דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

השקה: דגמי קדילאק החדשים

Getting your Trinity Audio player ready...



איפה הימים שבהם לדגמים של קדילאק קראו בשמות של עיירות יפות - דה-וויל, פליטווד, אלדורדו, סביליה. בעשור האחרון התחלפו השמות המילוליים, בזה אחר זה, בסדרות של אותיות; STS, SLS, XTS, CTS, SRX. לא היינו מצפים שיצרן של מכוניות יוקרה יעניק לכלי הרכב שלו שמות יותר אישיים-אנושיים?

האמת היא שזה לא עובד ככה. ברגע שבקדילאק החליטו להתחרות ראש בראש עם מכוניות היוקרה האירופיות, והגרמניות בעיקר, החליטו האמריקאים גם לזרום עם אווירת השמות האירופית. איך קוראים במרצדס למכוניות? נכון - אותיות (S, E, ML, CLA) ואיך באודי? אותיות - A בעיקר... (A7, A3, A6, TT). ואצל ב.מ.וו? אצלם משתמשים במספרים; אקט הרבה יותר אנושי, הא… גם היתר עובדים ככה - יגואר, וולוו, לקסוס, אינפיניטי - כולם משתמשים באותיות ומספרים כדי להעניק שמות למכוניות שלהם. אם אצלם זה עובד - כנראה שכדאי לזרום איתם.

השקה: דגמי קדילאק החדשים
חושבים על אירופה, דגמי קדילאק החדשים / צילומים: תומר פדר

משנה שם משנה מזל? עם המעבר של דגמי קדילאק לאותיות הסטריליות, השתדרגה מאוד גם היכולת של המכוניות. קדילאק CTS המקורית היוותה, לראשונה, תחרות רלוונטית לב.מ.וו סדרה 5, שמולה התחרתה בעיקר. ה-BLS היתה אמנם נסיון נפל להתחרות בב.מ.וו סדרה 3, אבל המחליפה שלה, ATS, זכתה גם אצלנו למחמאות אמיתיות.

לשיפור באיכויות של דגמי קדילאק הצטרף בשנתיים האחרונות שער המטבע האמריקאי לעומת השקל החזק, ששיפר מאוד את רמות המחיר ויכולת ההתגמשות של היבואן הישראלי. ביחד עם מאמצי שיווק רחבים מצד היבואן, UMI, נוצר מצב שבו לעומת כ-92 מכוניות של קדילאק שנמכרו כאן ב-2009, קצב המכירות השנה כבר עומד על כ-400-450 מכוניות. בקדילאק מדברים על ישראל כשוק הצומח ביותר מבין כל שווקי העולם, ברבעון הראשון של השנה.

בתוך הצמיחה הגדולה של המותג, ועם הרחבת היצע הדגמים, בחרו אנשי UMI להזמין קבוצה של עיתונאי רכב לנהוג ברכבי קדילאק החדשים ברחבי כבישי הדרום. היום מוצעות בישראל שלוש משפחות דגמים לבית קדילאק: רכב הפנאי היוקרתי, SRX, ה-ATS הקטנה ומכונית הסאלון CTS. ה-SRX כבר נמכר כאן מזה מספר שנים. ה-ATS הגיעה לפני כשנה וה-CTS הוחלפה לאחרונה בדור שלישי, שהגיע זה עתה לישראל.

קדילאק SRX - פנאי

ה-SRX נמצא בקטגוריה אהובה מאוד על האמריקאים - הקרוסאוברים, רכבי הפנאי. מדובר בכלי רכב שאינם מיועדים לפרוץ בשמחת סלעים ודיונות, אלא לשמש בעיקר בתנועה על הכביש הסלול. ההבדל שבכל זאת ניכר בין רכבי הפנאי הללו ובין מכוניות כביש אותנטיות הוא שכלי רכב דוגמת ה-SRX גבוהים יותר והחזות שלהם בולטת הרבה יותר. היות שמאחורי הקרוסאובר שבו נהגנו עומד יצרן היוקרה, קדילאק, הרי שכאן מדובר גם בכלי רכב שמיועד להציע רמת נוחות ואבזור גבוהה הרבה יותר מהמקובל.

קדילאק SRX בהחלט מפגין יכולת רבה בנסיעת כביש ממושכת ומהירה - בנוחות ובהתנהגות. הוא רוכן מעט בעיקולים, אבל בסך הכל מספק הנאה, אחיזה גבוהה וגם מנוע חזק מאוד. רמת הפינוק כוללת כוונון חשמלי לדוושות וגם בקרת שיוט אדפטיבית - שמאפשרת לנו לא רק להגדיר את המהירות, אלא גם לשמור מרחק מהרכב שלפנינו.

קדילאק SRX

קדילאק ATS- מנהלים פרימיום

עד כמה החבר'ה בקדילאק רציניים כשהם רומזים שה-ATS נועד להתחרות בב.מ.וו סדרה 3? עד כדי שההגה מתקשח ברגע שהעיקולים מתחילים, שהמתלים נוקשים בסגנון אירופי, שעל השמשה מוצגים נתונים שונים כדי שנתמקד בנהיגה, ויותר מהכל - עד כדי שהם התקינו בחזית את אחד ממנועי ה-2 ליטר הסדרתיים החזקים שאפשר למצוא. המנוע המוגדש מדלג על הנפח המצומצם באמצעות טכנולוגיה ומייצר 272 כ"ס שזורמים, כמקובל באירופה, לגלגלים האחוריים. המנוע, ההגה המשובח (מחמאה גדולה למכונית אמריקאית, וסליחה על הדעה הקדומה) והמתלים הקשיחים מתערבלים לכדי מכונית עם יכולות כביש ברמה גבוהה ביותר. שלבו את היכולת הזו עם עיצוב מחודד ובולט ועם הררי אביזרים ותקבלו חבילה שאין שום סיבה להתעלם ממנה.

קדילאק ATS

קדילאק CTS - סאלון

מהרגע הראשון הודיעו בקדילאק שה-CTS נועדה להתחרות בב.מ.וו סדרה 5, אמת המידה למכונית סלון טובה, לטעמם. כעת הגענו כבר לדור השלישי, וכיאה לדור שלישי למסורת מוטורית, ה-CTS עוצבה עם פחות צורך להוכיח את עצמה - אגרסיבית פחות, זוויתית פחות, בוגרת יותר, אלגנטית יותר. האמריקאים החליטו להסתפק במנוע בנפח 2 ליטר בלבד, אבל מי שקרא את הפסקה הקודמת מבין שמדובר במנוע רב יכולת. אותם 272 כ"ס מתלבשים היטב על חמשת המטרים של מכונית הסאלון האמריקאית וזו מדלגת בקלילות מעיקול לעיקול בעליות. הדור החדש של המכונית דומה כל כך לאחותה הצעירה, קדילאק ATS, עד שקשה להבדיל ביניהן, מקרוב ומרחוק. כבשאר דגמי קדילאק שבהם התנסנו, גם ה-CTS עשירה באביזרים - ממערכות בטיחות אלקטרוניות ועד למערכות נוחות מפונקות.

קדילאק CTS

ומה בעתיד?

המותג קדילאק מתחזק, לא רק בישראל אלא בעולם. חלק מההתחזקות משתלבת בפיתוח של המותג לדגמים שמיועדים לפלחי שוק חדשים. באמריקה ובמקומות נוספים בעולם נמכרת קדילאק XTS, מכונית גדולה מה-CTS, אם כי לא בהכרח יקרה ממנה. ה-XTS אינה מיועדת להגיע לישראל, אבל בעתיד הקרוב נפגוש במכוניות אחרות מבית קדילאק. על פי אנשי UMI, היבואן, בעתיד הקרוב יוכל קדילאק להתחרות בעולם וגם בישראל, לא רק בדגמי המנהלים-פרימיום, הקרוסאוברים והסאלון, אלא גם בקומפקטיות היוקרתיות וגם ברכבי הפנאי הקטנים. המשמעות היא שלקדילאק תהיה בקרוב מתחרה במכוניות כמו אודי A3 או מרצדס A קלאס, וגם בקרוסאוברים יוקרתיים קטנים, כמו אודי Q3 או ב.מ.וו X1. מתי זה יקרה? מאוד יכול להיות שכבר בשנה הבאה (2015).


לדגמי קדילאק בישראל - קדילאק

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה