דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i35 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת דניאל סקלי

נו, לא נמאס לכם כבר לשמוע על הפער ההולך ומצטמצם בין תעשיית הרכב הקוריאנית לשאר העולם? טוב, אז תמשיכו לפסקה הבאה. אין ספק שהקוריאנים עברו כברת דרך ארוכה מאותם ימים בהם הם רכשו פלטפורמות יפניות משומשות או אפילו אירופאיות מיושנות, רחמנא ליצלן. מאז שפגשנו את יונדאי i30, לקוריאנים נגמרו התירוצים. יונדאי i30 הסתכלה למתחרות הקומפקטיות בלבן של העין ולא מצמצה: i30 ואחותה החורגת קיה סיד נחשבות עד היום למכוניות טובות. לאחר שהושקה בשנת 2010, המשפחתית החדשה של יונדאי נוחתת בימים אלו בישראל. בשאר העולם היא נקראת אלנטרה אבל בארץ כנראה שהעדיפו להתחבר להצלחה של סדרת ה-i. אז תכירו את יונדאי i35. האם היא יכולה להתברג בראש הקטגוריה המשפחתית?

 

יונדאי i35, בנזין 1.6 ליטר, 132 כ"ס, החל מ-120,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

מרווח בתא הנוסעים

הנדסת אנוש

  עיצוב חיצוני ופנימי

ככה מרגישים 132 כוחות סוס?

  נוחות נסיעה

 


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי i35

נפגשים בחניון התת-קרקעי מתחת לאולם התצוגה בת"א. נעים מאוד. i35 בצבע תכלת מטאלי ברמת גימור Supreme שיכולה להיות שלכם תמורת 123,900 שקל: תמחור ראש בראש מול רבות המכר בקטגוריה. גם בתמונות וגם על הכביש, היא נראית טוב: נמוכה ורחבה. עיצוב החרטום מזכיר את ה-i25 הקטנה ואילו מאחור תתקשו להבדיל בינה לבין ה-i40, מחליפת הסונטה. סרט המדידה לא משקר: עם 270 ס"מ, ליונדאי i35 יש בסיס גלגלים בין הגדולים בקבוצה. מכונית מרווחת, הא?

 

יונדאי i35. מכונית הנוסעים היפה ביותר בתיק העבודות של היצרנית / צילומים: דניאל סקלי

תודות לאותו בסיס גלגלים ארוך, היונדאי אכן מעניקה מרחב פנימי מכובד לנוסעים. מרחב הראש לנהג קצת מצומצם עקב גג השמש. שני מבוגרים יוכלו לשהות בנוחות במושב האחורי ואפילו המבוגר השלישי ימסור תודה למהנדסים הקוריאנים על הרצפה השטוחה מאחור. הכניסה והיציאה דרך הדלתות האחוריות נוחה ולמרות צללית הפרופיל הנמוכה, מרחב הראש טוב במפתיע.טווח הראיה לאחור מצומצם ביותר אך לפחות ניתן לראות את ראשיהם של הילדים מאחור דרך המראה האחורית. שלא תגידו שלא דואגים לדור ההמשך. תא המטען מרווח ופתח ההטענה בסדר גמור. כהרגלם ביונדאי, לא ניתן לפתוח את תא המטען מבחוץ למרות שנראה שיש הכנה לידית פתיחה.

 

הקוריאנים עשו עבודה מצוינת גם בעיצוב הפנימי אך העיצוב בא על חשבון השימושיות. הנדסת האנוש הבינונית באה לידי ביטוי בפתחי אוורור בגובה הברכיים שמזרימים אוויר טרי בעיקר לידיים ולבית השחי ובהגה עמוס מדי בכפתורים. מאידך, i35 מציעה תאי אחסון שימושיים בצד הקונסולה הראשית לטלפון נייד ונגן מוזיקה ורוב הפקדים והכפתורים לא מבלבלים ונגישים לנהג. חבל שאין גישה לתא המטען המכובד דרך משענת היד במושב האחורי. האבזור בגרסת ה-Supreme שנבחנה מכובד ואין תחושה שניסו לחסוך עלינו. גרסת ה-Inspire, שעולה 4000 שקל פחות ותימכר לציי הרכב במחיר הרבה יותר נמוך, תמנע מכם לקבל חישוקי 16 אינץ' קלים, חלון בגג, מושבים משולבים בעור, בקרת אקלים מפוצלת וחיישן גשם מיותר. המושבים מרופדים חצי-חצי בעור ובבד אך הקפלים והתפירה נראים מעט מרושלים. איכות החומרים טובה ברובה.

מדפדפים בפרוספקט. מפרט יחידת ההנעה המודפס מבטיח גדולות ונצורות: "סחיטת מקסימום אנרגיה מכל טיפת דלק". 132 כ"ס ו-16.1 קג"מ מנפח של 1600 סמ"ק הם אכן נתונים נאים, גם בימים בהן מנועים מוגדשים קטנים הופכים לנפוצים יותר. תיבה אוטומטית רגילה עם שישה יחסי העברה "תורמת לביצועים משופרים ולצריכת דלק טובה יותר". האומנם? על הכביש, יחידת הכוח מתנהגת כמו ביפניות "של פעם": גיר זריז שמבצע הורדות הילוך מהירות ומנוע תאב סל"ד שמתעורר מעל 4500 סל"ד. רעש המנוע קצת צורם תחת לחץ ונתוני ההספק נראים קצת אופטימיים, אבל למרות שהיונדאי הזו נסעה קצת פחות מ-2000 ק"מ היא עושה את העבודה. צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 10.3 ק"מ לליטר.

 

יונדאי i35 מסתדרת לא רע בג'ונגל העירוני. מערכת המיתלים מפגינה נוחות טובה. היא לא רכה מדי, כפי שהרגילו אותנו הקוריאנים בעבר והיא גם לא מתרסקת על בורות. לאור ניסיון העבר עם דגמים קודמים של יונדאי, בראשם האקסנט היוצאת, היה זה חובה לבחון את ה-i35 ב"מבחן המיתלה", מדד לאיכות הנסיעה במושב האחורי. לצורך המבחן גויסו נהג ונוסע נלהבים לצורך אכלוס המושב האחורי. היונדאי התמודדה יפה עם בורות ופסי האטה בכביש עם עומס על המתלה האחורי, למרות שהמפרט הטכני של המיתלה האחורי אינו מהמתקדמים. כל שכן, דיפוני היונדאי מרשרשים בעת מעבר על שיבושים קשים. האם זו אשמתם של עובדי מפעל יונדאי או של מתקיני האביזרים המקומיים? לא ברור.

נוחות הנסיעה בכביש המהיר טובה גם היא, אך פעולת המיתלים אינה מושלמת. מהלך מיתלה קשיח יותר היה מתקבל בברכה. בידוד רעשי רוח המצוין עד למהירות של 110 קמ"ש, אך רעש הכביש מבתי הגלגלים נוכח למדי כמעט בכל מהירות. בכביש מהיר ההגה מדויק למדי ומשקלו סביר. כשלוחצים את ה-i35 בפניות היא מרגישה קצת כמו ספינה גדולה אך למרות זאת התנהגות הכביש בטוחה למדי. באותן פניות ההיגוי מתגלה כחסר תקשורת וקל מדי. מה שבטוח זה שאין מה לדחוק בה לנסיעה מהירה בכבישי כיף מאחר וטיפת הנאה לא תטפטף ממנה.



בשורה התחתונה, יונדאי i35 היא מכונית טובה. היא נראית מצוין, היא נמנית בין המכוניות המרווחות בקטגוריה, נוחות הנסיעה שלה טובה למדי ואין לה תכונות רעות במיוחד. אבל אם יונדאי היו מעדיפים את המהות על הצורה, למתחרות הייתה יכולה להיות סיבה טובה לחשוש. אין ספק שקוריאה סגרה את הפער אבל הבעיה הגדולה שלה היא שגם מהמתחרות שלה התקדמו הלאה ובשביל להוביל את הקטגוריה צריכים להצטיין. לפורד פוקוס החדשה, למשל, יש מערכת מיתלים רהוטה יותר ומנוע ה-TSI בנפח 1200 סמ"ק של סקודה אוקטביה חזק יותר. למרות שיונדאי i35 אינה המכונית הטובה בקטגוריה, היא מהווה חלופה מרווחת ומעניינת.

 

לדגמי יונדאי בישראל – יונדאי

 

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה