דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי אלנטרה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



אנחנו עוברים לרכבי פנאי. זו עובדה שמוכחת בטבלאות המסירות לא רק בישראל, אלא גם באירופה ובמרבית העולם. פלח המכוניות המשפחתיות הקומפקטיות הוא, מסורתית, הפלח הנמכר והנפוץ בישראל, אבל השנים האחרונות הן בסימן כרסום עקבי במעמדו. ביונדאי, למשל, הציגו לא מזמן את הטוסון, מחליף ה-iX35, והיקף המכירות שלו מראה עד כמה הציבור משתוקק לתצורה הזו. יונדאי אלנטרה, יורשת ה-i35, התחלפה גם היא בהצהרה שהיצרן הזה מעוניין להיות נוכח ופופולרי גם בפלח הוותיק והשמרני יותר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי אלנטרה


יונדאי אלנטרה, בנזין 1.6 ליטר, 127 כ"ס, מ-131,700 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה
תא המטען

איכות חומרים והרכבה
הנאה מהנהיגה

בטיחות
לא מחדשת


צפייה בתוכן יונדאי אלנטרה - מבחן וידאו



עיצוב

יונדאי i35 היתה מהפכנית. העיצוב שלה היה מיוחד ומפתיע ביחס לדור הרביעי של האלנטרה שלא הגיע לישראל ובטח שביחס לאלנטרה שנמכרה בישראל בעשור הראשון של שנות האלפיים. אבל כפי שנפוץ בעולם הרכב, אחרי דור בעיצוב מהפכני מגיע דור שלו עיצוב שמרני ומתון יותר. כך לא כל אחד יזהה מיד שלידו עוברת יונדאי אלנטרה מהדור החדש, אבל מי שכן יבחין ימצא עיצוב אלגנטי, מהוקצע ומלוטש ולמרות השמרנות, גם מודרני ונעים לעין.
גם בפנים העיצוב אינו מהפכני, וכאן הוא גם מכוון פחות לסופר-אלגנטי ויותר לשימושי, הגיוני וברור, כמו שאוהבים יצרני אירופה להציע לבני היבשת. למרות שהיא נמכרת ברחבי העולם, יונדאי אלנטרה החדשה נראית מבפנים טבעית מאוד בסביבה המוטורית האירופית.

יונדאי אלנטרה

תא הנוסעים

איכות החומרים בתא הנוסעים מצוינת בדרך כלל והנדסת האנוש, שמגיעה בין היתר בדמות העיצוב הפרקטי, טובה מאוד. בכל זאת, היינו שמחים לו מול הנהג היו מעט פחות פרטי מידע ועומס. המושבים טובים אבל טובה מהם תנוחת הנהיגה עצמה. עם מיקום המושב, ההגה והדוושות אפשר להתאים סגנון ישיבה טבעי, נינוח ושולט.

את יונדאי אלנטרה אפשר לקבל בשתי רמות גימור: אינספייר, המיועדת יותר ללקוחות ציי רכב, וסופרים, מאובזרת יותר ומוצעת באופן טבעי ללקוחות הפרטיים. זו גם המכונית שהופיעה לבדיקה ולסקירה. בשתיהן מותקנות שבע כריות אוויר - השש המוכרות ועוד שביעית להגנה על ברכי הנהג, וגם גרסה מתקדמת של מערכת הבטיחות הישראלית, מובילאיי. זו מזהה כמקובל סטייה מנתיב הנסיעה וקרבה גדולה מדי לרכב שלפנים, ומוסיפה על כך זיהוי של הולכי רגל למניעת תאונות דריסה. עוד בשתי רמות הגימור - מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבוריות מלאה לסמארטפון, יישומון ווייז מובנה לניווט, מצלמת נסיעה לאחור וגם מראות צד מתקפלות חשמלית.

יונדאי אלנטרה

בסופרים ישנן מערכות אבזור נוספות - כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, פנסי LED, גלגלי 17 אינץ' וחלון גג נפתח חשמלית.

המושבים האחוריים נוחים מאוד, אם כי תנוחת הישיבה מעט נמוכה. המרחב הנדיב מאחור ייאפשר לשלושה מבוגרים לנסוע ביחד, כל עוד לא מדובר בנסיעה ממושכת או במבוגרים מגודלים מדי. מרווח הברכיים במכונית מעולה ומרווח הראש מגביל את השימוש הנוח לבני אנוש שגובהם עד 1.80 מ' בערך. לטובתם של היושבים מאחור ישנם פתחי מיזוג.

תא המטען גדול מצד אחד, אבל חסרים בו עזרים ושכלולים שייקלו את השימוש בו. אין בו, למשל, ווי תלייה לשקיות סופרמרקט או תאים בצדדים. הגישה אליו סבירה, רף ההעמסה מעט גבוה והמיפתח לא מאוד רחב.

יונדאי אלנטרה

נוחות נסיעה

בעיר נוח לתמרן את האלנטרה, בין היתר בזכות הגה גדול וקליל ובזכות קוטר סיבוב קטן יחסית, שחוסך הסתבכויות בחניות וברחובות צפופים. אבל הצד החזק ביותר באלנטרה בעיר, ואולי גם בכלל, הוא נוחות הנסיעה שלה. מלבד חוסר שלמות פה ושם בהתמודדות עם שברים או בורות, האלנטרה סופגת ומרסנת היטב כמעט כל מה שמוגש לגלגלים ולמתלים שלה. הנסיעה נינוחה והאיכות שלה תענה גם על דרישות של לקוחות מכוניות יקרות הרבה יותר.

גם מחוץ לעיר היא נוחה מאוד - ואפילו עוד יותר טוב. כאן היא לא רק נוחה ובולמת היטב את הרכב מפני פגעי הכביש, אלא שהיא גם מבודדת את הנהג והנוסעים ברמה גבוהה ביותר מפני רעשים ורעידות שמקורם ברוחות, במנוע, באספלט ובצמיגים. זו מכונית שאפשר, בשקט ובבטחון, לקחת לנסיעה ממושכת מאוד, ולצאת ממנה רענן ועירני.

יונדאי אלנטרה

מנוע ותיבת הילוכים

אצל רבות מהמכוניות המשפחתיות המתחרות, היצרנים עברו לשימוש במנועים קטנים ומוגדשי-טורבו. במקרה של יונדאי אלנטרה, הבחירה נפלה על המשך שימוש באותה מערכת הנעה קודמת, פחות או יותר. המשמעות היא שהמכונית המשפחתית מצוידת במנוע בנזין בנפח של 1,600 סמ"ק, שמייצר 127 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית (כמובן) ולה שישה הילוכים.

האופי של המנוע הזה אינו מציב אותו בסביבה האתלטית ומהירת התגובה. הוא כן נמצא בסביבה הבשרנית והנינוחה. הפעולה שלו חלקה ורצופה והצליל נעים. תיבת ההילוכים משלימה אותו כראוי. גם היא אינה מהזריזות, אבל היא מחלקת את הכוח באופן שימושי בכל תחום הפעולה וההעברות בה חלקות וטובות.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-12 ק"מ לליטר.

יונדאי אלנטרה

התנהגות כביש

אפשר לדבר בהתנהגות על הנאה וחדווה ואפשר לדבר על בטיחות ובטחון. האלנטרה לא ממש חזקה בחלק הראשון. להגה יש אמנם משקל טוב - כלומר, הוא אינו קליל מדי או כבד מדי. ובכל זאת, דרך ההפעלה שלו אי אפשר להבין בדיוק מה קורה על הכביש ולהגיב בהתאם - היזון מבוקש כשרוצים ליהנות מהנהיגה. גם המשקל של המכונית מורגש בנהיגה והתחושה היא של סרבול מסוים.

אבל בצד של הבטיחות, האלנטרה היא אחד המקומות היותר טובים שאפשר להיות בהם בסביבה המשפחתית - זה המקום להיות בו כדי להגיע הביתה בשלום. ההתנהגות שלה צפויה מאוד ואחיזת הכביש היא כזאת שבאמת יהיה קשה מאוד לגרום לה להחליק ולסטות מהמסלול המבוקש. מעבר לזה, היא כמעט ואינה רוכנת בעיקולים, דבר שתורם עוד יותר לשקט הנפשי.

יונדאי אלנטרה

סיכום

ישראלים רבים פונים אל רכבי הפנאי, אבל אולי אתם מחפשים אמצעי תחבורה שהותאם מראש אך ורק לנסיעה בכביש. אם אתם שם, ולא מפריע לכם תא מטען בינוני, יונדאי אלנטרה יכולה להתאים לכם. היא מציעה עיצוב נעים ואלגנטי, תא נוסעים איכותי מאוד, רמת בטיחות גבוהה ויותר מהכל - נוחות נסיעה משובחת.


לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה