דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה יאריס היברידית - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



וידאו: יתיר דוידוביץ

"אנו מצפים למכור בישראל 1,000 יחידות של טויוטה יאריס היברידית בשנה הראשונה, בנוסף ל-3,000 מכוניות בשנה מהדגמים הרגילים של היאריס", אמר רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, בהשקה המקומית של המכונית. המספרים המרשימים הללו אינם מובנים מאליהם: בשנת 2011, למשל, נמכרו בישראל רק 200 מכוניות מהדור הקודם של טויוטה יאריס. למעשה, מאז 2006 לא הצליחה היאריס לחצות את מחסום ה-1,000 מכוניות בשנה בישראל, כך שמספרים של 4,000 מכוניות בשנה מצביעים על גידול משמעותי בביקוש. האם היאריס החדשה עד כדי כך טובה כמו שמספרים הנתונים? והאם יש סיבה להשקיע עוד סכום ניכר כדי לרכוש את הגרסה ההיברידית?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה יאריס היברידית


טויוטה יאריס, בנזין היברידי 1.5 ליטר, 100 כ"ס, 114,900 שקל

יתרונות

חסרונות

צריכת דלק מעולה
לא מספיק נוחה

אבזור עשיר
רועשת בנסיעה מאומצת

שקטה ונעימה בנסיעה עירונית
צפופה ביחס למתחרות


צפייה בתוכן טויוטה יאריס היברידית - מבחן רכב

כבר במבחן הקודם שערכנו ליאריס גילינו שהתשובה לשאלה הראשונה היא חיובית. טויוטה יאריס החדשה, על אף שאינה חפה ממגרעות, היא באמת מכונית טובה. אפילו מצטיינת. נוחות הנסיעה, האבזור, ההתנהלות הקלילה בעיר ואפילו המנוע הנמרץ נתנו לה נקודות זכות רבות והפכו אותה לקניה מומלצת. באותו מבחן עמדה צריכת הדלק שלה על 14.5 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית, נתון שנדיר לראות במבחני דרכים - מה שרק מחזק את השאלה השנייה: בשביל מה בעצם לקנות את ההיברידית?

על הנייר התשובה ברורה: היאריס ההיברידית מבטיחה צריכה של 27 ק"מ לליטר בממוצע או 29.4 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, לעומת 18.9 ק"מ לליטר ביאריס הרגילה. במציאות, כידוע, המספרים משתנים - וישנם גם שינויים נוספים בין המכוניות. ההבדלים מתחילים כבר באבזור, שבמכוניות אחרות היה מצדיק לבדו את פערי המחיר. לעומת גרסת ה-Style של היאריס הרגילה, שמצוידת ב-7 כריות אוויר, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, שליטה מההגה, מצלמת רוורס וממשק בלוטות', מוסיפה היאריס ההיברידית גם חלונות חשמל מאחור, בקרת אקלים מפוצלת וכפתור להתנעה ללא מפתח. התחושה בתא הנוסעים, שמעוטר בדיפונים בהירים בגרסה ההיברידית, קצת יותר מהודרת.


טויוטה יאריס, הגרסה ההיברידית. משתלבת בנוף / צילומי סטילס: יתיר דוידוביץ

עם התנעת הרכב מתחדדים ההבדלים בין הגרסאות, כאשר היאריס ההיברידית משרה שלווה מיוחדת על הנהג. מניחים את המפתח בין המושבים או אפילו בכיס, לוחצים על כפתור ההתנעה הכחול ומקשיבים לשקט. נורית ה-Ready נדלקת והרכב מונע. גלישה איטית מהחניה מתבצעת באופן חרישי באמצעות המנוע החשמלי בלבד, ואם התמזל מזלכם אז הסוללה תספיק כדי לקחת אתכם עד סוף הרחוב בלי להעיר את השכנים. תוך כמה מאות מטרים תיגמר הסוללה קרוב לוודאי, ואז יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין. ההתנעה השניה כמעט ולא מורגשת, וגם בהמשך הנסיעה קשה להבחין במעבר של הרכב ממנוע אחד למשנהו.

מבט חטוף על מחשב הדרך, ובהמשך גם עיון מפורט במסך המגע שמציג את נתוני צריכת הדלק עם סטטיסטיקות והישגים קודמים, עלול להניב אכזבה: נתוני צריכת הדלק בעיר לא עומדים בהבטחות. נתון עירוני של 29.4 ק"מ לליטר בקטלוג הופך ל-12-13 ק"מ לליטר על מסך המחשב, והסיבה לפער ברורה: בעוד נתוני היצרן נמדדים בתנאי מעבדה אופטימאליים, שם ניתן לנצל את כוח הסוללות באופן מרבי ולטעון אותן בבלימה כאשר אוזלת האנרגיה, המציאות מכתיבה תנאים אחרים. עמידה ממושכת בפקקים תוביל לחיסול של החשמל בסוללות ולשימוש מוגבר במנוע הבנזין, ונסיעה ב-60 קמ"ש בכבישים פתוחים ברחבי העיר תצריך גם היא שימוש בבנזין. רק שילוב תנאים של נסיעה-בלימה-נסיעה במהירות נמוכה יכול להניב תוצאות שמתקרבות למובטח, וגם אם שילוב כזה אינו נדיר הרי שהוא לא מתרחש באופן קבוע.


באופן כללי היאריס מתנהגת נהדר בעיר: היא קלה לתמרון ולחניה, שדה הראיה מצוין, הנסיעה חלקה ושקטה. החיסרון העיקרי הוא נוחות הנסיעה, שבגרסה הרגילה הפתיעה לטובה ובהיברידית קצת מאכזבת. המשקל של המצברים מכביד על המתלה האחורי, מקשה עליו לספוג את השיבושים ויוצר תחושה קצת קופצנית ולא נינוחה. ועדיין, נוחות הנסיעה נשארת בגדר הסביר ביחס למתחרות בקטגוריה.

כאשר יוצאים מחוץ לעיר מצטרף המנוע החשמלי לפעולה באופן קבוע, והשקט הממכר מתחלף בצליל עבודה רגיל של מנוע בנזין בליווי רעשי רוח קלים. היאריס היא מכונית שקטה למדי בשיוט, אך כאשר לוחצים על הדוושה ומאיצים בחוזקה המנוע מרעיש ועולה לטונים לא נעימים. אם אתם מסוג הלקוחות האופייני לטויוטה יאריס, סביר להניח שלא תרגישו בזה בדרך כלל למעט בנסיעות הרריות מאומצות או בעקיפות. בסך הכל ביצועי המנוע בהחלט מספקים עבור הרכב הקטן, אך יש מכוניות זריזות יותר מהיאריס.


בנסיעה בין עירונית מפגינה היאריס צריכת דלק מעולה. את החלק הראשון של הנסיעה ביצענו על כביש החוף במהירות של 90 - 100 קמ"ש, שם הצביע מחשב הדרך על צריכה של 21.2 ק"מ לליטר. במדידה השנייה השתנו התנאים והפכו למעורבים: הנסיעה הבין עירונית הפכה להיות איטית יותר בשל עומסי התנועה, ולאחר מכן נוספו מספר קטעים עירוניים וגם קטעים מהירים של נסיעה ב-120 קמ"ש. בחלק זה של המבחן מדד המחשב צריכה של 19.2 ק"מ לליטר, מה שאומר שניתן להשיג צריכה טובה גם מבלי לנהוג באיטיות מייגעת. בסיומם של ימי המבחן נכנסנו לתחנת הדלק לשם מדידות סופיות, ושם נחשפו נתוני האמת של הרכב: 19.7 ק"מ לליטר.

בשלב זה המסקנות ברורות. טויוטה יאריס הייבריד משיגה שיפור של כ-35% בצריכת הדלק לעומת היאריס הרגילה, כפי שמלמדים נתוני היצרן וכפי שהוכח בתוצאות המבחן. במקביל דורשת ההיברידית תוספת מחיר של 11% ברכישה לעומת היאריס הרגילה. על פניו העסקה משתלמת: בנסועה שנתית של 20,000 ק"מ תשיג ההיברידית חסכון של 364 ליטרים מדי שנה, שבתעריף הנוכחי שווים כ-2,900 שקל. תוך 3 שנים ו-10 חודשים צריכת הדלק תכפר על הפרשי המחירים בין הרכבים, וזה מבלי שנכנסו לשקלול מרכיבים כמו זיהום אוויר, אבזור וסחירות עתידית. אז האם כדאי לרכוש את ההיברידית? לאור התוצאות התשובה חיובית, והכדאיות מתגברת ככל שנוסעים יותר.

 

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה