דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה סיוויק (מתיחת פנים) – מבחן רכב




הונדה סיוויק נושאת אחריה חתיכת מורשת: דגם הסיוויק של הונדה הוצג כבר לפני יותר מ-40 שנים ואפילו בארץ הוא נמכר כבר 25 שנים. גרסת ההאצ'בק הנוכחית הוצגה ב-2011 ועברה זה לא מכבר מתיחת פנים קלה. במשך השנים הסיוויק נמכרה בארץ במיצוב גבוה יותר משאר המשפחתיות, לרוב בגלל התדמית ולא בגלל התמורה. בשביל לראות האם היא עומדת היום בתחרות הקשה בקבוצת הקומפקטיות, לקחנו למבחן את גרסת ה-Sport Design שתהיה שלכם תמורת 147,900 שקלים. יקר מדי? גרסת ה-Comfort תהיה שלכם תמורת 134,900 שקל, ובמבצעים מחירה יורד מדי פעם גם ל-131,900 שקל.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: הונדה סיוויק

הונדה סיוויק, בנזין 1.8 ליטר, 142 כ"ס, אוטומטית, 147,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב נאה
מחיר גבוה

איכות ייצור
יחידת כח

תא מטען
מושב אחורי צר


הונדה סיוויק
הונדה סיוויק. גרסת Sport Design תעלה לכם כמעט 148 אלף שקל

עיצוב וסגנון

אחרי הדור הקודם האוונגרדי למראה, התאכזבנו מעט מהמראה הסטנדרטי יותר של הונדה סיוויק הנוכחית. למרות שמתיחת הפנים לא שינתה הרבה מהעיצוב הבסיסי, הסיוויק נראית לנו היום נאה יותר למראה מבעבר. הפגושים החדשים, השבכה הקדמית השחורה, יחידות התאורה המעודכנות ותאורת היום מוסיפים לה נוכחות נאה יותר. גרסת המבחן כללה חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ' צבועים בשחור שנראים טוב. בצבע האדום הכהה הסיוויק היא מכונית שתופסת את העין.

תא הנוסעים

בראש ובראשונה תא הנוסעים של הונדה סיוויק מציע איכות הרכבה מעולה. איכות החומרים טובה ונעים למצוא נדיבות בדיפון הבדים ואת התפירה הלבנה המשולבת בהם. מרחב הפנים ליושבים מלפנים מכובד אך היושבים מאחור יסתפקו במושב אחורי צר ובתאורה ענייה. שימו שני מושבי תינוק ובקושי יישאר מקום לצעצוע או שניים ביניהם.

האפשרות לקפל את המושב האחורי כמו בהונדה ג'אז וליצור חלל הטענה גדול קצת מעלה לסיוויק את ציון השימושיות, אך גרסת הסטיישן היא הדבר האמיתי למשפחות. הנדסת האנוש טובה ומערכת השמע מבוססת אנדרואיד מצוינת, אך הסאונד עצמו קצת פחות. חבל. תא המטען בנפח 407 ליטרים גדול ושימושי ומפתח הטעינה שלו מצוין.

הונדה סיוויק
הונדה סיוויק. איכות ההרכבה מעולה אך המושב האחורי צר

נוחות נסיעה

על הכביש הונדה סיוויק מציעה נוחות נסיעה טובה אך לא מצטיינת. לרוב, צמיגים בחתך 45 לא יכולים לשפר את נוחות הנסיעה אלא רק להרע אותה ונראה שזה המקרה כאן. הסיוויק סופגת בהצלחה שברי כביש עירוניים סבירים, אך כאשר היא נתקלת במפגעים קיצוניים יותר תא הנוסעים סופג זעזוע לא נעים. בכבישים בינעירוניים הסיוויק עושה עבודה טובה אך מהנדסי הונדה יכלו לשפר את יכולת הריסון של המתלים הרכים למדי. במפתיע המזגן ברכב המבחן התגלה כטוב מינוס, כאשר יכולת הקירור שלו לא הייתה טובה כמצופה מהונדה. שדה הראיה מלפנים טוב אך במבט לאחור קורת הספוילר בחלון האחורי מפריעה ודורשת הסתגלות.

הונדה סיוויק
הונדה סיוויק. הבולמים רכים אך החישוקים פוגמים בנוחות

מנוע ותיבת הילוכים

מפרסמי הסיוויק מבטיחים "מנוע עוצמתי בנפח 1800 סמ"ק", ואכן הזינוק הזריז של הסיוויק מבטיח רבות. מתחת למכסה נמצא מנוע בנפח 1.8 ליטר עם 142 כ"ס ב-6500 סל"ד ו-17.7 קג"מ ב-4700 סל"ד גבוהים, שמשודך לתיבה אוטומטית פלאנטרית עם 5 הילוכים ותפעול ידני על ההגה. בנסיעה מנהלתית הסיוויק נוסעת בסדר גמור: מעבר ההילוכים חלק ורעש המנוע סביר. כשלוחצים עליה קצת יותר, יחידת הכוח חושפת שהמתכון היפני המסורתי כבר לא עומד בתחרות הקשה: המנוע מספק תאוצה נאותה בעיקר בסקאלת הסל"ד העליונה, התיבה מסרבת לבצע קיקדאון זריז בהילוכים הנמוכים, יחסי ההעברה ארוכים מדי ויש בור בין ההילוך השני לשלישי. מזל שיש פיקוד ידני מההגה. מה שבטוח הוא שמנועי הטורבו הקטנים של המתחרות בנפח 1.2 ליטר יתעלו מעל הסיוויק בהיבט זמינות כוח ותאוצה. צריכת הדלק בתנאי המבחן התובעניים עמדה על 10.2 ק"מ לליטר לפי המחשב ו-9.6 ק"מ לליטר לפי המדידה המסורתית. לא מרשים, אך לפרוטוקול יירשם שרכב המבחן הבתולי עבר רק 1500 ק"מ, מה שיכול להשפיע לרעה על צריכת הדלק.

הונדה סיוויק
הונדה סיוויק. למרות הנתונים המנוע סביר ולא יותר

התנהגות כביש

למרות המראה הספורטיבי וצמיגי ברידג'סטון טורנזה סמי-ספורטיביים במידה 225/45R17, הסיוויק היא לא מכונית לחובבי הגה. אל תטעו, התנהגות הכביש של הסיוויק לא רעה בכלל: היא זורמת בכבישים מפותלים, לא מסרבת להיכנס לפניות חדות ובעלת מגבלות אחיזה גבוהות למדי, גם בגלל הצמיגים. אבל ההגה לא מצליח להעביר את התחושות הנדרשות אל כפות ידי הנהג וגם כיול המתלים הרך לא מספק הנאה בכבישים הנכונים. אולי בגרסת Type R עם כיול מתלים חד ונוקשה יותר והגה מכויל אחרת, זה יילך. למרות השם המבטיח, הרבה ספורט לא תמצאו בגרסה הזו.

הונדה סיוויק
הונדה סיוויק. הרבה ספורט לא תמצאו כאן

סיכום

הונדה סיוויק הנוכחית עושה את העבודה, אך למרות התדמית הבלתי-שבירה היא לא מצליחה להתבלט בתחומים החשובים: נוחות הנסיעה בינונית ויחידת הכוח לא עומדת בסטנדרט הגבוה של הגודשות העכשוויות. הבעיה הגדולה שלה היא במחיר הרכישה: גרסת המבחן עולה כמעט 148 אלף שקל. גרסת הבסיס של הסיוויק מציעה חבילה שפויה יותר במחיר של 135 אלף שקל, אלפים בודדים יותר מהגרסה הבסיסית של הגולף. אם אתם חובבים מושבעים של הונדה, ואם אהבתם את הסיוויקים הקודמות, הסיוויק המחודשת היא בחירה טובה עבורכם. אם לא, יש קומפקטיות טובות לא פחות באותו הסכום וגם בפחות.

לדגמי הונדה בישראל - הונדה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
חזור למעלה