דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן וידאו: הונדה CRZ

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת עומר דוידי

העולם מתחמם, את זה בטח כבר שמעתם. שוק הרכב כמובן לא מפספס את הטרנד החדש ודואג לייצר כלי רכב שיתאימו להמונים. עד שנזכה לחזות במכונית חשמלית אנחנו נאלצים להתמודד עם פתרון ביניים: מכונית היברידית - כזו שבקרבה פועמים מנוע חשמלי ומנוע בעירה פנימית מסורתי זה לצד זה. בהונדה היפנית לא המתינו יותר מדי. אחרי שיצרנים אחרים כבר דאגו למשפחתיות-היברדיות (טויוטה פריוס, למשל) וג'יפים-היברידיים (כגון לקסוס RX450h) מביאים לנו בהונדה את בשורת הספורט-ההיברידי. הונדה CRZ.

לעמוד הדגם בקטלוג - הונדה CRZ

הונדה CRZ, הייבריד, 1.5, ידנית

יתרונות

חסרונות

עיצוב

ביצועים

  התנהגות

מרווח במושבים האחוריים

מחיר

תקשורת מההגה

 ה-CRZ החדשה מבוססת מבחינת עיצוב, באופן חופשי ומרהיב לטעמי, על ההונדה CRX שהייתה מכונית פולחן  אי שם בשנות ה-80 ולא הגיעה לארץ הקודש לצערנו. הרכב נמוך וקצר מאוד, קו החלונות שמתחדד ככל שהוא עולה, והחזית האגרסיבית מעניקים להונדה מראה שנראה קרבי ויקר בהרבה מהמחיר שלו בפועל. מגנט למבטים.

מבפנים מציעה ההונדה עיצוב קצת פחות עקבי. מנהרת מד המהירות והסל"ד נראית ספורטיבית מאוד, כך גם ההגה והידית ההילוכים, אבל השאר מזכיר יותר מדי את ההונדה אינסייט. לדוגמא: הכפתורים העגולים שנראים כמו פרחים ומד ובו עציצים שצומחים ככל שהנהיגה חסכונית יותר (אצלנו לא צמח אפילו עלה אחד). לדעתי זה נחמד ברכב כמו האינסייט ההיברידו-משפחתית, אבל קצת לא קשור ברכב עם יומרות ספורטיביות. ל-CRZ 3 מצבי נסיעה: Eco ו-Normal שבשניהם יש חיווי להחלפת הילוכים חסכונית ורקע  שהופך מירוק לכחול ככל שהנהיגה פחות חסכונית. המצב השלישי, הספורט, משנה את הרקע לאדום, מחדד משמעותית את תגובת הדוושה ומקשיח את ההגה.

הונדה CRZ
הונדה CRZ. מעלה חיוך בכבישים המפותלים / צילומים: יצרן

הנדסת האנוש היא סיפור מורכב עוד יותר. מצד אחד הרכב פונה לנהג הממהר. ההגה בקוטר נכון, ידית הילוכים - ידנית לשם שינוי - נופלת ישר ליד ותנוחת הישיבה נמוכה. מצד שני, לא ברור מי תכנן את הרכב אבל בטוח שהוא היה קטן מידות. לנהג גבוה מרווח הראש יהיה מוגבל והברכיים של הנהג והנוסע ייחבטו ללא הרף בבליטות פלסטיק מעיקות. כל זה מתגמד ביחס לשדה הראיה. מילא מאחורה החלון המפוצל לשניים והצר יוצר תחושה של נסיעה בנגמ"ש, אבל גם מקדימה קורות A  וחלונות הצד הקטנים מקשים אפילו על נסיעה רגילה ומצריכים כיוון מראות טוב ומשנה זהירות. מה לעשות, עיצוב ופרקטיות לא תמיד הולכים יד ביד. ברכב המבחן הותקנו חיישני רוורס שהקלו במעט את ההתנהלות.

המושבים האחורים תאורטים בלבד. סידור המושבים ב-CRZ מוגדר כ "2+2", אבל בהונדה יש מבצע חדש: 2+2 שווה 2. מקסימום 3. כל ניסיון לדחוס את הצלם, אפילו בשכיבה על שני המושבים, עלה לנו בצעקות כאב ושבר.

המנוע, כאמור, הוא עלה התאנה הירוק של האוטו. 124 כ"ס ממנוע 1.5 המשולב עם מנוע חשמלי לא נשמעים כמו משהו מרגש, אבל המנוע החשמלי מאפשר מומנט ניכר מסל"ד נמוך. המנוע אכן לא מרגש, הכח זמין כבר מ-1000 סל"ד והיציאה מהמקום די נמרצת, אבל אין הרבה כוח בקומות העליונות. כל הבוחנים ציפו לאיזו מדרגת כוח שתגיע במעלה הסל"ד ותסייע לאוטו להתקדם בקצב ספורטיבי יותר. מצד שני, השילוב עם תיבת ההילוכים לא רע וצריכת הדלק,  עם 10 ק"מ לכל ליטר, טובה במיוחד ביחס לנהיגה המאומצת במהלך המבחן.

גם נוחות הנסיעה אינה כפי שציפינו ממכונית ספורטיבית, אך הפעם לטובה. אחרי נסיעה ממושכת בכבישים עירוניים ובין עירוניים ניתן לומר כי ה-CRZ סופגת את המהמורות בכבישים היטב ולא נרשמו באמפים או שברים שהעבירו זעזועים קשים מדי לנוסעים מקדימה. מאחורה ממש לא נוח, אבל ממילא אין סיכוי שמישהו יסכים לשבת שם מרצונו החופשי.

הונדה CRZ

דווקא בכביש המפותל, מקום בו מכוניות הספורט המודרניות מצליחות לאכזב אותנו פעם אחר פעם  ה-CRZ מצליחה להפתיע לטובה. בסיס הגלגלים הקצרצר, התיבה הידנית והישיבה קרוב אל הכביש מאפשרים לננסית הכחולה לפנות בנחישות ובמיידיות.  הזנב שמח למדי ויוצא בקלות כאשר מעבירים משקל קדימה בסיבוב. בקרת היציבות ליבראלית ומתערבת בשלב מאוחר יחסית. ואפילו ההגה, למרות שהוא אילם לחלוטין, לפחות מרגיש מדוייק ובמשקל הנכון. כל זאת לא בא על חשבון תחושת הביטחון. הונדה CRZ מרגישה יציבה ונשלטת כמעט בכל מצב, וגם רכב שהכריח אותנו להימלט הצידה בחדות, כשעקף לעומתנו אוטובוס בקו הפרדה לבן, לא גרם לנו לדפיקות לב מואצות, או להונדה לצאת משלוותה.

קשה לי לזכור הרבה כלי רכב שהייתי כה אמביוולנטי לגביהם. למרות כל המגרעות, בעיקר בנוגע למרחב המחייה והביצועים, נהנתי מאוד מהיום בחברתה של ה-CRZ. נראה לי נכון להחליף את מד העציצים במד חיוכים. בכל פעם שספגנו מכה בברך מהדשבורד, או שהתעצבנו על הביצועים כל מה שהיה צריך זו פנייה קרובה כדי להחזיר את מאזן החיוכים לתחום החיובי. ואם לא הייתה פנייה קרובה עצרנו, יצאנו החוצה והסתכלנו על ההונדה. מד החיוכים מיד קפץ למעלה. נכון שיש לה מגרעות רבות, אבל בשביל 155 אלף ש"ח מעטים הרכבים שיגרמו לכם לחייך יותר ולסביבה לחייך אליכם חזרה.

לדגמי הונדה בישראל - הונדה

 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה