דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו V40 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...





נכון לתחילת 2013, על פי מבחני הריסוק האירופאיים, וולוו V40 היא המכונית הכי בטוחה בעולם. אבל בינינו - ממתי האירופאים יודעים לבדוק עבורנו מכוניות? מה זה כבר אייל שקופץ לך לכביש או ערימת שלג שתגרום לאוטו להחליק. במקרים שכאלו הוולוו תרגיש בטוחה לשבדי. בשביל להיות בטוחה עבור הישראלי הממוצע השוודית הקטנה צריכה להיות חסינת כדורים, להתחמק ללא קושי ממטעני צד ולעשות קציצות מרקטות וטילים. יצאנו דרומה בדרך היורדת לאילת בכדי לבדוק האם ה-V40 מסוגלת להתמודד מול איומי הביטחון הגדלים בעזה ובחצי האי סיני.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו V40


וולוו V40, טורבו-בנזין 1.6, רובוטית כפולת מצמדים, 180 כ"ס, החל מ-182,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מעוצבת ואיכותית

מחירי כניסה גבוהים

ביצועי מנוע מעולים

מרווח במושב האחורי

מערכות בטיחות חשובות...

...שעולות המון


 
וולוו V40. מהיחידה לאבטחת אישים / צילומים: יתיר דוידוביץ

כל מסע של 1,000 ק"מ מתחיל בצעד קטן, או במקרה שלנו, ביציאה מדרום תל אביב לאיילון. ה-V40 מציעה מערכת שהופכת את יאוש הגז-ברקס ליותר נוח. בקרת שיוט אדפטיבית קוראים לזה, והיא שומרת על מרחק קבוע מהרכב שלפנים בעזרת הבלמים והגז וחוסכת מהנהג את ההתעסקות המעצבנת. הפקקים של איזור גוש דן נראים כמו הזדמנות נוחה להפליא להכיר לעומק את הקטנה של וולוו לפני התופת שמחכה לנו בדרום.

מי שלא נהג בשנים האחרונות בוולוו צריך לקפוץ לסוכנות כדי להכיר את שפת העיצוב של היצרן השבדי. במקום קונסולה רגילה מחכה לנוסעים לוח שעליו ניצבים בצפיפות (מוגזמת) כפתורי התפעול של האוטו. מאחורי הלוח, שזכה לשם "קונסולה צפה", יש תא אחסון קטן. מה כל כך מיוחד? למען האמת לא הרבה. אבל השוודית משרה שלווה על הנוסעים, והנקיון בעיניים מקל על ההתמצאות. היות והוולוו מתמודדת כראוי עם התנועה האיטית, יש לנו מספיק זמן לכוון את הטמפרטורה הרצוייה בבקרת האקלים, לחבר את הנייד להתקן הבלוטות' ולאתר את ספריית השירים הישראליים ב-USB. הרי אין פס קול יותר טוב ליום ביטחוניסטי שכזה.

הכביש נפתח והחרטום פונה דרום מערבה אל הכבישים המקיפים את רצועת עזה. לאחרונה ירי הרקטות התחדש, והמנוע הגמיש מושך בקלילות את מחוג המהירות במעלה הסל"ד. בשלב הזה הוולוו הקטנה חושפת סדק במעטה הבטיחות שלה. ברדיו מדווחים על רקטה שנחתה בשטח פתוח סמוך לאחד היישובים שזה עתה עברנו, אך יללות "הצבע האדום" לא השפיעו כלל על מעטה הבידוד שעוטף את הנורדית הכחלחלה. מילא שרעשי רוח כמעט ולא נשמעים, ורעשי כביש יחדרו רק כשהאספלט יהיה גרוע במיוחד. אבל אזעקות הן כבר עניין אחר.

 
אחורה פנה!

המשך המסלול מפנה אותנו דרומה ממצפה רמון, סמוך לשטחי האש נרחבים. בצידי הדרך מטווחי טנקים ותותחנים ורק בורא עולם יודע מתי יטעה קצין צעיר וישגר פגז תועה אל המטרה שטסה לבדה על הכביש. הפיתולים המהירים זוכים למבט שוודי מתנשא, והמתלים הנוקשים מרסנים את המרכב כמו רוכב רודיאו מיומן. למרות הנוקשות הבסיסית נוחות הנסיעה טובה והוולוו מפנקת אותנו בחווית נסיעה ששמורה למכוניות מסגמנט גבוה יותר. גם כאשר הכביש הופך שבור ומשובש נוחות הנסיעה הטובה נשמרת. אמנם השוודית לא משככת לחלוטין, אבל התאור ההולם ביותר לנוחות הנסיעה של ה-V40 מגיע אף הוא מהז'רגון הצבאי: לא יותר מ"מכות קלות בכנף".

בתחנת אוטובוס סמוך לאחד הבסיסים בדרום עומדות שלוש חיילות ומחכות לטרמפ שיקדם אותן לבסיס. עצם העובדה שהפסל הקינטי המרהיב של וולוו עצר לידן השאירה אותן ללא מילים.  שני התיקים הגדולים שלהן ממלאים את תא המטען. הן נדחסות למושב האחורי בכדי לגלות שפחות חברה אחת יכול להיות הרבה יותר נחמד. הגבוהה שבהן משפשפת עם הראש את התקרה ולאמצעית מעט צפוף ברגליים. את הדרך לבסיס הן יכלו לעשות בנוחות טובה בהרבה אם לא היה מדובר בוולוו הקטנה בהיצע. מצד שני, מגיע להן. הן חשבו ששירי ארץ ישראל בהכרח חייבים להיות שירי יום הזיכרון. האמת, התאכזבתי.


דברים (שלא) שומעים מכאן

סמוך לגבול ישראל-מצרים המתח גובר. לאחרונה נעשו מספר פיגועים סמוך לכאן ואנחנו לא רוצים להצטרף לסטטיסטיקה. 180 כוחות סוס שזורמים לגלגלים הקדמיים מבטיחים שכדורים יתקשו להשיג אותנו. אם מסיבה זו או אחרת הוולוו תאלץ להאט, מגדש הטורבו מספק מומנט שיאיץ אותה באופן אחיד (ויש האומרים – אחיד מדי) מבירא עמיקתא לאיגרא רמא. ונקמה קטנה באותם טרוריסטים - הם יאלצו לשמוע את צלילו המתכתי של ה-1.6 ליטר הזה בשעה שה-V40 תהפוך לכתם כחול באופק.

אבל כנראה שהאיום העיקרי בכבישי ישראל אינו איום שנובע מאידיאולוגיות או מניעים לאומניים. נהג משאית אחד ש"חתך" סיבוב הוכיח שמערכת ההתראה בפני התנגשות אכן מצילה חיים. נהגת אחרת, באזור מצפה רמון, החליטה לצאת לעקיפה מבלי להסתכל במראה והעמידה במבחן לא פשוט את מערכת הבלימה של ה-V40. לשוודית שלנו הבלימה החריפה לא ממש הזיזה, וזה מפתיע לאור העובדה שבסוף הקטע הדינאמי הבלמים כמעט וטיגנו את עצמם לדעת. ואם בנהיגה דינאמית עסקינן, כשהכבישים הופכים מפותלים הוולוו אוחזת את הכביש בהיסטריה ששמורה לטירון שזה עתה קיבל נשק. הנכונות שלה לשנות כיוון טובה אפילו ביחס לקטגוריה, בה מצויינות דינאמית היא עניין מחייב. ההגה טוב אך לא מספיק מדויק והשלדה נוטה קלות לתת היגוי אותו ניתן לתקן בקלות באמצעות העברת משקל קדימה. התחושה הכללית מהנה ומאפילה על כל מכונית וולוו אחרת בה נהגנו. רק שחשוב לזכור שמדובר במכונית דינאמית להפליא אך לא בחוויה ספורטיבית מוחלטת.



בוולוו היו שמחים אם היינו אם היינו מסיימים את המבחן בהתייחסות לרמת הבטיחות של הוולוו V40. והיא בטוחה מאוד. לאחר יום שלם בכבישים המסוכנים, שום טיל, כדור או רקטה לא שרטו את הפלדה הכחולה של השוודית. ובנימה מעט יותר רצינית, צריך להיות מטומטם (או להיתקל במטומטם אחר על הכביש) כדי לעשות תאונה עם ה-V40 על שלל מערכות הבטיחות שלה. אבל זה לחלוטין לא הסיפור. במקרה של השוודית לא מדובר בקומפקטית בטיחותית עם ניחוח יוקרתי. בוולוו הצליחו, בפעם הראשונה, להשיק מכונית שמסתכלת בלבן שבעיני המתחרות הגרמניות. ה-V40 היא מכונית ראוייה במדדים של איכות, נוחות וכן, גם בנוגע להתנהגות הכביש. בסופו של יום מתקבלת קומפקטית יוקרתית מצויינת שלא רק תביא את הנהג בריא ושלם מ-א' ל-ב', אלא גם תגרום לו לחייך כל הדרך לשם.


לדגמי וולוו בישראל - וולוו

משרד הביטחון - מערכות הבטיחות של וולוו V40:

City Safty - בכל V40 סטנדרטית שנמכרת מותקנת המערכת  שבולמת את הרכב לעצירה במהירות של עד 50 קמ"ש.

Driver Alert Pack - מערכת שמזהה ומציגה תמרורים על לוח המחוונים, נותנת התראת התנגשות קולית ומעבירה אוטומטית בין אורות דרך ואורות גבוהים. (8,700 שקל).

Driver Assist – מערכת המשלבת בקרת שיוט אדפטיבית, היגוי אקטיבי לתיקון סטייה מנתיב ובלימה בזיהוי תאונה אפשרית עם רכב או הולכי רגל. (17,000 שקל).

BLIS – מערכת לזיהוי עצמים בשטחים המתים יחד עם זיהוי והתראה בכניסה והתראה מחניות (12,000 שקל).

כרית אוויר להולכי רגל - (8,000 שקל).


* הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון מאי של מגזין iCar

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה