דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



אי שם בעשור הקודם, לפני שנים לא רבות כל כך, שרה אתניקס על "ים של כוח וב.מ.וו שחורה". זה היה הרבה לפני העידן של "דלק מוטורס" כיבואנית ב.מ.וו, וגם הרבה לפני המחאות החברתיות שגרמו לנו להסתכל על תג המחיר בעין ביקורתית. זה גם היה הרבה לפני השקתה של ב.מ.וו סדרה 1, הקומפקטית הראשונה והמכונית הזולה ביותר של היצרן הבווארי. ב.מ.וו 116i החדשה, שבמקרה שלנו היא גם שחורה, היא מכונית שלא לגמרי עונה להגדרה "ים של כוח" - בסך הכל 136 כוחות סוס יש לה, שזה קצת פחות ממה שיש ליונדאי i35 - ובנוסף, ב.מ.וו סדרה 1 כבר לא עולה כל כך הרבה כסף: היבואן החדש שינה את מדיניות המחירים, והחליט על 165,000 שקל כעל המחיר ההתחלתי שיש לשלם עבור ב.מ.וו חדשה. האם הפנטזיה הפרועה של שנות התשעים הפכה ל"תחבורה ברת השגה"?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו סדרה 1


ב.מ.וו 116i, מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין, 136 כ"ס, החל מ-165,000 שקל

יתרונות

חסרונות

יוקרה ואיכות ברמה גבוהה

צפופה מאחור

מהנה מאוד לנהיגה

לא מספיק נוחה

צריכת דלק נמוכה





ב.מ.וו 116i החדשה. עיצוב אגרסיבי שלא מותיר מקום לספקות / צילומים: נועם ריין

ב.מ.וו סדרה 1 - עיצוב ותא נוסעים

מה שבטוח, את "אפקט הב.מ.וו" בהחלט יש למכונית הזו. העיצוב החיצוני מסגיר מיד את ההשתייכות המשפחתית ומקנה הרבה תשומת לב על הכביש, זאת על אף שלא ניכרים שינויים מהותיים לעומת הדור הקודם. במבט מבחוץ נדמה שסדרה 1 החדשה היא גרסה מלוטשת של ה-1 הקודמת, וזה בדיוק מה שהיא הייתה צריכה כדי להישאר עדכנית. תא הנוסעים אף הוא מזכיר את הדור היוצא עם חומרים מעולים באיכות הרכבה גרמנית משובחת. עיצוב הפנים סולידי ויוקרתי, אך החומרים הכהים והנוקשים הופכים את סביבת הנהג לקצת פחות יוקרתית ומפנקת מזו של לקסוס CT200h, למשל. חובבי ב.מ.וו ישיבו בטענה כי סדרה 1 החדשה היא מכונית שלא מתחנפת.

תנוחת הנהיגה מכניסה את הנהג ל-Mode קרבי. הכסא כמעט מלטף את האספלט, הקונסולה המרכזית סוגרת מימין וההגה הקטן יוצר יחסים אינטימיים עם הנהג (ובלי בדיחות אזיקים, בבקשה). נהגים סולידיים שמחפשים את הנוחות והפשטות עלולים שלא לאהוב את זה. זאת כמובן בהנחה שהם יישארו סולידיים אחרי שייכנסו לקוקפיט של סדרה 1. אנחנו מהמרים על כך שזה לא יקרה.



ב.מ.וו סדרה 1 - יש תמורה בעד האגרה

בנוסף למחירים החדשים שפורסמו, היבואן החדש של ב.מ.וו הכניס שינויים גם ברשימות האבזור של הרכבים. לא עוד רכבים "ערומים", לא עוד תוספת תשלום של 500 שקל עבור מחזיקי כוסות ו-3,600 שקל עבור חיבור USB כפי שדרש היבואן הקודם. גרסת הבסיס של סדרה 1 החדשה כוללת כסטנדרט מערכת שמע עם שליטה מההגה וממשקי בלוטות' ו-USB, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, הנעה ללא מפתח ומערכת מחשוב מזן ה-iDrive ששולטת ביד רמה בכל מערכות הרכב. גרסת ה-Luxury אותה בחנו מוסיפה לרשימה גם חישוקים קלים, חלון שמש בגג וחיישני חניה, גשם ותאורה.

ב.מ.וו סדרה 1 - מנוע וביצועים

במחיר של 165,000 שקל מקבלים את גרסת ה-116i עם מנוע 1.6 טורבו המנפק 136 כ"ס ב-4,400 סל"ד ו-22.4 קג"מ ב-1,350 סל"ד. על הנייר זה נשמע לא מספיק, למרות נתוני תאוצה משכנעים של 9.1 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. גרסת ה-118i מציגה נתונים טובים יותר ומביאה את המנוע הזה להספק של 170 כ"ס, אבל אחרי נהיגה במנוע המוחלש היא מרגישה כמעט מיותרת. המנוע הבסיסי מזניק את הבימרית בשמחה ובששון אל עבר התחומים הפליליים של מחוג המהירות, ומספק תאוצה טובה גם בעקיפות ובעליות מאתגרות. היינו שמחים לקצת יותר דחף בסל"ד נמוך, כמו שיודעים לעשות מנועי הטורבו של המתחרות, אבל הצבת המחט על הקצה העליון של שעון הטורים היא בהחלט לא פעולה שסבלנו ממנה – וגם לא גרמה לצריכת דלק מופרזת: בתנאי המבחן התובעניים עמדה צריכת הבנזין על כ-10 ק"מ לליטר, נתון שיכול להשתפר משמעותית בנסיעה מנהלתית.


שילוב הצבעים כהה יותר בגרסה הישראלית, ומשרה אווירה רצינית ומכובדת / תמונת יצרן

בימי המבחן הרבה המנוע לעבוד בסביבה הגבוהה של סקאלת הסל"ד, ולא רק בגלל אופיו – אלא גם בשל תיבת ההילוכים, שממהרת להעלות הילוך כשאפשר ונאלצת להוריד לא מעט הילוכים כאשר נדרש כוח זמין. 8 הילוכים יש לתיבה האוטומטית של ב.מ.וו, ונראה שהפעם מרוץ החימוש בין היצרניות הגרמניות קצת יצא מפרופורציה; אין באמת צורך ב-8 הילוכים במכונית כזו, וספק אם בכלל קיימות מכוניות בהיצע של ב.מ.וו שיכולות להפיק תועלת מ-8 הילוכים. מאידך, התיבה הזו פועלת ברהיטות נפלאה, ומעבירה הילוכים באופן חלק, מהיר ומידי. במיוחד כאשר מעבירים את הבורר למצב "ספורט".

ב.מ.וו סדרה 1 - התנהגות כביש

עוברים למצב ספורט, ללא ספק המצב המועדף על הב.מ.וו. תגובות המנוע והדוושה מתחדדות, ההגה נדרך ותיבת ההילוכים לוגמת פחית של משקה אנרגיה עתיר קפאין. אפשר להתחיל לעבוד. את הקשר בין המנוע לבין הכביש מבצעת הב.מ.וו, כמו כל ב.מ.וו שמכבדת את עצמה, דרך הגלגלים האחוריים – מה שמבטיח שפע של כיף לנהג, וקצת פחות כיף לארוחת הצהריים שמנסה לנוח בבטן שלו. ההנעה האחורית, שבקרב חובבי הרכב מכונה לא פעם "הנאה אחורית" (וברשותכם נוותר כאן על האסוציאציות ההומוסקסואליות), מוציאה את הזנב למשחקי חתול ועכבר עם חרטום הרכב - משחקים שעל מסלול סגור יכולים להפוך גם לדריפט ממושך ופוטוגני.

חלוקת המשקל של הרכב מאוזנת להפליא עם יחס של 50:50 בין הצירים, ולשם השגת נתון זה הועבר המצבר למעמקי תא המטען. המשמעות היא שכל העברת משקל משפיעה באופן מיידי ונחוש על כיוון הפניה של הרכב, ושהדוושות הופכות לכלי היגוי לכל דבר ועניין. תענוג אמיתי. ההגה של סדרה 1 מרגיש נעים לאחיזה, ורמת הדיוק שלו היא מהגבוהות שפגשנו במכוניות שאינן ספורטיביות במובהק. עם זאת, ערוצי התקשורת שלו עם הנהג לא מספיק ישירים.

ב.מ.וו סדרה 1 - נוחות ושימושיות

אחרי ההלל שגמרנו על המכונית בכבישים המפותלים, אפשר להעביר את הבורר למצב ה-EcoPro ולתת לאדרנלין לשקוע. צריכת הדלק של המכונית משתפרת במצב זה, ההיגוי מתרכך ותיבת ההילוכים לא ממהרת לשום מקום. בתנאים יומיומיים רגועים, מתגלה הב.מ.וו כמכונית טובה יותר מקודמתה – אבל חושפת גם את חסרונותיה. רמת הנוחות לא רעה, אך המתלים הנוקשים לא מצליחים לספוג את כל שיבושי הכביש. במהירות גבוהה משתפרת הנוחות בזכות הריסון של המרכב. תא הנוסעים מרווח יותר לעומת הדור הקודם של סדרה 1 שהיה צפוף במיוחד. מלפנים יש מרווח טוב, אם כי תנוחת הנהיגה העוטפת קצת מצמצמת את מרווח המחיה. מאחור המרווח סביר בלבד לשני נוסעים, וכמעט בלתי אפשרי עבור נוסע שלישי שינסה להידחף ביניהם. מנהרת גל ההינע מתרוממת כמעט לגובה המושב, ולא מותירה הרבה מקום לרגליו של הטרמפיסט במרכז הספסל. מרווח הראש מצומצם בדגמים שכוללים גג שמש, ותא המטען משפר את הציון בסעיף השימושיות עם נפח משביע רצון של 360 ליטרים.

ב.מ.וו סדרה 1 - כדאי לקנות?

במחיר של 165,000 שקל, ב.מ.וו סדרה 1 החדשה מתברגת אל קטגוריית המחיר הכי צפופה בישראל. בסכום דומה ניתן לקנות מכונית מנהלים אלגנטית, ג'יפון שימושי, מכונית ספורט קטנה ומושחזת ואפילו מיניוואן קומפקטי. לתוך הקלחת המבעבעת הזו מביאה ב.מ.וו סדרה 1 את היתרונות המסורתיים של המכוניות עם סמל הפרופלור: עיצוב שהוא סמל סטטוס, תא נוסעים יוקרתי, מנועים משובחים ושפע של הנאה מהנהיגה. מי שמחפש דווקא את היתרונות הפרקטיים ואת הנוחות היומיומית, עלול לצאת מאוכזב מהב.מ.וו הקטנה – אך חשוב לציין כי גם מתחרות כמו אלפא רומיאו ג'ולייטה, אודי A3 ולקסוס CT200h לא בהכרח מציעות נוחות או מרווח יוצאי דופן. את המענה הטוב ביותר נותנת הב.מ.וו עבור אלו שמלאכת הנהיגה היא הנאה ולא טורח בשבילם, ולנו נדמה כי היא גם מסוגלת להפוך לא מעט נהגים סולידיים לחובבי הגה ותאבי אדרנלין. כיף של מכונית.



לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. שכחתם להוסיף! 
    פאדי, 29-03-2012

    שיש לה שי כוער חדש!
    המלכה החדשה למכוערות בישראל!
    BMW 1 SERIES הרכב החדש לזקינים!

    סגור תגובה

  • 2. איכות היא לא מילה גסה 
    מחוץ לעדר, 10-03-2014

    סדרה אחת מיועדת למי שלא יכול או לא רוצה סדרה 3. המכונית היא פרקטית ומיועדת למשפחה בה לרוב נוסעים עד 4 כולל הנהג. הגודל האופטימלי לחניה והתצרוכת דלק מסתיר מרחק סרנים ארוך וביחד עם ההנעה האחורית מביא דינמיות ספורטיבית ותנוחת נהיגה ייחודית המתאימה גם לאנשים גבוהים מאוד. יחסית למחיר מדובר בקלסיקה מוטורית כיפית אמינה ואיכותית.

    סגור תגובה

חזור למעלה