דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X6 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


יצרנים של מכוניות יוקרה, בעיקר הגרמנים שבהם, נוטים להקפיד על סגנון עיצוב שמרני, כמעט אחיד. הכיוון הכללי הוא יוקרה מאופקת, קצת כמו הבחירה הארכיטקטונית המקובלת של שימוש בגוונים מונוכרומטיים, שחור, לבן, כסוף, לכל היותר חום כהה, בעיצוב המשרד או הסאלון והמטבח בבית.

אבל גם בתוך מסגרת הכללים הנוקשה (והיבשה-משהו) הזאת, מצליחים יצרני מכוניות יוקרה לצאת לפעמים קצת מהקופסא ולחדד את הפנייה למי שדווקא רוצה להתבלט - מתוך עדרי האלומיניום והעץ. אצל מרצדס זו בעיקר ה-CLS בתצורה הבלתי-שגרתית שלה, קופה-ארבע-דלתות (מאז ישנן כמה חברות שמציעות תצורה כזאת). אצל אודי זו ה-R8, מכונית שבגדול נראית כאודי, אבל נמוכה וארוכה ומבוססת בכלל על למבורגיני.

אפשר לומר שבב.מ.וו זו ה-X6, וגם היא מחדירה לעולם תצורה לא מוכרת - קופה לשטח. מי צריך רכב שטח בתצורת קופה? אפשר להתווכח על הפרקטיקה של כלי רכב שכזה - שהיא במובהק פחותה מזו של אחיו הזול קמעה, ב.מ.וו X5 (כפי שאפשר להתווכח על הצורך בתצורת קופה לכל מכונית אחרת, שהיא יקרה יותר ופרקטית פחות, בדרך כלל), אבל העובדה היא שהמטרה של ב.מ.וו X6 היא לייצר נוכחות בולטת במיוחד.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X6


ב.מ.וו X6, טורבו-דיזל 3.0 ליטר, 258 כ"ס, החל מ-590,000 שקל

יתרונות

חסרונות

איכות חומרים והרכבה
עיצוב בוטה

נוחות מושבים ונסיעה
היעדר מערכות בטיחות מתקדמות

מנוע ותיבת הילוכים
הגה


ב.מ.וו X6

עיצוב

לא רק שהנוכחות של ב.מ.וו X6 בולטת - היא גורמת לציבור הנהגים והולכי הרגל לקחת צעד אחורה, לפנות את הדרך, ולתת לכלי הרכב הגדול לעבור. המעבר בין הדורות ריכך מעט את פרופיל הקופה, אבל חידד כמה וכמה פרטי עיצוב (כמו החזית המחודדת יותר, הפגוש הקדמי, הפנסים האחוריים ופס הניקל שעוטף את הגלגל), כך שהדור החדש - אם זה אפשרי - בולט עוד יותר מקודמו.

ב.מ.וו X6

תא הנוסעים

בתוך תא הנוסעים מתגלה סביבת עיצוב ב.מ.וואית קלאסית - אבל בגרסה המודרנית ביותר שלה. העיצוב נעים מאוד לעין - אם כי מעט עמוס מדי בכפתורים וצבעים. צג המידע של מערכת הקול והיתר גדול וקריא מאוד. הרזולוציה בו עושה חשק להסתכל עליו עוד ועוד - וגם האסתטיות שבה מוצג המידע. מערכת המולטימדיה כוללת דיסק קשיח פנימי בנפח של 20 ג'יגה שאפשר למלא אותו באלפים רבים של דקות מוזיקה. נוסף על כך כוללת המערכת ספר רכב אינטראקטיבי, טלפון, טלוויזיה, קישוריות בלוטות' ואפשרות לשנות את גון תאורת האווירה ברכב.

איכות החומרים ורמת ההרכבה בב.מ.וו X6 גבוהות מאוד, ומבדלות את הקרוסאובר-קופה הזה מכלי רכב ברמות מחיר נמוכות יותר. הנהג ונוסעיו מתפנקים במערך של אביזרים (כמו מושבי עור מתכווננים חשמלית, מערכת מולטימדיה מתוחכמת וכניסה והתנעה ללא מפתח), אבל חסרו לנו כמה בכל זאת: למשל, כיול של התמיכה בגב התחתון, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חרום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב ואפשרות לכיול פעולת המתלים בין מצב רגיל לספורט.

מושב הנהג והנוסע מרווחים ונוחים מאוד. הם אפשרו לנו נסיעה ממושכת בלי להרגיש שנסענו ממושכות. למרות תצורת הקופה בעלת הגג המשתפל, שרומזת על פגיעה במרחב ליושבים מאחור, הופתענו למצוא שם מרחב נאה ומספק למבוגרים עד לגובה 1.80 מטרים בערך. היושבים מאחור נהנים ממושבים נוחים וגם מפתחי מיזוג מתכווננים.

תא המטען של ב.מ.וו X6 מעט גבוה והמיפתח שלו צר. לזכותו נציין נפח גדול ואת הדלת האחורית שנפתחת לרווחה (חשמלית) ומקלה את הגישה לעומק תא המטען.

ב.מ.וו X6

נוחות נסיעה

כשיצאתי לדרך עם הב.מ.וו X6 בנהיגה עירונית, הרגשתי שאני מתיישב בעמדת נהיגה יעילה ושולטת - אבל לא הבנתי עד כמה גבוה אני יושב. הבנתי זאת רק כשעבר לידי אופנוען על הארלי דייווידסון גדול ויפה - וכל שראיתי בחלון הצד הגדול היה הראש והקסדה שלו… ב-X6 יושבים גבוה מאוד, מין תחושה כזאת של שליטה בכביש ובנתיניו, חיה גדולה מוקפת בגורים, שצריכים להיזהר שלא להדרס תחת רגליה.

התמרון בעיר אינו אידיאלי בב.מ.וו הגדול. קוטר הסיבוב של כלי הרכב גדול, והממדים שלו מקשים לראות איפה הוא נגמר. מערך חיישני החניה ומצלמת הנסיעה לאחור משפרים מאוד את המצב. מעבר לזה, אופי פעולת המתלים הנוקשה אינו סלחני כשהוא פוגש בפגמים משמעותיים בכביש, כמו פסי האטה בולטים או בורות מפתיעים. מעבר לזה, ה-X6 מציע רמת נוחות גבוהה מאוד בעיר.

מחוץ לעיר רמת הנוחות הרבה יותר טובה. למרות הממדים והמשקל, המרכב מרוסן מאוד והשיכוך שומר על אופי מוצק, יציב ובהתאם - נוח מאוד גם לנסיעות ארוכות. רמת הבידוד מרעשי הרוח והמנוע מצוינת - וזאת למרות שמדובר במנוע דיזל. הבידוד מרעשי הכביש אינו אידיאלי וגם בנסיעות לא מהירות במיוחד ישנו רעש רקע קבוע.

ב.מ.וו X6

מנוע ותיבת הילוכים

לב.מ.וו X6 שבחנו הוצמד מנוע טורבו דיזל בנפח 3,000 סמ"ק, שמייצר הספק מרשים מאוד יחסית לעולם הדיזלים - 258 כ"ס, ומומנט גבוה מאוד, שמייצג גמישות רבה מאוד בהשגת הכוח בהתאם (57.1 קג"מ כבר ב-1,500 סל"ד). למרות שדיזלים נוטים לעתים לרעוד ולרעוש, כאן קשה מאוד להבחין שמדובר במנוע דיזל. המנוע חלק ובשרני מאוד. ה"דיזליות" שלו מתגלה בעיקר בכך שהוא צובר כוח במעלה מד סיבובי המנוע מעט לאט יותר ממנועי בנזין. לעומת דיזלים הוא צובר מהירות מהר ומאפשר תנועה חלקה, מהירה וכוח האצה רב, מעמידה ותוך כדי תנועה, בהאצות ביניים. תגובת דוושת ההאצה ששולטת במנוע - מהירה מאוד, לפעמים מהירה מדי, עד שלחיצה פתאומית מביאה לעתים להחלקה וסטייה מהמקום, בשל פרץ הכוח הפתאומי.

תיבת ההילוכים שלצידו היא אוטומטית ולה שמונה הילוכים. מעבר ההילוכים חלק ומהיר מאוד ועושה רושם שהיא מנצלת היטב את המומנט הרב של המנוע. אם רוצים להעביר הילוכים לבד, כבתיבת הילוכים ידנית, אפשר לעשות זאת מההגה.

השילוב בין המנוע ותיבת ההילוכים כולל בחירה באחד מכמה מצבי נהיגה. המצב הרגוע ביותר הוא מצב נהיגה חסכונית (אקו) שמעדיף הילוכים ארוכים. המצב הבא הוא מצב הנוחות - כוח בלי דרמות ואז יש את ספורט וספורט פלוס האגרסיבי. במצב ספורט פלוס, עם העברת תיבת ההילוכים עצמה למצב ספורט, אפשר להיכנס למצב ההאצה הקיצונית - בקרת השיגור (Launch Control), שמסוגלת להעיף משקפיים מהפרצוף...

בסופו של יום מבחן שכלל לא מעט נהיגה מהירה בכבישים פתוחים ומפותלים, צריכת הדלק עמדה על כ-10 קילומטרים לכל ליטר סולר. הנתון הזה נראה די טוב, בעיקר אם זוכרים שמדובר בכלי רכב ששוקל כפליים ממכונית משפחתית.

ב.מ.וו X6

התנהגות כביש

ואם הזכרנו את משקלו הרב של ב.מ.וו X6, ונזכור גם את העובדה שמדובר בכלי רכב שגובהו כזה של אדם בוגר (170 ס"מ), נראה שלא מתקבלת כאן נוסחה אידיאלית למכונת התנהגות א-לה-ב.מ.וו. יחסית לקרוסאובר גבוה, בהחלט מדובר במכונת נהיגה - האחיזה גבוהה מאוד - ועדיין מאפשרת פה ושם לזרוק את הישבן ולהחזירו למקום בבטחה, העברות המשקל מרוסנות וההגה מדויק.

כל זאת - יחסית לקרוסאובר מגודל. אם מצפים מכלי הרכב הזה להיות גם מכונית ספורט ב.מ.וואית שתתפתל בקלילות בין העיקולים - לא מקבלים זאת כאן. היא בכל זאת כבדה מאוד וההגה שלה מעוט תחושה.

הרמה הגבוהה של המתלים והמרכב מאפשרים נסיעה שלווה ויציבה ביותר במהירויות גבוהות באופן שערורייתי בכביש הבינעירוני. עם זאת, כדאי להיות מוכנים להגעתו של הפיתול בקצה הישורת, כיוון שהעברת המשקל תהיה מוחשית וברורה.

ב.מ.וו X6

סיכום

מכונית קופה חזקה ויקרה היא לחם חוקו של יצרן המנועים הבווארי, אבל הגרסה הגבוהה והכבדה הזו ל-X5, אינה ב.מ.וו קלאסית. הגה לא מאוד ברור, משקל גבוה וגובה רב אינם מייצגים את המסורת של הגרמנים. גם העיצוב הבוטה והמוחצן כל כך של ה-X6, שמסיט את שאר הנהגים מהנתיב, אינו עונה להגדרות המקובלות של ב.מ.וו.

אבל כל זאת לא מביא אותנו להתלונן יתר על המידה על הקרוסאובר הגרמני-בטעם-אמריקאי הזה. נהג הב.מ.וו X6 ייהנה מרמת חיים גבוהה מאוד: רמת נוחות מצוינת, איכות משתפכת וגם מנוע ותיבת הילוכים מהרמה הגבוהה ביותר.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה