דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה ג'אז היברידית - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

"אתה מוזמן לאסוף הונדה ג'אז היברידית ביום חמישי הקרוב" בישר לי המייל מרכז המערכת. "איזה יופי", חשבתי לעצמי בעודי מדפדף בתמונות הגשומות של תחזית מזג האוויר בטלפון הנייד, "מכונית ידידותית לסביבה ביום מלא זיהום אוויר". אבל מה קשור ג'אז עכשיו? הונדה ג'אז הסטנדרטית תופסת מקום טוב בקטגוריית הסופר מיני, הודות לשילוב של שימושיות גבוהה והמוניטין החיובי של הונדה. הבעיה הגדולה שלה הייתה ועודנה לא קשורה לטיב הרכב עצמו: מחיר רכישה גבוה בתור מכונית חדשה ומחיר מחירון גבוה ביחס לשנתון כמכונית משומשת. מאחר ומכוניות היברידיות זוכות להקלות במיסוי, הונדה ג'אז לא יכלה לבקש מתנה טובה יותר מהגעתה של גרסת ההייבריד. אז מה, משתלם לנו להיות ידידותיים לסביבה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: הונדה ג'אז היברידית 

 

הונדה ג'אז היברידית, 1.4 ליטר בנזין + מנוע חשמלי, 116,900 שקל 

יתרונות

חסרונות

ביצועים ונוחות

תא הנוסעים מרגיש זול מדי

  חסכון בדלק

עיצוב משמים

  ההיברידית הזולה בישראל

מנוע חשמלי שאינו מסוגל להניע את הרכב בכוחות עצמו


הונדה ג'אז הייבריד משווקת בארץ בגרסא אוטומטית בודדת, במחיר של 116,900 שקל. היא מצטרפת לשתי גרסאות בנזין של הג'אז: 1.2 ליטר ידנית במחיר "מציאה" של 99,900 שקל ושתי גרסאות 1.4 ליטר אוטומטיות ב-120,900 ו-128,900 בהתאם לרמת האבזור. לא ממש זול. מבחוץ הג'אז ההיברידית דומה מאוד לגרסת הבנזין. שבכה קדמית מפלסטיק כחלחל שקוף היא ההבדל הבולט ביותר. יכול להיות שתשימו לב גם לחלונות הכהים מאחור ולצלחות הגלגלים הכעורות. הג'אז משדרת פרקטיקה, בלי קריצות או חיוכים. זו לא מכונית להסתכל עליה בחניה, אז בואו ניכנס פנימה.

 

הונדה ג'אז היברידית. "משתלם להיות ידידותיים לסביבה?" / צילומים: רן אניג'ר

המצב בתא הנוסעים סביר. עיצוב נאה בסך הכל, אך ניתן לראות כי גרסת ההייבריד הנמכרת בארץ אינה מגיעה ברמת הגימור הגבוהה. הדבר משתקף בעיקר בריפודי הבד הבסיסיים, בחסרונם של כפתורי פיקוד מההגה למערכת הסטריאו הבסיסית, שתרמו את מקומם לכפתור מידע ובמראות הצד שאינן מתקפלות חשמלית. על צד הזכות ניתן למנות את מערכת בקרת האקלים ואת עיצובה החביב, מבחינת האבזור ואת החלל הפנימי, מבחינה עקרונית. כמו בכל דגמי הג'אז, תא הנוסעים המרווח מצטיין בריבוי תאי אחסון ותמיד תוכלו למצוא מקום זמין לצעצועים של הילדים ולטלפון הנייד. לא שכחנו את נפח הטעינה שנחתך לגרסת ההייבריד מתא המטען, אבל גם לא ממש הרגשנו אותו.


כפי שאולי שמתם לב עד היום, הונדה מדברת היברידית קצת אחרת מטויוטה, למשל. מנועה החשמלי של הג'אז אינו מסוגל להניע את הרכב בכוחות עצמו אלא משמש כעזר כנגדו של מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר. התרומה הזו אמורה לשפר את צריכת הדלק ועל הדרך את ביצועי הג'אז, בזמן שכל זה מוצג לנהג בעזרת מחוון ייעודי בלוח המחוונים. כיוון קצר למראות הצד המצוינות ויצאנו לחוש איך זה מתבטא בכביש.

 

על הכביש, ההיברידית הקטנה מפגינה זריזות נאותה בקו ישר. הונדה ג'אז ההיברידית מזנקת בזריזות מהמקום תודות לשילוב שני המנועים ואני נזכר במבחן הקודם עם הג'אז הקודמת לפני יותר מחמש שנים. הונדה החזירו את תיבת ההילוכים הרציפה אל הקטנה הזו ואני מוצא את עצמי אומר תודה למי שהחליט לעשות את זה. תיבת ההילוכים היא גולת הכותרת של יחידת הכוח והיא משתלבת היטב עם המנוע(ים): שידוך התיבה עם המנוע המתוגבר מעניק לה ביצועים נאותים על הכביש. הצלם מימין מציין שפעולת תיבת ההילוכים נשמעת כמו מצמד גמור שמחליק ושהוא לא סובל את זה. כנראה שזה עניין סובייקטיבי.

 

ג'אז הייבריד. עסקה קורצת?

בנסיעה מפגינה ההונדה הקטנה פעולת מיתלים טובה עם כיול על הצד הרך. נוחות הנסיעה טובה הן בעיר והן מחוצה לה. למרות רכותם של המיתלים, הם משככים היטב מהמורות ולא מקפיצים את הג'אז ללא ריסון. אותה רכות גורמת לכך שהג'אז רחוקה מלהיות מכונית לחובבי הגה בפיתולים, אבל זה לא שציפינו ממנה למשהו אחר. אפשר להטיל את האשמה על 90 הקילוגרמים העודפים של גרסת ההייבריד וגם על כיול ההיגוי השונה בהשוואה לגרסאות הבנזין. אפשר גם לא. לאות נחמה, דוושת הבלמים מדויקת ופעולתם מצוינת.

 

בצד הידידותי לסביבה, כדי שלא תשכחו לרגע באיזו מכונית אתם נוסעים, ג'אז הייבריד מחצינה את מצב הרוח שלה בלוח המחוונים – נהיגה רגועה תצבע את המחוונים בירוק ונהיגה אגרסיבית יותר תאיר אותם בכחול. בג'אז מותקנת גם מערכת לדימום המנוע בעת עצירה. להבדיל ממכוניות אחרות בהן מותקנת מערכת כזו, מערכת ה-auto stop של הונדה אינה מעיקה. לאחר דימום המנוע, שחרור דוושת הבלם מתניע מחדש את המנוע באופן שקט, מהיר ומרשים. צריכת הדלק בתנאי המבחן המאומצים עמדה על 12 ק"מ לליטר.

 

לסיכומו של יום גשום, גרסת ההייבריד של הג'אז הותירה אותנו עם רגשות מעורבים. מצד אחד יחידת הכוח ומערכת המיתלים עושים עבודה מצוינת, אך מצד שני פנים הרכב המרווח חש מעט זול וחסר לה שמץ של אופי כלשהו. גרסת ההייבריד מקרבת את הג'אז לקהל רוכשי המכוניות הקטנות בגלל המחיר אך כנראה שלא זו תהיה הסיבה היחידה לרכישתה. מכונית היברידית היא עדיין בון-טון בחוגים חברתיים וסיבה טובה לניקוי המצפון המוטורי. הונדה ג'אז ההיברידית יכולה לנקות לכם את המצפון בלי שתצטרכו להתפשר על עיצוב שונה או פונקציונאליות לקויה, במחיר זול יותר מגרסאות הג'אז הרגילות.

 

לדגמי הונדה בישראל – הונדה

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. ככה אצל היבואן. גימור מחםיר במחיר ממאיר [אמרתם "מאיר"?] 
    אא, 21-04-2011

    אכו הונדה מכוניות טובות ואמינות. בארה"ב הן במחירים דומים לטויוטה מקבילות. כאן המחיר גבוהה יותר והאיבזור נמוך יותר [אם זה אפשרי לרדת מרמת הטויוטה, בארץ].
    הדבר הכי מרגיז זה שבמכונית היברידית, שמטרתה חיסכון בדלק, אין מערכת בקרת מהירות [קרוז קונטרול], שעוזרת לשמור על צריכת דלק [ונגד קנסות מהירות].

    וחוץ מזה, הונדה באצנו יקרה כי זה החישוב של היבואן - שרגיל למתח רווחים של וולוו. וכך, מי שמחפש חיסכון בדלק משלם את זה ממחיר יקר, שיקח כמה שנים טובות "להרוויח " אותו דרך חיסכון בדלק.
    אז שכל אחד יעשה חשבון לעצמו.

    סגור תגובה

  • 2. מערכת אוטו סטופובקרת האקלים 
    נוסע בעולם, 10-05-2011

    בהיותי באירופה נהגתי על מרצדס B-CLASS עם מערכת כיבוי מנוע אוטומטי. מה שהרגיז אותי היה שבכל התנעה מחדש בקרת האקלים התאפסה והכניסה אוויר מבחוץ כולל עשן מהמפלט של מכוניות שעמדו לפני ברמזור למרות הכונון למחזור האוויר הפנימי. אם זה עובד ככה גם בהונדה זה רע.

    סגור תגובה

חזור למעלה