דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו XC60 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


האגדה מספרת על צפרדע מכוערת שחייה בביצה. היה לה טוב בביצה והיא עשתה עסקים לא רעים. אבל עם הזמן העסקים בביצה הלכו ודעכו ועל הדרך הגיע איזה נסיך שהדביק לצפרדע נשיקה (מרצונה החופשי כמובן). בשלב הזה התעוררו בוולוו מהחלום והתחילו לייצר מכוניות שגם נראות טוב. שנים רבות אחר כך בחברה השוודית עדיין לא חיים בעושר ואושר. מדי פעם איזה נסיך מגיע לתת נשיקה, או להשקיע קצת כסף - האחרון הגיע מסין. כך שלא הכל בוולוו ורוד כמו באגדות. אבל דבר אחד בטוח - וולוו XC60 לא נראה כמו צפרדע...

וולוו XC60, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 240 כ"ס, 329,000 שקל

יתרונות

חסרונות

נפלא למשפחה

פחות נפלא לנהג

נוח ונינוח

תיבת הילוכים בינונית

מעוצב ואיכותי

יקר

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו XC60

 
וולוו XC60. יפה כמו כלה ביום חופתה / צילומים: יתיר דוידוביץ ואלעד עמוסי

עיצוב

 

אם שרדתם את הפתיח של הכתבה כבר הבנתם את דעתנו על העיצוב. וולוו XC60 הוא רכב מרשים. הוא ממשיך להיות מאוד וולוו עם קווים רבועים אבל קו מותניים מטפס, יחידות תאורה מרשימות מאחורה וגריל גדול מימדים יוצרים שילוב מעניין בין חוסן ואלגנטיות. מי שמחפשת נסיך בטוח תשמח אם זה יהיה הסוס הלבן שיגיע איתו. העיצוב המרשים ממשיך גם בתא הנוסעים. ריפוד העור בגווני קרם ושחור איכותי מוסיפים המון אופי לתא הנוסעים. עיצוב הדשבורד מוצלח ונקי ושומר על הסגנון הסקנדינבי המינימליסטי של דגמי החברה. ה"קונסולה הצפה" תורמת אף היא לאווירה האיכותית.

איכות חומרים ואבזור

למבחן התייצב הוולוו ברמת האבזור  Kinetic - הגרסה הבסיסית בהיצע ה-XC60. גרסה זו מצויידת בהנעה קדמית בלבד. מדובר אמנם בגרסת בסיס אולם האבזור מספק. המערכת המשמעותית ביותר היא מערכת ה-City Safety, מערכת שתפקידה למנוע/לצמצם תאונות במהירות נמוכה. בנוסף ניתן למצוא ברכב מושבים חשמליים עם זיכרונות, מראות מתקפלות חשמלית, מערכת שמע ובלוטות' נשלטים מההגה, בקרת אקלים ועוד... איכות החומרים גבוהה מאוד בדרך כלל עם פלסטיקים איכותיים ורכים, אבל בדומה לתבשיל במסעדת יוקרה לפעמים לא כל המרכיבים טובים. מספר קטן של חלקים כמו בבסיס תיבת ההילוכים לא עומדים ברף הגבוה שמציעים רוב חלקי הפנים.

 

לזוג המאושר. שני המקומות הקדמיים בתא הנוסעים האיכותי

נוחות ומרחב פנימי

 

ה-XC60 הוא רכב מרווח. מרחב הראש טוב מאוד ומרחב הרגליים לא רע. רק אם תכניסו שני גוליברים זה מאחורי זה ייפגע מרווח הרגליים. המושב האמצעי בינוני בגודלו אבל לא יהווה עינוי גם למבוגרים. תא המטען גדול מאוד והרצפה השטוחה מאפשרת העמסה ופריקה נוחה של מטען. נוחות הנסיעה של הוולוו טובה בסגנון הייחודי שלו. במהירויות עירוניות ועל באמפים בולטים הוא יהיה מאוד נוח. גם רצף שברים לא יטלטל את הנוסעים, למרות שהוא יורגש היטב. הכיול לא נוקשה אבל גם לא רך והנוחות נשמרת בעיקר בזכות ריסון מרכב טוב מאוד. רק שברים בולטים במהירות גבוהה יוציאו את הוולוו מהסרט שלו. אבל מדובר במקרים נדירים ובמהירות מאוד גבוהה.

 

מנוע ותיבת הילוכים

 

עד תחילת 2012 המנוע הבסיסי ב-XC60 היה מנוע שני ליטר מוגדש של פורד. לאחרונה החליפו בוולוו את המנוע ל... אותו מנוע בדיוק. ההבדל הוא בהספק -203 כוחות סוס בקודם ועדר של 240 בנוכחי. את המנוע הספציפי הזה יצא לנו לבחון גם בפורד מונדאו ודי הופתענו לנוכח ההבדלים בכיול המנוע. ב-XC60 כניסת הטורבו אגרסיבית יותר ו-32 הקג"מים קורעים את האחיזה של הצמיגים הקדמיים די בקלות, אפילו בהתנהלות רגועה בעיר. מצד שני קצב ההתקדמות של הג'יפון המגודל מאוד מכובד. עקיפות? גם במהירות גבוהה ובכביש הררי יתקבלו באדישות. המנוע גם נכון למשוך לטורים גבוהים יחסית, לא עניין של מה בכך במנועים מוגדשים. אם נחזור לנסיכה (צפרדע) מתחילת הכתבה - היא הייתה שמחה לכרכרה כזאת בדרך לנשף. הבעייה העיקרית בכרכרה שלה היא תיבת ההילוכים הרובוטית של פורד (פאואר שיפט). גם עם התיבה הזאת יש לנו ניסיון קודם ובמקרה הזה התאכזבנו ממנה. היא חובטת בתנועה עירונית ותחת עומס, רועדת בזחילה, ותקשה להתמודד עם כמות הכוח שמספק המנוע.  צריך לציין שלמרות שהתיבה אינה מהמוצלחות לא מדובר ברמה נמוכה ביחס לתיבות כפולות מצמד אחרות אלא רק ביחס לניסיוננו עם התיבה הספציפית הזאת ברכבים אחרים.

 

קול ששון וקול שמחה. וולוו XC60 עם מנוע חדש והרבה מאוד סוסים

צריכת דלק

 

בנסיעה עירונית האוטו שותה לא מעט. אפשא לומר שהרגלי השתייה שלו דומים להרגלי השתייה של אוהד כדורגל אגלי ממוצע. אפשר לשלוח אותו לגמילה (את האוטו) עם שיוט בין עירוני רגוע, שם הצריכה תשתפר עד לכ-12 לכל קילומטר. הבעיה היא שממש כמו לינדזי לוהן (או אסי דיין – למי שלא מכיר את הראשונה) מספיק שהרכב יריח כביש מפותל בשביל שהוא יחזור לשתות בכמויות מסחריות. בקטעים דינאמיים או בנהיגה מאוד מהירה הצריכה צנחה עד 5.2 ק"מ לכל ליטר.

התנהגות כביש:

 

וולוו XC60 אינו רכב מוצלח לנהיגה דינמית. במהיריות גבוהות הוא יקפיד לשמור על הקו אותו בחר הנהג וישאר נטוע בו כמפגין במאהל מחאה. כאשר הפיתולים צפופים יותר השלדה מבהירה במהירות שהיא מכירה חוק פיזיקלי אחד – אינרציה – ומקפידה על תת היגוי על כל סוגיו וגווניו. ההגה אף הוא אינו מוצלח לנהיגה דינמית. משום מה הוא הופך קל במהירות גבוהה ופחות מדוייק. לזכות ה-XC60 נגיד שיש גם גרסה עם מתלים ספורטיביים - R-Design - ומניסיוננו (עם האח הגדול והכבד - וולוו XC90) אנחנו יודעים שכיול זה מסוגל להציע מנהגי כביש טובים מאוד. אנחנו מבטיחים לקחת גם גרסה זו למבחן ברגע שיתאפשר ולהביא לכם רשמים באשר לפערים בניהן.

 

נוסע לעבר השקיעה...

סיכום:

 

במהלך המבחן צבר ה-XC60 נקודות זכות רבות. למעשה בפרמטרים הנוגעים לצרכן הממוצע של כלי רכב מסוג זה ה-XC60 מתבלט כמעט בכל סעיף. בזכות נוחות גבוהה, אבזור מספק ועיצוב מוצלח הוא מתייצב בראש זקוף מול המתמודדים האחרים בקטגורייה. המגרעות שלו יפריעו בעיקר לחובבי הגה מושבעים ולפדנטים טרחנים. בסופו של סיפור האגדה הזה הקונה וה-XC60 יחיו באושר ועושר. רק חבל שהעושר חייב להיות שם קודם כדי שיהיה אושר בסיפור הזה.


לדגמי וולוו בישראל - וולוו

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה