דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 3 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
  

מאת אורן דורי

אומרים שאין טוב בלי רע. בבוקר איסוף ב.מ.וו 320 החדשה נתפס לי הגב, מרוב התרגשות כנראה. ב.מ.וו סדרה 3 הפעילה לדורותיה מיליוני בלוטות אנדרנלין בקרב חובבי הגה בעולם, בזכות שלדות מאוזנות, התנהגות כביש מענגת והנעה אחורית שמחפשת צרות טובות. הפעם, חשבתי לעצמי באכזבה כשדידיתי לתוך סוכנות ב.מ.וו, נתמקד יותר בנוחות הנסיעה. ספויילר: טעיתי.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו סדרה 3


ב.מ.וו 320i, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 184 כ"ס, Luxury, מחיר: 294,500 שקל 

יתרונות

חסרונות

מנוע-גיר והתנהגות כביש

לא נמצאו חסרונות משמעותיים

  נוחות ומרווח פנים

 

  עיצוב, איכות תא נוסעים, יוקרה

 


ב.מ.וו סדרה 3 החדשה. הדורות הקודמים הגיעו למעמד של מכונית-קאלט / צילומים: יצרן

הדור השישי והחדש של ב.מ.וו סדרה 3, יריבתן המושבעת של מרצדס C קלאס ואודי A4, הגיע לשוק הישראלי בתחילת הקיץ. נתוני המכירות מראים שיותר ויותר אנשים מרשים לעצמם מכוניות מנהלים יוקרתיות סביב ה-300 אלף שקל, אולי בשל מסלולי המימון והליסינג הפרטי שצוברים פופולאריות ככל שהזמן עובר. ב.מ.וו סדרה 3 החדשה קופצת לזירה החמה עם עיצוב אגרסיבי וחרטום כוחני, שמזכיר את דגמי העבר מלפני ההרפתקאה הבאנגליאנית. כניסה לתוך הרכב, אשר צויד בחבילת הגימור "Luxury", מגלה תא נוסעים מהודר, מרופד עור בהיר ומדופן עץ ואלומיניום מוברש. אני מתעסק עם כוונון המושבים החשמלי ומשנה את תנוחת הנהיגה הטבעית של הסדרה 3 – נמוכה וספורטיבית עם רגליים מתוחות קדימה – לישיבה שתהיה רכה יותר על הגב. מאותתים ויוצאים לדרך.

סדרה הנדסית – מנוע, גיר והתנהגות כביש

ב.מ.וו 320 היא גרסת הבסיס של הסדרה 3 בישראל, אחות קטנה ל-328 ול-335 החזקות ממנה. זה בשום פנים ואופן לא אומר של-320 חסר כוח. יחידת ההנעה של המכונית יעילה במיוחד ומתקתקת עבודה כמו פקיד בנק גרמני. הפקודות עוברות במהירות מדוושת התאוצה למנוע 2.0 ליטר, שמגדש טורבו יושב לו על הראש וסוחט ממנו 184 כוחות סוס ו-27.5 קג"מ. הסוסים דוהרים אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית שמלהטטת בין 8 הילוכיה באופן חלק ונקי. את המיאוץ הקלאסי מ-0 ל-100 קמ"ש מסיימת הב.מ.וו תוך 7.6 שניות, בדרך למהירות מירבית של 235 קמ"ש. לכוח המתפרץ הזמין תחת רגל ימין יש השפעה ממכרת, שגורמת לנהג להעביר את בורר מצבי הנוחות מ-Eco Pro ל-Sport ומשם ל-Sport Plus. במצב האחרון תגובת המצערת חדה כמו סכין קצבים, הגיר צולל קיק-דאונים תלולים של 5 הילוכים בשברירי שניה, ההיגוי מתקשח וכך גם כיול המתלים (במידה והותקנו ברכב בולמי הזעזועים האדפטיביים). אני שוכח את המלצת הרופא לשכב ולנוח ויוצא להשחיז צמיגים בכבישי הגליל המפותלים.

 

על האספלט העקלקל מתפוגגים הספקות. אם מישהו חשב שב.מ.וו תקבור את היכולת הספורטיבית תחת תקנות בטיחות וזיהום אוויר, הרי שהוא יתבדה כבר בפיתול הראשון בירידה לכנרת. אפילו ההגה החשמלי לא מצליח לקלקל את החגיגה – הוא חד, "כבד" במידה הנכונה וגם מעביר תחושה מהגלגלים לידיים. סדרה 3 החדשה התארכה ב-11 סנטימטרים לעומת קודמה ולמרות זאת הצליחה להשיל כ-40 קילוגרמים ממשקלה. היא אוחזת את הכביש בצורה פנומנאלית וכדי להביא אותה למגבלות נדרש נהג עם נטיות התאבדותיות. לא משנה באיזו מהירות תיקח את הסיבוב, התחושה היא שאצבע אלוהים מרחפת מעל הרכב ומצמידה אותו לקרקע.

סדרה בערוץ החיים הטובים – נוחות ופינוקים

הכביש מתיישר ואנחנו נכנסים לתוך טבריה. האספלט בחלק מהרחובות כל כך שבור ומחוטט שנדמה כי נסלל עוד בימי טיבריוס קיסר. אני מכווץ את שרירי הגב התפוסים ונכנס לכוננות ספיגה, עולה על בור אימתני שחוצה את הכביש לרוחבו, ושום דבר לא קורה. תא הנוסעים נותר שלו להפליא. ב.מ.וו סדרה 3 מזלזלת במהמורות ופשוט צפה מעליהן, כאילו שמגע צמיגיה מאחה את השברים בתשתיות.

 

בניגוד לעבר, סדרה 3 החדשה היא מכונית מרווחת, לכל המימדים ועבור כל הנוסעים. מושבי העור נוחים ותומכים, ובמהדורת ה-Luxury הם כוללים זכרונות לתנוחות נהיגה מועדפות – פטנט שימושי במקרה שיותר מנהג אחד משתמש ברכב. עוד מאובזרת המכונית במערכת מולטימדיה נרחבת (i-Drive), חלון שמש, התנעה בלחיצת כפתור, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חישוקים מסגסוגת קלה, מראות מתקפלות חשמלית ודיבורית בלוטות' מובנית.

סדרה חשבונית – מחירים, צריכת דלק וסיכום

בימים בהם ליטר בנזין עולה 8.2 שקלים, סעיף תצרוכת הדלק משחק תפקיד חשוב אפילו בקרב לקוחות ב.מ.וו. החברה מתגאה בממוצע רשמי של 16.3 קילומטר לליטר – האם באמת ניצבת לפנינו BMW ששותה כמעט כמו BMX? אנחנו נכנסים לבדוק בתחנת הדלק. המתדלק רואה את הב.מ.וו החדשה וממהר לעזור, אפילו שעצרנו במסלול בשירות עצמי והתחנה עמוסה מכוניות אחרות. הוא מחייך, מדבר בנימוס ולרגע יכולתי להישבע שהבחור קד קידה לעברנו. האם נהגי ב.מ.וו ידועים כנותני טיפים נדיבים או שמא הם מעוררים יראת כבוד אוטומטית בקרב העם? איך שלא יהיה, אנחנו עוצרים את השתן מלעלות לראש ועוברים לחשב את צריכת הדלק. הנתון הסופי: 8.6 קילומטר לליטר. זה כמעט כפול מהתצרוכת המוצהרת, אבל בהתחשב בבבעיטות שחטפה מאיתנו דוושת הגז וביחס למקובל בקטגוריה – מדובר עדיין בהישג יפה.

בדרך חזרה לסוכנות ב.מ.וו בתל אביב אני שם לב שכאבי הגב חלפו כליל. זה משונה. נסיעות ארוכות מעייפות בדרך כלל את השרירים, יתכן שבסדרה 3 זה עובד הפוך? האם נהיגה בה יכולה להחליף פיזיותרפיה? אני מעמיד את הרכב בחניון היבואן ופותח את הדלת. ברגע שנעמדות רגליי מחוץ לרכב חוזרים הכאבים כולם בבת אחת. אין ברירה, כדי להשלים טיפול אורתופדי יסודי אאלץ לרכוש את ה-3 ולנהוג בה לפחות שעתיים ביום. טיפול שכזה יעלה לי – בחלומות, כן? – 294,500 שקל לגרסת המבחן. מהדורת ה-"Business" המאובזרת פחות מתומחרת ב-257,000 שקל, וחובבי הגיר הידני יוכלו לחסוך 11 אלף שקלים נוספים.

 

על הנייר, ה-320 זולה ממתחרותיה הישירות, אלא שרובן מוצעות בתגי מחיר גמישים הנתונים לכושר המיקוח של הלקוח, בעוד שדלק מוטורס הנחילה בב.מ.וו מדיניות "בלי הנחות". בשורה התחתונה, הפערים בין המחירים אינם גדולים והמכונית האיכותית ביותר צריכה להיות גם הפופולארית ביותר.

איך שלא מסתכלים עליה, ב.מ.וו סדרה 3 החדשה היא יצירת מופת. אני מנסה למצוא בה פגמים ומרגיש קטנוני. מה לכתוב? שההגה מסתיר את לוח המחוונים בתנוחת הנהיגה המשונה שאימצתי? שחיישני רוורס כרוכים בתוספת תשלום? פתחנו את הכתבה בקלישאה הידועה שאין טוב בלי רע, אבל הנה לכם מכונית שמפריכה את התזה. לראשונה בהיסטוריית מבחני הדרכים ב-iCar טבלת החסרונות שלנו נותרת ריקה. אשרי האיש שכיסו עמוק דיו כדי לרכוש את הרכב הזה. מי שלא יהיה ומה שלא ידרוש – ביצועים או נוחות, תחושת יוקרה או צריכת דלק הגיונית – הוא ימצא את כל התשובות בב.מ.וו סדרה 3.

לדגמי ב.מ.וו בישראל – ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה