דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

השקה: סוזוקי קרוסאובר

Getting your Trinity Audio player ready...



קו החוף של ברצלונה עמוס בתנועה של תיירים ומקומיים. השמש הנעימה של ספטמבר מזמינה מטיילים רבים, למרות שאין היום משחק כדורגל בעיר. המשבר הכלכלי של ספרד, כך נדמה, היה יכול להיות קשה הרבה יותר לולא היציבות של ענף התיירות בחבל קטלוניה. בינתיים, שני עיתונאי רכב ישראלים בסוזוקי קרוסאובר ירוק מחפשים לוקיישן לצילומים ומתחילים להתלבט. אם מדובר ברכב שטח, הצילומים הטובים ביותר יהיו על השבילים שיוצאים מהכפרים בצידי הכביש. אם זהו ג'יפון עירוני, אזי מדרכות העיר יהוו תפאורה הולמת. ואולי מדובר במשפחתית לכביש, שתצטלם היטב על רקע האספלט המפותל שמצפון לברצלונה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי קרוסאובר


בימים אלו, כל אחת מהאופציות תתאים לדגם החדש. חברת "מכשירי תנועה", יבואנית סוזוקי לישראל, לא יכלה לבקש מועד טוב יותר להשקה של הקרוסאובר: מבול המשפחתיות שנחת על ישראל בשנה החולפת (גולף, קורולה, קיה סיד, סיאט לאון, מאזדה 3 וסקודה אוקטביה - וזו רשימה חלקית בלבד) פתח את השוק לתחרות מחודשת ויצר שפע של הזדמנויות. סגמנט הג'יפונים הקטנים, שבעבר היה נחלתו הבלעדית של סוזוקי ג'ימני ז"ל, הפך צפוף ותחרותי עם הגעתם של רנו קפצ'ור ושברולט טראקס לטריטוריה של ניסאן ג'וק - וגם פה יכול להיות לסוזוקי מענה הולם. הקרוסאובר החדש, על פי התכניות, אמור להילחם בשתי החזיתות הקשות הללו. פשוט זה בטח לא יהיה.



תן חיוך

האוטובוס מוריד את פמליית העיתונאים בחלקו האחורי של חניון קטן בפאתי ברצלונה, וחושף אותנו היישר לאחוריו של הקרוסאובר החדש. מכאן הוא נראה קצת כמו ניסאן קשקאי, מהצד הוא נראה נמוך יחסית, וגם בצבע ההשקה החינני העיצוב החיצוני של הסוזוקי מעט מוזר ומעלה ספקות באשר לזהותו של הרכב - האם זו משפחתית או ג'יפון?

קפיצה פנימה אל תא הנוסעים מעניקה תחושה מוכרת. את העיצוב הפשוט פגשנו כבר בדגמים אחרים של היצרן היפני, וגם שם הענקנו מחמאות להנדסת האנוש המצוינת והעברנו ביקורת על איכות החומרים הבינונית. פלסטיקה קשיחה וצבעים כהים אולי לא יפריעו לקהל הלקוחות של סוזוקי, אך בעידן בו משפחתיות רבות מדופנות בחומרים רכים ומשובחים, הקרוסאובר מרגיש מעט מיושן. מנגד, גרסת ההשקה שהגיעה מאובזרת בכל טוב שמרה על התפעול הפשוט והמוכר. שניות בודדות חלפו מהרגע בו פתחנו את הדלת ועד לתחילת התנועה בתנוחה המוכרת.

אריזה משפחתית

מבחינת האורך הכולל (430 ס"מ) הקרוסאובר קצר יותר משמעותית ממשפחתיות כמו פורד פוקוס, אך ארוך יותר מסקודה יטי למשל. מימד הרוחב מצומצם עם 176.5 ס"מ בלבד, ובסיס הגלגלים מתפרש על פני 260 סנטימטרים צנועים - נתון שנמצא בין קטגוריית הסופר מיני לבין המשפחתיות. גם הגובה, שעומד על 158 ס"מ, ממקם את הסוזוקי בדיוק בין המשפחתיות לג'יפונים הקטנים. נקודה לשלילה? לא בטוח.



למרות המימדים החריגים, סוזוקי קרוסאובר עונה היטב על הצרכים המשפחתיים. מלפנים המרווח מצוין ותנוחת הישיבה גבוהה ושלטת. הכניסה למושב הנהג מתבצעת בנוחות ובקלילות (מישהו אמר רכב לגיל הזהב?) ושדה הראיה מצוין לכל הכיוונים. המושב האחורי גבוה גם הוא, מה שמקל על שליפה של פעוטות מכסאות הבטיחות. המרווח לרגליים טוב כל עוד לא ישב מלפנים נוסע גבוה במיוחד, ובסיס המושב השטוח יאפשר להכניס בקלות שני כסאות בטיחות וילד נוסף ביניהם. המרווח לראש מוגבל בגלל גג השמש הפנוראמי שהגיע ברכבי ההשקה, אך הגרסה הישראלית תגיע עם גג סטנדרטי ומרווח ראש עדיף. תא המטען גדול, מרווח, ונהנה מסף הטענה נמוך ונגיש. אז אולי זו בכלל משפחתית סטיישן?

רשימת האבזור נדיבה, בהתאם לתדמית הפנאי שמשדר הרכב. בין היתר ניתן למצוא בקרת אקלים מפוצלת, כפתור התנעה, מערכת מקורית עם שליטה מההגה וחיבורי USB, בקרת שיוט, מראות עם קיפול חשמלי וחישוקים קלים. במפרט הישראלי בולטת בחסרונה מערכת המולטימדיה, שהופיעה ברכבי ההשקה אך לא תגיע אלינו. האבזור הבטיחותי כולל, מלבד האלקטרוניקה הסטנדרטית, גם 7 כריות אוויר וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. לא רע.

מתגלגלים

הקולגות של אנשי מע"צ בספרד מוכשרים יותר מעמיתיהם שבישראל, כך שבמהלך ההשקה התקשינו לקבל תמונת מצב מלאה אודות רמת הנוחות של הרכב. ולמרות זאת, הסוזוקי עושה רושם של רכב נוח, לפחות מחוץ לעיר. על הכבישים המהירים מפגין הקרוסאובר פאסון אירופאי עם ריסון מצוין ומינימום של זוויות גלגול. נעים מאוד לנסוע בו מהר, זאת על אף שבידוד הרעשים לא מוצלח במהירויות בין עירוניות.



במהלך ההשקה העמידו לרשותנו אנשי סוזוקי את הגרסה הישראלית של הרכב: מנוע 1.6 ליטר בנזין, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. המנוע עצמו מוכר מה-SX4 הותיקה, ותיבת ההילוכים, עבורנו לפחות, היא חדשה לחלוטין. תיבות מהסוג הרציף בדרך כלל נוטות להיות עצלות (ראה מקרה אימפרזה-קורולה), אך זו של הסוזוקי תזזיתית וממהרת להגיב לפקודות דוושה. כך, למרות שהמנוע לא גמיש ולא חזק באופן מיוחד, נוצרה תחושה של זריזות יפנית אופיינית. מאפיינים נוספים של התיבה הרציפה נשמרו בסוזוקי קרוסאובר: תחת עומס יש לתיבה נטיה להרעיש, אך בתמורה מתקבלת צריכת דלק מצוינת: במהלך ההשקה מדדנו צריכה של 14 ק"מ לליטר.

איך אומרים קק"ל בספרדית?

מרווח הגחון של הסוזוקי עומד על 17 ס"מ בלבד, וחצאיות הפלסטיק העדינות שעוטפות את המרכב לא מאפשרות התרחקות של ממש מתחומי האספלט. גרסת ה-4X4, שגם עליה לקחנו סיבוב, מתמודדת טוב יותר עם תנאי אחיזה גבוליים (חול או בוץ, למשל) אבל לא מציעה הרבה מעבר לזה. בהנחה ובישראל לא צפויים שלגים כבדים בחורף הקרוב, ניתן יהיה להסתפק בהנעה הקדמית ולחסוך לא מעט כסף.

בניגוד למשפחתיות כפולות הנעה (סובארו אימפרזה הקודמת היא אולי היחידה ששווקה אצלנו), סוזוקי קרוסאובר לא מפצה על יכולת העבירות המוגבלת בהתנהגות שבילים פרועה ומהנה. מחסור בתקשורת מההגה והשלדה מרחיק אותו מהשגעונות של חובבי השעשועים, והופך אותו למשפחתית בטוחה, צפויה ומאוד רגועה על הכביש. האמת? זה יותר ממספיק.



משפחתית או ג'יפון?

אחרי כמעט 20 שנים אפרוריות עם מכוניות כמו הבאלנו, הליאנה וה-SX4, נראה שלסוזוקי יש סוף סוף מוצר מרענן בקטגוריית המשפחתיות. הקרוסאובר החדש שומר על היתרונות המסורתיים של סוזוקי בתחומי השימושיות, הפשטות וצריכת הדלק הנמוכה - ומביא איתו עוד שני יתרונות משמעותיים לסגמנטים בהם הוא צפוי להתמודד. ביחס למכוניות משפחתיות מציע הקרוסאובר יתרון אהוב של מימד גובה ותדמית של רכב פנאי, ולעומת הג'יפונים הקטנים הוא מציע שימושיות משפחתית מעולה. במחיר שנמוך בכמעט 10,000 שקל מהמתחרות, מדובר ברכב שיכול להיות סיפור הצלחה בשוק הישראלי.


לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה