרת המתלה האגרסיבית תפריע מעט. בידוד הרעשים לא מוצלח ורעשי הכביש נוכחים בתא הנוסעים.

מנוע ותיבת הילוכים

כשהשיקו את מיצובישי לאנסר, מנוע 1,800 סמ"ק ולמעלה מ-140 כוחות סוס הפכו את המשפחתית היפנית למכונית משפחתית חמימה. כלומר, מכונית משפחתית בעלת יכולת גבוהה יותר בתחום הביצועים. מאז עברו מים אפילו בירדן, ויחידות טורבו קטנות נפח הפכו כמעט כל משפחתית שנייה למכונית חמימה, אפילו אם יש להן רק 1,200 סמ"ק מתחת למכסה. למרות גילו המתקדם, למנוע של הלאנסר אין במה להתבייש. החל מ-3,500 סל"ד מורגשת תוספת כוח ברורה, ואחת נוספת מגיעה כשחוצים את רף ה-5,000 סל"ד. הוא לא מרגיש נמרץ כמו מנועי טורבו, וצריך מעט סבלנות ורגל כבדה על הדוושה כדי להוציא ממנו את המיטב, אך ניתן להגיע לקצב גבוה ולא פעם מצאנו את עצמנו חוצים בלי משים את המהירות בה משליכים אותך מיד לכלא.

למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. התיבה מאפשרת לו למצות את המירב, אך כמו בכל פעם שאנחנו כובתים על תיבות מהסוג הזה צריך להזכיר שהיא גורמת לרעש מנוע רב בהאצה מכיוון שהיא מקבעת את הסל"ד בתחום היעיל והגבוה שלו. לצד ההגה ישנם יש מנופים גדולים ומצויינים שמאפשרים להעביר את ההילוכים באופן ידני (מקובע לשישה יחסי העברה).

צריכת הדלק לא מרשימה אך לא מאכזבת, בסביבות 11 ק"מ לליטר לאורך המבחן הממושך שלנו.



התנהגות כביש

אם יש תחום בו המיצובישי חושפת את גילה יותר מכל זהו תחום התנהגות הכביש. כבר בשלב מוקדם מתברר שהאחיזה של היפנית לא גבוהה כמו מקבילותיה המודרניות. היא נוטה לתת היגוי והיגוי יתר מוקדמים, אך היא צפויה מאוד וקלה מאוד לשליטה. ספק אם הנהג הממוצע יחוש בהבדל, אבל דווקא לנהג מיומן היא הופכת למשהו שכמעט ופג מהעולם. היציאה שלה להיגוי יתר חיננית וקל מאוד להחזירה למסלול. ההגה מדוייק, גם אם הוא מעט קל מדי, ובכלל מדובר במכונית די מהנה לנהיגה. באשר לנהג הממוצע? הוא יסתדר איתה כמו בכל משפחתית מוכרת אחרת.

סיכום

מיצובישי לאנסר ספורטבק היא כבר לא מכונית צעירה, וזה ניכר. בהשוואה ישירה מול משפחתיות מודרניות כמו סקודה אוקטביה או טויוטה קורולה היא תתקשה להתמודד, אבל מצד שני היא מעניקה עיצוב שונה, שפע של אבזור ופער מחיר שעומד, בהתחשב באבזור, על כ-15,000 ש"ח לא מבוטלים ביחס למשפחתיות אחרות. האם זה מספיק? למי שמחפש להיות קצת שונה מהעדר ורוצה גם לחסוך בעלות הקניה זה עשוי להתאים מאוד.


לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הכי חשוב ללקוח פרטי-מיוצרת ביפן 
    שמיר, 09-04-2015

    מה שאומר רמת אמינות גבוהה ממקבילות יפניות המיוצרות בהונגריה תורכיה מקסיקו ארהב אנגליה,ושאר מקומות בהן לא חיים נמלים עמלניות ודקדקניות כמו היפנים

    סגור תגובה

  • 2. עסקה מעולה 
    רועי, 09-04-2015

    קניתי אחת כזאת מיד ראשונה (וירידת ערך מטורפת!). אני מרוצה מכל דקה עם הרכב מבחינת הנוחות נסיעה והמרווח, התנהגות הכביש, האמינות, האבזור המפנק ואפילו קצת מה"פוזה" שיש עליו. חבל שכלמוביל מזלזל במיצובישי ומשקיע יותר ביונדאי... אם המחיר הזה היה מיום ההשקה אין ספק שהיינו רואים את הרכב הרבה יותר על הכביש.

    סגור תגובה

  • 3. אוףףףף... למה לא מבחן וידאו? (לת)
    רוני, חיפה, 09-04-2015

  • 4. עדיף על כל התת משפחתיות  
    נהגוס, 11-04-2015

    יותר מרווח. יותר איבזור ויותר אמינות. רצוי לציין שההנחה ביחס למשפחת יום אחרות אינה 15k אלא אולי 10k. ולמעט צריכת הדלק אין עדיפות בכלום לקורולה שכתוב פה שהיא לא יכולה להתחרות מולה.

    סגור תגובה

  • 5. מספיק להשמיץ רעש של גיר רציף. חדל בירבורים 
    אא, 11-04-2015

    גם בגיר אוטומטי, בקיק-דאון הסל"ד קופץ למעלה.
    הייתה לי ליאנה עם גיר אוטומטי ועכשיו קרוסאובר עם גיר רציף. בשני המקרים זה אותו מנוע.
    ההבדל ברעש הוא לטובת הקרוסאובר. פירושו שמה שקובע זה בידוד נגד-הרעש שמכניס היצרן.
    ככה זה אצל כולם.
    למשל, טויוטה משקיעה יותר בבידוד רעש מסוזוקי, אז בקורולה עם הגיר הרציף יותר שקט מהקרוסאובר, גם בהאצות
    ככה גם לגבי הגיר הרובוטי. גם הוא יכול לרדת שני הילוכים בקיק-דאון ואז יש רעש. ושוב, הרעש יחדור לתא בהתאם לבידוד ברכב.

    סגור תגובה

  • 6. נהגתי ונהניתי 
    אמנון, 21-04-2015

    הפתעה נעימה, רכב מרווח מאוד ,נראה ביחוד בלבן נהדר, שפע האבזור מרומם נפש והנוחות מפתיעה מאוד לטובה. וכמו שאומרים יפנית, נקודה. מומלץ

    סגור תגובה

  • 7. ת"א 
    ראובן, 27-04-2015

    יש לי כזו 8 שנים.
    חזקה מהקורולה ואמינה מהאאודי שהיו לי.
    כן הרעש ישנו-לטובת ההספק האדיר של המנוע.
    אודי יותר יציבה-מה שנכון נכון.
    אחרי 8 שנים הרכב-חדש!
    לא כמו..-חדש.
    אגב,לא מסכים עם הגישה של הסנוב מהכתבה לגבי העיצוב.
    רכב מוצלח מאוד-הופתעתי בעצמי.תמיד נהגתי בטויוטה,אאודי.ואפילו פיג'ו ימך שמה

    סגור תגובה

  • 8. צתויינת אבל מיושנת? מה זה בדיוק מיושנת? 
    אבי לנסר, 28-09-2015

    אני משתגע מהערות "חכמות כאלה" -
    גם העיצוב הפנימי כבר איבד את הכלח ונראה קצת פשוט. החומרים בסיסיים יחסית אך איכות ההרכבה מצויינת.

    נו, עיצוב זה לא עניין של טעם אישי? מה זה "פשוט"? חומרים בסיסים אך איכות הרכבה מצויינת. הלוואי על כל מכשיר שיהיה מחומרים בסיסים ואיכות הרכבה מצויינת!

    סגור תגובה

  • 9. מכונית אמיתית ולא מכונית טרנד 
    ישראל, 21-10-2015

    זאת לא מכונית צעצוע. זאת לא מכונית שאחרי 2-3 תרצה להחליף ב"חדשה". מדובר במכונית אמינה, תוצרת יפן, הכי בטוחה, מרווחת כמו אולם ספורט, עם זמינות אינסופית של כוח מנוע, פעם בשנה (או פעם בשנה וחצי) מבקרת במוסך...במחיר כזה, ובשקט נפשי של מכונית כזאת, לא משתלם?
    ושימו לב למשפט המגוחך: "החומרים בסיסיים יחסית אך איכות ההרכבה מצויינת" - טוב, הלוואי עלי שכך יהיה כל דבר שאקנה:))

    סגור תגובה

  • 10. מה ישאר מן המתחרות עם המראה המרשים בעוד כמה שנים? 
    אביר, 06-11-2015

    מיצובישי, אפילו שבארץ הפכה ממלכה לאנדרדוג, היא המכונית הכי אמינה שאפשר למצוא בשוק הישראלי. שאלו מומחים, שאלו מנהלי מוסכים או מנהלי ציי רכב.

    סגור תגובה

  • 11. רכב מעולה  
    רמי, 27-11-2015

    רכב מעולה
    מרווח
    חזק!!
    אמין מ 2009 עד היום אפס תקלות (טפו טפו)
    כיף לנהיגה

    סגור תגובה

  • 12. מיצובישי לנסר ספורטבק 
    יונתן, 06-12-2015

    טוב שהיא מהנה לנהיגה (: השאר בונוס

    סגור תגובה

  • 13. רכב מעולה . 
    רמי 1974 דרום, 06-10-2016

    רכב מעולה מכל ההבטים כולל צריכת דלק טובה יחסית ל 1800סמ"ק ובין הרכבים היפנים הבודדים שנישאר באמת יפני ולא כמו רוב המותגים היפנים שרק הסמל נשאר יפני - מומלץ בחום .

    סגור תגובה

  • 14. מיצובישי ספורטבק 
    שמעון בוזגלו, 29-10-2016

    עד לפני שבוע הייתה לי סובארו אימפרזה מודל 2001, יד ראשונה, 350,000 קילומטרים. 15 שנים נסעתי בה, והאמינות נפלאה, אבל הזמן עשה את שלו למרכב, והגיע הזמן לרכב חדש.
    חודש וחצי חיפשתי בקדחתנות, בדקתי עשרות (!) דגמי מכוניות, ובדרך למדתי המון דברים חדשים ונהדרים על עולם הרכב (אני מחכה בשקיקה למעבר למכוניות חשמליות). אבל בדרך גם למדתי כל מיני דברים די מתמיהים - כתבי רכב, למשל. הפער הבולט בין הסופרלטיבים או עיקומי הפרצוף שלהם לבין מה שראיתי בשטח, לא ממש מעיד על אמינות מופלגת. אבל יותר מכל הפריעה לי ההתעלמות שלהם מהצרכים של הנהג הממוצע, ומנקודת המוצא הבסיסית, כמעט תמיד, כאילו מדובר בבחינה של כלי המיועד לגרנד פרי. אבל מה לעשות שנהג ממוצע, כמוני, מעוניין לשמור את התחרויות ואת האפס למאה למסלולי המירוץ. על הכביש אני רוצה רכב אמין, נוח, חסכוני, מזהם מינימלית, בטוח (עם כל המשתמע מכך: התנהגות כביש טובה בנהיגה נורמלית, והגנה אקטיבית ופסיבית מפני מפגעים ותאונות), ולא יקר. לגבי אסתטיקה, זה קרב אבוד. כבר שלושים שנה ויותר שכמעט כל המכוניות בעולם נראות מאותו פס ייצור. אפשר לשכוח מיצירות האמנות שנוצרו בשבעים השנים הראשונות של התעשייה הזאת.
    טוב, כל ההקדמה הזאת כדי לומר שבחרתי בסופו של דבר במיצובישי ספורטבק. היא עונה כמעט על כל הקריטריונים שנקבתי (חוץ מרמת הזיהום שלה, שהיא, לצערי, 8), וללא ספק היא ייחודית ומסקרנת יותר במראה שלה מרוב מה שמתגלגל בשטח (ובתור בונוס, הסיכוי למצוא אותה במגרש החניה גדול לאין ערוך מהסיכוי למצוא אחת מהשיבוטים האינסופיים שממלאים את הכבישים, מתוצרת יונדאי, קויה וטויוטה).

    סגור תגובה

  • 15. רכב מעולה 
    מומלץ בחום, 19-04-2020

    רכב חזק מהיר עם תחושה ספורטיבית מהנה
    מומלץ אפור עכבר למראה קרבי במיוחד
    5 שנים והרכב כמו חדש !

    סגור תגובה

חזור למעלה