דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יגואר XE - מבחן וידאו




האידיליה והמציאות מכירות אחת את השנייה, תכופות, דרך זכוכית - מהצד האחד אפשר לראות את השני, אבל אי אפשר לגעת. אבל לא תמיד זה רע, ולא לכולם. רבים, ולא רק בריטים מבוגרים, רואים את האידיליה של יגואר בכרכרות פאר מדושנות מגבעת, מפנקות ועתירות חומרים של עשירים. בחזית הכרכרות הללו מנועי V8 או V12, לכל הפחות - V6 בגרסת בסיס שמיועדת לאלפיון אחד כלפי מטה, ולצידם שליטה ואחיזה על הכביש של נמרים. זאת האידיליה.

אבל מתברר שהאידיליה הזו אינה מביאה מכירות, ומתברר שעבור רבים האידיליה המוטורית - יגואר או לא יגואר - עוברת במכוניות שנראות מודרניות, פאר ואבזור הרבה יותר דיגיטליים ועדכניים ומלפנים הרבה טכנולוגיה במנוע, במקום הרבה נפח. כך, בכל מקרה, ראה את יגואר ראטן טאטא ההודי, כשרכש את היצרן מידיו של פורד.

אגב, בעולם מסתובבת אגדה אורבנית, ולפיה הסיבה העיקרית לכך שטאטא רכש את יגואר היא נקמה מתוקה: על פי האגדה, טאטא נעלב מאנשי פורד, במהלך המו"מ בנסיון למכור את  עסקי הרכב שלו לקונצרן האמריקאי. תוך כדי שיחה, כך האגדה, אמר יו"ר פורד לראטן טאטא "מדוע נכנסת לעסקי הרכב שאתה לא מבין בהם? אם נקנה אותם ממך נעשה לך טובה". התגובה ההודית ההולמת - לא רק שטאטא לא מכר לפורד, אלא רכש מהם עסקי מכוניות. ועוד לא דיברנו על כך שעצם ההשתלטות של איש עסקים הודי על פאר התעשייה הבריטית האימפריאליסטית היא נקמה מתוקה בפני עצמה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יגואר XE

יגואר XE, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 200 כ"ס, אוט', החל מ-289,900 שקל

יתרונות

חסרונות

התנהגות כביש
מרחב פנים

מנוע
רמת הרכבה

עיצוב
נוחות נסיעה בעיר


צפייה בתוכן יגואר XE - מבחן וידאו



ומה עשה טאטא עם יגואר מאז שרכש אותו ב-2008? טרף את הקלפים מכל הכיוונים. במטרה להפוך ליצרן פרימיום גדול, הוא המשיך להסתייע במעצב יגואר איאן קאלום, אחד המוכשרים בתעשייה, אבל הכיוון - להתרחק מהעיצובים הקלאסיים, לקחת מהם רמזים ולפנות לכיוון הרבה יותר מודרני בכל דגם חדש שנולד. מבט על מפת המכירות של יגואר בשנים שחלפו מאז מגלה גידול יציב. הדרך עוד ארוכה, אבל הגיוני מאוד שזו הדרך הנכונה, מבחינתו, להפוך עם הזמן ליצרן פרימיום גדול.

כדי להיות יצרן פרימיום גדול, אתה חייב שיהיו לך דגמי מכוניות שיתחרו במכוניות שמוכרות הכי הרבה בתחום הזה. אחד התחומים הוא ה"מנהלים פרימיום", או "מיני סאלון". הכוונה היא לאותה סביבה שבה נמכרות מכוניות יפות, טובות ואיכותיות כמו ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס, אודי A4, וולבו S60 ועוד רבות וטובות.

יגואר היתה בעבר בסביבה הזו, אבל התחושה היתה שמדובר בסימון V ותו לא: יגואר X טייפ היתה גרסה מהודרת של פורד מונדאו (הטובה בפני עצמה), אבל היא סבלה מכמה אי התאמות בין עולם המכוניות העממיות ועולם הפרימיום ובסופו של דבר נגנזה. כעת, תחת עינו הפקוחה של ראטן טאטא חוזר יגואר לסביבה הזו, עם מכונית חדשה לגמרי ושמה יגואר XE.

יגואר XE

עיצוב

לא צריך יותר ממבט קצרצר מלפנים כדי להבין שמדובר ביגואר לכל דבר ועניין - בעולם העיצוב של יגואר החדשה, כמובן. הפרופיל הכללי של המכונית אינו חדשני, ורוחו נעה איפשהו בין וולבו S60 ובין ב.מ.וו סדרה 3, אבל הפרטים הם אלו שעושים את ההבדל היגוארי ומושכים את כל המבטים: פנסי החזית המחודדים מרהיבים, גם האחוריים מיוחדים, הגריל המחוספס מרשים בתוך מסגרת הניקל שלו וסמל יגואר האדום והמתגרה במרכז יוצר ציפייה למכונה מיוחדת שעשויה להיות צפונה מאחוריו.

בתוך תא הנוסעים ה"יגואריות" החדשה צועקת פחות, הן בשל הגוונים הקודרים של מכונית המבחן והן בשל הרצון ליצור סביבת נהיגה באווירת ביזנס הטבעית ללקוחות הטבעיים. גם כאן היופי נמצא בעיקר בפרטים - למשל, כפתור ההתנעה המתכתי, הסמלים והכיתובים "יגואר" על פתחי המיזוג ובחזית, במרכז הקו שמצטרף לדלתות הצד הקדמיות וביחד הם חובקים את תושבי המכונית. חוגת ההילוכים שמזדקרת כשמתניעים כבר הפכה לסימן היכר של יגואר, וכשמתרגלים - גם נעים מאוד לתפעל אותה.

יגואר XE

תא הנוסעים

התפעול בתא הנוסעים של היגואר הקטנה קל יחסית להבנה, למרות עומס הכפתורים על העיניים. מההגה עצמו אפשר להפעיל בנוחות ובפשטות כמה מהמערכות, כולל את ההילוכים. איכות החומרים בסביבת תא הנוסעים גבוהה מאוד והתחושה שמתקבלת היא פרימיום בהחלט - אם כי רמת ההרכבה אינה מהטובות בתחום הזה והיינו שמחים אם כמה רכיבים במכונית היו מספקים תחושה מוצקה יותר.

את יגואר XE אפשר לקבל בשלוש רמות גימור. הפרסטיז', הבסיסית, כוללת מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת סטייה מנתיב, בקרת רכב בשטח המת ומערכת בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה עשירה עם מסך מגע, חיבוריות בלוטות', AUX ו-USB ושליטה מגלגל ההגה, גג שמש גדול, פנסי קסנון ו-LED וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ'. בפרסטיז' פלוס מקבלים גם מושבים עם חשמול מלא ותמיכה חשמלית בגב התחתון, כניסה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה קדמיים, מראות צד מתקפלות חשמלית וגלגלי 18 אינץ'. ה-R ספורט מוסיפה כמה וכמה פרטי עיצוב ייחודיים לגרסה הזו.

יגואר XE

מושבי העור בפרסטיז' פלוס שבה נהגנו, הן הקדמיים והן האחוריים, נוחים מאוד. את הקדמיים אפשר להתאים לתנוחת נהיגה מצוינת, ורק המרחב לצדדים מעט פוגם בסביבת הנהיגה המצוינת. הגישה אל המושבים האחוריים אינה קלה וכשמתיישבים מתגלה סביבת ישיבה צפופה יחסית. מבוגרים צפויים להסתדר יותר בממד הברכיים ופחות במרחב לכתפיים ולראש. ליושבים מאחור ישנם פתחי מיזוג, נוריות קריאה ומשענת בין המושבים לכוסות שתייה.

מהמושבים הללו אין גישה אל תא המטען - עניין מקובל במכוניות עממיות זולות, ופחות במכוניות מנהלים יוקרתיות. תא המטען עצמו סובל מעט ממבנה צר ועמוק, אבל הגישה אליו נוחה מאוד, עם מיפתח רחב ונמוך שמקל על השחלת מזוודות טרולי או תיקי גולף בגימור בריטי.

יגואר XE

נוחות נסיעה

הישיבה הנמוכה, קוטר הסיבוב הגדול יחסית והגחון הנמוך מכבידים על התנועה בסביבה העירונית הצפופה, בעיקר בסביבת חניה ומדרכות. חיישני החניה ומצלמת הנסיעה לאחור מקלים מאוד את המלאכה. גם ההגה הקל בעיר מסייע בתמרונים.

נוחות הנסיעה בעיר פחות מוצלחת, בעיקר עם גלגלי ה-18 אינץ' מעוטי הגומי המרכך בפרסטיז' פלוס. פסי האטה היגואר מרסנת היטב, אך פגמים קטנים ובינוניים כמו מכסי ובורות ביוב על הכביש, חודרים למרחב האישי של הנוסעים.

מחוץ לעיר המצב משתפר מהותית. כאן מרגישים עד כמה שהמרכב מוצק ויציב. המכונית אינה מתנדנדת אלא מרוסנת מאוד וגם משרה תחושה בטוחה ונעימה. הבידוד מרעשי רוח ומנוע טוב מאוד, הבידוד מרעשי הדרך והצמיגים - פחות. שוב, ייתכן כי גלגלי ה-17 אינץ' של הפרסטיז' יהיו מפנקים יותר בתחום הזה.

יגואר XE

מנוע ותיבת הילוכים

שתי גרסאות היגואר XE שמוצעות כיום בישראל מבוססות על אותו מנוע טורבו בנזין בנפח 2,000 סמ"ק. אנחנו נהגנו ב-20t שהמנוע שלה מפיק 200 כ"ס. בכיול אחר, 25t, המנוע מפיק 240 כ"ס ומומנט מוגבר. ביגואר מצהירים כי צריכת הדלק של שני המנועים זהה בתנאי מעבדה. בנסיעת המבחן צריכת הדלק נעה סביב 7-8 קילומטרים לליטר. אנחנו מניחים שבנסיעה רגועה אפשר להשיג צריכה טובה יותר.

מנוע ה-20t מרשים מאוד. יגואר הצליח להפיק מ-2,000 הסמ"ק הללו הרבה מאוד תפוקה. המנוע בשרני, מעביר את הכוח אל הגלגלים האחוריים בקצב מרשים ובאופן מחוספס-דיו כדי להעניק את תחושת שכרון הכוח, וחלק דיו כדי להגיב באופן מיידי לדרישת הנהג. הצליל שלו אינו יכול להתחרות במנועי V6 יגואריים-קלאסיים, אבל בעולמם של מנועי ה-4 צילינדרים, הצליל שהוא מפיק נהדר.

תיבת ההילוכים בת שמונת ההילוכים של יגואר מפזרת את עוצמת המנוע בצורה יעילה מאוד לאורך טווח הכוח הנדרש. העברות ההילוכים היו מהירות, אם כי בלא מעט מקרים הן לא היו חלקות.

יגואר XE

התנהגות כביש

ההתנהגות היא, בלי שום ספק, הצד החזק של היגואר הזאת. בייצור המרכב שלה נעשה שימוש נרחב באלומיניום, דבר שמקטין מאוד את משקל המכונית מבלי לפגוע (ואולי אף להגביר) בקשיחות השלדה. כך מצליחה ה-XE להגיב במהירות רבה לכל דרישה ותגובה של הנהג.

השלדה הקלילה, עם האופי החד של שלדות הנעה אחורית טובות, מספקת אפשרות שליטה מדויקת מאוד לנהג, שיכול בקלות לזרוק את הזנב אם יחפוץ, וגם להחזיר אותו למסלולו בתיקון קל ונשלט. ההגה של ה-XE, למרות היותו חשמלי, מצליח להעלות לא מעט חיוכים בקרב הנוהגים. יש שייראו בו מעט קל מדי, אבל הוא מדויק מאוד ומהיר תגובה בלי לגרום לטלטלות מיותרות.

כדי להתאים את המכונית לאופי הנהיגה של הנהג או המצברוח המסוים שלו, אפשר לבחור בין ארבעה מצבי נהיגה עיקריים - חורפי, חסכוני, רגיל וספורטיבי. לפי הבחירה, משתנים ניהול קצב העברת ההילוכים, תגובה המצערת לניהול המנוע וגם פעולת ההיגוי.

להשלמת החבילה, כשהנהג אינו יוצר פרובוקציות מכוונות, שלדת יגואר XE מספקת אחיזת כביש מצוינת ומערכת הבלימה מספקת לפיתה יעילה מאוד של הכביש במגוון תנאים.



סיכום

המכונית הראשונה של יגואר-החדשה בתחום המנהלים-פרימיום אינה מושלמת, בעיקר בכל הקשור לנוחות בעיר (בעיקר עם הגלגלים מעוטי-הגומי), להרכבה ולמרחב הפנימי. אבל יש לה כמה איכויות בולטות מאוד. היא תתאים למי שמחפש את העיצוב היגוארי המחוטב, רשימת אביזרים מפנקת, בעיקר בתחום הבטיחות ולא רק, ואולי את המכונית המהנה ביותר לנהיגה בסביבת המנהלים פרימיום.


לדגמי יגואר בישראל - יגואר

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
חזור למעלה