דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה סיוויק החדשה - נהיגת בכורה

Getting your Trinity Audio player ready...



כבר כמה שנים שהונדה סיוויק ממצבת את עצמה קצת יותר גבוה מהמכוניות המשפחתיות הפופולאריות בשוק. הדור הקודם שווק בישראל עם מנועי 1,800 סמ"ק לעומת ה-1,600 המקובלים בקטגוריה, ונמכר במחירים גבוהים יחסית – ולכן זכה כמעט להתעלמות מצדם של ציי הרכב, שאחראים על פחות מ-20% מהרכישות של הונדה סיוויק. העובדה הזאת לא הפריעה ליבואן להמשיך במסורת, ולמצב גם את הסיוויק החדשה כמכונית יקרה יותר ממתחרותיה. האם היא שווה את המחיר?

לעמודי הדגם בקטלוג iCar: הונדה סיוויק האצ'בק, הונדה סיוויק סדאן



הונדה סיוויק החדשה. התבגרה? / צילומי יח"צ: רונן טופלברג

נעשה סדר בעניינים: הונדה סיוויק סדאן נמכרת במחיר התחלתי של 138,900 שקל, והונדה סיוויק האצ'בק עולה 134,900 שקל - זאת לעומת 123,000 שקל שעולות מרבית המשפחתיות המתחרות. לעומת מכוניות אלו, שנמכרות לרוב עם מנועי 1.6, מציעה הסיוויק מנוע בנפח 1.8 ליטר – שמניב ביצועים קצת יותר טובים משל המתחרות, אך לא באופן משמעותי. את כל הנתונים תוכלו לקרוא ולהשוות בקטלוג של iCar, אך נציין כאן שהסיוויק לא מתבלטת גם ברשימת האבזור. לגרסת ההאצ'בק יש גם אופציה לתיבה ידנית במחיר מוזל (125,900 שקל), אך היא כנראה לא תהיה רלוונטית עבור מרבית הלקוחות. עד כאן מחירים. עכשיו – למכונית.

הונדה סיוויק - עיצוב ותא נוסעים

הסיוויק החדשה נראית לא רע. העיצוב החיצוני עודן לעומת הדור היוצא, במיוחד בגרסת ההאצ'בק שכיום היא קצת קלה יותר לעיכול. הסדאן נראית רשמית יותר ופחות צעירה, ויהיו שלא יאהבו את העיצוב החלק האחורי – שנראה כאילו הוסיפו לו ישבן באופן מלאכותי. תא הנוסעים נראה מצוין בשתי הגרסאות, במיוחד בזכות לוח המחוונים הדו-קומתי שמכיל שפע של מידע ותצוגות שונות (כולל אפשרות לתמונת רקע של האישה והילדים). איכות החומרים מצוינת בהאצ'בק והרבה פחות טובה בסדאן, שמרגישה יותר זולה ופשוטה. הסיבה להבדלים בין הגרסאות נעוצה בייעוד שלהן: גרסת ההאצ'בק מיוצרת בבריטניה ונמכרת במערב אירופה, שם היא מתמודדת מול פולקסווגן גולף ופורד פוקוס המצוינות. הסדאן, לעומת זאת, מיוצרת בטורקיה ונמכרת בשווקי מזרח אירופה – והפער בין הגרסאות בולט גם בתחומים נוספים.


סביבת הנהג של גרסת הסדאן נראית מצוין, אך איכות החומרים נמוכה

הונדה סיוויק - נוחות ומרווח

המושבים הקדמיים נוחים לישיבה ומציעים תמיכה לא רעה, בעיקר בגרסת ההאצ'בק. מאחור יש מרווח נדיב לרגליים בשתי הגרסאות, כאשר העיצוב הדרמטי של ההאצ'בקית גוזל ממרווח הראש. לסדאן יש יתרון בתחום זה. תא המטען גדול בשתי הגרסאות, ומפתיע במיוחד בהאצ'בק שמציעה גם מגוון אפשרויות ייחודיות לקיפול המושבים, עד ליצירת מפלס הטענה בגובה של 1.20 מטר. נוחות הנסיעה טובה בשתי הגרסאות, כאשר ההבדל ביניהן מתבטא באופי הנסיעה: הסדאן מכוילת על הצד הרך, ולכן סופגת היטב את השיבושים בעיר אך קצת מתנדנדת בנסיעה מהירה. ההאצ'בק נוקשה ומרוסנת יותר (ובגרסת המבחן צוידה בצמיגים בחתך נמוך), מה שאומר שהיא פחות סלחנית על בורות הביוב של העיריה אך נחמדה יותר במעבר על גלי האספלט של מע"צ.


הונדה סיוויק - מנוע ותיבת הילוכים

המנוע של הסיוויק, בנפח 1.8 ליטר, מנפק 140 כוחות סוס שמתבטאים בעיקר בתחומים העליונים של סקאלת הסל"ד. נדרשת לחיצה הגונה על הדוושה בכדי לקבל יציאה זריזה מהמקום, ובמפתיע גרסת הסדאן הרגישה קצת יותר נמרצת. אולי הסיבה לכך היא בידוד הרעשים הלקוי של הסדאנית, שמחדירה לתא הנוסעים באופן מוגזם את רעשי המנוע והכביש. תיבת ההילוכים, עם 5 יחסי העברה, חלקה ונעימה מאוד לשימוש וגם מגיבה היטב ל"קיק דאון". בלטה בחסרונה אופציית הטיפטרוניק בגרסת הסדאן הבסיסית. צריכת הדלק של הסיוויק התגלתה כטובה מאוד לאור נפח המנוע הגדול יחסית, ועמדה על 9 ק"מ לליטר בנהיגה אגרסיבית שהשתפרו לכדי 15 ק"מ לליטר בשיוט רגוע.

הונדה סיוויק - התנהגות כביש

לא היינו נדרשים לסוגיה זו במכונית משפחתית מן השורה, אלמלא היה הבדל ניכר כל כך בין הגרסאות של הסיוויק. גרסת ההאצ'בק האירופאית הציגה התנהגות כביש מצוינת, ונראה כי היא מסוגלת לייצר לא מעט כיף ביחס למכונית משפחתית. ההגה מדויק ובעל משקל נכון, והשלדה משתפת פעולה עם תגובה מצוינת להכנסת חרטום בפניה. הריסון של המתלים תרם אף הוא לתחושה בטוחה בנהיגה תחת עומס. חובבי הנהיגה ימצאו כמשתלמת את הגרסה הידנית, שנמכרת במחירים נמוכים יחסית ומעניקה תמורה ראויה.
הסדאן, לעומת זאת, היא בהחלט מכונית פחות מהנה לנהיגה. בסיס הגלגלים הארוך ותוספת המשקל מאחור גרמו לתחושה מעט גמלונית, ויחד עם המתלים הרכים נוצרה התנהגות כביש מפוזרת ולא מדויקת. חשוב לציין כי מרבית הנהגים במרבית תנאי הנסיעה לא ירגישו בהבדלים אלו.


הונדה סיוויק - תמורה טובה למחיר?

המחיר גבוה, אין ספק. שמועות מספרות כי המחירון הרשמי נוטה לגלות גמישות באולם התצוגה, אך כנראה שבשנה הראשונה לחייה ספק אם תיהנה הסיוויק ממבצעי הנחות מיוחדים. גרסת ההאצ'בק יכולה בהחלט להיות קניה טובה עבור מי שמחפש עיצוב, נוחות, מנוע חזק והתנהגות כביש מהנה. אלו בדרך כלל הלקוחות הצעירים יותר, והדור התשיעי של הונדה סיוויק מביא עבורם בשורה גם לשלב שאחרי הקמת המשפחה – בזכות תא המטען השימושי.
הונדה סיוויק סדאן עולה על גרסת ההאצ'בק בנוחות ובמרווח, ואלו בדרך כלל הפרמטרים שמחפשים רוכשי המשפחתיות – אבל התחושה הזולה של תא הנוסעים, בידוד הרעשים הלקוי והאבזור הדל הופכים את גרסת הסדאן למכונית שמתקשה לדעתנו להצדיק את המחיר היקר ביחס למתחרות בקטגוריה.




לדגמי הונדה בישראל - הונדה

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הזדמנות טובה לראות אם... 
    תם, 29-03-2012

    התדמית לבדה תספיק כדי למכור. הימור פרוע: התשובה חיובית.

    סגור תגובה

  • 2. יש לי סיוויק 2010 והאוטו פשוט 
    משה הקיפוד, 29-03-2012

    לא זז....
    כמו שכתוב בכתבה למעלה רק הרבה הרבה יותר גרוע, צריך לחיצה מאוד הגונה בשביל שהאוטו יזכר שהוא צריך לזוז, אני לא סוכן חס וחלילה אבל קנינו שנה אחרי בנוסף גולף 1.4TSI והאוטו נוסע כמו שד לעומת הסיוויק שמרגיש שאני צריך לצאת החוצה לעזור לה מידי פעם.... בקיצר לא חוזר לאוטו המעפן הזה, בנוסף איכות החומרים לפחות בשנתון שלי וראיתי את זה בעוד רכבים מאוד ירודה, הבד שבדלת כבר שחוק והאיטום נוראי והפלסטיק מרשרש, טוב דיי הוצאתי את מה שאני שיושב לי על הלב....

    סגור תגובה

  • 3. יקר מדי- כמה אפשר?  (לת)
    , 30-03-2012

  • 4. הגרסה הידנית 
    לייזי, 30-03-2012

    חברים יקרים, הגרסה הידנית היא הגרסא לאוטו הזה ,שימו לב 9 שניות מ 0 ל100 , צריכת דלק של 20 ק"מ לליטר כמעט, מגיעה עם מגנזיום ותאורת לד. והכל במחיר של מאזדה 3 ליסינג פחות או יותר , בהשוואה למכוניות אחרות כמו גולף ופוקוס הגולף עולה ב 20 אלף ש"ח יותר ולפוקוס ירידת ערך כמו של צלילה חופשית. בנוסף מחירי הביטוח של הונדה זולים באופן מיוחד ובניגוד לפולקסווגן גם מחירי הטיפולים והחלפים לא הורגים אותך. תא מטען ענק ופרקטי הופך אותה הרבה יותר שימושית למשפחה הישראלית משני הקודמות. בהסתכלות מלאה על כל הפרמטרים כאן (חלקם לא ממש מוזכרים בכתבה) ניתן לחשוף את העובדה שהסיביק הצ'בק הידנית היא הגרסה הטובה ביותר וזו הנותנת הרבה יותר ביחס למחיר.

    סגור תגובה

  • 5. לי יש סיווקי ו 2 איש מכירות משקשק של פולקסוואגן (לת)
    רום, 31-03-2012

  • 6. למספר 2 
    אלעד, 01-04-2012

    מה אתה מזיין את השכל,יש לי גם הונדה האצבק 2010 והאוטו ממש ממש לא עגלה.אני לא יגיד שהוא כמו במו אבל יש לו המון כח.במיוחד ממאה קמש ומעלה איפה שכל המיתחרים מתחילים להתעייף והאיכות חומרים שלו מעולה ולא זז לי כלום ואגב עשיתי כבר 80 אלף קילומטר

    סגור תגובה

  • 7. .למ"ס 6 הנכבד. אנשים קוראים את מה שמכובדים כמוך 
    המתלבט, 13-04-2012

    כותבים. ולכל המתלהמים.לא יזיק אם תשקיעו עוד שתי דק.ותענו בצורה שתכבד את דעתכם.אפשר לענות עם חוש הומור ואת שפת הרחוב והגוף תשאירו ללמקום אחר!! אני דווקה מאמין למס 2 מכיוון שאחת למס לא של מכוניות אתה עלול ליפול על לימון קאר.והספק או היבואן לא סופר אותך.ויש לי סיפור על רכב פולו עם אפס קמ שראה מהיום הראשון יותר מוסך מאשר את הכביש ממש חסכוני.כך שהכל יתכן.כאן זה לא אמריקה.גם מבחינה משפטית.חג שמח לכולכם ותמשיכו להגיב תמיד יש מי שקורא בשקיקה את מה שאתם כותבים.בעיקר מי שמתלבט לפני קנייה.תודה לכל המגיבים.

    סגור תגובה

  • 8. סיוויק סדאן 
    דודי, 30-07-2014

    יש לי סיוויק 2010 105000 ק"מ. 0 תקלות, לחיצה על הגז ברמזור והוא טס, אני לא מבין על מה אתם מדברים.
    הרכב אמין והמחיר לא זול.
    אבל הרכבתי לו מערכת גפ"מ וזה פשוט מדהים
    ליטר גז 3.40 ₪ -ובנזין 7.80. חסכון ב 100000 ק"מ 40000 ₪
    מומלץ מאוד.

    סגור תגובה

חזור למעלה