דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 3 - מבחן וידאו



אין מכונית בעלת משמעות גדולה יותר לשוק הישראל ממאזדה 3. בשיא הרצינות. יכולות להיות מכוניות טובות יותר, מרווחות יותר או משתלמות יותר, אבל באספקט החשיבות פשוט אין. אם העניין לא ברור, בואו ונבדוק כמה עובדות על ה-3. ב-2008 נמכרו 17,770 חתיכות. שנה אח"כ הנתון עלה ל-21,323 והמשיך לטפס גם ב-2010 אז נמסרו 21,446 מאזדות 3. לפני מספר שנים התייצבה מאזדה בראשות כל קטגוריה חשובה בישראל. ה-2 הייתה הנמכרת בקטגוריית הסופר-מיני, ה-3 החזיקה את קטגוריית המשפחתיות בעוד שה-5 וה-6 שלטו כל אחת בקטגורייה שלה. אבל מאז משהו השתנה משמעותית וקשה מאוד לשים את האצבע על הסיבות. הפרידה של מאזדה מהשותפה האמריקאית פורד, מחירי הדלק המאמירים, שער הין הגואה ועוד אי אלו סיבות, פגעו במכירות ושלחו את היצרן לרוויזיה ענקית שאמורה לשים אותו שוב על המפה. ברחבי העולם מאזדה אינה מותג חזק ומכירותיה בארץ משמעותיות לא רק ליבואן, אלא גם ליצרן עצמו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאזדה 3

מאזדה 3, בנזין 1.5 ליטר, 120 כ"ס, החל מ-128,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

נוחות נסיעה בין עירונית

תא נוסעים

ביצועי מנוע

אבזור

מושב אחורי



צפייה בתוכן מאזדה 3 - מבחן וידאו




עיצוב

הדור השלישי של ה-3 הוא לא הפעם הראשונה בה מאזדה מעצבת משפחתית שנראית טוב. היא עושה את זה עוד מהדור הראשון של ה-3 . בדור השלישי מאזדה נוטשת לחלוטין את העיצוב המרובע שמכתיבה הקטגוריה. במאזדה הלכו רחוק הפעם. החרטום ארוך, הפנסים צרים הקווים מפוסלים וקשת הגלגל התפוחה מאחור מעניקים לרכב מראה ספורטיבי במובהק. אני מניח שעם הזמן נתרגל לעיצוב ובהמשך הוא יראה שגרתי, אבל נכון לעכשיו, זאת אחת המשפחתיות היפות ביותר שנעות על הכביש, לפחות לטעמי.

תא נוסעים

כמו במקרים רבים, העיצוב המרהיב מביא עימו כמה בעיות בתחום השימושיות. למאזדה 3 בסיס גלגלים ארוך מאוד (270 ס"מ) שניצב בקו אחד עם המכוניות בעלות בסיסי הגלגלים הארוכים בקטגוריה. למרות הנתון הזה המושב האחורי אינו מהמרווחים. המרווח לרגלים סביר וכך גם המרווח לראש אבל מדובר במרווח בינוני ביחס למתחרות. המושב עצמו מאוד נמוך ומבוגרים, בעיקר גבוהים, ימצאו אותו לא נוח לנסיעות ארוכות.

מאזדה 3 החדשה - מבט מבפנים
מאזדה 3 החדשה. עיצוב נקי שמזכיר מותגים יוקרתיים / צילומים: יצרן, דנה גורלנד, יתיר דוידוביץ

אבל אם אתם לא מסיעים מבוגרים מאחור על בסיס קבוע, בואו ונעבור למושב הקדמי. אם תא הנוסעים של הדור הראשון של ה-3 הזכיר במעט את אלפא רומיאו (עם המנהרות של מדי המהירות והסל"ד), הדור השלישי זוכה לעיצוב נקי ומינימליסטי המבוסס בכבדות על מכוניות יוקרה אירופאיות. תעיפו מבט בתמונות שלהן ותבינו. את המסך נראה שקצרו ממרצדס A קלאס, הקונסולה הנקייה מזכירה את אודי A3 והכפתור שדרכו מתפעלים את שלל מערכות המולטימדיה דומה באופן מחשיד למערכת ה-i-Drive של ב.מ.וו. לאחדים זה יכול להראות מצועצע אבל אני מצאתי את זה מרשים. איכות החומרים מצויינת בחלק העליון של הקונסולה אבל פחות מוצלחת ככל שבודקים נמוך יותר. איכות ההרכבה טובה בדרך כלל אבל הצלחנו למצוא פה ושם חלקים שלא חוברו באופן החסון והטוב ביותר.

אם יש סעיף שבו מאזדה מגדירה את הרף מחדש, זה סעיף האבזור. גרסת הבסיס מציעה מסך מגע המשרת מערכת מולטימדיה הכוללת מערכת שמע, בלוטות', GPS ומצלמת רוורס (אבל לא חיישני רוורס). בנוסף ניתן להנות מבקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט והנעה ללא מפתח. אבל המערכת החשובה בנמצא היא מערכת הבלימה העצמית. המערכת בולמת את הרכב במידה והיא מזהה תאונה אפשרית במהירויות של עד 30 קמ"ש. המערכת נמצאת בכמה רכבי יוקרה וכן במכוניות המיני סקודה סיטיגו וסיאט מי, אך זו הפעם הראשונה בה היא מגיעה למכונית משפחתית. גרסת ה-Comfort אותה בחנו נעלה חישוקים קלים בקוטר 18", והוסיפה מסך זכוכית המציג את המהירות על החלון הקדמי וכן חיישני גשם ותאורה. הנדסת האנוש טובה מאוד ולמרות מיעוט הכפתורים וריבוי האפשרויות קל ללמוד ולהתרגל למערכת המידע החדשה.

כמתבקש מהעיצוב תנוחת הישיבה נמוכה וספורטיבית והמושב עוטף ונוח. אנשים שהתברכו במימדים גדולים מהממוצע יכולים לא לאהוב את המושב הקטן שעלול להיות מעט צפוף. במעבר חריף, גם תא המטען לא מהגדולים שנמצא. הוא מציע רק 414 ליטרים בזמן שרבות מהמתחרות חוצות, בקלות, את רף ה-450 ליטר. המבנה של תא המטען ארוך ורדוד, עניין נוסף שלא מקל על השימוש בו. שפת ההטענה לא גבוהה - מה שמקל מבחינה זו על הוצאה הכנסה של ציוד.

מאזדה 3 החדשה - מבט מהצד

נוחות נסיעה

מאזדה 3 מעולם לא נחשבה למכונית מאוד נוחה, אבל גם לא לכזאת שמענישה יתר על המידה. הדור החדש נצמד לכללים הללו בדייקנות. במרחב האורבני היא מרגישה מעט נוקשה אבל די נוחה והיכולת שלה להתמודד עם פסי האטה טובה מאוד. מפגש עם מהמורות גדולות או רצף שיבושים ארוך יכול להוציא אותה משלוותה. כאשר המהירות עולה המאזדה מתחילה לזוז באי נוחות על המתלים. לא מדובר בחבטות קשות או בתגובה ישירה לכל מהמורה בכבישים מהירים אך היא לא מפסיקה לנוע על מתליה ומרגישה מעט עסוקה מהרצוי. יכול להיות שבגרסת הבסיס לה חישוקי 16" המצב יהיה מוצלח יותר. גם רעשים, בעיקר רעשי כביש, חודרים לתא הנוסעים במהירויות בין עירוניות ויכולים מעט להטריד. בכבישים איכותיים העניין לא יבלוט אבל ככל שהכבישים הופכים צדדים או משובשים העניין הופך יותר מוחשי.

מנוע ותיבת הילוכים

המתכון הישראלי קובע שמשפחתית אוטומטית צריכה להגיע מונעת במנוע בנפח 1,600 סמ"ק. נכון שיש כמה רכבים מונעי טורבו שמציעים נפח נמוך יותר אבל החבילה הכוללת שלהם בדרך כלל טובה יותר מהמתכון השגרתי של מנועי ה-1.6. לעומתם מנועי 1,500 סמ"ק נכשלו בישראל כישלון חרוץ בסובארו B3 ובמיצובישי לאנסר. במאזדה לא משווקים את ה-3 עם מנוע בנפח 1.6 ליטר כך שלארץ מגיעה הגרסה עם מנוע צנום ב-100 סמ"ק. ההספק דווקא עדיף ביחס למנוע הקודם ועומד על 120 כוחות סוס. מתחת לשיא ההספק הוא מרגיש חלש ומתקשה לייצר קצב טוב. אם מושכים את הטורים המצב משתפר משמעותית והמאזדה מרגישה קרובה למתחרות בקטגוריה. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. התיבה מעולה, היא חלקה ומהירה יחסית ומצליחה למקסם את יכולותיו של המנוע. מערכת ההנעה מגיעה עם מערכת "עצור וסע" יעילה שמסייעת רבות לצריכת הדלק. דווקא בנסיעות עירוניות פקוקות ועם הרבה עצירות הציגה ה-3 נתוני צריכת דלק טובים מאוד. בסך הכל במבחן שהיה מאומץ יחסית עמדה צריכת הדלק על כ-10.8 ק"מ לכל ליטר. לא מדובר בנתון מרשים, בעיקר בהתחשב בנפח המנוע ובהתנסויות קודמות על מערכת ה- SkyActiv שתפקידה למקסם חיסכון בדלק. יכול להיות שהמנוע "יפתח" אחרי עוד כמה מאות קילומטרים המצב ישתפר משמעותית וכך גם אם תנהגו בה באופן רגוע ובמתווה שאינו הררי.

מאזדה 3 החדשה - מבט מאחור

התנהגות כביש

לאחר שמתרשמים מהעיצוב הספורטיבי מפתחים ציפייה למכונית ספורטיבית ומאזדה 3 היא אכן מכונית די מהנה. בבסיסה מדובר במכונית מאוד מאוזנת עם אחיזה גבוהה. ה-Turn In, אותה נכונות של הרכב להיכנס לפנייה, טובה מאוד, ואפילו ההגה מצליח להעביר מעט מידע לידים, עניין די לא שגרתי בעידן הנוכחי. עם זאת, הזנב כבר לא שובב כבעבר והנטייה הבסיסית של הרכב היא לתת היגוי קל. מאזדה 3 לא מצליחה להיות מענגת כמו פורד פוקוס לדוגמא, אך היא בהחלט מכונית שתעלה חיוך פה ושם אצל חובבי הנהיגה.

סיכום

הסיכום הוא החלק החשוב במבחן הספציפי הזה. כשבוחנים אותה כמכונית משפחתית היא מעט מאכזבת. היא לא מרווחת מספיק, לא שימושית דיה וגם המנוע לא מרשים במיוחד. אבל למאזדה יש אופי מיוחד שמצליח להציב אותה במקום אחר לגמרי. כשבוחנים אותה כמכונית לנהג (ולאו דווקא לנהג הממהר) היא כבר נראית אחרת לגמרי. היא מעוצבת, תא הנוסעים שלה הוא מהמרשימים בקטגוריה וכמות האבזור חסרת תחרות. גם במקומות בהם היא לא מרשימה היא לא נכשלת לחלוטין ובאופן כללי נראה שמדובר בעסקה מאוד מעניינת לא כמשפחתית אלא כמכונית.


לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
חזור למעלה