דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל אסטרה ברלינה 1.6 טורבו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


לאחר שנים ארוכות בהן היה המותג אופל מוזנח בשוק הרכב הישראלי, החל היבואן החדש, שלמה שמלצר, להציג בשוק הישראלי מגוון רחב יותר של מכוניות מבית היצרן הגרמני הותיק. מאמצי השיווק של היבואן נהנים מרוח גבית בדמות שער יורו נוח ותהליך התחדשות עמוק העובר על היצרן, ובמסגרת זו הוצגה האופל אסטרה סדאן (ברלינה) החדשה, שעשתה עליה לפני פחות משנה. עד לא מזמן נמכרה האסטרה עם מנוע 1.4 ל' טורבו המספק 140 כ"ס, ומכרה עד היום כ-1,700 יחידות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל אסטרה ברלינה


אופל אסטרה ברלינה, טורבו-בנזין 1.6 ליטר, אוטומטית, 180 כ"ס, החל מ-140,990 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה גבוהה

הנדסת אנוש מבלבלת

ביצועים מעולים

השהיית טורבו

התנהגות כביש מצוינת
מושבים קדמיים לא מספיק נוחים



אופל אסטרה ברלינה / צילומים: יתיר דוידוביץ

בחודש האחרון הושקה בישראל האסטרה עם מנוע טורבו גדול יותר (1.6 ליטר) המספק 180 כ"ס (ב-5,500 סל"ד) ומומנט של 23.4 קג"מ (ב-2,200 סל"ד). כדאי לדעת שבאירופה הוצג השבוע מנוע חדש המחליף את המנוע הקיים עם פחות סוסים (170) אך עם ביצועים דומים ומומנט וצריכת דלק עדיפים. מאחר ואין משפחתית אחרת עם 180 כ"ס במחיר דומה או קרוב, החלטנו שזו סיבה טובה לקחת את הרכב למבחן בכדי לבדוק האם כדאי להשקיע 12,000 נוספים על המחיר של משפחתית רגילה ולקבל 180 כ"ס מתחת לרגל ימין.

עיצוב וסגנון

מבחוץ כמעט ואין הבדל בין האסטרות, למעט חישוקי מגנזיום עליהם מותקנים צמיגים רחבים יותר וגג נפתח מקורי של גרסת ה-1.6. העיצוב של האסטרה החדשה אינו עוצר נשימה, אך הוא בהחלט מודרני עם קווי עיצוב מעוגלים, מגובשים וזורמים. לטעמי - בהחלט נאה. המראה שייך לקו העיצובי העדכני של החברה, המופיע גם במכונית המנהלים אינסיגניה (אשר עוברת בימים אלו מתיחת פנים משמעותית). העיצוב הפנימי מנסה להמשיך את הקווים הללו פנימה, אך בהצלחה חלקית בלבד.



תא הנוסעים

מבפנים העיצוב זהה לגרסת ה-1.4 ליטר. איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד, אך התחושה אינה עדכנית. משטחים שחורים ענקיים מכסים את תא הנוסעים, ומופרעים רק על ידי תאורת שעונים כתומה ואנכרוניסטית. עליהם מפוזרים יותר מידי כפתורים, המאורגנים בסדר המובן, כנראה, רק ליוצאי גרמניה. האבזור דווקא בסדר גמור: יש בקרת אקלים מפוצלת, דיבורית בלוטות', שליטה מההגה על הרדיו והטלפון כמו-גם על בקרת השיוט, משענת סבירה בין הכסאות, ביטול כרית אויר בצד הנוסע – ובסך הכל, אחרי מסע התמצאות קצר, העסק הופך פשוט ואינטואיטיבי לשימוש. יש כמה חוסרים מרגיזים: אין מרימי חלונות בנעילה, מצלמת רוורס או לפחות התראה קולית בנסיעה לאחור, אין קיפול מראות חשמלי, אין תאורה בסוככי השמש, אין חיבור USB ועוד. מחשב הדרך מפורט וברור לשימוש עם כמה גימיקים כמו התראה על איתות שלא לצורך ואפילו התראה למי ששכח להקליד כראוי את הקוד בקודן. תאי אחסון יש די הרבה, במיקומים וגדלים סבירים.

מלפנים המרווח מצויין, אבל נהגים גבוהי קומה יצטרכו להוריד את גובה הכסא עד למטה. הכסאות רחבים ותומכים, אולם איזו בליטה משונה בגב המושב תגרום לאי נוחות, עד כאבי גב, בנסיעות ארוכות. הספסל מאחור יספק מקום מרווח לשני מבוגרים וילד, כולל מקום לרגלים, אך מרווח הראש מוגבל במעט. תא המטען הוא מהגדולים בקבוצה, אך הוא צר ועמוק וסף ההטענה גבוה מעט. תא המטען נפתח מכפתור יעודי בשלט או מלחצן בקונסולה המרכזית, אבל ללא לחצן על דלת התא.

נוחות נסיעה

ההבדל הגדול ביותר בין שני הדגמים של האסטרה, מחוץ לנושא הכח וההספק, הוא הנוחות. הצמיגים הרחבים, כיול שונה של המתלים ויתכן שגם שינויים מסויימים במערכת ההיגוי, עשו מהפכה. האסטרה הזו נוחה. בתוך העיר מורגשים גם בשלדה וגם בהגה שיבושים קטנים, אך לא בצורה מציקה. מחוץ לעיר ועל שיבושים גדולים, כמו פסי האטה, האסטרה הזו מציגה נוחות בנוסח סיטרואן C5 המהווה מופת של נוחות. המתלים רכים מאלו שבדגם ה-1.4 ליטר, ומכויילים למופת. בידוד הרעשים טוב מאוד. למעט רעש מנוע הנוכח במאמץ גדול של המנוע, לא חודרים כמעט רעשים לתא הנוסעים. בנהיגה רגועה מחוץ לעיר בידוד הרעשים כמעט מושלם.



מנוע ותיבת הילוכים

כוח המנוע מרשים, אם כי ביציאה מהמקום ישנה השהייה קלה עד לכניסת מגדש הטורבו לפעולה. למרות זאת, נתון היצרן של 9.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש נראה נכון. האצות הביניים מרשימות והכוח לעקיפה זמין ומיידי כמעט בכל מהירות. מיד לאחר כניסת מגדש הטורבו לפעולה, וכל הדרך למהירות החוקית המקסימלית, מספק המנוע, ברציפות ובשקט יחסי, מספיק עוצמה בכדי לעמוד בכל משימה נדרשת. גם בעליות ארוכות ותלולות לא יורגש מחסור בזמינות הכוח, אם כי רמת הרעש עשויה להיות מעט טורדנית בעליה לסיבובי מנוע גבוהים במיוחד. מנתק ההצתה עדין ואינו מפריע למיצוי היכולות. תיבת ההילוכים, פלנטרית "רגילה" בעלת 6 הילוכים, מתפקדת כאן ברהיטות ובשקט. העברות הילוכים מדוייקות וחלקות בכל תנאי הדרך, יחד עם תכנות משובח של בלימת מנוע בהורדת הרגל מדוושת התאוצה. התיבה מהווה שידוך מעולה למנוע המשובח, הפתעה לטובה. במבחן שארך למעלה מ-600 ק"מ, בתנאי נהיגה מאומצים מאוד, צריכת הדלק עמדה על 7.2 ק"מ לליטר. בנהיגה יום-יומית רגילה ומשולבת ניתן יהיה להגיע ללמעלה מ-10 ק"מ לכל ליטר מהנוזל היקר. סביר למכונית עם ביצועים שכאלו.

התנהגות כביש

מכונית משפחית עם מנוע חזק היא חידתית. האם תהיה יותר משפחתית או יותר ספורטיבית? האסטרה הפתיעה לטובה באיזון בין שניהם. השלדה המצויינת מתמודדת היטב עם הכח הנוסף. בנהיגה אגרסיבית לאסטרה היגוי יתר קל, אך נשלט היטב ומגיב מצויין לתיקוני מצערת. ניתן לנצל את מלוא כח המנוע גם בכבישים מאתגרים בלי להגיע למצבים מסוכנים.  ההגה, מצופה העור, בגודל טוב ומשקל סביר וללא שטחים מתים משמעותיים, ניתן לכוונון לגובה ולעומק, אך לא מעביר מספיק מידע מהגלגלים לנהג. בסך הכל התנהגות כביש מהטובות בקבוצת המשפחתיות ואף יכולה לתת שיעור לכמה מהספורטיביות בקבוצה.



סיכום

יצאנו לחפש אתונות ומצאנו מלוכה. האסטרה 1.6 טורבו הפתיעה לטובה. היא רכב נוח ומרווח למשפחה (לו היו המושבים הקדמיים מעט יותר טובים, היינו ממש שמחים), ומאובזרת היטב. המנוע החדש משדרג את האסטרה ותורם לחווית נהיגה מצויינת שאינה שכיחה בקבוצת המשפחתיות. תוספת הכוח לא רק שאינה על חשבון השימושיות והנוחות אלא להיפך. דומה שהסך הכל של חבילה זו גדול מחלקיו. במחיר של משפחית עם תוספות (חישוקי מגנזיום וגג שמש נפתח חשמלי) מקבלים מכונית אטרקטיבית במיוחד עבור מי שמחפש משפחתית עם ביצועים. למעט פורד פוקוס אקו-בוסט, היקרה מהאסטרה בלפחות 15,000 שקל ונמכרת עם תיבה ידנית בלבד, נראה שאין לאסטרה 1.6 מתחרים.


לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה