דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i30CW ידנית - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


כל מי שמצוי אף מעט בשוק הרכב, ודאי ער לשני השינויים הדרמטיים שהתרחשו בו בשנתיים האחרונות - ובראשם עליית שיעור המכוניות הידניות ומכוניות הסטיישן מכמות זניחה לחלק נכבד משוק הרכב בישראל. בשוק המכוניות המשפחתיות הצליחו פורד פוקוס ויונדאי i30 (ובעבר גם קיה סיד) לקסום לקהל רחב בגרסאות הסטיישן וליטול נתח-שוק ניכר. מכוניות שימושיות אלו הפכו נפוצות בשוק הרכב בכלל ובשוק הליסינג בפרט, כפי שניתן לראות על הכבישים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי i30 סטיישן CW



יונדאי i30 סטיישן ידנית, בנזין 1.4 ליטר, 100 כ"ס, 104,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווחת ושימושית

נוחות נסיעה בינונית

חסכונית

חלוקת הילוכים לא מושלמת

עיצוב ואבזור

ביצועים פושרים



יונדאי i30CW. משתלמת גם בגרסה הידנית? / צילומים: עזרי לוי

המכונית שהתייצבה למבחן היא יונדאי i30CW בגרסה המכונה Blue Drive. בפרטים הקטנים אין הבדל בין הידנית לאוטומטית, אך ההבדלים העיקריים הם במנוע וכמובן בתיבת ההילוכים. הידנית מצויידת במנוע 1,400 סמ"ק המספק 100 כ"ס ב-5,000 סל"ד (לעומת 1,600 סמ"ק ו-135 כ"ס לאחות האוטומטית) ומומנט של 14 קג"מ המושג ב-4,200 סל"ד (16.7 קג"מ באוטומטית). הידנית עולה 104,900 שקל, לעומת 127,000 שקל לאוטומטית. האם זה כדאי? יצאנו לבדוק.

המכונית משקפת נאמנה את מהפיכת העיצוב שעברה יונדאי. לטעמנו, המכונית נאה ועיצובה מהווה שיפור עצום לעומת הדור הקודם. המידות, לעומת זאת, כמעט זהות לדגם הקודם, למעט קיטון (!) של 5 ס"מ בבסיס הגלגלים. חשוב לציין כי למרות הצמצום בבסיס הגלגלים הדגם הנוכחי של יונדאי i30CW מרגיש מרווח יותר מקודמו באופן מובהק.

תא הנוסעים מוכר מדגמי יונדאי של הדור הנוכחי. איכות החומרים וההרכבה מהגבוהים בקטגוריה, מה שנראה היה דמיוני לפני שנים ספורות. מיקום הכפתורים והפקדים השונים ותפעולם מצוין ואפילו הצבעים נעימים לעין ויוצרים תא שנעים לשהות בו. בגרסאות הסטיישן לא נכלל (וחבל) הגג הפנוראמי המגיע כסטנדרט בגרסת ההאצ'בק האוטומטית. האבזור הולם, וכולל בין היתר 7 כריות אויר, הגה בציפוי עור, דיבורית בלוטות' מקורית (אך ללא כפתורי שליטה), שליטה על הרדיו מגלגל ההגה ועוד. יש לציין לשבח את התאים הרבים הנמצאים מתחת ל"שטיח" תא המטען, את הכיסוי הנגלל של התא למניעת עין הרע ואת קיפול המושבים הפשוט והנוח, שמאפשר את הגדלת נפח תא המטען מ-528 ליטר נאים ל-1,642 ליטר עצומים, וכל זאת מבלי לקחת בחשבון את הליטרים שאינם נספרים (מעל גובה החלון האחורי). סף ההטענה הנוח ופתח תא המטען הגדול משלימים תמונה של תא מטען מצויין.


אצל הבריטים ההגה מימין, והתיבה הידנית היא ברירת המחדל / תמונת יצרן

את כל זה ניתן לראות באולם התצוגה, אבל איך היא נוסעת? ובכן, לחיצה על הקלאצ' והמנוע מתעורר לפעולה שקטה. הרכב מצוייד ב-6 הילוכים ובמערכת "עצור וסע" לכיבוי המנוע בעת שהרכב עוצר, במטרה לסייע לחסכון בדלק. מערכות כאלה עלולות להיות מטרידות. המערכת ביונדאי, לאחר זמן הסתגלות קצר, פועלת מצוין. היא מכבה את המנוע בזמן, מציגה בלוח השעונים את זמן הכיבוי ומתעוררת לחיים, אפילו בגרגור עליז, ברגע שהיא מתבקשת לעשות כן.

יצאנו לדרך עם ציפיות נמוכות. ההספק הלא מרשים ביחס לגודל הרכב, והעובדה כי הוא מושג בסל"ד די גבוה, העלה בנו חששות לגבי היכולות של ה-i30CW. החששות התבדו במהרה: המנוע מייצר כח מספק וזמין ברוב תנאי הדרך. הזינוק מעמידה אינו מהיר, אך סביר לחלוטין. ששת ההילוכים לעומת זאת מחולקים בצורה לא מושלמת. שלושת הראשונים חזקים וגמישים, אך שלושת האחרונים יהססו אפילו לצאת לעקיפה מהירה. תרגול נכון יאפשר נסיעה בקצב טוב, ללא החלפת הילוכים מרובה גם בתנאים עירוניים ואפילו בפקקים. ידית ההילוכים ממוקמת נכון והחלפת ההילוכים, על פי רוב, מדוייקת. למרות שבצג המרכזי מופיעות המלצות להעלאת הילוך בתזמון המומלץ לחסכון בדלק, אין תצוגה של ההילוך הנוכחי. זה קצת חבל, בעיקר משום  שלעיתים קשה לדעת באיזה הילוך נמצאים. במאמץ, עקב זמינות הכח בעיקר בטורים גבוהים, חודר רעש משמעותי מהחרטום לקבינה, אף שאינו עולה לדציבלים מטרידים מידי.

ההיגוי מעט רך ומעורפל, אך סביר ביחס לקטגוריה. מערכת ה- Flex Steer מאפשרת לבחירה בלחיצת כפתור, הממוקם על גלגל ההגה, בין שלושה מצבי היגוי שונים: Comfort, Normal  ו-Sport. רק במצב הספורטיבי ההגה מואיל לתת היזון חוזר כלשהוא, כאשר באחרים ההגה לא מעביר כל תחושה. אמנם המדובר בגימיק, אבל יכולת הבחירה של מצב ההיגוי תאפשר ליותר נהגים למצוא היגוי הקולע לטעמם.



אחרי כמה מאות קילומטרים, ניתן לומר כי יונדאי i30CW היא מכונית די נוחה ברוב תנאי הדרך ובעלת כושר ספיגה סביר לתחלואי מע"צ. מאידך, נוקשות מסוימת של המתלים מעבירה תשדורות חיות לנוסעים בעיקר על מהמורות קטנות ובכבישים גליים. אין המדובר במשהו לא נוח במיוחד, אבל אחרי נהיגה ארוכה תורגש עייפות. נראה שיש ליונדאי עוד לאן לשאוף.
המושבים הקדמיים נוחים למדי אבל אינם תומכים בצדדים ונעדרים כוונון לגב בתחתון, מה שגורם גם כן לאי נוחות בנסיעות ארוכות. המושבים האחוריים יקלטו בנוחות שני מבוגרים גדולים עם ילד ביניהם.

למרות שזה אינו הרכב אותו תבחרו לקחת לנהיגה אתגרית בכביש ערד-סדום, הרי שהמכלול גדול כאן מסך חלקיו. היונדאי תאפשר לכם לנהוג בבטחה וכמעט בכל מהירות ובכל סוג של כביש. במבחן הארוך והמאומץ השיגה היונדאי נתון מרשים של כ-12.3 ק"מ לליטר. בנסיעה יום-יומית משולבת ניתן יהיה להגיע לצריכה של כ-14-15 ק"מ לליטר. בחלקים הרגועים במבחן רשמה היודנאי נתון מרשים של כ-17 ק"מ לכל ליטר של הנוזל היקר. מרשים.

עם תג מחיר נמוך מזה של הפוקוס סטיישן הידנית, וכאשר סיאט איביזה סטיישן החדשה זולה משמעותית, אך שייכת לקטגוריה הקטנה יותר, יונדאי i30CW הידנית מציעה חבילה מוצלחת, שימושית ומאוד משתלמת לצרכן. היא יכולה להיות הבחירה הראשונה של בעלי משפחות לשימוש עצמי, עצמאיים שונים הזקוקים למכונית חסכונית עם תא מטען גדול (שיכול להפוך לענק בקיפול יעיל של המושבים) וכמובן לבעלי חברות המעוניינים לתת לעובדיהם מכונית מרווחת, חסכונית ומתגמלת. בחירה חכמה.


לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה