דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל מוקה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



כל האנדרלמוסיה של תעשיית הרכב העולמית מגולמת בתוך ה-DNA של כלי רכב אחד ויחיד. קוראים לו אופל מוקה וזה הולך ככה: אופל הוא יצרן גרמני, אחד מיצרני הרכב הוותיקים בעולם. הוא גרמני, אמנם, אבל שייך לקונצרן הרכב האמריקאי הגדול בכל הזמנים - ג'נרל מוטורס (GM). אותו GM מחזיק בכיסיו כמה וכמה מותגי רכב בינלאומיים בקצות העולם. אחד מהם נקרא GM קוריאה, שבעבר נקרא "דייהו". בקוריאה נולד כלי רכב שאנחנו מכירים היטב בישראל - שברולט טראקס. היות שעולם הרכב אוהב להשתמש בפיתוח אחד לכמה שיותר מוצרים, גם שברולט טראקס משובט לכמה מותגים ושמות שונים. למשל - ביואיק אנקור (בעיקר בצפון אמריקה ובסין), הולדן טראקס (באוסטרליה והסביבה) וגם שברולט טראקר (רוסיה ודרום אמריקה). כדי שיתאים גם לחטיבה האירופית של ג'נרל מוטורס, כלומר - לאופל, נולדה גם גרסת אופל לכלי הרכב, ושמה - אופל מוקה.

עד כמה היא שונה משברולט טראקס, שכבר פגשנו כאן בעבר, ועד כמה היא מייצגת את הסגנון האירופי יותר של אופל?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל מוקה


אופל מוקה, 1.4 טורבו-בנזין, אוטומטית, 140 כ"ס, החל מ-144,990 שקל

יתרונות

חסרונות

תנוחת ישיבה

נוחות נסיעה בעיר

ביצועי מנוע

בידוד רעשים

אבזור

מחיר



צפייה בתוכן אופל מוקה - מבחן וידאו

עיצוב

כבר במבט ראשון קל לראות עד כמה אופל מוקה דומה לשברולט טראקס. שניהם נראים קצרים, גבוהים ורבועים, עם נוכחות מאוד חריגה ומושכת תשומת לב. ובכל זאת, עיצוב המוקה מעודן יותר. הוא רובוטריקי-קובייתי מעט פחות, ומעט יותר עגלגל ואלגנטי.

גם העיצוב בתוך תא הנוסעים עובר מהקו הזוויתי של הטראקס לקו יותר עגלגל ואלגנטי. אופל מוקה נראה איכותי ונעים, סביבה מוכרת למי שמכיר את דגמי אופל העדכניים. הגוונים כאן נעימים, איכות הגימור וההרכבה טובה והחומרים איכותיים.

אופל מוקה

תא הנוסעים

תנוחת הנהיגה באופל מוקה מפנקת את היושב. המושב עצמו נוח ומרווח, וגם מאפשר התאמה מדויקת לפי מבנה הגוף של המשתמש. אפשר להרים ולהוריד את המושב, וגם למתוח את חלקו התחתון לתמיכה מוגברת לירכיים. בזכות המבנה הבסיסי של המוקה, וסידור המושבים, זוכה הנהג לשבת בתנוחה שלטת. התנוחה הזו יעילה מאוד בשימוש עירוני - אפשר לחלוש מלמעלה על המכוניות שלפני המוקה ולמצוא ביתר קלות מקומות חניה פנויים בחניון של הקניון.

המעבר למושבים האחוריים מגלה סביבה נוחה ומרווחת יחסית לשני מבוגרים. לא היינו בונים כאן על מבוגר שלישי, אבל שלושה ילדים יסתדרו, בעיקר אם הם אחרי גיל מושבי הבטיחות. מבנה המושב האחורי גם הוא טוב ונוח.

בישראל אפשר לקבל את המוקה בשלב הזה עם רמת אבזור אחת בלבד, בשם אנג'וי (Enjoy). רמת הגימור הזו כוללת בקרת שיוט, חישוקים קלים וגדולים, פנסים שעוקבים אחרי הפנייה, פנסי ערפל, מערכת קול עם מסך גדול, חיבוריות AUX ו-USB ודיבורית בלוטות'. אפשר גם להוסיף בתשלום מנשא נשלף לאופניים - אביזר מיוחד של אופל - או גג שמש נפתח.

תא המטען של אופל מוקה אינו גדול. עם נפח של 356 ליטר הוא יספק וזהו. ובכל זאת, המבנה שלו - שכולל מפתח רחב וגבוה מכיוון הדלת, עושה אותו נגיש ושימושי ביותר, פיצוי נאה לממדים הצנועים.

אופל מוקה תא הנוסעים

נוחות נסיעה

בידוד הרעשים באופל מוקה אינו מרשים. בנסיעה בינעירונית, גם במהירויות שאינן גבוהות במיוחד, מורגשים היטב רעשי הדרך והרוח. רמת הנוחות אינה מרשימה גם בסעיף ריסון המהמורות בסביבה העירונית. הן פגמים גדולים והן פגמים קטנים עוברים דרך המתלים אל גוף הנוסעים. השיפור המשמעותי בנוחות מגיע עם העלייה במהירות הנסיעה. בתנועה בינעירונית מהירה יותר נעשה אופל מוקה רך (יש יאמרו - רכרוכי אפילו) ורמת הריסון משתפרת מאוד, כך שהוא הופך להיות נוח יחסית.

מנוע ותיבת הילוכים

כמו במקרים רבים בשברולט ובאופל, גם בחזיתו של אופל מוקה אנחנו פוגשים במנוע ה-1.4 ליטר, טורבו-בנזין של ג'נרל מוטורס. בגרסה שמותקנת כאן מייצר המנוע 140 כ"ס. הביצועים שלו טובים יחסית לקבוצה וגם אופן הפעולה שלו חלק ונעים.

תיבת ההילוכים שלצידו היא תיבה אוטומטית בת שישה הילוכים. הגיר הזה פשוט וטוב ומשלים היטב את המנוע עם חלוקה יעילה של ההילוכים, שמשלבת בין יכולת לביצועים טובים ובין כיוון לנהיגה רגועה וחסכונית יותר.

ואפרופו חסכונית, צריכת הדלק של הרכב סבירה יחסית לקבוצת הג'יפונים. במבחן שלנו צרך אופל מוקה כ-10-11 קילומטרים לכל ליטר בנזין. הנתון הזה דומה מאוד לנתון של שברולט טראקס, וזה לא מפתיע, כמובן.

אופל מוקה 2014

התנהגות כביש

עבור חובבי הנהיגה שבין קוראינו, נמליץ לחפש כלי רכב מחוץ לסביבת הג'יפונים הקטנים. אופל מוקה אינו שונה מהמקובל בסביבה. ההגה שלו אינו מספק כמעט תחושה לגבי הדברים שקורים מתחת לגלגלים, ויש לו נטייה לרכון קצת יותר מדי בין הפיתולים, אם לוחצים אותו לקצה.

ובכל זאת, מי שלא מחפש כאן חוויות בסגנון מכוניות ספורט, ימצא באופל מוקה בן לוויה בטוח ויציב, שישמור עליו ועל משפחתו כראוי.

אופל מוקה החדש

שטח

אמרנו "ג'יפון", ואם מסתכלים על אופל מוקה מקרוב ומרחוק מגלים פרופיל של רכב שטח כזה או אחר. אבל הצצה קטנה במפרט ומתחת לרצפה תגלה שאין לו הנעה כפולה וגם לא הגנה כלשהי על הרצפה מלמטה. בלי הרכיבים האלה מתקשה המוקה להתמודד עם תנאי נהיגה מורכבים, והוא גם צפוי להיפגע מכל סלע ואבן שעוברים ושבים בשטח. בקיצור, עם המוקה אפשר לצאת לטיול משפחתי - לא רק בכבישים אלא גם בשבילים כבושים, אבל לא מעבר לכך.

אופל מוקה מבחן דרכים

סיכום

אופל מוקה אינו רק כלי רכב קומפקטי בעיצוב מיוחד. תנוחת הנהיגה הגבוהה שהוא מציע לנהגו ולנוסעיו מספקת איכות חיים טובה בסביבה העירונית, הן בכניסה וביציאה לרכב, בחגירת ילדים ובמבט שולט על הסביבה. נוסף על כך אהבנו את מערכת ההנעה שלו וגם את הגישה הנוחה אל תא המטען, הגם שאינו גדול במיוחד. רמת הנוחות של אופל מוקה יכולה היתה להיות טובה יותר בעיר, וכך גם הבידוד מרעשים. אופל מוקה יתאים למי שמחפש ג'יפון איכותי, מאובזר ופרקטי בעיצוב ייחודי.


לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה