דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 5 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



ב.מ.וו סדרה 5: דור ההמשך

1972. ייצורה של ב.מ.וו סדרה 5 המקורית נפתח במפעלי החברה שבבוואריה. מאז ועד שנת 2010 נמכרו מעל ל-5 מיליון יחידות מהסדרה, כאשר יותר ממיליון מתוכן, הן בנות הדור החמישי שפינה לאחרונה את הדרך לדור ההמשך. אם כן, אחריות כבדה מוטלת על סדרה 5 החדשה אך העתיד נראה וורוד – בשבועות האחרונים פרסמה ב.מ.וו שכמות ההזמנות גדולה יותר משצפתה ולקוחות ייאלצו להמתין חודשים רבים למכוניתם.


לעמוד הדגם החדש בקטלוג - ב.מ.וו סדרה 5

 

ב.מ.וו 535, 3.0 ליטר טווין-טורבו, 306 כ"ס, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

סביבת נהג

באבזור מלא עולה כמעט כמו סדרה 7

  התנהגות כביש

פחות ספורטיווית מבעבר

גימור וליטוש


ב.מ.וו סדרה 5: מסתכלים

במבט ראשון אפשר להתבלבל. סדרה 5 החדשה דומה מאוד לאחותה הגדולה – ב.מ.וו סדרה 7. במבט שני היא דומה גם לסדרה 3. הייתכן שב.מ.וו חזרה לאסטרטגיית שלוש הנקניקיות שכ"כ אפיינה אותה בתקופה "הפרה-באנגלית" של שנות השמונים והתשעים?

סדרה 5 החדשה גם קרובה יותר במידותיה לאחותה הגדולה: בסיס הגלגלים של הדור השישי ארוך בשמונה ס"מ מזה של הדור הקודם, האורך הכולל בשישה ס"מ ו-1.5 ס"מ נוספו לרוחב. עם זאת, ה-5 החדשה נראית דחוסה ושרירית ביותר, יחד עם פרופורציות התחלה, אמצע וסוף נכונים נוצרת סילואטה ספורט – אלגנטית אמיתית.


סדרה 5 - השושלת / צילומים: יצרן

איזה תוספת אדוני ירצה בנקניקיה שלו?

ב.מ.וו תמיד הלהיבה את העולם בחדשות טכנולוגיות בחשיפת דגמיה החדשים. קצת חבל שמעט מדי מטכנולוגיות אלו כלולות באבזור הסטנדרטי של המכונית. עבור הדברים המעניינים באמת צריך לשלם והרבה: מערכת מתלים אדפטיבית המותאמת לתנאי הנהיגה – 36,200 שקל, מנופי שליטה מההגה על תיבת ההילוכים – 28,300 שקל, הגה אקטיבי אינטגרלי אשר שולט גם על הגלגלים האחוריים – 21,100 שקל, תצוגה עילית המוקרנת על השמשה הקדמית – 16,800 שקל, מערכת לראיית לילה – 24,100 שקל ורשימת האפשרויות הנוספות לא נגמרת.

ב.מ.וו סדרה 5: מתיישבים
נכנסים מבלי להוציא את המפתח מהכיס, סוגרים את הדלת ופעולת וואקום אוטומטית של הדלת מתרחשת. המושב נע קדימה, חישוק ההגה יורד מטה והחוצה כלפי הנהג. קראו לי שטחי, אך אני אוהב מכונית שמברכת את הנהג בעזרת שלל הטכנולוגיות שברשותה.


תא הנוסעים של סדרה 5 החדשה - אין שני לו בקטגוריה

מושבי הקומפורט בדגם המבחן (תוספת של 27,200 שקל) מאפשרים כוונון אינסופי של המושב, משענת הראש, החגורה, מראות הצד ותמיכה בגב התחתון. לאחר שהושגה תנוחת ישיבה לא פחות ממושלמת מסתכלים קצת מסביב: מיד פוגשים מסך גדול במרכז, מזיזים את הגלגל הגדול שליד ידית ההילוכים דמוית הסטיק ומתיידדים בקלות עם מערכת האיי-דרייב. התצוגה מרהיבה וניתן בלחיצת כפתור לכייל כמעט את כל מערכות הרכב.

קשה להתעלם מהתחושות הנעימות: הרכות והניחוח של עור הנאפה (תוספת של 36,500 שקל) לא פחות ממכרים , דיפוני העץ המבריקים - מהפנטים ותאורת הרקע הכתומה שבדלתות ובגג - מרגיעה. בשורה התחתונה, אין שני בקטגוריה זו לתא הנוסעים של סדרה 5 החדשה.

ב.מ.וו סדרה 5: נוסעים

דגם המבחן הוא ב.מ.וו 535i. מנוע ה - I6 עטור השבחים בנפח של שלושה ליטרים משודך למגדש טורבו ולתיבה אוטומטית בת 8 הילוכים. הביצועים כמצופה: 306 כ"ס ו-40.8 קג"מ מאיצים את ה-5 למאה קמ"ש תוך 6.1 שניות תמימות ועד ל- 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.


קווי המתאר שעל מכסה המנוע נעימים לעין

לחיצה משולבת על הבלמים וכפתור ה - Start מעירים את המנוע משנתו, קול נהמה נשמע לרגע ומשתתק. בנסיעה עירונית, פעולת המנוע חרישית וחלקה להפליא. התיבה בוחרת הילוכים גבוהים לצורך סל"ד נמוך, ההיגוי מדויק ביותר אולם פחות טורח להעביר כל אבן לנהג, שיכוך המהמורות והבאמפים מצוין ובאופן כללי סדרה 5 החדשה רכה יותר מבעבר.

עלייה לאיילון, סחיטה של המצערת והתיבה מורידה מהילוך שמיני לשלישי כהרף עין, כל הילוך נמשך עד 8,000 טורים והכל מתחיל לקרות מהר מאוד. מהר,אך ללא דרמה. נהמה נעימה מכיוון המנוע, זמזום עבה מכיוון המפלטים ו...זהו. ה–5 החדשה מגהצת את הכביש באותה רכות שעושה זאת בעיר, מעברים מהירים ומדויקים מנתיב לנתיב ומתקבלת ההרגשה שהמכונית הזאת יכולה לעשות פשוט הכל ובכל מהירות. הבלמים מצוינים, הראות החוצה לכל הכיוונים נהדרת וכך גם תנוחת הנהיגה. צריכת הדלק במבחן, בהתחשב בנסיבות, היתה סבירה ביותר ועמדה על ליטר לתשעה ק"מ בממוצע (היצרן טוען ל-13). למרות כל טובין אלה, נדמה שה-5 איבדה מעט מן הספורטיוויות והדינאמיות שאפיינו אותה כ"כ.


ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. דומה לאחותה הגדולה

ב.מ.וו סדרה 5: מסכמים

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה שונה בתכליתה מקודמתה. נדמה כי זאת אשר הוכיחה כי היא אמת המידה לחווית נהיגה, נסוגה מעט לכיוון נוחות הנסיעה. לא להתבלבל, זו עדיין המכונית המהנה ביותר בסגמנט אך בהפרש פחות בולט מבעבר. ההרגשה בה מעט מרצדסית, והחבר'ה מבוואריה הם פחות או יותר היחידים בתעשיית הרכב שלא יקבלו זאת כמחמאה. חשוב לזכור, תכנון דגם חשוב שכזה נעשה לאחר אינספור ישיבות דירקטוריון וניתוח סקרי שביעות רצון של לקוחות קיימים ופוטנציאלים – כנראה שזה מה שהאנשים רוצים.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

 

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה