דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה דמיו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מגיש וידאו: אסף בר-שי


מאזדה דמיו. מה השם הזה אומר לכם? אם זה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. בתחילת העשור הקודם שווקה בישראל מכונית בשם מאזדה דמיו, שלמעשה היתה גלגול מוקדם של מאזדה 2. הדמיו ההיא היתה קצת יותר גדולה ממכונית מסופר מיני, סוג של מיקרוואן מרווח ושימושי. בשנים שלאחר מכן עברה מאזדה לתפיסת ה"זום-זום", והחלה לייצר מכוניות קטנות יותר, מעוצבות עם אופי ספורטיבי - לעיתים על חשבון המרווח והשימושיות.

כך קרה עם מאזדה 2 היוצאת, וזה גם האופי של מאזדה 2 החדשה. עיצוב צעיר, סגנון ספורטיבי והתנהגות כביש בהתאם - גם אם זה בא על חשבון הפרקטיקה והשימושיות. המאפיינים האלה הולמים את מידותיה של מאזדה 2 כמכונית סופר מיני, אבל האם הם מסתדרים גם תחת הכותרת "משפחתית קטנה" של מאזדה דמיו החדשה?

מאזדה דמיו, נציין כבר עכשיו, היא גרסת הסדאן של מאזדה 2 - והיא מתחרה במכוניות כמו יונדאי i25, סקודה ראפיד ופיג'ו 301. יהיה מעניין לראות כיצד מיישמת מאזדה את התפיסה הצעירה שלה במכונית כזו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאזדה דמיו


מאזדה דמיו, בנזין 1.5 ליטר, 111 כ"ס, החל מ-111,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב
מושב אחורי

אבזור
נוחות נסיעה

יחידת הנעה
בידוד רעשים


צפייה בתוכן מאזדה דמיו - מבחן רכב

עיצוב

מאזדה דמיו, כמו אחותה קצוצת הזנב, נראית פשוט מעולה. קימורי החזית, הגריל הנמוך שבולט לפנים, החיוך הגדול בגימור הכרום ומכסה המנוע ש"משחר לטרף", הופכים אותה למסובבת ראשים - לפחות כל עוד היא בשלב ההשקה שלה, לפני שהיא הופכת להיות נפוצה על הכבישים.

שילוב הזנב הוא אתגר עיצובי לא פשוט במכוניות קטנות שקיבלו גרסת סדאן - ולא קשה להיזכר במקרים בהם תוספת הזנב יצרה מראה מלאכותי ולא קל לעיכול. מאזדה דמיו מדלגת בקלילות מעל המכשול הזה, ומציגה מראה הרמוני ונעים לעין. החלון יורד בזוית מתונה לאחור, וממתן את "ההתנגשות" עם תא המטען. מאחור היא מזכירה מאוד את מאזדה 3.

מאזדה דמיו

תא הנוסעים

אחרי המבחן שערכנו למאזדה 2, אנחנו כבר לא מופתעים ממאזדה דמיו - אבל עדיין מאוד מרוצים מהתוצאה. תא הנוסעים מעוצב לתפארת, מודרני וכמעט יוקרתי. פתחי המיזוג העגולים עם פס המתכת ביניהם (שמחביא בתוכו פתח מיזוג נוסף), התיפורים האדומים על דיפוני העור (בגרסת ה-Pure Black), לוח השעונים והמסך הבולט - כל אלו הופכים את מאזדה דמיו למכונית מיוחדת בפני עצמה, ומתקדמת לאין ערוך ביחס למתחרותיה העממיות.

מאזה דמיו משתייכת לקבוצה שנפוצה בעיקר בחברות ליסינג, ושם יקבלו הלקוחות את גרסת ה-Comfort. האבזור עשיר מאוד בגרסה הזו, עדיף על זה של מאזדה 2 הבסיסית וכולל פריטים מרשימים כמו מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס וגלגלת שליטה, בקרת אקלים, בקרת שיוט, כפתור התנעה ועוד כמה מערכות בטיחות יוצאות דופן. גרסת ה- Pure Black, שמציעה עוד כמה אביזרים נדירים, כבר מתומחרת בסכום שקרוב מדי למכוניות משפחתיות של ממש.

מאזדה דמיו

איכות החומרים במאזדה דמיו טובה, אך במקומות רבים מדי הורגשו פלסטיקים דקים ופשוטים. זה טוב מהממוצע בקטגוריית המשפחתיות הקטנות, אך לא תמיד עולה בקנה אחד עם תחושת היוקרה שמשדר העיצוב.

בסיס הגלגלים של מאזדה דמיו עומד על 257 ס"מ, זהה לזה של מאזדה 2 - וזה אומר שגם כאן המרווח מאחור מוגבל. המרווח לרגליים אמנם סביר, אבל המרווח לראש מצומצם בגלל הגג הנמוך, הדלת נותרה קטנה, וזה אומר שיהיה מסורבל לחגור פעוטות במושבי בטיחות. רוחב המושב מאפשר הושבה של שני מבוגרים או שני כסאות בטיחות, ומקום לנוסע שלישי כמעט ואין.

תא המטען הוא ההבדל הגדול בין מאזדה 2 למאזדה דמיו. הנפח שלו גדל בדמיו לכדי 414 ליטרים, והוא מאפשר להכניס עגלת תינוק בגודל מלא ולצידה גם מזוודה או שקיות. הנפח יספיק למשפחה קטנה, אך המבנה שלו עמוק ולא מאוד שימושי. בנוסף, הוא פחות גדול ושימושי מזה של סקודה ראפיד או פיג'ו 301.

מאזדה דמיו


נוחות נסיעה

מאזדה דמיו לא רק מציגה עיצוב ספורטיבי - אלא גם אופי נסיעה כזה. המתלים שלה קשוחים והדוקים, ולפני שנגיע למחמאות בסעיף התנהגות הכביש, נצטרך להעביר ביקורת על נוחות הנסיעה שלה. הדמיו לא מתמודדת היטב עם פגמים בכביש, והיא מרגישה קופצנית מדי על בורות ושיבושים. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה שלה לא מוצלחת, והיא לא משככת את פגעי הכביש באופן מספק.

בידוד הרעשים לא מצטיין, בעיקר בכל מה שנוגע לרעשי רוח ודרך. אגב, בסעיף הנוחות והרעשים מאזדה דמיו אולי לא מצטיינת - אך היא גם לא נחותה משמעותית מהמתחרות שלה.

מאזדה דמיו


מנוע ותיבת הילוכים

מאזדה דמיו מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, בהספק של 111 כוחות סוס. האופי של המנוע גורם לכך שהכוח בא לידי ביטוי בעיקר בסל"ד גבוה, והוא לא זמין בנהיגה יומיומית - אך למרות זאת, כיול הדוושה מעניק תחושת זריזות ונמרצות גם בין הרמזורים בעיר.

אם לוחצים את הדוושה ומזניקים את מחט הסל"ד לטווח העליון, מקבלים ביצועים טובים מאוד. תאוצה של 10.5 שניות ל-100 קמ"ש, תוספת של 0.2 שניות ביחס למאזדה 2, היא נתון מצוין עבור מכונית כזאת. התיבה האוטומטית, עם 6 הילוכים, פועלת באופן חלק ומגיבה מהר לבקשת "קיק-דאון".

צריכת הדלק של מאזדה דמיו עמדה על 13.4 ק"מ לליטר בנסיעת המבחן, שכללה גם נהיגה עירונית ממושכת.



התנהגות כביש

יכולת דינאמית גבוהה היא יתרון חשוב במכונית סופר-מיני שמיועדת לצעירים. במכונית שמיועדת למשפחות, לעומת זאת, הרמה הבטיחותית היא הפרמטר החשוב ביותר - והתנהגות כביש שובבה היא בונוס נחמד.

מהסיבה הזו, מאזדה דמיו זוכה בניקוד גבוה בסעיף הזה - אבל לא בניקוד המרבי. כמו מאזדה 2, היא בטוחה, אוחזת היטב את הכביש, מציעה היגוי חד ומהיר ושלדה שמערבת את הנהג. מצד שני, הנטיה השובבה של ה-2 לכשכש בזנב הופכת כאן למשהו בולט ומוחשי יותר. תוספת המשקל בחלק האחורי הופכת את זנבה של מאזדה דמיו למעין "מטוטלת", שמקצינה את תגובות הרכב והופכת את החלקת הזנב לתדירה יותר וקיצונית יותר. את הנהג הלא מיומן זה עלול להפתיע, אם כי רק בתנאי קיצון.

מאזדה דמיו

סיכום

מאזדה דמיו, כמו אחותה הקטנה, היא מכונית שעושה חשק. היא נראית נהדר, מאובזרת היטב, מציגה תא נוסעים יוקרתי ומפגינה התנהגות כביש ברמה גבוהה. אבל כאן נכנסת השאלה: האם זה מה שלקוחות מחפשים במשפחתית קטנה? ובכן, יהיו כנראה לקוחות רבים שימצאו במאזדה דמיו את מבוקשם, ויהנו מתא מטען גדול יותר מזה של מאזדה 2. אבל לקוחות אחרים יתלוננו כנראה על המושב האחורי הצפוף ונוחות הנסיעה הבינונית, וימצאו את מבוקשם במכוניות פחות סקסיות ויותר פרקטיות.


לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה