דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס CT200h (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


לקסוס CT200h הוצגה לפני מספר שנים כמתחרה לאודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ודומותיהן. הלקסוס מציגה גישה היברידית ומכובדת לכל הרעיון של הקומפקטית היוקרתית. וכמו בכל מכונית, גם ב-CT הגיע הרגע למתיחת הפנים המתבקשת של אמצע החיים. מתיחת פנים היא ההזדמנות לשדרג את אותן מגרעות שהתגלו לאורך הדרך, ונראה שבלקסוס, כמו שרק הפדנטים היפנים יודעים, טיפלו היטב במרבית הבעיות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לקסוס CT200h


לקסוס CT200h, מנוע 1.8 ליטר בנזין-היברידי, 136 כ"ס, החל מ-172,900 שקל

יתרונות

חסרונות

צריכת דלק

התנהגות כביש

תא נוסעים איכותי

עיצוב

איכות הנסיעה הכוללת

מרווח מאחור


לקסוס CT200h
לקסוס CT200h. נאה יותר, אך אין לה זהות מגובשת כמו למתחרות / צילומים: יתיר דוידוביץ

עיצוב

לא הרבה השתנה בעיצוב החיצוני, ועדיין נגיעות קטנות מצליחות לגרום ל-CT להראות קצת יותר מודרנית ומעניינת. בחזית, את הגריל המיושן למראה מחליף גריל "שעון החול" החדש והנוצץ של חברת הפרימיום היפנית. לצד הגריל זכו פנסי הערפל למסגרות ברורות עם כונסי אוויר קטנטנים. מאחור ההבדל העיקרי נעשה בדיפיוזר שנראה ספורטיבי מבעבר. סך הכל התוצאה נאה יותר למראה.

תא הנוסעים

גם בתא הנוסעים השינויים קטנים אך משמעותיים. ראשית, למרות שאיכות החומרים הכוללת לא השתפרה (ונותרה די טובה באופן כללי) פה ושם התווספו חומרים מוצלחים יותר כך שגם במקומות הכי לא אלמנטרים אליהם תישלח ידכם - תוכלו להרגיש מצע נעים. השינוי המהותי יותר נוגע להנדסת האנוש. מדובר בפרטים קטנים אך מאוד חשובים: ממערכת השמע הוסרו מספר כפתורים וכל איזור הקונסולה המרכזית מרגיש יותר נקי וממוקד. את ה"עכבר" המעצבן שהצליח תמיד להביא את הסמן לנקודה הלא רצויה, החליף גלגל "סטייל" ב.מ.וו ואודי כך שתפעול המערכות תוך כדי נהיגה פשוט יותר. עדיין, נדרש מעבר של הרבה מסכים לביצוע פעולות, אך המצב טוב מבעבר.

לקסוס CT200h - תא הנוסעים

תנוחת הישיבה נותרה נמוכה מאוד וכדי להכנס לרכב צריך להתכופף ממש. זה קצת מפתיע, מכיוון שהלקסוס (בניגוד למתחרותיה) לא פונה לקהל הכי צעיר בסביבה. אחרי שמתמקמים מגלים שהמושב עצמו מאוד נוח ולמרות רכותו הבסיסית הוא מצליח לתמוך את הגוף גם בנסיעות ארוכות מאוד. המשב האחורי נותר צפוף יחסית אבל אולי אלו שינויים קלילים במושבים עצמם שנותנים תחושה מעט יותר מרווחת מבעבר. תא המטען קטן מהמקובל בקטגוריה אבל קיפול המושבים יוצר רצפה שטוחה ומאפשר להעמיס חפצים גדולים.

נוחות נסיעה

השילוב בין מנוע בנזין ובטרייה לא קטנה מכתיב נתון משקל יותר גבוה מהממוצע בקטגוריה. העובדה שהבטרייה הכבדה יושבת על המתלה האחורי אמורה להשפיע על נוחות הנסיעה. טרם מתיחת הפנים הנוחות הייתה סבירה אך לא התעלתה. עיקר הבעיה הייתה העברת זעזועים במעבר על בורות ושיבושים גדולים. מתיחת הפנים טיפלה בכך היטב. ה-CT200h היא מכונית הרבה יותר נוחה מהזכור לנו. הטיפול במרבית השיבושים נעשה בצורה טובה, למרות שיש כמה רכבים יותר מפנקים בקבוצה. כיום ספיגת המהמורות נעשית באופן בוגר יותר, שקט יותר ומאוד "עגול", כזה שלא מעביר את השיבושים לגב הנוסעים אלא לאחר סינון מוקפד.

נקודה נוספת שבאופן מסורתי מטופלת היטב בלקסוס היא בידוד הרעשים, וכן, למרות שמדובר ברכב הזול ביותר של המותג, קשה למצוא סוג של אוושה או רעש שיעיז לנסות ולהגיח לתא הנוסעים.

לקסוס CT200h הייבריד

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה של ה-CT200 מוכרת לנו גם מטויוטה אוריס ופריוס. למרות שהיא מופצת בתפוצת נאט"ו, עדיין המפגש איתה מלבב. למי שלא מכיר נזכיר שמדובר בשילוב בין מנוע בנזין ומנוע חשמלי. יחד מפיקים השניים 136 כוחות סוס סבירים למדי בהתחשב במקובל בקטגוריה. מצד שני המערכת החשמלית, ובעיקר הסוללה הכבדה, מכבידים על יחידת ההנעה. היציאה מהמקום החלטית ומספיק חזקה בזכות המומנט המכובד שמספק המנוע החשמלי כבר בסל"ד 0. משם הרכב מושך במעלה הסל"ד אבל הוא אף פעם לא ירגיש זריז מדי. אל תחשבו שהעובדה שמדובר ברכב חשמלי אומרת שמדובר ברכב איטי. הלקסוס הקטנה מסוגלת לשייט גם במהירויות מאוד גבוהות. בתוך העיר יחידת ההנעה מאפשרת מידה זו או אחרת של נסיעה על חשמל בלבד ובכלל השילוב בין נסיעה שקטה וחלקה ובידוד רעשים מוצלח משפר משמעותית את איכות החיים.

בשורה התחתונה ניצבת צריכת הדלק. בקילומטרים רבים של נהיגה בכבישים מהירים, חלקה תחת עומס צריכת הדלק עמדה על כ-16.2 ק"מ לליטר. בנהיגה עירונית אינטניסיבית מדננו גם כן נתון דומה. לא רק שמדובר בצריכת דלק מרשימה, אלא ככזו שעדיפה על המתחרות בעשרות אחוזים ובלי פשרות יוצאות דופן בתחום הביצועים.

התנהגות כביש
ברוב מכוניות הקומפקט-פרימיום, הדגש המשמעותי הוא על חוויה צעירה ודינאמית. הכלל הזה לא חל על לקסוס CT200h. הלקסוס היא מכונית יותר בוגרת (ויש שיאמרו - "מבוגרת") והיא פחות מכוונת לנהיגה דינאמית ויצרית. אחיזת הכביש מאוד גבוהה וזה יכול להרגיע גם את המודאגים שבנהגים, והתנהגות הכביש יותר צפוייה מהחלטות של הועדה ל"זכויות אדם" באו"ם בנוגע לישראל. מעבר למצב דינאמי יחדד מעט את תגובות הדוושה ויכביד את המשקל של ההגה, ואז אפילו תוכלו לסיים קטע נהיגה בקצב לא רע בכלל, אבל זה לא אפקטיבי כמו כוס אספרסו טובה. ובכלל, הדבר הכי מגניב במעבר למצב הדינאמי הוא מד החיסכון שהופך למד סל"ד וצובע את לוח המחוונים בצבע אדום.



סיכום

השינויים שעברה לקסוס CT200h במסגרת מתיחת הפנים לא הפכו אותה למכונית שונה בתכלית. הלקסוס היא יותר גרסה מוקטנת מאשר גרסה צעירה של מכוניות יוקרה. באספקט הזה היא עושה עבודה מעולה. נוחות הנסיעה טובה, איכות תא הנוסעים ובידוד הרעשים מעולים וכמובן, זאת המכונית החסכונית ביותר שבין הקומפקטיות היוקרתיות.


לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה