דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי ix35 (גרסת 4X4) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


בדרך כלל, המגמה היא הפוכה. רכבי פנאי עוברים מהנעה כפולה להנעה קדמית, מוותרים על יכולת השטח וכך מצליחים לשפר את צריכת הדלק ולהפחית מהמחיר. גרסת ה-4X4 של יונדאי ix35 עושה את הדרך ההפוכה, ומוסיפה יומרות שטח לרכב פנאי עם אוריינטציית כביש ברורה. אמנם, הגרסה הזו היתה פה תמיד, אבל עד לאחרונה היא שווקה במחירים גבוהים למדי. המחיר החדש, שמציב אותה על 160,000 שקל, אמור לקרוץ גם למי שלא תכנן לקנות רכב פנאי לשטח - ולהציע לו יכולת טיולים מפתה. האם זה מה שיחזיר את הלקוחות?

את מרבית הביקורות שנכתוב כאן קראתם בטח במבחן הקודם שערכנו ליונדאי ix35, לאחר מתיחת הפנים. כאן נשתדל לגעת בעיקר בדברים ששייכים לגרסת השטח, אבל גם נעסוק בגרסת ה-Prime הרלוונטית ונחזור על עיקרי הדברים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי ix35


יונדאי ix35, מנוע 2.0 ליטר בנזין, 154 כ"ס, הנעה כפולה, 159,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושיות

מנוע חלש

יכולת שטח בסיסית

תא נוסעים פשוט

נוחות נסיעה

מרווח גחון צנוע


יונדאי ix35 4X4

עיצוב

מתיחת הפנים עשתה טוב ליונדאי ix35. החזית נראית מעט יותר עדכנית, ופנסי הלד מוסיפים מימד יוקרתי לאווירה. גרסת ה-Prime מגיעה ללא פנסי לד מאחור, וחבל - אלו משדרגים משמעותית את המראה של היונדאי. היעדרם של חישוקים קלים גורם ללא מעט גבות להתרומם, אבל התוצאה הויזואלית טובה יותר משציפינו. טאסות נאות מצליחות לגשר על הפער.

יונדאי ix35 4X4

תא הנוסעים

בתא הנוסעים אין בשורות מיוחדות. העיצוב נחמד אבל מתחיל קצת להתיישן, ואיכות החומרים מסגירה את פערי הגיל בין היונדאי לבין מתחריו הצעירים. פלסטיקים נוקשים ופשוטים מעטרים את סביבת הנהג, והשממה מופרת מדי פעם רק כשמגיעים לתא אחסון שימושי כזה או אחר. ויש לא מעט כאלו.

למרות שמדובר ברמת הגימור הבסיסית ביותר, ברשימת האבזור אין חוסרים מהותיים. מערכת המולטימדיה כוללת מצלמת רוורס, דיבורית בלוטות' וחיבורים לנגני שמע, ולצידה יש גם בקרת שיוט ומזגן יעיל (אך ללא בקרת אקלים). מסך המגע, בהתקנה מקומית, סובל מבעיה קריטית של נראות תחת השמש. מעבר לזה אין טענות מיוחדות.

המושבים הקדמיים קצת קשים, אך הם גדולים ונוחים. קל להגיע לתנוחת ישיבה טובה, אפילו שההגה לא מתכוונן לעומק - וזו פאשלה רצינית ברכב שכזה. מאחור המרווח מצוין, ואנחנו הצלחנו להכניס פנימה זוג תאומים בבוסטרים, וביניהם האמא שניסתה להשתלט על המהומה שחוללו ברכב צמד הנינג'ות. האמא, אגב, בחודש השמיני להריונה - ולא התלוננה על מחסור במרווח. תא המטען מציע נפח גדול ומבנה שימושי.



נוחות נסיעה

כפי שציינו בעבר, מתיחת הפנים שיפרה משמעותית את נוחות הנסיעה ביונדאי ix35. מערכת המתלים סופגת היטב שיבושים, אך למרות זאת היונדאי עדיין פחות נוח ומעודן מרכבים כמו קיה ספורטז' ומאזדה CX5. גם בידוד הרעשים סביר בהחלט.

מנוע ותיבת הילוכים

למרות שמתיחת הפנים קיצצה מעט בכוחו של המנוע, הבעיה שלנו איתו לא היתה המחסור בהספק - אלא בעיקר היעדר הגמישות. בעיר או בשיוט אין ליונדאי שום בעיה לשמור על קצב התנועה ולמעלה מכך, אך האצות ועקיפות מחייבות הורדת הילוך - וגם אז, המנוע לא נשאר הרבה זמן בתחום היעיל שלו. בעליה לירושלים מכביש 443 היינו צריכים להטריד את התיבה שוב ושוב בבקשות לקיק-דאון, ובכביש ים המלח פשוט ויתרנו על כמה עקיפות. מי שצריך ביצועים מוחצים יותר יוכל למצוא את מבוקשו בגרסת הדיזל.

צריכת הדלק, בנסיעה שכללה שיוט בין עירוני ארוך וגם נהיגה ממושכת בשטח, עמדה על 10 ק"מ לליטר. לא רע.

יונדאי ix35 4X4

התנהגות כביש

אף אחד לא קונה יונדאי ix35 כדי לחרוך את כבישי נס הרים, אבל שמחנו לדעת שבדרך לטיול היונדאי שומר על אחיזת כביש גבוהה. המתלים הנוקשים מצמצמים את זוויות הגלגול ומוסיפים לתחושת הבטחון. לא הרגשנו בסיוע משמעותי של ההנעה הכפולה בנהיגה על הכביש.

שטח

והנה הסיבה שלשמה התכנסנו כיום. ובכן, נתחיל ממה שנוגע לכל גרסה של ix35: מרווח הגחון, שעומד על 16.5 ס"מ בלבד - נמוך יותר אפילו מזה של ניסאן ג'וק - יוצר לא מעט חששות במעבר בשטח סלעי. מהלך המתלה קצר לעומת זה של סובארו XV, אך הוא סביר בפני עצמו ומאפשר התמודדות גם עם בורות בינוניים. גרסת ההנעה הכפולה מאפשרת ל-ix35 להתמודד עם בורות והצלבות ברמה גבוהה יותר, ולהתקדם גם כשגלגל או שניים באוויר. גם בעליות חוליות, או כאלו המשופעות בדרדרת, הצליח ה-4X4 להתקדם איפה שאחיו הפשוט יותר היה מתקשה.

את נחל סדום, מסלול בעבירות קלה יחסית לרכבי 4X4, צלחנו בקלות עם יונדאי ix35 כפולת ההנעה. ויש שם כמה מקומות שהיו יכולים להוות מכשול של ממש לגרסה עם הנעה קדמית בלבד.

יונדאי ix35 4X4

סיכום

מלבד פער מחירים של 9,000 שקל, לא מצאנו חסרונות של ממש לגרסת ה-4X4 של יונדאי ix35 ביחס לגרסה הרגילה שלו. צריכת הדלק נותרה דומה, הביצועים לא נפגעו וגם באבזור לא נדרשים ויתורים. מי שאוהב לטייל בשטח, ומוכן להסתפק ברכב עם עבירות בינונית, ימצא ביונדאי ix35 פתרון יעיל: יותר זול וחסכוני מסוזוקי גרנד ויטרה, יותר מרווח ושימושי מסובארו XV, ואמנם פחות טוב בשטח משניהם - אך התמחור הוא באמצע, והתמורה על הכביש גבוהה יותר. למי שלא מתכוון לרדת מהאספלט אין שום סיבה לקנות את הגרסה הזו, אך בפער מחירים קטן שכזה שווה לחשוב שוב - ואולי לרכוש תחביב חדש לשעות הפנאי.


לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה