דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי לאנסר 1.6 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



בעולם הרכב יש צמד מילים שכבר נמאס ממנו לחלוטין: "רק יפנית". הבנו שאתם אוהבים מכוניות אמינות, לגיטימי. אבל גם פורד פוקוס בשני הדורות הראשונים הייתה מאוד אמינה. אבזור? ביונדאי או קיה תמצאו לא פחות.ועדיין, אנשים רבים שתרים אחר רכב מתבצרים בנוסחה היצירתית – "רק יפנית". צמד מילים נוסף שעלה על העצבים מזמן הוא "רק 1600". לא משנה כמה ננסה ונסביר, ישראלי יתקשה לקנות רכב עם מנוע 1.5 או 1.2 טורבו. אז בשביל אלו שעדיין מתעקשים על הנוסחה הותיקה - 1600, אוטומט - לקחנו למבחן מיצובישי לאנסר.

מיצובישי לאנסר היא לא מכונית חדשה. כבר ב-2009 נחת כאן הדור הנוכחי שלה, אבל הייתה לו בעיה. הגרסה ההיא הצטיידה במנוע 1.5 ליטרים שזה אמנם רק 100 סמ"ק מהנוסחה הכל-ישראלית אבל עולם ומלואו בתפיסת העולם של איש ההי-טק שנע בכבישים המאתגרים שבין תל אביב ורמת החייל. הגרסה החדשה חוזרת למיינסטרים עם מנוע 1600 סמ"ק ומיישרת קו עם האני מאמין הלאומי. המנוע מציע 117 כוחות סוס ו-15.7 קג"מ.

מיצובישי לאנסר, בנזין 1.6, 117 כ"ס, 123,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב מוצלח
אבזור

נוחות נסיעה

איכות חומרים

צריכת דלק

הגה בינוני


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי לאנסר



מיצובישי לאנסר. עקב תקלה בצלם אתם זוכים למבחן שכולו תמונות יצרן איכותיות

לעומת המנוע הקודם מדובר בשיפור. הוא לא היה רע ביחס לנפח, ההפך הוא הנכון, אולם, המנוע החדש מספק כוח בדיוק במקומות בהן הקודם איבד אוויר. התניידות במהירות גבוהה ובעיקר עקיפות במהירות גבוהה יהיו קלות ובטוחות יותר. המחיר הוא רעש מתכתי. כל כך הרבה רעש שגם איצטדיון מלא בוובוזלות ישמע כמו איוושה רחוקה ביחס אליו. החיסרון הזה משמעותי בעיקר למי שילחץ את המנוע הזה חזק. מצד שני לכל מי שישקול לרכוש את האוטו, ללא קשר לעוצמת הלחיצה על הגז, יהיה יתרון נוסף - צריכת הדלק. את המבחן בילינו על דוושת התאוצה. הכבישים היו בעיקרם כבישי השומרון ודרום רמת הגולן הריקים והמפותלים, ובכבישים תובעניים אלו הקפדנו להוציא לרכב את המיץ. רק בסוף המבחן נסענו נסיעה בין עירונית רגעה יחסית. למרות כל זאת הרכב סיים את ימי המבחן עם צריכת דלק טובה מאוד של 11.2 קילומטר לכל ליטר. בעומס הצריכה ירדה לכ-9 ק"מ לליטר ובתנאים רגועים האמירה לכ-14 ק"מ לליטר – נתונים מפתיעים לרכב עם מנוע קונבנציונאלי.

פרט העיצוב הבולט בלאנסר הוא הגריל הטרפזי שזכה במסגרת כרום לכל היקפו. הלאנסר לא ממש אוונגרדית אבל מספיק אגרסיבית ומעוצבת. אנחנו די אהבנו את העיצוב ולדעתנו היא מצליחה להיות מעט שונה בתוך עדר מכוניות הליסינג.



נוחות הנסיעה טובה מאוד והרכב שומר על איזור עדין ומוצלח. בתחום העירוני הלאנסר מספיק רכה כדי לבודד את מרבית השיבושים ובנסיעה בין עירונית היא שמרה על ריסון טוב מאוד. אפילו על הכביש המשובש בין רועי ומחולה – אי שם במחוזות האימון המתקדם בבקעה – שמרה הלאנסר על נינוחותם של הנוסעים. רק שיבושים מאוד חדים יחדרו לתא הנוסעים ויטרידו את מנוחתם. בסיכומו של עניין נוחות הנסיעה ניצבת מעל הממוצע בקטגורייה. מרווח הפנים טוב יחסית הן מלפנים והן מאחור.

גם התנהגות הכביש לא רעה. לא מדובר בטורפת אספלט או במכונת נהיגה מושחזת אבל במסגרת הקטגורייה מדובר במכונית מספקת לנהיגה. נהג שירצה להכניס קצת פלפל לנסיעה משפחתית יוכל להנות מהלאנסר. הכניסה לפנייה חדה יחסית ושליטה ברדיוס הפנייה בעזרת דוושת התאוצה אפשרית. הפער מול מכוניות מהנות באמת הוא בתחושות – גם מהשלדה אךבעיקר ההגה שמרגיש קצת ג'וייסטיקי ולא מספיק ישיר / מדוייק.



אבל זה לא ממש מעניין את הרוכש הממוצע. מה שכן יעניין אותו זאת דלות האבזור. במחיר של פוקוס – מאובזרת בכבדות – תקבלו לאנסר שכל אבזורה מסתכם בשליטה מההגה על מערכת השמע, בקרת אקלים ובכמה פריטים שהיו גם בסופר לאנסר אי שם באמצע שנות ה-90. יחד עם איכות חומרים בינונית עקב פסטיקים נוקשים יחסית (ולמרות איכות הרכבה טובה וצבעים נעימים בקבינה) הלאנסר מתקשה להציע איכות חיים שמתקרבת למכוניות המובילות בקטגוריה.

הלאנסר היא מכונית טובה, לא פחות אבל לא יותר. מי שמחפש מכונית עם שאר רוח, אופי אמיתי, או משהו שימשוך מבטים ברחוב כנראה צריך לחפש במקום אחר. אותם אנשים שהנוסחה הנכונה מבחינתם היא מכונית יפנית עם מנוע 1600 סמ"ק צריכים גם צריכים לצרף את הלאנסר לרשימת המכוניות בהן כדאי להם להתעניין.


לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הסיכוי היחיד של הלאנסר להמריא זה החלפת יבואן 
    א, 12-04-2012

    היבואן מעוניין למכור את היונדאי והמיצובישי פעם מלכת המכירות בישראל, היום מזנבת בסוף
    אפילו הצרפתיות מוכרות הרבה יותר וכמעט כל היפניות (רק הסובארו -פעם המתחרה נחשלת יותר)
    בסוף הרכב די בינוני אבל יכלו להביא את הקולט ויכלו לתמחר אותה יותר זול לשוק הפרטי (גם ככה הליסינג בקושי נוגע בה)

    סגור תגובה

  • 2. תגובה ל 1 
    , 14-04-2012

    אתה פשוט צודק!

    סגור תגובה

  • 3. שכנע אותי 
    יוסי, 15-04-2012

    למה לקנות רכב זה במחיר של טויוטה או מזדה או פורד ,לא שהרכב רע רק בתמחור נכון יכול היה למכור יותר !!!

    סגור תגובה

  • 4. פרופסור שיווקי 
    נדרש שינוי מהותי אצל היצרן והיבואן, 26-04-2012

    מדובר על יצרן ויבואן בנסיגה גדולה ,אבל יש ביכולותם להמריא אם ינקטו בצעדים הבאים:
    1. היצרן-
    1.1 שיבוץ מנוע נמרץ וחסכוני בדלק, שיפיק לפחות 130 כ"ס בסל"ד סביר.
    1.2 שיפור דרסטי בעיצוב פנים המזעזע של פלסטיקים מקרקשים.
    1.3 תא מטען של 500 ליטר לפחות.
    2. היבואן-
    כמעט לא מצליח למכור למגזר הפרטי, אלא רק במבצעי מכירות.
    רכן הוא שיווק את דגם 1.8 המאובזר ב-120 אלש"ח. וזו עיסקה טובה, למעט סחירות גרועהלרכב.
    מוצע להרחיב את האחריות ל- 5 שנים אחריות מלאות.
    מקבל מאד את המלצת אחד המגיבים להחליף יבואן, כ אין ספק,שהיבואן משקיע המון ביונדאי.
    יבואן רעב בגיבוי ביצרן עשוי להצליח.

    סגור תגובה

  • 5. לנסר 1800 
    ש, 04-05-2012

    כמי שקנה לאחרונה לנסר משומשת בגרסת ספורט מאובזרת 1800 הופתעתי מהסחירות הנמוכה יחסית של הרכב המצוין הזה. קשה למצוא במחירים מקבילים במחירון רכבים דומים שנותנים את מה שיש ברכב הזה ולא התעצלתי לבדוק , אבל פשוט אין משהו שנותן את חבילת האמינות אבזור ונוחות במחיר שהרכב הזה נסחר.
    מוזר שהרכב לא נרכש בכמויות ע"י הפרטיים.

    סגור תגובה

  • 6. אוטו מצויין 
    מנסיון ראשון, 24-09-2012

    אני נוהג על רכב ליסינג לאנסר 1.5 היתה לי קורולה והיתה לי רנו מגאן אבל הלנסר היא הפתעה נעימה אוטו שנוסע מצויין מאובזר מה שצריך בלי יומרות אבל מהנה לנהיגה ואפילו יכול להיות מהיר אם מורידים הילוך - במחיר של רעש לא קטן - בקיצור לא עגלה ולא שטויות פשוט אוטו טוב מומלץ - אמינות כבר הזכרנו

    סגור תגובה

חזור למעלה