דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 2 סדאן - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


יונדאי אקסנט, המשפחתית הקטנה והנפוצה, מתקרבת לסוף ימיה. מחליפתה, יונדאי i25, עוד לא נראית באופק. האם אנשי הרכש של חברות הליסינג נכנסים לפאניקה? אל חשש, לדלק מוטורס יש פתרון. מאזדה 2 סדאן נוחתת בארץ בימים אלו, היישר מפס הייצור שבתאילנד. המתכון לבישול סדאן קטנה על בסיס סופר מיני קיימת אינו חדש, והוא בדרך כלל אינו נחשב כערב לחיך. האם מאזדה 2 סדאן היא מכונית טובה ומגובשת? האם היא תצליח להיכנס לנעליה של יונדאי אקסנט? אפשר ממש לחתוך בסכין את המתח שבאוויר, הא?



מאזדה 2 סדאן, 1.5 בנזין, החל מ-107,000 שקל

יתרונות

חסרונות

תא מטען ענק

תא נוסעים ספרטני

  עיצוב הרמוני ונאה

מושבים לא נוחים

  מרחב מחיה מספק עבור משפחה קטנה

תמורה לא מספיקה למחיר

להבדיל מסדאן מוסבות מהעבר הרחוק, העיצוב החיצוני של המאזדה הקטנה הרמוני למדי. פרצופה של גרסת הסדאן הוא זה שלאחר מתיחת הפנים המינורית: שבכה קדמית שונה, ופגוש עם כונס אוויר מעוין כמו בשאר משפחת מאזדה. הישבן השמנמן מתאים לפרונט הבולבוסי. הקורה האחורית דומה לזו שבמאזדה 3 מהדור הקודם. הפנסים האחוריים מזכירים אלו שמותקנים בדורות העדכניים של 3 ו-6. היא לא מלכת יופי, אבל היא גם לא מכוערת. היא בסדר. 

 
מאזדה 2 סדאן. להיט הליסינג החדש? / צילומים: אורן דורי

בפנים, תא הנוסעים דומה עד כדי זהות לגרסת ההאצ'בק. אין מה לעשות, ה-2 אינה מכונית חדישה ומרגישים את זה. תא הנוסעים מזכיר את הדגמים הקודמים של 3 ו-6, והספרטניות חוגגת: התאורה קמצנית, תא הכפפות חשוך, בדי הריפוד מרגישים זולים, אין משענת יד לנהג ואין כיסי אחסון מאחור. המושבים אינם נוחים מספיק והם הודפים את היושבים בהם. מרחב המחיה במושב האחורי מספק, גם במימד הגובה. תא המטען ענק, אך פתח הטענה קטן יחסית עומד לו לרועץ. משפחה קטנה של 2+2 תסתדר פה יופי.

על הכביש, 2 סדאן איבדה מעט מהחינניות של גרסת ההאצ'בק. ההיגוי קליל מאוד אך מדויק. בידוד הרעשים של המנוע ובתי הגלגלים טוב. נוחות הנסיעה טובה, אך לא מבריקה. שיכוך הזעזועים טוב, אך מהלך המתלה הראשוני מעט קשיח. ה-2 לא רכה מספיק, אך זווית הגלגול בפניות תלולה יותר מבדגם ההאצ'בק. זו לא מכונית מהנה לנהיגה, אך היא איננה מעייפת בנסיעות ארוכות. מכונית בסדר שכזו.


מאזדה 2 סדאן. בגאז' גדול והכנה למלשינון היי-טק

אני מניח ששמתם לב שמאזדה 2 סדאן החדשה אינה מכונית מבריקה. היא פשוט עושה את העבודה, בדומה ליונדאי אקסנט, לטוב ולרע. מערך השיווק של דלק מוטורס מייעד אותה למשפחות קטנות. עם מחיר שנע בין 107,000 ל-110,000 שקל, אין לה היום מתחרות ישירות, לפחות לא ברמה שלה. משפחות שחושבות מחוץ לתצורת שלושת הקופסאות הסדאנית יכולות לדלג לאולמות התצוגה של סיטרואן וסקודה ולבחון את שני המיקרוואנים הייחודיים שלהן. השאלה האמיתית היא האם ציי רכב ימשיכו לרכוש "משפחתית קטנה" ששווי השימוש שלה קרוב מאוד לזה של "משפחתית אמיתית". אם התשובה תתברר כחיובית – מאזדה 2 סדאן שיחקה אותה בענק.

 

ואיך היא לעומת יונדאי אקסנט?

לצורך ההשוואה, צירפנו למבחן את האקסנט היוצאת בגרסת ה-1600 סמ"ק. מאחר והאקסנט עשתה את העבודה עבור עשרות אלפי משפחות קטנות, צריך להיפרד ממנה יפה, לא? תא הנוסעים מאובזר יותר מזה של המאזדה, אך העיצוב בסיסי ותנוחת הנהיגה גרועה. בהשוואה למאזדה, הקוריאנית הקטנה מרגישה גסה יותר: בידוד הרעשים אינו טוב ורעש המנוע נוכח בכל האצה. פעולת המתלים אינה מושלמת, והמתלה האחורי הרכרוכי הוא החוליה החלשה בשרשרת. אם תעמיסו את המושב האחורי של האקסנט תצליחו לקבל מחלת ים על הכביש. ההיגוי כבד יותר מזה של המאזדה, אך לא מדויק. המושג הנאה מנהיגה לא קיים בלקסיקון שלה. אכן הגיעה זמנה לרדת מהבמה. תודה לך, אקסנט.


לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה